Etiket: satış

  • Çaykur’un 5. satış mağazası Erzurum’da açıldı

    Çaykur’un 5. satış mağazası Erzurum’da açıldı

    Çaykur’un ’81 ilde 81 mağaza’ sloganı ile başlattığı proje kapsamında 5’nci satış mağazası Erzurum’da hizmete girdi. Karadeniz bölgesi dışındaki ilk mağazanın Erzurum’da açıldığını söyleyen Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim, kentteki sağlıksız çay satan firmalara karşı bu girişimde bulunduklarını ifade etti.

    Erzurum’un Yakutiye ilçesinde açılan Çaykur satış mağazasında 100’e yakın çeşit müşterileri bekliyor.

    Türkiye’de çay sektörünün öncü şirketlerinden olan Çaykur, 5’nci satış mağazasını Erzurum’da açtı. Dualarla hizmete sokulan mağazanın açılışında konuşan Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim, “Çay Karadeniz’de üretilir ama Erzurum’da içilir. Hatta bardak bardak değil demlik demlik içilir. Bardak bardak olunca sohbet bozulurmuş, demlikle gelirmiş ki sohbet bölünmeden içilsin. Biz de o amaçla Karadeniz dışına çıkınca ilk mağazayı Erzurum’a açalım dedik” dedi.

    Doğal, bahçeden gelen çay

    Kentte sağlıksız çay satışı yapan firmaların olduğunu söyleyen Alim, “81 ilde 81 mağaza mantığı ile yola çıktık. Ama bunların hepsini Çaykur olarak biz değil özellikle bayilerimize yaptırmayı düşünüyoruz. Kendi bölge müdürlüklerimizin olduğu yerlerde özellikle de Karadeniz’den başlamak kaydıyla Rize’de ilk mağazayı açtık. Daha sonra Tirebolu Giresun’da fabrikamızın sahasında açtık. Akabinde Kemalpaşa, Artvin’de mağazalarımızı açtık, 5’nci mağazamız da Erzurum’da oldu. Yakın zamanda Tarım Bakanlığı’nın sitesinde de açıklandı, Erzurum’da sağlıksız, boyalı, kimyasal kalıntıları olan çaylar olduğu da haberleştirildi. Bunun insan sağlığını kötü etkilediğini biliyorsunuz. Herkes doğal, bahçeden gelip işlenen, herkesin damak tadına göre 100’e varan çeşitleri ile hepsini bir arada görüp seçebilsin diye mağazamızı açmış bulunuyoruz. Bu mağazaların tamamını örnek olarak yaptık, diğerlerini de bayilerimiz yapsın istiyoruz. Erzurum’a hayırlı uğurlu olsun. İnşallah her iki tarafa da fayda sağlayacaktır. Biz buradan para kazanacağız diye değil, insanların sağlığı ile oynayan farklı firmaların oyunlarını bozmak için böyle bir girişimde bulunduk” diye konuştu.

  • Erzurum’da  mesafeli  satış mağduriyeti artıyor

    Erzurum’da mesafeli satış mağduriyeti artıyor

    Tüketiciyi Koruma Derneği Erzurum Şubesi Başkanı ve Palandöken İlçe Tüketici Hakem Heyeti Üyesi Gamze İspirli, son dönemlerde artan mesafeli satışlar konusunda uyarılarda bulundu. Son dönemlerde Erzurum’da bulunan ilçe tüketici hakem heyetlerine internet yoluyla yapılan beyaz satışı konusunda yoğun başvurular yapıldığını, firmanın ürünleri tüketiciye göndermediğini belirten İspirli, vatandaşın bu konuda bilinçli olmasını, güvenilir olmayan sitelerden alışveriş yapmamasını istedi.

    İspirli, teknolojide yaşanan gelişmelerin, dijitalleşme ve internet altyapısının gelişmesi gibi olguların, alışveriş alışkanlıklarında değişimler yaşanmasına; tüketicilerin geleneksel yöntemler yerine uzaktan iletişim araçları ile kurulan mesafeli sözleşmeler ile alışverişe yönelmelerine neden olduğunu ifade etti.

    İspirli, geleneksel alışveriş yöntemlerine göre zaman, mekan ve fiyat yönünden hem satıcı hem de tüketicilere sağladığı avantaj ve kolaylıkları barındıran mesafeli satışların, özellikle içerisinde bulunulan Covid-19 döneminde daha çok tercih edilir hale geldiği ve işlem hacminin ciddi oranda artış gösterdiğine işaret etti.

    İspirli, bu tür satışların birçok kolaylığı beraberinde getirdiğini ancak tüketicilerin zaman zaman yasal yükümlülüklerinin bilincinde olmayan, kötü niyetli ve fırsatçılık yapmak isteyen satıcılar tarafından stoklarında olmayan ve tedariki 30 günlük yasal teslim süresi içerisinde yapılamayacak ürünleri dahi satışa konu ederek mağdur edildiğinin tespit edildiğini ifade etti.

    Erzurum’da bulunan ilçe tüketici hakem heyetlerine yoğun başvurular yapıldığını belirten İspirli, ‘’Erzurum’da son günlerde özellikle ilçe tüketici hakem heyetine İstanbul merkezli bir firma tarafından internet yoluyla beyaz eşya satılıyor, tüketicinin internetten aldığı beyaz eşya tüketiciye teslim edilmiyor. Bu konuda yoğun başvuru alıyoruz. Piyasaya göre düşük ürünlerin pazarlandığı konusunda reklam yapılıyor. İstanbul Bilişim isimli bu site tüketiciyi mağdur ediyor. Ürün bedelleri tahsil edildikten sonra, teslimlerin hiç yapılmadığı ya da teslim edilmeyen ürünlere ilişkin bedel iadesi içerikli cayma taleplerinin karşılanmadığı hatta tüketicilerin söz konusu taleplerini iletebilecekleri bir muhatap dahi bulamayarak, mağdur edildiklerini görüyoruz. Tüketici güvenilir sitelerden alışveriş yapmalı’’ dedi.

    İspirli, özellikle kurumsal olmayan internet siteleri ve sosyal medya mecraları hatta cep telefonu uygulamaları üzerinden satın alma işlemi yapıldığını kapıda ödeme vb. banka hesap sahiplik bilgisi olmayan ödeme yöntemleri ile gerçekleştirilen alışverişlerde çok sayıda mağduriyet yaşandığını ifade etti.

    Önceleme yapılması gerektiğini belirten İspirli, ‘’İnternet veya telefon ile alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa ve genel bir ön inceleme yapılmalı, gerekirse şikayetler incelenmeli. Mesafeli yöntemin tüketicilere sağladığı avantajlardan birisi de, satın alınması planlanan malın veya hizmetin fiyatı ve niteliklerini birçok mecradan araştırabilme kolaylığı sağlaması. Bu sebeple mal veya hizmetin diğer mecralardaki yaklaşık fiyatının öğrenilmesi ve kıyaslama yapılması, gerçekçi olamayacak kadar cazip görünen düşük fiyatlara veya indirimlere dikkatle yaklaşılması çoğu mağduriyetin önüne geçeme olanağı sağlar. Alışveriş yapılması düşünülen internet sitesinde satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefonu, MERSİS numarası, ETBİS kaydı, güven damgası bilgisi gibi bilgilerin olup olmadığı kontrol edilerek alışveriş yapılmalı. İnternet sitesinin sahte veya taklit bir site olması ihtimaline karşın site adının kontrol edilmesi gerekirse Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun “internet site bilgisi sorgulama” ekranından faydalanılması çoğu mağduriyetin önüne geçilebilir. Sosyal medyada gezinirken karşılaşılan tanıtım ve ilanlara karşı, bu mecralar aracılığıyla ulaşılan sitelerin sahte, taklit ve kötüye kullanılması ihtimallerine karşı, satıcının kendi sitesinden ürünün kontrol edilmesinde faydalı olur. İnternet sitesi üzerinden alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda SSL sertifikası, 3D Security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara dikkat edilmesi faydalı olur. Ödeme yapmadan önce, tüketiciye iletilmesi yasal zorunluluk olan ön bilgilerin okunması da çoğu mağduriyeti önler. Satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefon numarası gibi iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yolları bu bilgilerden bazıları’’ dedi.

    Tüketicilerin, mağduriyetleri konusunda tüketici hakem heyetine başvurabileceğini belirten İspirli, ‘’Tüketicilerin mesafeli sözleşmeler ile ilgili olarak yaşadıkları uyuşmazlığın çözülmesinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda değeri 6 bin 920 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde 6 bin 920 TL ile 10 bin 390 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvuruluyor. Tüketici ayrıca 175 nolu tüketici hattına başvurabilir’’ dedi.

  • İkinci el pazarında hareket çok satış yok

    İkinci el pazarında hareket çok satış yok

    Denizli otomobil pazarında pandemi sonrası vatandaşlar araç fiyatlarında yaklaşık yüzde 20 fiyatların yükseldiğini söyleyerek, satışların azaldığını belirtti. Şahin Kaya adlı vatandaş, “Sabahtan beri araç bulamıyoruz. Üç aydır araç arıyorum ve sattığım arabayı aynı fiyata geri alamıyorum” dedi.

    Denizli otomobil pazarında hafta sonu yoğunluğu yaşandı. Vatandaşlar genellikle araç fiyatlarını sorarken araç alımlarının yavaşladığını ve fiyatların aşırı şekilde yükselerek geçen seneye oranla 5 ile 15 bin TL arası arttığını dile getirdi. Vatandaşlar sattığı fiyata aynı araçları bulamadığından yakınırken, sıfır araç üretiminin durma noktasına gelmesini sebep olarak gösterdi. Aracını satmak için otomobil pazarına gelen Sinan Polat, “Geçen aya göre biraz daha yükselme ve fiyatlarda zam var. Satımlarda millet araba alıyor. Millet internette yazıyor şu an alım gücü yok diye ama araç alım satımı yükseldi ikinci el otomobillerde. Sıfır araç çıkmadığı için insanlar ikinci ele rehavet gösterdi. Bundan beş yıl önce fiyatlar 45-50 arasındayken şu an 90-95 arası oldu” dedi.

    “Ben de araba arıyorum, bu aracı satıp başka araç almak için ama sonra böyle araç alacağımı düşünemiyorum”

    Araba pazarında vatandaşların çok olduğu ama araçların satılmadığını dile getiren bir başka satıcı Ümit Çakır, “Üç dört ay öncesinin fiyatları konuşuluyor. İnsanlar tabi ne kadar rehavet gösteri kendinizde görüyorsunuz ama çoğu alıcı değil. Gelip soranlar oluyor bekliyoruz biz de. Kendimizin arabasını satıyoruz ama tok satıcıyız, öylesine geldik. Ortama bakmak ve fiyatları görmek için geldim. Ben de araba arıyorum, bu aracı satıp başka araç almak için ama sonra böyle araç alacağımı düşünemiyorum” diye konuştu.

    “Genelde eski araçlar satılıyor yeni araçlar satılmıyor”

    Pazarda fiyatların geçen aylara oranla çok arttığına ve araç bulamadığını söyleyen Hüseyin Dizbay, “Fiyatlar çok yüksek, iki ay önceki fiyatlarla şimdiki araçların fiyatların arasında yüzde 10 yüzde 20 gibi bir fark var. Baktığım araba segmentinde 80 bin TL’lik araba olmuş 100 bin TL. Baya bir fazla bilmiyorum sonu ne olur ama yüksek fiyatlar. Gördüğüm kadarıyla iki veya üç araç satıldı. Genelde eski araçlar satılıyor yeni araçlar satılmıyor ve genelde 90 model araçlar gidiyor” ifadelerini kullandı.

    “Bugün sattığınız aracı iki ay sonra 10-15 bin TL arası fazla fiyatla geri alıyorsunuz”

    Sattığı aracı aynı fiyata geri alamadığını belirten Şahin Kaya ise, “Sabahtan beri araç bulamıyoruz. Üç aydır araç arıyorum ve sattığım arabayı alamıyorum. Fiyatlar afaki şekilde yüksek ve satılan mal aynı fiyatta geri alınamıyor. Bugün sattığınız aracı iki ay sonra 10-15 bin TL arası fazla fiyatla geri alıyorsunuz” dedi.

  • Cipslik patates satış fiyatları üreticisinin yüzünü güldürüyor

    Cipslik patates satış fiyatları üreticisinin yüzünü güldürüyor

    Türkiye’nin cipslik patates üretiminin yaklaşık yüzde 20’lik bir kısmını karşılayan Afyonkarahisar’ın Şuhut ilçesinde hasadı devam ediyor. Üreticisinin yüzünü güldüren cipslik patates bu yıl kilogramı 70 kuruşun üstünde satılıyor.

    Şuhut ilçesinde cipslik patatesin hasadı devam ederken, işçiler cips fabrikalarının talebini karşılamak için yoğun mesai harcıyor. Cips fabrikalarının aroması ve kızarma süresi, kalitesinden dolayı Şuhut patatesini tercih ettikleri belirtili.

    Hasadı devam eden cipslik patates satışları ile ilgili İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine açıklamalarda bulunan cipslik patates tedarikçisi İbrahim Eroğlu, bu yıl üretiminin ve satış fiyatlarının iyi olduğunu ifade etti. Eroğlu, “Cimpste aranana en büyük özellikle kızartma kalitesi ve bizim bölgemizin de kızartma kalitesi iyi. Afyonkarahisar Şuhut patateste bir marka ve kalite bunu herkes biliyor. Türkiye’de cipslik patatesin yaklaşık yüzde 20’si Şuhut tan gidiyor. Normal piyasaya cipslik patatesin zararı yok çünkü cipslik patates satışı her yıl artarak devam ediyor” dedi.

    “Normal patates satış fiyatı piyasada düşük ama bizim ki çok şükür iyi”

    İlçede 40 bin dekar alanda yaklaşık 150 bin ton cipslik patates üretiminin beklendiğini dile getiren Eroğlu, satış fiyatlarının ise memnuniyet verici olduğunu vurguladı. Eroğlu açıklamasını şöyle sürdürdü:

    “Cipslik patatesin fiyatları üreticisinin yüzünü güldürüyor. Şuanda normal patates satış fiyatı piyasada düşük ama bizim ki çok şükür iyi. Piyasanın üzerinde bir cipslik patates satışı var. Piyasada toptancılara patates satış fiyatı 60-70 kuruş civarında ama biz onun üstünde cipslik patates alımı yapıyoruz. Üretici bu durumdan memnun.”

    Öte yandan, ilçede cipslik patates hasadının Eylül ayı sonuna kadar devam edeceği öğrenildi.

  • Turgutlu’da hayvan satış ve kurban kesim yerleri belli oldu

    Turgutlu’da hayvan satış ve kurban kesim yerleri belli oldu

    Kurban Bayramına sayılı günler kala Turgutlu’da hayvan satış ve kurban kesim alanlarının yerleri belirlendi. Kurban Hizmetleri Komisyonu tarafından alınan karara göre Irlamaz Vadisi 2. Etabı kurban satış yeri olurken, Selvilitepe, Pazartesi, Cumartesi, Ergenekon Pazaryerleri ve Turgutlu Belediyesi Temizlik İşleri Şantiyesi kurban kesim alanları olacak.

    Korona virüs salgını nedeniyle hayvan satış ve kurban kesim alanları girişlerinde ateş ölçümleri yapılacak, maske kullanımı, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına riayet edilmeleri sağlanacak.

    Hayvan satış alanı olarak belirlenen Irlamaz Vadisi 2. Etapta kiralama yapmak isteyen vatandaşlar Turgutlu Zabıta Müdürlüğüne başvuracak. Kiralama bedelinin ödemeleri ise Turgutlu Belediyesine yapılacak.

    Konuyla ilgili açıklama yapan Turgutlu Belediye Başkanı Çetin Akın, “Mübarek Kurban Bayramımıza sayılı günler kala Kurban Hizmetleri Komisyonumuzca hayvan satış ve kurban kesim alanları ve yürütülecek çalışmalar hakkında görüşmeler yapılarak bir takım kararlar alındı. Komisyonun aldıkları karar doğrultusunda Irlamaz Vadisi 2. Etap hayvan satış yeri olarak belirlenirken, Pazartesi, Cumartesi, Ergenekon Pazaryerleri ve belediyemizin Temizlik İşleri Şantiyesinin kurban kesim alanları olması noktasında karar alındı. Pandemi sebebiyle vatandaşlarımızın hayvancılıkla uğraşan kardeşlerimizin herhangi bir sıkıntı yaşamamaları adına tüm özeni göstereceğiz. Hayvan satış ve kurban kesim yerlerimizde sosyal mesafe, maske kullanımı ve hijyen kurallarına uyulması konusunda gerekli hassasiyeti göstererek denetimlerimizi yapacağız. Vatandaşlarımızdan da aynı dikkati göstermelerini temenni ediyorum” dedi.