Etiket: Sigortası

  • Piyasa Değeri 10 Bin Lira Olan Aracın Kaskosu 500, Trafik Sigortası İse Bin 100 TL

    Son dönemde trafik sigorta poliçelerindeki artış hem sürücüleri hem de ikinci el otomobil alım satımı yapan esnafı düşündürüyor. Anadolu Oto Galericiler Sitesi eski Başkanı Bilal Atabey, son dönemde sigorta poliçelerine büyük oranda artış yapıldığını belirterek, piyasa değeri ortalama 1994 model bir aracın kaskosunun 500 TL, trafik sigortasının ise bin 100 TL’ye çıktığını söyledi.

    Son dönemde sigorta şirketlerinin trafik sigorta poliçelerinde ortalama yüzde 100 artış yapması sürücüleri ve ikinci el otomobil alım satımı yapan esnafı düşündürüyor. Anadolu Oto Galericiler Sitesi eski Başkanı Bilal Atabey, trafik sigortasındaki fiyat artışıyla ilgili olarak, “Türkiye’de 2015 yılı itibariyle araç sayısı 19 milyon 500 bine gelmiş. Son zamanlarda sigorta ücretlerindeki sigorta ücretlerindeki sigorta artışı bizim otomotiv sektörüne ters etki yaptı. Vatandaşın cebine aylık 250 lira gibi bir gider çıkmaya başladı. Trafik sigortasını daha önceden 250-300 liraya yaptırıyorduk. Ondan sıkıntı çekmiyorduk. 7 Haziran’da hükümetin kurulamaması sebebiyle sigorta şirketleri bunu bahane göstererek sigorta ücretlerini hat safhada arttırdı. Dolar ve Euro’daki döviz kurlarını bahane göstererek artış yaptılar. Biz de ‘sizin dolar ve Euro ile sizin ne işiniz var?’ dediğimizde ‘biz malzemeyi yüksek fiyata alıyoruz. Bunun için sigorta fiyatlarını arttırma zorunluluğu oldu’ dediler. Şunu da anlamakta zorluk çekiyorum 1 Kasım itibariyle Türkiye’de güçlü bir hükümet kuruldu. Dolar ve Euro eski seviyelerine yeniden dönüş yaptı. Dönüş yaptığı süre içerisinde niye sigorta fiyatlarını düşürmüyorlar ben anlamakta zorluk çekiyorum. Biz ikinci el otomotiv satıcıları olarak bu konuda çok mağduruz. Biz ikinci el otomobil satışlarında durağanlık yaşıyoruz. Asgari ücretle geçinen vatandaşın cebinden aylık 250 lira gibi bir ücretin çıkması durumu durağanlığa sebebiyet vermektedir. Ben geçen gün kaskoyu 400 liraya, zorunlu trafik sigortasını ise bin 100 liraya yaptırdım. Bu nasıl bir tezatlık bunu anlamakta zorluk çekiyorum. Vatandaşın cebinden haksız kazanç elde ediyorlar. Bu konuda devlet büyüklerimizden yardım bekliyorum” diye konuştu.

    “Avrupa ülkelerinde baktığımızda zorunlu trafik sigortası ile kaskonun ayrı olduğu görülmemiştir. Bir an önce devlet büyüklerimizin zorunlu trafik sigortası ile kasko sigortasının birleştirilmesini istiyoruz. Çünkü zorunlu trafik sigortası ile kasko sigortasının artık çok bir ayrımı kalmadı” diyen Atabey, “Emniyet Müdürlüğü ile anlaşma yapılarak bizim noterden aracı aldığımızda 1 ay içerisinde geçici belge ile satışını yapabiliyorduk. 1 aylık süre dolduktan sonra ruhsat alma zorunluluğu var. Emniyet gidip ruhsatı alacağımız anda sigortası olmayan aracın ruhsatını vermiyorlar. Bunun için de sigorta yaptırıyoruz. Daha önce 300-400 lira ödediğimiz trafik sigortası bedelleri artık bin 600-bin 700 lira olarak çıkıyor. Aracımızın satışını yaptıktan sonra bu zorunlu trafik sigortasından dolayı bizim yüzde 7’ye yakın zararımız var. 1 ay olan geçici belgenin süresinin 3 aya çıkartılmasını istiyoruz” şeklinde konuştu.

    NCR Sigorta Kayseri Şube Müdürü Zeynep Bülbül Yaldız ise trafik sigorta fiyatlarındaki artış ile ilgili olarak, “Bu durum geçim şartlarına bakıldığında bizi de üzüyor ama sigorta şirketleri de bir nevi haklı. Zamanında trafik kaza tespit tutanakları tutularak ‘birbirimize çarptık’ raporları düzenleyip trafik hasarlarını yaptılar ve sigorta şirketlerinin hasar dosyaları ciddi anlamda yükseldi. Maliyetleri arttı ve sürekli ödeme yapmak zorunda kaldılar. Bununla birlikte değer kayıpları ile ilgili müracaatlarda bulunmaya başladılar. Ciddi oranda hem hasar dosyaları için hem de araç değer kaybı ile ilgili sigorta şirketi iki defa ödeme yapmış durumda bulunuyor. Devletin belirlediği maddi teminatlar doğrultusunda sigorta şirketleri sürücünün yaşına, aracın modeline, yaşına bakarak artık hasar dosyalarında risk durumuna göre ayrım yapmaya başladılar. Sigorta şirketleri bir nevi artık neredeyse trafik sigortası kesmek istemiyor. Trafik sigortalarında ciddi anlamda zarar ediyorlar. O yüzden de bu durum sigorta fiyatlarının yükselmesine sebep oldu. Bazen trafik sigortaları o kadar çok yüksek çıkıyor ki trafik sigortası kestiğimiz fiyatın daha altına kasko poliçesi kesebiliyoruz. Bu şekilde fiyatların yükselmesi herkesi etkiliyor. Trafik sigortası fiyatı da o açıdan günlük değişiyor” şeklinde konuştu.

    “Müşterilerimizin sigorta poliçesi yenilemesini yıllık olarak takip ediyoruz” diyen Yaldız, “Ona göre fiyat veriyoruz. Geçen sene trafik sigortasını 200 liraya kestiysek müşteri onun altında fiyat bekliyor. Normalde fiyatları ya 10-20 lira aşağısında ya da yukarısında olurdu. Şu anda fiyatlar geçen yıla oranla yüzde 100 artmış durumda. Geçen sene 200 TL’ye kestiğimiz poliçeyi bu yıl 400 TL’ye kesiyoruz. Kaskoda eğer hasarları olmadıysa geçen yıla oranla daha düşük fiyat çıkabiliyor. Hasar olduğu zaman trafik sigortasında da çok artış oluyor, kaskoda da artış oluyor. Tabi ki trafik sigortasında hasara göre daha büyük bir artış var. Kaskoda o kadar artış yok. Yenilemede eğer ki müşterimizin hiç hasarı yoksa hasarsızlık indirim oranına göre kaskoda geçen yıl ki fiyatlarımızı yakalayabiliyoruz ama trafik sigortasında yakalayamıyoruz” ifadelerini kullandı.

  • Trafik Sigortası Sektöründe Yüzde 200 Zarar Artışı

    Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) açıkladığı 2015 yılının ilk yarısındaki sonuçlara göre, sigorta sektörü trafik sigortalarında 1 milyar 227 milyon liraya zarar etti. Bir önceki yılın aynı döneminde 405 milyon lira teknik zarar eden sektörün bu yıl ki zararı yüzde 202 artmış oldu. 2015 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre ödenen hasarların yüzde 17 oranında artması, oluşan bu zararın gerekçeleri arasında yer alıyor.

    Trafik sigortalarında 1 Haziran’da başlayan yeni dönem, primlerin genel olarak artmasına sebep oldu. Yapılan düzenleme ile ’eşdeğer parça’ kullanımıyla yapılan onarımlar ve kazalardaki aracın değer kaybından doğan zararlar da sigorta kapsamına alınmış durumda. Sigorta kapsamındaki genişletme ise primlere de yansıdı. 2015 yılında döviz kurunda yaşanan artışın yedek parça maliyetlerini arttırmasıyla trafik sigortası prim fiyatları da yükselişe geçti. Trafik sigortasında gerçekleşen hasarların yüzde 57’sinin bedeni hasarlardan oluşması da trafik sigortası fiyatlarını arttıran bir faktör. Sektörel açıdan bakıldığında, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk (Trafik) Sigortası Genel Şartlarında yapılan değişiklikle sigorta şirketlerinin trafik sigortası poliçelerinde zarar etmesinin önüne geçilebilecek. Sigorta şirketleri için zararın önlenmesini sağlayan bu yeni dönem, araç sahiplerinin trafik sigortası maliyetlerinin ortalamada artması anlamına geliyor.

    2015 yılında kaza sayısı yüksek olan araç sahiplerinin trafik sigortası fiyatları ortalama yüzde 47 oranında artmış bulunuyor. Üç yıl ve üzeri hasarsızlığı bulunan araçlarda prim artışı ortalama yüzde 3 oranında arttı. Zorunlu trafik sigortasındaki düzenlemeler poliçe fiyatlarında da ciddi farklılıklar oluşmasına sebebiyet veriyor. Online sigorta brokeri Koalay.com’un Genel Müdürü Meltem Yiğit, araç sahiplerinin farklı sigorta şirketlerinden alacakları alternatif teklifleri değerlendirerek uygun fiyatlı zorunlu trafik sigortası yaptırabileceklerine dikkat çekti. Koalay.com web sitesine giren araç sahipleri 5 kolay soruya cevap verip ihtiyaçlarına en uygun poliçeyi bulabiliyorlar” diyen Meltem Yiğit, “Satın almak istedikleri poliçeyi seçip güvenli ortamda kredi kartı bilgilerini girdikten sonra araçları için en uygun trafik sigortasına sahip olabiliyorlar” diye konuştu.

  • Hekimlerin Mali Sorumluluk Sigortası Tazminat Limitleri Yükseltildi

    Sağlık Sen İzmir Şube Başkanı Ekrem Özdemir, Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğe göre hekimlerin mali sorumluluk sigorta güvenceleri tazminat tutarlarının yükseltildiğini açıkladı.

    Hekimlerin tıbbi uygulamalar esnasında yaşadıkları çeşitli mesleki hatalar nedeniyle haklarında açılan tazminat davalarında karşılaştıkları yüksek tutardaki mali riskleri için 2010 yılında Mali Sorumluluk Sigortası getirildiğini anlatan Ekrem Özdemir, “Son dönemde hekimler aleyhine açılan davalarda tazminat bedelleri Mali Sorumluluk Sigortası teminat bedellerinin üzerine çıkmaktaydı. Yetkili sendika olarak teminat bedellerinin yükseltilmesi taleplerimiz arasındaydı. Bugün itibariyle Mali Sorumluluk Sigortası’na ilişkin yeni düzenlemeler yapılarak Resmi Gazete’de yayınlandı. 28 Ekim 2015 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan tebliğe göre, vaka başına olan 400 bin TL üst tazminat sınırı, özellikle riski yüksek cerrahi branşlarda 600 bin TL ve 800 bin TL’ye çıkarıldı. Böylelikle hekimlerin 400 bin TL’yi aşan tazminat ödemelerinde sınırları yüzde 50 ve yüzde 100 artırılarak, mesleki mali sorumluluk sigorta güvencelerinin koruma düzeyi yükseltildi. Ayrıca, yıllık sınır olan 1.800.000 TL de aynı şekilde üst olarak uygulanmaya devam edecek. Düzenlemede ödenmekte olan primlerde herhangi bir artış söz konusu değildir” diye konuştu.