Etiket: Sektöründe

  • (Özel Haber) MTSO Başkanı Aşut: “Narenciye sektöründe hareket bu sabah itibariyle başladı”

    Mersin Ticaret ve sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Rusya lideri Vladimir Putin’in, narenciye ve yaş sebzeye yönelik kısıtlamaları kaldırdıklarını açıklamasıyla birlikte hem üreticinin hem ihracatçının çok sevindiğini belirterek, özellikle narenciye sektöründe bu sabahtan itibaren hareketliliğin başladığını söyledi.

    Rusya Devlet Başkanı Putin’in, dünkü Türkiye ziyaretinde narenciye ve yaş sebzeye yönelik yasağın kaldırılması kararını aldıklarını açıklaması, Rusya kriziyle büyük mağduriyet yaşanan narenciye sektöründe sevinçle karşılandı. Putin’in, “Türkiye’den ihraç edilmesi yasaklanan bazı kalemlerin yeniden ihracını açmış bulunuyoruz. Narenciye gibi bazı tarım ürünlerindeki kısıtlamaları kaldırdık” demesi, Türkiye’de hasadına başlanan narenciye ürünlerinin en büyük pazarı olan Rusya kapısının yeniden açılmasıyla hareketlenecek.

    “Putin’in açıklamaları bölgemiz üretici ve ihracatçılarını çok sevindirmiştir”

    Putin’in açıklamaları ve Rusya pazarının yeniden açılması konusunu İHA muhabirine değerlendiren MTSO Başkanı Şerafettin Aşut, narenciyenin, Çukurova bölgesinin omurga ve ihracata ayna ürünü olduğunu vurguladı. “Bu noktada en güçlü pazarımız ise Rusya idi” diyen Aşut, Rusya ile yaşanan kriz ve narenciye ihracatının bitmesinin, sektörde hem üreticiyi hem ihracatçıyı, depocuyu, paketlemeciyi domino taşı gibi olumsuz etkilediğini kaydetti.

    Aşut, “Rusya ile normalleşen ilişkiler ve Putin’in Türkiye ziyaretinde narenciye ile ilgili yaptığı olumlu açıklama, bölgemiz üretici ve ihracatçılarını çok sevindirmiştir. Rusya-Türkiye krizi öncesinde paketleme firmalarına bölgemizden günde 3 bin araç narenciye naklediliyordu. Yaşanan kriz sonrasında bu rakam günde 200 araca kadar düşmüştü. Rusya-Türkiye arasında normalleşen bu ilişkiler birçok sektörde olduğu gibi narenciyede de eski parlak günlere ulaşacak gibi görünüyor. Mersin, Adana, Hatay hattında canlanma bugünden başladı. En kısa sürede yine günlük 3 bin araç sayısına ulaşılabileceğinin sinyalleri geliyor” dedi.

    “Sektörde hareket bu sabah itibariyle başladı”

    Anlaşmanın özellikle turunçgil ihracatı adına çok önemli bir döneme denk geldiğine işaret eden Aşut, “Belki erkenci çeşit yetiştiren bir kısım çiftçi ürününü iyi fiyattan değerlendirememiş olabilir, ancak Ekim’den Şubat ayına kadar hasat yapacak olan çiftçilerimizin, ki bu narenciyemizin yaklaşık yüzde 70’ine denk geliyor, Rusya pazarını iyi değerlendireceğini tahmin ediyorum. Rusya’ya önemli ihracat yapan firmalarımız 3 aydır sessiz kalırken bu sabahtan itibaren özellikle mandalina ve portakalda Ekim-Kasım ayında kesilecek çeşitler için çiftçilerle mal alımına girme teşebbüsüne başladılar” diye konuştu.

    Sebzede de aynı şekilde tüm Türkiye’de sera ekimleri yapıldığını dile getiren Aşut, yasağın kaldırılmasının onların hasadı adına da önemli bir dönem olarak değerlendirilebileceğini kaydetti.

    “Rusya’nın kapılarını açması iç piyasayı ciddi şekilde rahatlatacak”

    Türkiye’nin, Rusya’nın kapıları kapatması sonrasında yeni pazarlara da yöneldiğini, pazar çeşitlendirmesine gittiğini ifade eden Aşut, ancak halen Rusya’nın, Türkiye için büyük ve önemli bir pazar olduğuna dikkat çekerek, kapılarını açmış olmasının önemli olduğunu söyledi. Aşut, bu gelişmenin, meyve sebze kalemlerinde iç piyasayı ciddi şekilde rahatlatacağının da altını çizdi.

    Bununla birlikte Türkiye’nin önümüzdeki süreçte Rusya kapısı açıldı diye durmaması gerektiği uyarısında da bulunan Aşut, “Uzak pazarlardaki, Asya pazarlarındaki temaslarını, araştırmalarını sürdürmeli. Tek pazara bağımlı kalmanın bedellini ödedik, ders almamız gerek. Şu anda meyve sebzeye tanınan bu imkan birçok sektörü nakliyeden sigortacılığa, beyaz eşyadan inşaata kadar Türkiye geneline dolaylı da olsa yansıyacaktır” ifadelerini kullandı.

  • Lojistik sektöründe Rusya bayramı yaşanacak

    Yaşar Üniversitesi öğretim görevlileri Dr. Pervin Ersoy ve Dr. Gülmüş Börühan, Rusya krizinin özellikle karayolu taşımacılığı yapan firmaları alternatif güzergahlara yönlendirerek diğer ülkelerle olan ilişkilerini pekiştirdiğini belirterek, Rusya güzergahının açılmasının, Rusya’da yüzde 98’lik bir azalma yaşayan sektöre ekstra canlılık getireceğini söyledi.

    Yaşar Üniversitesi Uluslararası Lojistik Yönetimi Bölümü öğretim görevlileri Dr. Pervin Ersoy ve Dr. Gülmüş Börühan, Rusya ile yaşadığımız krizin iki ülke arasındaki ticari faaliyetleri ciddi oranda etkilediğini belirterek, yaşanan olumlu gelişmelerin lojistik sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirdi.

    Yüzde 98 azalma yaşanmıştı

    Börühan ve Ersoy, “Bu durum, doğal olarak başta lojistik sektörü olmak üzere tüm sektörleri etkiledi. Dış ticarette en çok kullanılan taşıma modu denizyolu taşımacılığından sonra karayolu taşımacılığı. Rusya ile yaşanan krizin, ülkemiz karayolu taşımacılığına etkisi de olumsuz yönde oldu. Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin verilerine göre, Türk araçlarının Rusya’ya olan ihraç taşımaları incelenip 2015-2016 Ocak-Temmuz dönemleriyle karşılaştırıldığında yüzde 98’lik çok ciddi bir düşüş olduğu görülüyor. Ancak, bu durum farklı bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde, Rusya krizinin özellikle karayolu taşımacılığı yapan firmaları alternatif güzergahlara yönlendirerek, diğer ülkelerle olan ilişkilerini pekiştirdiği görülüyor” dedi.

    Alternatif güzergah avantajı sürecek

    Karayolu taşımacılığında İran ve Rusya’ya olan bağımlılığımızı azaltmak amacıyla Hazar Transit Koridoru Projesi’nin, ülkemiz ihracatçılarının Orta Asya pazarlarına ulaşımı için yüksek potansiyele sahip olduğunu kaydeden Yaşarlı akademisyenler, “Rusya’nın, nakliyecilerimize gümrük ve transit geçişlerde yaşattığı zorluklar, Hazar Denizi güzergahının kullanılmasıyla birlikte azaldı. Çin, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan gibi Orta Asya pazarlarına ulaşımda, Hazar Denizi’nden geçiş ücretlerine indirim uygulanması ve gümrüklerde sağlanan kolaylıklarla, daha düşük maliyetlerle ve daha kısa sürede varış noktalarına ulaşım sağlandı. Kriz dönemini fırsata çeviren nakliye firmaları, yaklaşık yüzde 40 maliyet avantajı sağlayarak alternatif Hazar Denizi güzergahını Ro-Ro gemileri ile taşımada kullandı” diye konuştu.

    İhracat Ağustos ayında 150 milyon dolara çıktı

    Yakın zamanda Rusya ile ilişkilerin düzelmeye başlamasının iki ülke arasındaki ticari faaliyetleri de iyileştirmeye başladığını hatırlatan Börühan ve Ersoy, “2013’te ihracatımızda 4. Sırada yer alan Rusya, 2016 Ocak-Temmuz döneminde 23. sıraya kadar gerilemiş durumda. Dış ticaret verilerinde görüldüğü gibi, kriz sonrası Rusya ile gerileyen ticaretimizin, 2016 yılının 3.çeyreği ile birlikte özellikle Ağustos ayında ciddi anlamda canlanmaya başladığı görülüyor. Temmuz ayında 108 milyon dolar olan ihracatımız, Ağustos ayında 150 milyon dolara çıktı. Rusya’nın, 2017 yılında hedef pazarlarımız arasında yine üst sıralarda yer alacağı tahmin ediliyor. Bu durum, tabii ki lojistik sektöründe hem denizyolu hem de karayolu taşımacılığının eski günlerdeki hareketliliğine dönmesinde önemli bir rol oynayacaktır. Ayrıca, lojistik sektörüne de ekstra canlılık getirecektir” dedi.

    İzmir’den ilk 8 ayda 63 milyon dolarlık ihracat

    Yaşarlı akademisyenler, Ege Bölgesi’nden Rusya’ya yaklaşık 400 firmanın ihracat yaptığını hatırlatarak, “Özellikle yaş meyve sebze, hazır giyim, su ürünleri ve hayvansal mamuller, otomotiv yan sanayi gibi birçok sektör Ege’den Rusya’ya ihracat yapıyor. 2016’nın ilk 8 ayında, yalnızca İzmir’den Rusya’ya yapılan ihracat 63 milyon dolar civarında. Rusya’yla ilişkilerde yaşanan iyileşme Ege’yi ve Egeli lojistik firmalarını da olumlu etkileyecektir” diye konuştu.

  • Yatak sektöründe inovasyon, teknoloji ve tasarım triosunun şovu

    SleepWell Expo 2016, dünya yatak sektörünü ağırlamaya hazırlanıyor.

    SleepWell Expo İstanbul, 20-23 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde sektörün profesyonellerini 3. kez bir araya getirecek. 2015 yılında 79’u yerli, 22’i yabancı olmak üzere 101 katılımcının iştirak ettiği ve toplam 5 bin 238 ziyaretçinin takip ettiği, fuar profesyonellerin buluştuğu bir arena olan SleepWell Expo, bu yıl da genişleyen ziyaretçi ağı ve artması planlanan katılımcı sayısı ile yeni iş fırsatları oluşturacak.

    Genişleyen ziyaretçi ağı ve artan katılımcı sayısı ile dikkatleri üzerine çekecek olan SleepWell Expo 2016 Türkiye’de yatak endüstrisine ait ilk ve tek spesifik fuar olma özelliği ile Voli Fuar tarafından düzenleniyor. Yatak endüstrisine yepyeni açılımlar sunmayı hedefleyen SleepWell Expo Fuarı, organizasyonlarıyla sektörü canlandırmak ve yatak endüstrisi liderlerini İstanbul’da toplamak amacıyla, organizasyona ev sahipliği yapıyor. Yatak ve uyku ürünleri sektöründe başka spesifik bir fuar olmadığını belirten fuar yöneticileri, sektördeki gelişmelerin yakından takip edildiği, iç ve dış piyasa açısından önemli bir rol üstlenen Sleepwell Expo’nun, yakın gelecekte kendi kulvarında dünyanın en büyük organizasyonu olacağına inandıklarını belirtti.

    Yatak ve teknolojileri sektörünün ilk ve tek arenası SleepWell Expo’2016, resmi havayolu partneri olarak Star Alliance ile anlaştı. Fuar süresince SleepWell Expo 2016 fuarının tüm yurtdışı konukları Star Alliance Conventions Plus programı ile 27 üye havayolu ile 193 ülkeden Businness Class ve Economy Class rezervasyonlarını SleepWell Expo etkinlik kodu ile yapması halinde yüzde 20’ye varan indirimlerle uçabilecekler.

  • Evcil hayvan sektöründe 2 milyon TL’lik yatırım

    Evcil hayvan ve malzemeleri üretim ve satışı yapan Pelagos Akvaryum ve Pet Ürünleri firması, evcil hayvan sektöründe 2 milyon TL’lik yatırım yaparak pazar payını arttırmayı hedefliyor.

    Dünyada 150 milyar dolar pazar büyüklüğüne sahip olan evcil hayvan sektörü Türkiye’de de her geçen hızla büyüyor. Yaklaşık olarak 800 milyon dolar hacme ulaşan evcil hayvan ürünleri pazarı firmaların yeni ürünleri ve markaları ile zenginleşmeye devam ediyor. Yerli mama firmaları artık global markalar ile hem kalite hem satış ağı ile rekabet gücünü geliştiriyor.

    Evcil hayvan gıdaları ile ilgili olarak 26 yıldır evcil hayvan sektöründe bulunan Pelagos firması, 2 milyon liralık yeni yatırım ile Premium ürünü Felica markasını tüketicilere sundu. Genel Müdürü Erhan Aslan, “Uzun bir süredir yurtdışında hammadde araştırmalarımızı bitirdikten sonra itina ve özenle hazırladığımız ve üretimini yaptırdığımız Felicia kedi ve köpek mamalarının tanıtım ve satış maratonuna Interzoo-2016 Nürnberg-Almanya fuarı ile birlikte yurtdışında, bu ay itibariyle de Türkiye’de başlamış bulunmaktayız. Ambalaj yapısı ve tasarımı ile büyük dikkat çeken markamızın tüketiciden olumlu geri dönüşleri de bizleri ayrıca memnun etti. 4 farklı marka ile üretimini yapmış olduğumuz kuşyemi ve ek besinlerini 12 ülkeye ihraç ederek uluslararası pazarlarda edindiğimiz tecrübe ve güveni Felicia kedi-köpek gıdaları ile arttırmayı ülke ihracatına katkıda bulunmayı hedefliyoruz” dedi.

  • Telekomünikasyon sektöründe bir ilk gerçekleştiriliyor

    Turkcell Superonline, Vodafone, Türksat ile Serbest Telekomünikasyon İşletmeleri Derneği üyesi şirketler aldıkları karar ile bir ortak altyapı şirketi kurmak için görüşmelere başladıklarını açıkladı.

    Türkiye’nin 2023 yılı hedefleri kapsamında telekomünikasyon sektöründe tarihi bir adım atıldı. Başta fiber olmak üzere güçlü bir telekomünikasyon altyapısı için Turkcell Superonline, Vodafone, Türksat ve Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) üyesi operatörler iş birliği yapmak için görüşmelere başladıklarını açıkladılar. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, TELKODER Yönetim Kurlu Başkanı Yusuf Ata Arıak ve Türksat Genel Müdürü Cenk Şen’in katılımıyla gerçekleştirilen basın toplantısında ortak altyapı şirketinin kurulmasının zor günlerden geçen Türkiye’de geleceğe olan güvenin ve yatırım kararlılığının gösterileceği vurgulandı. Yapılan ortak açıklamada, “Ülkemizde var olan telekomünikasyon altyapılarının en etkin şekilde kullanılması ve geliştirilmesi, sektördeki tüm sektör altyapısının en uygun şartlarda ve adil olarak sağlanması amacıyla mükerrer yatırımlarla kaynakların boşa harcanmaması için Turkcell Superonline, Vodafone, Türksat şirketlerinin telekomünikasyon sektöründeki diğer şirketlerin en geniş kapsamda katılımının sağlanacağı bir ’Ortak Altyapı Şirketi’ kurulması konusunda çalışmalara başlanacaktır” denildi.

    Açıklamada söz konusu çalışmaların başta Rekabet Kanunu ve Elektronik Haberleşme Kanunu olmak üzere ilgili mevzuatta öngörülen tüm düzenlemelere izinlere ve yetkilendirme şartlarına uygun bir şekilde yürütüleceği bildirildi.

    Toplantıda konuşan TELKODER YKB Yusuf Ata Arıak, “Ülkemizde altyapı konusunda eksiklik var. Bunun da rekabetsiz bir çalışma ortamı doğurmasıyla ülke olarak gelişimimiz engellenmekte. 4.5G ile birlikte altyapı sorununun çözülmesi daha da zorunlu hale geldi. Ortak altyapı şirketi adımıyla bu sorunu çözmeyi amaçlıyoruz. Turkcell ve Vodafone buradalar biz Türk Telekom’u da davet ettik fakat onlar bulunan noktada yanımızda olmamayı tercih ettiler” dedi.

    Toplantıda açıklamalarda bulunan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu da dünyada paylaşıldıkça çoğalan tek kaynağın bilgi olduğunu belirterek “Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşabilmesi için bilgiye önem vermeliyiz. Bu atılımın bilgiye erişimi ve saklamayı kolaylaştıracağına inanıyoruz. Güzel bir başlangıçtayız bunun her türlü yatırımcıya açık olması gerektiğini düşünüyorum. Bu atılım Türkiye’yi öne taşıyacaktır” şeklinde konuştu.

    Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ise Türkiye’nin dört bucağında tek ses olmanın önemli olduğuna vurgu yaparak “Bu çalışmanın mimarlarından biri olmak bizi çok mutlu etti. Ülkemizde bir an önce bakır değil fiber altyapının kurulması gerekiyor. Vodafone olarak Türkiye’ye inanıyoruz ve yatırımlarımıza devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.