Etiket: Servisi

  • Covid yoğun bakım servisi çalışanları yeni yıla böyle girdi

    Covid yoğun bakım servisi çalışanları yeni yıla böyle girdi

    Etkisini neredeyse tüm yıl hissettiren koronavirüsle savaşan sağlık çalışanlarını mesailerine senenin son gününde de devam ettiler

    Covid-19 ile mücadele de büyük emek harcayan ve her zaman en ön safta hatalıkla savaşan sağlık çalışanları 2021’i de mesai arkadaşlarıyla birlikte, görevinin başında karşılıyor. Salgın sürecinde görev yükü artan ve hatta bazen ailelerinden de uzak kalmak zorunda olan sağlık personeli, yeni yılla beraber en kısa sürede hastalığın bitmesini dilediler. Yılın son günün de Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Covid-19 Anestezi Yoğun Bakım bölümünde görev yapan çalışanlar yeni yılın olumsuz havasını dağıtmak ve moral bulmak adına çeşitli süslerle çalışma alanlarını süslediler.

    “Bizi asıl motive edecek olan covidin bitmesi”

    Yılın son günün de görevinin başında olan sağlık personellerinden Osmangazi Tıp fakültesi Hastanesi Covid-19 Anestezi Yoğun Bakım ünitesinde görev yapan Dahiliye Uzmanı ve aynı zamanda Yoğun Bakım Yan Dal Uzmanı İnci Vetem Karagülle, 2020 yılının yorucu bir yıl olduğunu ve yeni yılla birlikte salgının bitmesini dilerken, hazırladıkları süslerin geçici olduğunu, asıl motivasyonun koronavirüsün bitmesi olacağını söyledi. Karagülle konuyla ilgili; “Yorucu, yıpratıcı bir yılın son gününde de görevimiz başındayız. Ekip, personel tüm arkadaşlara moral olsun buraları süsledik, ama bunlar geçici motivasyon. Bizi asıl motive edecek olan covidin bitmesi, vefat haberi vermemek insanlara güzel haber vererek motive olabiliriz. Emeklerimiz boşa gitmemesi için herkesin maske takmasını, korunmasını ve bu yılın bir an önce bitmesini istiyoruz. Yeni yılla beraber covidin bitmesini, yeni yılda sağlıklı, mutlu, koronavirüs nedenli ex haberleri vermediğimiz, güzel bir yıl olmasını diliyoruz” diye konuştu.

  • Pandemide sokağa kurduğu dev semaverle müşterilere paket çay servisi yapıyor

    Pandemide sokağa kurduğu dev semaverle müşterilere paket çay servisi yapıyor

    Erzurum’da kahvehane sahibi vatandaş sokağa kurduğu dev semaverle müşterilere paket çay servisi yapıyor. Kahvehanelerin kapalı olmasından dolayı müşteriler bu hizmete yoğun ilgi gösteriyor.

    Korona virüsle mücadele kapsamında uygulanan yeni tedbirlerde kahvehanelerin faaliyetlerine ara verildi. Erzurum’un Yakutiye ilçesine bağlı Mahallebaşı semtinde pandemiyi fırsata çeviren 52 yaşındaki çaycı Selami Kılıç da, sokağa dev bir semaver kurdu. Kahvehanelerin kapalı olmasından dolayı çay içmek isteyenleri mağdur etmemek isteyen Kılıç, müşterilere paket bardak çay servisi yapmaya başladı. Kahvehanede oturamayan vatandaşlar ise paket bardak çaylarını alarak keyfini çıkarırken, dev semaverden çay servisi yapan Kılıç, tedbirlere uyarak yevmiyesini kurtarmayı hedefliyor.

    Pandemide böyle bir şey yapmanın aklına geldiğini söyleyen Kılıç, “Pandemiden dolayı kahveler kapanınca bizde böyle bir yöntem bulduk. Vatandaşa hizmet ediyoruz” diye konuştu.

    Vatandaşlar ise, “Oturma yok, ayakta çay veriyorlar güzel bir durum. Kahveler kapalı biz de dışarıda çay içmeye çalışıyoruz” dediler.

  • İzmir’de restoranlarda paket servisi yoğunluğu

    İzmir’de restoranlarda paket servisi yoğunluğu

    İçişleri Bakanlığı tarafından korona virüs tedbirleri kapsamında 81 il valiliklerine gönderilen genelge doğrultusunda restoran, lokanta ve online yemek sipariş firmaları saat 20.00’den sonra sadece telefon veya online sipariş alarak hizmet vermeye başladı.

    İçişleri Bakanlığının, korona virüs (Covid-19) ile mücadele amacıyla valiliklere gönderdiği genelge kapsamında, restoran, lokanta ve online yemek sipariş firmaları saat 20.00’den sonra sadece telefon ya da online sipariş üzerine paket servis hizmeti vermeye başladı. Bu kapsamda İzmir’in Bayraklı ilçesinde bulunan bir restoranın işletme sahibi Burçin Akkoç (33), alınan kararın ardından müşterilerine paket servis ve online sipariş şeklinde hizmet verdiklerini ifade ederek, “ İçişleri Bakanlığının yayınladığı genelge ile saat 20.00’den sonra online veya gel al yöntemi ile paket servisleri alıyoruz. Gördüğünüz gibi şu an mekanımız boş ve kararın ilk saatlerinden dolayı yoğunluğumuz var. Paket servisi veya gel al yöntemi ile hizmete devam ediyoruz” dedi.

    “Kararın ilk saatlerinden dolayı bir yoğunluk yaşıyoruz”

    Bayraklı ilçesindeki bir restoranın işletme müdürü Mehmet Aktaş (29) ise, karar doğrultusunda akşam saat 20.00 itibari ile tüm personelleri ile birlikte yoğun bir çalışma içerisine girdiklerini belirterek, “Akşam saat 20.00 itibarı ile restoranımız paket servislerine başlamış durumdadır. Şu an kararın ilk saatlerinden dolayı bir yoğunluk yaşıyoruz ve bu yoğunluğu da ilerleyen saatlerde atlatacağız. Bütün masalarımız şu anda boş. Paket servisi, online veya gel al hizmeti veriyoruz. İçişleri Bakanlığımızın almış olduğu kararı destekliyoruz ve inşallah bu virüsü en kısa sürede atlatacağız” diye konuştu.

    Ayrıca, gel al yöntemi çerçevesinde ilçede bulunan bir restorana gelerek sipariş veren restoran müşterisi Orhan Aydoğdu (41), “Siparişe geldim buraya ve gördüğüm kadarıyla her taraf boş. Böyle olması daha iyi oldu. Hiç olmazsa vakalar artmaz. Şimdi siparişimi alıp evime gideceğim” şeklinde konuştu.

    Restoran, lokanta ve online yemek sipariş firmaları, hafta sonu da saat 10.00 ile 20.00 saatleri arasında sadece paket servis ya da gel al hizmeti verecek.

  • Tekirdağ’da işçi servisi devrildi: 2 yaralı

    Tekirdağ’da işçi servisi devrildi: 2 yaralı

    Tekirdağ’ın Ergene ilçesinde işçileri taşıyan servis minibüsü kontrolden çıkarak devrildi, kazada 2 kişi yaralandı.

    Edinilen bilgilere göre kaza, Tekirdağ’ın Ergene ilçesi sınırları içerisinde yer alan Marmaracık Mahallesi mevkiinde meydana geldi. İçerisinde bir inşaat firmasında çalışan 3 işçinin bulunduğu Yüksel M. yönetimindeki 39 SH 773 plakalı servis minibüsü Çorlu istikametine seyrettiği sırada sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu kontrolden çıkarak yol kenarına devrildi. Kazada minibüste yolcu olarak bulunan işçilerden Sayim B. ve Mehmet K. yaralandı. Yaralılar olay yerine sevk edilen sağlık ekiplerince yapılan ilk müdahalenin ardından ambulansla Çorlu Devlet Hastanesi Acil Servisi’ne kaldırılarak tedavi altına alındı.

    Kaza yerine sevk edilen polis ekipleri bölgede başka kaza yaşanmaması için ulaşımı bir süre kontrollü olarak sağladı. Devrilen minibüsün kaldırılmasının ardından trafik akışı normale döndürüldü.

  • Tanzanya Ulusal Parklar Servisi: “Kilimanjaro Dağı’nda yangın çıktı”

    Tanzanya Ulusal Parklar Servisi: “Kilimanjaro Dağı’nda yangın çıktı”

    Tanzanya Ulusal Parklar Servisi (TANAPA) tarafından yapılan açıklamada, bugün öğleden sonra Kilimanjaro Dağı’nda yangın çıktığı ve yangının kontrol altına alınmaya çalışıldığını aktarıldı.

    Tanzanya Ulusal Parklar Servisi’nin (TANAPA) sosyal medya hesabı üzerinden yapılan paylaşımda, Kilimanjaro Dağı’daki yangına ait bir fotoğraf paylaşılarak, “Bu öğleden sonra Kilimanjaro Dağı’nda bir yangın çıktı. Yangını kontrol altına alma çabaları devam ediyor” ifadelerine yer verildi. TANAPA yetkilisi Pascal Shelutete ise konuya ilişkin henüz fazla bilgi olmadığını aktardı.

    Kilimanjaro Dağı, deniz seviyesinden yaklaşık 6 bin metre (20 bin ft) yüksekliği ile Afrika’nın en yüksek zirvesi konumunda bulunuyor. Kilimanjaro’yu yılda yaklaşık 50 bin turist ziyaret ediyor.