Etiket: Sektöründe

  • Enerji Sektöründe Anadolu’nun Parlayan Yıldızı Çorumgaz

    ÇEDAŞ çatısı altında, Sürmeligaz ve Kargaz grup şirketleriyle birlikte Çorum-Yozgat-Karabük-Kastamonu ve Çankırı illeri ile bağlı 11 ilçe ve 2 beldede doğalgaz dağıtım faaliyetlerini sürdüren Çorum’un başarılı şirketlerinden Çorumgaz A.Ş., bölgesinde bulunan 1 milyon 100 bin kişiye doğalgaz dağıtım hizmeti sunarak Çorum’un ve Türkiye’nin yükselen değeri oldu.

    2004 yılında Çorum’un doğalgaz dağıtım ihalesini aldıktan sonra çalışmalarını büyük bir hızla yürüten Çorumgaz A.Ş, Niğde, Nevşehir, Çankırı, Kastamonu, Karabük, Yozgat ve Denizli illeri ile Sungurlu, Gerede, Çiçekdağı, Safranbolu, Tosya, Sorgun, Seydiler, Yerköy, Saray, Köseli, Kurşunlu, Korgun, Boğazlıyan bölgelerinin de doğalgaz ihalelerini kazanarak enerji sektöründe dikkatleri üzerine çekti. Doğalgaz altyapı çalışmalarında 139 gün gibi kısa bir sürede Çorum’da doğalgaz arzı gerçekleştiren Çorumgaz’ın rekor çalışması tüm sektör tarafından takdirle karşılandı.

    ÇEDAŞ bünyesinde faaliyet gösteren grup şirketleri toplamda 3 bin kilometre çelik ve PE boru yatırımlarını tamamlayarak 360 bin aboneye ulaştı. 16 farklı müşteri hizmetleri merkezi, 250 personel ve 60 aracı ile de hizmetlerini özverili bir şekilde sürdüren ÇEDAŞ Grup şirketleri Türkiye’deki doğalgaz dağıtım pazarının, doğalgaz kullanan iller bazında, yüzde 6.4’lük bölümünü kontrolü altına alan dev bir marka haline geldi.

    SEKTÖRE IŞIK TUTUYOR

    Çorumgaz A.Ş. Genel Müdürü Kasım Kahraman, şirket olarak hizmet kalitesini arttırmak ve abonelerine kesintisiz doğalgaz arzı sağlamak için kapsamlı bir AR-GE çalışması yaptıklarını ve teknoloji faaliyetlerine büyük önem verdiklerini söyledi. Kahraman, Çorumgaz A.Ş. imzalı teknolojik girişimlerinin Türkiye’deki diğer doğalgaz dağıtımı yapan firmalara da örnek olduğunu ifade etti.

    Çorumgaz A.Ş. olarak 2004 yılında, Çorum’un bir zamanlar nefes dahi aldırtmayan kötü hava kalitesini iyileştirmek, şehirde yaşayan insanların havası daha temiz olan bir ortamda, daha sağlıklı, daha ekonomik, daha konforlu yaşamalarını temin etmek amacıyla çalışmalara başladıklarını anlatan Çorumgaz A.Ş. Genel Müdürü Kasım Kahraman, geride kalan 12 yıllık süreçte, şehrin en uç noktalarına kadar doğalgaz şebekesinin götürüldüğünü, doğalgaz kullanmak isteyen her müşterinin doğalgaz konforunu yaşayabildiklerini belirtti.

    “ÇORUM, ÇORUMGAZ İLE NEFES ALIYOR”

    Doğalgazın Çorum’da yaygınlaştırılması sonucunda geçmiş yıllarda gerek partiküler madde, gerekse kükürt dioksit oranlarında Türkiye’nin en kirli havasını soluyan Çorumluların artık hissedilir oranda temiz bir havada yaşamlarını sürdürdüğünü kaydeden Kahraman, “Çorum, Çorumgaz ile nefes alıyor” diyerek bu durumun kendilerini çok mutlu ettiğini söyledi.

    Çorum’da hava kalitesinin iyileştirilmesinin kentte yaşayan tüm insanların müşterek sorunu olduğuna vurgu yapan Kahraman, “Hiç kimse, ’benim hangi yakıtı kullandığım insanları ilgilendirmez’ anlayışı içerinde bulunma hakkına sahip değildir. Şehrimizde kömür ve kül taşıyan yılda 15 bin kamyon artık şehir trafiğine girmiyor, bu araçlardan kaynaklanan egzoz gazı da artık şehrimizi ve insanlarımızı etkilemiyor” ifadelerini kullandı.

    Hizmet verdikleri bölgelerde şehirlerin büyük bir bölümünün doğalgazın ekonomisi, konforu ve temizliği ile tanıştığını kaydeden Genel Müdür Kahraman, “Kalan az sayıda binada ise doğalgaza geçiş ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Sobalı konutlarda ise genel olarak yeni kalorifer tesisatı yaptırılmakta ve kombi ile doğalgaz kullanımına geçilmektedir. Soba ile ısınan vatandaşlarımız da evlerine hiç kalorifer tesisatı yaptırmadan doğalgaz kullanılabilmesi mümkündür. Evlerindeki kömür sobası yerine koyacağımız doğalgaz sobaları ile kömürden daha ucuza ısınmakta onlar için mümkün olmaktadır” dedi.

    Kahraman, ayrıca, doğalgaz konforu ile tanışan konutlarda ’Tüp bitti, yemek ocakta kaldı’ gibi sorunların artık tarihe karıştığını vurguladı.

    “DOĞALGAZ İLE BÜYÜK TASARRUF SAĞLANIYOR”

    Kahraman, “Isınma, mutfak ve sıcak su ihtiyaçlarının en ucuz ve konforlu yakıt olan doğalgaz ile karşılanması halinde, abonelerin yıllık yakıt kullanımlarında 2 bin TL’ye varan tasarruf yapılmış olacaktır” ifadelerini kaydetti.

    Özellikle yaz aylarında banyo ve mutfaktaki yakıt ihtiyaçlarını doğalgazdan karşılayan abonelerine çok küçük miktarlarda doğalgaz faturası geldiğini hatırlatan Kasım Kahraman, bunun sadece tüp fiyatları ile karşılaştırılması halinde bile doğalgazın aile bütçesine ne kadar olumlu yansıdığının da rahatlıkla görülebileceğini dile getirdi.

    “HATTUŞA ENERJİ EMİN ADIMLARLA İLERLİYOR”

    ÇEDAŞ Grup şirketlerinin doğalgaz tedarikçisi olan ve doğalgaz sektöründe toptan satış faaliyetleri yürüten, yıllık ortalama 500 milyon metreküplük doğalgaz işlem hacmiyle Hattuşa Enerji 2013’te net satış gelirini yüzde 165 artırarak Fortune 500 Türkiye listesinde 261’inci sırada yer alırken, 2014 yılında Ekonomist dergisinde yayınlanan “Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi” araştırması sonuçlarında ise 167’nci sırayı alarak yükselişini emin adımlarla sürdürüyor.

    2015 yılı yatırımlarında Çorum’un Alaca, İskilip ve Osmancık ilçelerini de yatırım programına alan ve doğalgaz temel atma törenlerini gerçekleştiren Çorumgaz, doğalgaz konfor ve ekonomisini bölgesinde hissettirmeye devam ediyor. 3 ilçenin dağıtım ağına eklenmesi ile ÇEDAŞ Grup şirketlerinin Türkiye genelinde doğalgaz dağıtım hizmeti verdiği bölge sayısı 21’e ulaşacak.

  • Mısır Ve Türkiye Tekstil Sektöründe Bir Arada

    Mısır ve Türkiye, tekstil sektörüne ve ikili ilişkilerine katkıda bulunmak için Pyramids Grup Uluslararası Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Şerif, Mısır Tekstil ve Ev Tekstili Ticaret Odası Başkanı Muhammed Abdül Selam ve IHKIB-istanbul Hazir Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanriverdi bir araya geldi.

    Selam, Tanrıverdi ve İTKİP- İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon Ihracatçolaro Birliği Yönetim Kurulu Başkani Mahmut Ekmen, Pyramids Grup Fuarcılık öncülüğünde iyi niyet protokolüne imza attı.

  • Turizm Sektöründe 9 Günlük Tatil Sevinci

    Rusya krizi ve Avrupa’dan gelen turist sayısındaki düşüş nedeniyle kötü bir sezon geçiren Türk turizmciler, Ramazan Bayramı tatilinin 9 gün olarak açıklanmasının sektöre olumlu katkı sağlayacağını düşünüyor.

    Geçtiğimiz günlerde Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Akdeniz Turistik Otel İşletmecileri Birliği (AKTOB), Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) gibi oda ve dernekler, Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı’na başvuru yapmıştı. Turizmcilere sevindirici haber bugün geldi. Başbakan Binali Yıldırım, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanların 8 Temmuz Cuma günü tam gün idari izinli sayılmasına ilişkin genelgeyi imzaladı. Genelgeye göre, kamu çalışanları 4 Temmuz Pazartesi (arefe) günü öğleden sonra ve 8 Temmuz cuma günü idari izinli sayılacak.

    “ANTALYA İÇİN ÇOK SEVİNDİRİCİ”

    ATSO Başkanı Çetin, haftalar öncesinden kendilerinin bu başvuruyu ilettiklerini hatırlatarak, alınan kararın yerinde olduğunu kaydetti.

    Özellikle Antalya için 9 günlük bayram tatilinin büyük önem taşıdığını ifade eden Çetin, “Çeşitli krizler yaşayan turizm için bu tatil bir merhem olacaktır. Tabiki tüm ihtiyacı karşılamayacaktır ama bir canlanma sağlayacaktır. Bayrama 3 hafta gibi bir süre var. İnsanlar bu süre zarfında istedikleri tatil planlarını rahatlıkla yapabileceklerdir. Özellikle vurgulamak istiyorum Antalya için çok önemli bir karar oldu. Girişimlerimiz sonuç verdiği için ayrıca mutluyuz” dedi.

    “YERİNDE BİR KARAR OLDU”

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, hükümetin olumlu bir karara imza attığını söyledi. 9 günlük tatilin erken açıklanmasının sektöre çok büyük katkısı olacağını dile getiren Ayık, “Hem sektöre hem de tüketiciye katkı sağlayacak. Tüketicinin plan yapması ve rezervasyon araştırması yapması için ciddi bir zaman aralığı kaldı. Olumlu ve yerinde bir karar oldu. Bunun geri dönüşü de beklenen düzeyde olacaktır. Bayram döneminde tesislerde doluluklar gözle görülür yükselecektir” diye konuştu.

    “YÜZDE 30-40 ARASI ARTIŞ”

    Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, sezonun kötü gittiğinin altını çizerek 9 günlük bayram tatilinin turizmciye az da olsa nefes aldıracağını söyledi.

    Alınan kararının yerinde ve zamanında olduğunun altını çizen Sili, “Turizmciler olarak bu karar bizleri sevindirdi. İç pazar bizim ana kaynak pazarlarımızdan bir tanesidir. Bu noktada iç pazarın 9 günlük tatil kararıyla birlikte rezervasyon sayılarının yükseleceğini bekliyoruz. Geçen seneye oranla yüzde 30 ile 40 arasında iç pazarda bir artış olacağını bekliyoruz” dedi.

    “TATİLLER UZUN VADELİ OLACAK”

    Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ali Kızıldağ ise, turizmin bu yıl sıkıntılı bir dönem yaşadığını ve sektörü canlandırma adına atılan her adımın önemli olduğunu kaydetti.

    9 günlük bayram tatili kararını değerlendiren Kızıldağ, “Zaten ülkemiz sıkıntılı bir dönemden geçiyor. Hem de son dönemde yaşanan terör olayları ile moralleri bozulan vatandaşlarımıza olumlu bir katkı sağlayacak. İnşallah ülkemiz bir daha olumsuz olaylar yaşamaz, barış, huzur ve güvenlik içinde hep birlikte yaşarız. Vatandaşlarımızın da morale ihtiyacı vardı. İnsanlar şimdinin tatil planlamalarını yapmaya başlayacak. Bu planlama bir kaç günlüğüne değil, uzun vadede olacak. Uzun süreli bayram tatili paketleri sektöre katkı sağlayacak. Bu paketlerin uzaması dahi sektöre en az yüzde 15-20 katkı verecektir” ifadelerini kaydetti.

  • Gıda Sektöründe, Tüketici Tercihleri Odaklı Gelişim

    Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “Tüketici bilincinin gelişimi, gıda sektöründe tüketici tercihleri odaklı üretimi de beraberinde getiriyor. Gıda sanayindeki üretim, tüketicilerin talep ve beklentilerine göre şekilleniyor. Tüketici tercihlerini dikkate alan firmalar başarılı olurken, tüketicinin beklentilerine cevap vermeyen firmalar ya küçülüyor ya da yok oluyor” dedi.

    Uluslararası Kabuklu Meyveler ve Kuru Meyveler Konseyi’nin (World Nut and Dried Fruit Congress INC) Amerika Birleşik Devletleri’nin San Diego şehrinde düzenlediği 35. Kuru ve Kabuklu Meyveler Konferansı’nda özelde kuru meyve sektöründe, genelde ise gıda sektöründe tüketici tercihlerine göre yaşanan değişim masaya yatırıldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, tüketicilerin sağlıklı gıdalara olan talebinin her geçen yıl daha da arttığı bir sürecin yaşandığını, artık arzı tüketicilerin talep ve beklentilerinin şekillendirdiğini, 35. Dünya Kuru ve Kabuklu Meyveler Konferansı’nın da ana fikrinin bu olduğunu kaydetti. Celep, “Tüketici bilincinin gelişimi, gıda sektöründe tüketici tercihleri odaklı üretimi de beraberinde getiriyor. Gıda sanayindeki üretim, tüketicilerin talep ve beklentilerine göre şekilleniyor. Tüketici tercihlerini dikkate alan firmalar başarılı olurken, tüketicinin beklentilerine cevap vermeyen firmalar ya küçülüyor ya da yok oluyor” diye konuştu.

    “GÜVENLİ GIDA ÜRETİMİ ÇOK ÖNEMLİ”

    “Gıda sektörü tüketici odaklı bir gelişim sergiliyor” diyen Celep, şunları söyledi: “Amerika Birleşik Devletleri’nde de tüketicilerin beklentileri çerçevesinde gelişen ve değişen süpermarket sektörü bugün tüketicileri tek bir grup olarak değil artık farklı tüketicileri birey olarak görüp her birinin farklı ihtiyaç ve beklentilerine cevap vermeye çalışıyor. ABD’de yürürlüğe girecek olan Gıda Güvenliği Modernizasyon Kanunu (FSMA) bu dev pazara ihracatı daha da zorlaştırıcı hükümler içeriyor. FSMA ile gıda güvenliğinde ortaya çıkan sorunlara müdahale etmek yerine, en başta sorunların oluşmasını engellemek hedefleniyor. Tehlikelerin belirlenmesi ve önleyici denetimlerin uygulanması için riski baz alan bir yaklaşım öngörülüyor. ABD’de 2017 yılında yürürlüğe girecek olan Gıda Güvenliği Kanunu ile Amerikan pazarında yer alacak ithal gıda ürünlerinde yeni bir denetim mekanizması işleyecek. Yeni dönemde, sağlıklı gıda kadar ambalajdan etikete hatta ürünlerin günlük tüketim miktarına dek çok incelikli şartlar aranacak.”

    “GÜVENİLİR VE KALİTELİ ÜRÜN”

    Türkiye’nin kuru incir ve kuru kayısıda dünyanın en büyük üreticisi, çekirdeksiz kuru üzümde ise ikinci büyük üreticisi olduğuna işaret eden Birol Celep sözlerini şöyle tamamladı: “Bu çerçevede bizler de alıcı pazarlardaki gelişmeleri takip etmek, gelişen ve değişen tüketici beklentilerine cevap verecek şekilde güvenilir ve kaliteli ürün üretmek zorundayız.”

    BİN 400’ÜN ÜZERİNDE KATILIM

    Kuru ve kabuklu meyveler için farklı oturumların düzenlendiği etkinlikte sektöre ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi edinildi. Inter Global Board Cooperation Summit toplantısında Ece Tırkaz tarafından Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği adına bir sunum gerçekleştirildi. Konferansa bu yıl bin 400’ün üzerinde kişinin katılımı oldu. Türkiye’den de 83 temsilci etkinliğe katılırken Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’ni Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, yönetim kurulu başkan yardımcıları Osman Öz ve Gürcan Şen, yönetim kurulu üyesi Ahmet Bilge Göksan ve Ege İhracatçı Birlikleri Tarım Şubesi Şefi Ece Tırkaz’dan oluşan heyet temsil etti.

  • Gıda Sektöründe 409 Proje Yarışıyor

    Gıda sektöründe yenilikçi, inovatif ürünlerle katma değerli üretimi arttırmayı hedefleyen Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda geri sayım başladı. 409 projenin yarışacağı IV. Gıda Ar-Ge Proje Pazarı, 24 Mayıs 2016 Salı günü İzmir Swissotel’de gerçekleştirilecek.

    Ege İhracatçı Birlikleri tarafından Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi desteğiyle düzenlenen 4. Uluslararası Gıda Ar-Ge Proje Pazarı etkinliğinde akademisyenler ve öğrenciler tarafından hazırlanan 409 proje yarışırken katılımcılar, konularında uzman isimlerin tecrübelerini paylaşacakları 9 tane panel ve konferansa katılma fırsatı yakalayacak.

    ’Fikirlerin Aşka Gelsin’ sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte açılış konuşmaları bölümünde Gıda Arge Proje Pazarı Yürütme Kurulu Başkanı Birol Celep, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve İzmir Valisi Mustafa Toprak söz alacak.

    IV. Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda açılış konuşmalarından sonra ilk panelde Türkiye’nin en kaliteli ve vizyonlu şeflerini yetiştirme iddiası ile kurulan Murat Bozok’s Kitchen’in kurucusu Murat Bozok konuşmacı olacak. Şef Murat Bozok, Gastronomi’de İnovasyon ve Buluşlar isimli sunumuyla Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda katılımcılara unutamayacakları bir sunum yapacak.

    Duran Doğan Basım ve Ambalaj Sanayi A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Oktay Duran ise Geleceğin Gıda Ambalajları hakkında ipuçları verecek. Melek Yatırımcılar panelinde ise Melek Yatırımcı Berik Girişim Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Berik ve Vide Su Ürünleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Gediz konuşacak.

    İZMİR’İN BAŞARI HİKAYELERİ

    IV. Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda girişimcilere esin kaynağı olacak 4 başarılı isim İzmir’in Başarı Hikâyeleri panelinde seslenecek. İzmir Gourmet Guide Kurucusu Ahmet Güzelyağdöken’in moderatörlük yapacağı panelde Baydöner Kurucusu Feridun Tuncer, Baltalı Gıda Ltd. Şti. Kurucusu Funda Baltalı ve Bortar Grup Kurucusu Hasan Küçükkurt başarıya giden yolu özetleyecekler. Merve Kurt ve Egemen Tamcı ise Türkiye’nin tek gıda tasarım atölyesi olan Bold Atelier hakkında katılımcılara bilgi verecek.

    ARGE ÇALIŞMALARINDA ÜLKE ÖRNEKLERİNİ UZMANLAR ANLATACAK

    Ar-Ge Çalışmalarında ülkelerin örneklerinin anlatılacağı “Ar-Ge Çalışmalarında Ülke Örnekleri” panelinde Türkiye’den Ege Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uygun Aksoy Wageningen Üniversitesi’nden Prof. Dr.Martin Scholten, A.B.D. Purdue Üniversitesi Prof. Dr. Josef Kokini ve İsrail Volcani Araştırma Merkezi’nden Prof. Dr. Moshe Flaishman ülkelerindeki örnekleri paylaşacak.

    Egeus Danışmanlık Firması Genel Koordinatörü Barbaros Epikmen TUNÇ’un Girişimciler İçin Yeni Ufuklar isimli sunumundan sonra IV. Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda yarışan 409 projenin en iyilerinin ödüllendirileceği ödül töreni düzenlenecek.

    “BU YIL GIDA AR-GE’Yİ ULUSLARARASI BOYUTA TAŞIDIK”

    Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı ve Gıda Ar-Ge Proje Pazarı Yürütme Komitesi Başkanı Birol Celep, Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nı bu yıl uluslar arası boyuta taşıdıklarını ve çok dolu bir içerikli etkinliğe imza atacaklarını kaydetti.

    Sanayiciden, akademisyene, girişimcilerden öğrencilere tüm kesimlere ulaşabilmek için gayret ettiklerini anlatan Celep, “Gıda sektöründe araştırma geliştirme faaliyetleri çok önemli. Özellikle 2023 yılı için konulan hedeflere ulaşmanın en önemli yolu katma değerli ürün üretebilmek ve bu ürünleri ihraç edebilmekten geçiyor. Katma değer bazen işleme, bazen yeni paketleme teknikleri ile olabilir. Biz Gıda Ar-Ge Proje Pazarı’nda tüm bu etkinliklerin örneklerini sergileyerek sanayici ve girişimcilerin ilgisini çekmeyi amaçlıyoruz. Bu yıl sergilenecek projelerin yanında birbirinden değerli konuşmacıları ağırlayacağız. Organizasyonumuz uluslararası boyutta olduğu için Hollanda, Amerika, İsrail gibi ülkelerden konuşmacıları ağırlayarak, kendi ülkelerindeki AR-GE çalışmaları hakkındaki tecrübelerini paylaşmalarını sağlayacağız” dedi.

    156 ÖĞRENCİ, 253 ARAŞTIRMACI YARIŞACAK

    Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG) ana sponsorluğunda gerçekleştirilen etkinliği 409 proje başvurusu geldi. Dereceye giren proje sahiplerine toplamda 30 bin dolar ödül verilecek. Öğrenci ve araştırıcı kategorilerinde birinciye 6 bin, ikinciye 4 bin, üçüncüye iki bin 500 dolar verilecek. Özel kategoride seçilen proje sahibine ise 5 bin dolar ödül verilecek. Etkinlik için 156 öğrenci, 253 araştırmacı proje başvurusunda bulundu.

    24 Mayıs 2016 tarihinde İzmir Swissotel’de düzenlenecek “IV. Uluslararası Gıda Ar-Ge Proje Pazarı”nda “Sürdürülebilir ve Rekabetçi Gıda Sektörü İçin İnovasyon” temalı etkinlik;

    Birincil Üretim [Bitkisel Ürünler, Hayvansal Ürünler, Su Ürünleri, Doğadan Toplanan Ürünler (hububat, bakliyat, yağlı tohumlar, fındık, kuru ve kabuklu meyve ve sebzeler, zeytin, yaş meyve ve sebzeler, baharatlar, tıbbi ve aromatik bitkiler)

    Gıda İşleme ve Teknolojileri (zeytinyağı, işlenmiş meyve ve sebzeler, işlenmiş kabuklu ve kuru meyveler ve mamulleri)

    Paketleme ve Ambalajlama

    Pazarlama, Değer Zinciri Yönetimi konularını kapsayacak. Proje özel kategorisi olarak ise “Gıdalarda şeker ve tuz kullanımının azaltılması” belirlendi.