Etiket: Sektöründe

  • Cebit’e Katılan Ali Değişmiş: “Türkiye’yi Bilişim Sektöründe Temsil Etme Şansı Bulduk”

    CEBİT 2016 Fuarı’na katılan SEO Uzmanı Ali Değişmiş, “Türkiye’yi bilişim sektöründe temsil etme şansı bulduk” dedi.

    Dünyada bilişim sektörüne ilişkin en büyük fuarlardan birisi olan CEBİT 2016, Almanya’nın Honnover kentinde gerçekleştirildi. Dünyanın çeşitli ülkelerinden bilgi işlem, ofis araç ve gereçleri, araştırma ve geliştirme faaliyetleri ve elektronik araç ve dizayn alanlarında faaliyet gösteren dev firmaların yer aldığı fuar katılımcıların yoğun ilgisiyle karşılaştı. Bilişim dünyasındaki son yeniliklerin yer aldığı fuarda sektöre ilişkin konferanslar da düzenlendi. Türkiye’den katılım sağlayan firmalar ve kişiler açısından da oldukça verimli geçen fuarda dijital pazarlamacılık konusunda sunumlar yapıldı. Bilişim sektörü açısından oldukça önemli bir yere sahip olan SEO ve dijital pazarlamacılık konusunda da yeni bilgilerin yer aldığı fuar oldukça renkli bir atmosferde gerçekleşti.

    “ÜLKEMİZİ BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE TEMSİL ETME ŞANSI BULDUK”

    Türkiye’de SEO çalışmalarının başı çeken isimlerinden olan Uzman Ali Değişmiş de fuara katıldı. SEO Uzmanı Ali Değişmiş, fuarın sektör açısından önemini vurgulayarak, “CEBİT 2016 Honnever Fuarı bilişim sektörünün devlerini buluşturdu. Bilişim dünyasının devleri arasında Türk firmalar ve kişiler de yer aldı. Bilişim fuarında yer alarak ülkemizi temsil etme şansına sahip olduk. Gerçekleşen bu fuar bilişim sektörüne yeni bir soluk getirdi” dedi.

  • Vali Çakacak’tan Otomotiv Sektöründe Faaliyet Gösteren Tesise Ziyaret

    Mersin Valisi Özdemir Çakacak, Tarsus ilçesinin Yenice Mahallesi mevkinde faaliyet gösteren, lojistik sektöründe yer alan bir tesisi ziyaret ederek, incelemelerde bulundu.

    Vali Çakacak, 12 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 225 bin metrekare alanda kamyon ve çekici türü araçlar için her türlü üst yapı üretiminin yanı sıra mikser ve beton pompası üretimi de yaparak satış sonrası hizmet veren tesisi gezdi. İncelemeler sırasında Vali Çakacak’a, Tarsus Kaymakamı Bekir Atmaca, merkezi Ankara’da olan holdingin Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Saltık, İcra Kurulu Başkanı ve CEO Klaus Peter Pfeifer ile çeşitli birimlerde görevli müdürler eşlik etti.

    470 personeliyle faaliyetlerini sürdüren tesiste, üretim tezgahlarını tek tek gezerek yetkililerden ayrıntılı bilgi alan Çakacak, böyle büyük ve önemli bir tesisin Mersin’de bulunmasının gurur verici olduğunu ifade etti. Tesisin il ve ülke ekonomisi ile istihdamına önemli katkılar sağladığını kaydeden Çakacak, askeri araçlar konusunda Türkiye’deki tek yetkili satış noktası olmasının da ayrıca memnuniyet verici olduğunu belirtti. Vali Çakacak ziyaretini, firmanın yatırım ve başarılarının artarak devam etmesi dilekleriyle tamamladı.

  • BTSO Tekstil Sektöründe Gündemi Belirliyor

    Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), kamu alımlarında fonksiyonel ve teknik tekstil ürünlerinde yerlilik oranının arttırılması için çalışmalarını hızlandırdı.

    BTSO’nun sektörlerin geleceğine yön veren konsey toplantıları tüm hızıyla sürüyor. BTSO’nun 18 sektör konseyinden birisi olan Tekstil ve Hazır Giyim Konseyi gerçekleştirdiği toplantısında sektöre ilişkin konuları masaya yatırdı.

    Toplantıya, BTSO Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Kuş, Uludağ Üniversitesi (UÜ) Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, BTSO Tekstil Hazır Giyim Sektör Konseyi Başkanı Mustafa Taşdelen ve firma temsilcileri katıldı. Programda ayrıca Kocaeli Sanayi Odası’nı temsilen tekstil sektörüne dönük firmaların yer aldığı 5. Meslek Komitesi’nin üyeleri de yer aldı.

    Tekstil sektörünün Türkiye ekonomisinde büyük bir güce sahip olduğunu kaydeden BTSO Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Kuş, konseyler aracılığıyla sektörlerin önünü açan çalışmalar gerçekleştirildiğini söyledi. İş dünyasından gelen talep doğrultusunda Ur-Ge Projesi’ni hayata geçirdiklerini de anlatan İsmail Kuş, Türkiye’de bir ilk olan Tekstil ve Teknik Tekstil Mükemmeliyet Merkezi’nin de sektöre büyük değer kattığını vurguladı.

    Toplantıda ilk olarak ‘Kamu Alımlarında Yerli Üretim Tekstil Ürünlerinin Kapsam Dışında Kalması’ konusu hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. İsmail Kuş, ‘Kamu Alımlarında ilgili Kanun Kapsamında Fiyat Avantajı Sağlanması Zorunlu Olan Ürün Listesi’ne teknik tekstil ürünlerinin de dahil edilmesi hususunda ön araştırma raporu hazırlayacaklarını söyledi. İsmail Kuş, “Farklı şehirlerdeki ticaret ve sanayi odaları da yerli üretimin kamu alımlarında payının artması için adımlar atmalıdır. Sektörümüzde orta ve ileri teknoloji üretimin payı gittikçe artıyor. BTSO olarak bu konuda güzel projelerimiz var. Mevcut inşaatı devam eden mükemmeliyet merkezimizin de hedeflerinde bu konu var. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na özet halinde sunacağımız bu rapor ile bu konunun çözülmesine yardımcı olacağımızı umuyoruz” diye konuştu.

    TEKNİK TEKSTİLDE PAYIMIZI ARTIRMALIYIZ

    Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, sektörün mevcut üretim yapısını orta ve ileri teknolojiye hızlı bir şekilde entegre etmesi gerektiğine işaret etti. Sektöre ilişkin sorunların lobi faaliyetleri ile hızlı bir şekilde çözülebileceğini anlatan Ulcay, “Ülke olarak tekstilde üst sıralara çıkmak istiyorsak, klasik tekstilden çıkıp orta ve ileri teknoloji ürünlere geçişe daha fazla önem vermeliyiz. Bursa’ya kazandırılacak olan Tekstil ve Teknik Tekstil Mükemmeliyet Merkezi bu konuda farkındalık oluşturacak bir merkez olacaktır. Bizler de Uludağ Üniversitesi olarak tekstilin geleceği adına hazırlanan çalışmalara her türlü akademik desteği vermeye hazırız”” diye konuştu.

    BTSO Tekstil ve Hazır Giyim Konseyi Başkanı Mustafa Taşdelen, ülke ekonomisinin büyümesinde büyük katkı sağlayan tekstil sektörünün temsilcileri olarak konseyler vasıtasıyla gündem belirleyen çalışmalara bundan sonra da devam edeceklerini kaydetti. Kocaeli Sanayi Odası 5. Meslek Komitesi Başkanı Ali Çalışkan, toplantı ile Bursa’da tekstil alanında yapılan çalışmaları yakından görme imkanı yakaladıklarını söyledi. Kamu alımlarında tekstil ürünlerinin payının artması için destek verebileceklerini de söyleyen Çalışkan, toplantının sektörün geleceğine yönelik büyük katkı sunduğunu söyledi. Toplantının sonunda ayrıca Kocaeli Sanayi Odası Meclis Üyesi Kadir Decdeli, Sanal Fuar uygulaması hakkında da sunum gerçekleştirdi.

  • Makine Sektöründe İhracat Rakamları Şubat’ta Yükseldi

    Makine sektörü Şubat ayı ihracat verileri açıklandı. Şubat ayında 1 milyar 83 milyon dolar ihracat gerçekleştiren sektör, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artış sağladı.

    Tüm sektörler bazında Şubat’ta 14 ayın ardından ilk kez artış göstererek geçen yıl Şubat ayına göre yüzde 3,1 yükselişle 10 milyar 790 milyon dolar olan Türkiye ihracatında, artışın en yoğun yaşandığı alanlardan biri de makine sektörü oldu. Makinecilerin Şubat ayında toplam ihracatı 1 milyar 83 milyon dolar olarak açıklandı. Ocak ayı itibarıyla toplam ihracatı 1 milyar dolar seviyesinin altında kalan makine sektörü, bu verilere göre Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 21 artış gerçekleştirerek önemli bir atılım gerçekleştirdi.

    Makineciler açısından kritik pazarlardan biri olan Rusya’daki gelişmelerin olumsuz etkilerine rağmen sektörün Şubat ayında iyi bir performans gösterdiğine dikkat çeken Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Adnan Dalgakıran, “Yılın ilk iki ayı için, 2 milyar dolar hedefini makine ihracatında psikolojik sınır olarak görüyorduk. Şubat ayını bu hedefe çok yakın sonuçlarla kapattık. Başta ABD, İtalya ve Romanya olmak üzere önemli pazarlarda ciddi bir hareketlilik yaşıyoruz. Yılın kalan kısmında bu ivmenin artarak devam edeceğini ve bizi 15 milyar dolar makine ihracatı tahminimize yakınlaştıracağını düşünüyoruz” dedi.

  • Akaryakıt Sektöründe Kabuk Değişimi

    Kadoil olarak değişim sürecinin 1-2 yıl daha devam edeceğine dikkat çeken Kadoil Genel Müdürü Çağdaş Demirağ, “Bu süreçte şirket satış, satın alma ve birleşmeler kaçınılmazdır’’ dedi.

    Çağdaş Demirağ, “Akaryakıt sektöründe 2005 yılına kadar uluslararası şirketlerin pazara hâkim olduğu, satış fiyatlarının devlet tarafından belirlendiği bir dönem yaşandı. 2005 yılında uygulamaya geçirilen petrol kanunu ve serbest fiyat kararı ile dağıtım şirketi sayısı arttı, sektöre yerli yatırımcıların girişi kolaylaştı ve fiyat rekabeti başladı. Bugün 91 dağıtım şirketinin 12.500 civarı istasyonun faaliyet gösterdiği, yüzyıllar önce fosilleşme ile başlayan muhteşem bir tedarik zincirinin son halkasını oluşturan, 7/24 faaliyet gösteren dev bir sektör konumundadır. Son yıllarda artan rekabet, düşen karlılıklar, yükselen işletme maliyetleri sebebi ile ciroya ve yatırım miktarlarına göre kıyaslandığında kar oranları düşük seviyelerde kalmaktadır. Günümüzde akaryakıt sektörü tüketim tonajlarına göre istasyon sayısı fazlalığı, işletme maliyetlerinde ki artış, tavan fiyat uygulamaları benzeri devlet regülasyonları, deniz, kara nakliyelerinde ve antrepo rejiminde ki yeni düzenlemeler sebebi ile ciddi bir değişim sürecindedir. 2015 yılında küresel anlamda yaşanan kur savaşları ve uluslararası politik sorunların ekonomik bir emtia olan petrol üzerindeki baskısının yansımaları değişim sürecini sektör oyuncuları adına sancılı hale getirmiştir. İşletim sermayelerinde ki düşüş, kur zararları sebebi ile bilançolara olumlu etkisi olmamıştır’’ şeklinde konuştu.

    “TÜRKİYE AKARYAKIT PAZARININ EN GÜÇLÜ YERLİ OYUNCULARINDAN BİRİ OLARAK PLANLARIMIZI VE STRATEJİMİZİ YATIRIMLARIMIZA HIZ KESMEDEN DEVAM ETME KARARINDAYIZ’’

    Kadoil Genel Müdürü Çağdaş Demirağ konuşmasının devamında, “2014 yılında başlayan sektördeki kabuk değişikliği sebebi ile yabancı yatırımcılar Türkiye de maliyetlerini düşüremedikleri ve beklenti içerisinde oldukları kar marjlarını kazanamadıkları için satış kararı alarak sektörden ayrılmaya başladılar. Total Türkiye’nin satışı ve OMW nin Petrol Ofisi’ni satacağını açıklaması yabancı yatırımcıların değişim sürecini geçirmek istemediği algısı yaratmaktadır. Kadoil olarak değişim sürecinin 1-2 yıl daha devam edeceğine inanıyoruz. Bu süreçte şirket satış, satın alma ve birleşmeler kaçınılmazdır. Pazardaki değişimi takip eden yerli ve yabancı yeni oyuncular içinde fırsatlar doğacaktır. Gelecekte bizi dağıtım şirketleri ve akaryakıt istasyon sayılarının azaldığı, Doğu Avrupa ve Amerika pazarlarında olduğu gibi, istasyonların şehirlerin en merkezi ve emlak anlamında en değerli noktalarından, mülk değeri daha düşük bölgelere kaydığı bir dönemin beklediğini ön görüyoruz. Bu süreç aynı zamanda sektörün karlılık açısından eski günlerine dönmesine yardımcı olacaktır. Dağıtım şirketi ve istasyon sayısında ki düşüş sebebi ile değişime ayak uydurabilen, maliyetlerini kontrol edebilen, teknolojik alt yapısını hazırlayan dağıtım şirketlerinin ve istasyon bayilerinin karlılıklarının artacağı, makul seviyelere geleceği bir aydınlık döneme geçiş olarak nitelendiriyoruz. Türkiye akaryakıt pazarının en güçlü yerli oyuncularından biri olarak planlarımızı ve stratejimizi yatırımlarımıza hız kesmeden devam etme kararındayız. Ülke ekonomisindeki gelişime inanıyoruz. Yerli firmaların güçlendiği, küresel oyuncu olmaya aday olacağı yeni bir akaryakıt sektörü oluşuyor. Kadoil olarak yeniden şekillenen sektörde doğru pozisyon alarak, yatırımlarımızın yanında, sektörde ki ana dağıtım şirketleri satışında da en güçlü alıcı pozisyonunda olmayı sürdüreceğiz’’ ifadelerine yer verdi.