Etiket: Sağlıkta

  • Türkiye Sağlıkta Referans Merkezi Oluyor

    Fujifilm ve Liv Hospital iş birliği ile kurulan “Endoskopi Eğitim Merkezi”nde (GI Training Center) yurt dışından gelen doktorlara eğitim veriliyor.

    Liv Hospital konferans salonunda yapılan tanıtıma Fujifilm Dış Ticaret A.Ş. Başkanı Jun Higuchi, Fujifilm Dış Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Cengiz Metin, Liv Hospital Grup Koordinatörü Meri İstiroti, Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata ve Prof. Dr. Filiz Akyüz ve çok sayıda yurtdışından gelen doktor katıldı.

    DÜNYANIN HER YERİNDEN HEKİMLERE EĞİTİM

    Liv Hospital’ın İstanbul Ulus’ta bulunan hastanesinde bir süre önce kurulan “Endoskopi Eğitim Merkezi”nde (GI Training Center) Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata ve Prof. Dr. Filiz Akyüz tarafından ikişer günlük programlar dahilinde eğitimler verilmeye başlandı. Liv Hospital doktorlarının deneyim ve tecrübesi ile Fujifilm’in teknolojik alt yapı desteğinin bir araya geldiği eğitim merkezinde, Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya bölgelerinden gelecek yaklaşık 100 doktor, endoskopi uygulamaları konusunda eğitim alacak. Bu eğitimlerle, bölge ülkelerinin yüzde 90’ında önüne geçilemeyen hayati risklerin en aza indirilmesi hedefleniyor. Sindirim sistemi hastalıkları üzerine animasyon, hayvan modelleri üzerinde teorik ve pratik olmak üzere verilen eğitim sonunda katılımcılar sertifika sahibi oluyor.

    Fujifilm Dış Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Cengiz Metin proje hakkında şu bilgileri verdi: ’’Medikal alan yaptığımız bu projede amacımız, Liv Hospital genelinde uluslararası bir eğitim merkezi oluşturmak. Bu merkezde daha çok bölgemizde yer alan komşu ülkelere servis ve hizmet vermekteyiz. Özellikle iki alanda geniş ve üst düzey eğitimlerimiz oluyor. Bunlar endoskopik ultrasonografi ve double balon endoskopisi. Şu ana kadar 20 civarında doktorumuzun katılımı gerçekleşti. Farklı dönemlerde doktorların ihtiyaçlarına göre bu eğitimleri devam ettirme gayreti içinde olacağız. Teknolojimizi sağlık alanında geliştirerek şimdiye kadar sır olan pek çok hastalığın teşhis ve tedavisinde büyük kolaylıklar sağlıyoruz. Gerek alt yapılarını modernize eden kamu hastaneleri, gerekse gelişen özel sağlık sektörü medikal teknolojiyi yakından takip ediyor. Bu da bizlere cesaret veriyor.”

    SAĞLIK TURİZMİNİN ARTMASI BEKLENİYOR

    Doktorların eğitiminde ağırlığı yurtdışına verdiklerini belirten Genel Müdür Metin, ’’Uluslararası bir merkez olarak düşündük. Yurtiçinden de isteklere göre dönem dönem katılımlar olacak. Sınırlamamız yok. Ağırlığımızın yurtdışı olarak gerçekleşmesinin en büyük sebebi ise Ülkemizde genel sağlık turizmi ile ilgili ciddi çalışmalar ve yatırımların olmasıdır. Bunları desteleyecek şekilde bölge doktorlarını çağırarak burada üst eğitimler vermeye çalışıyoruz. Beklentilerimiz bu doktorların ülkelerine döndüklerinde buradaki sağlık yapısıyla ilgili geri dönüşler vermesidir. Sağlık turizmine önümüzdeki dönemlerde bu çalışmaların destek sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.

  • Sağlıkta Derece Edirne’nin

    Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu’na bağlı Tanı İlişkili Guruplar (TİG) Klinik Kodlama Değerlendiricileri tarafından ülke genelinde yapılan değerlendirme Keşan birinci, Edirne ikinci, Uzunköprü devlet hastanesi de üçüncü oldu.

    Ülke genelinde 89 Genel Sekreterlik içinde Edirne Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği TİG 2015 değerlendirmelerinde aldığı puanlarla birinciliğe layık görüldü. Edirne Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Uzm. Dr. Emrah Erten konuyla ilgili yaptığı açıklamada Türkiye genelinde devlet hastaneleri arasında yapılan Tanı İlişkili Gruplar 2015 yılı değerlendirmesinde ilk üç sırayı Edirne ilinin üç büyük devlet hastanesinin aldığını kaydetti.

    Edirne Keşan Devlet Hastanesi birinci, Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi ikinci, Uzunköprü Devlet Hastanesi üçüncülüğü elde ettiğini kaydeden Erten, “Edirne devlet hastanelerinin Türkiye sıralamasında ilk üç sırayı alması bizim için ayrıca gurur verici” dedi.

    Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu’nun TİG Klinik Kodlamanın amacının sağlık alanında güvenilir istatistikler elde etmek olduğunu belirten Uzman Dr. Erten, Klinik Kodlama Standartları’nın sağlık tesislerinde aynı bakış açısı ile uygulanarak, tüm tesislerde veri kalite seviyesini arttırarak, uluslararası veriler ile sağlıklı kıyaslama yapılabildiğini söyledi.

  • Bolu Sağlıkta En Başarılı İkinci İl Oldu

    Bolu, TÜİK tarafından ülke genelinde yapılan araştırmada sağlık altyapısı ve imkanlarının yeterliliği, sağlık hizmetlerinden memnuniyet açısından, yaşam kalitesi ile doğrudan ilgili olan sağlık boyutu endeksinde, Türkiye’nin ikinci ili olma başarısı gösterdi.

    TÜİK, Türkiye genelinde düzenlediği araştırmada, bireylerin genel sağlık durumu, sağlık altyapısı ve imkanlarının yeterliliği, sağlık hizmetlerinden memnuniyet açısından, yaşam kalitesi ile doğrudan ilgili olan sağlık boyutu endeksinde ilk sıralarda yer alma başarısı gösterdi. Isparta’nın birinci olduğu açıklanan sıralamada, Bolu 81 il içerisinde ikinciliği elde etti. Bolu İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Op. Dr. Metin Tahaoğlu, Bolu’nun sağlık hizmetlerinde elde ettiği üstün başarıya dikkat çekerek, “Sağlıkta marka ve model olma hedefiyle çalışmalarımızı başarıyla sürdürüyoruz” dedi.

    Tahaoğlu, başarının mimarları yönetim ekibindeki isimlere, Kamu Hastaneleri Birliği Tıbbi ve İdari Hizmetler Başkanı Uz. Dr. Abdullah Danışman, Mali Hizmetler Başkanı Ali Rıza Zor, hastane başhekimi ve yöneticileri ile fedakarca çalışmalara imza atan sağlık personellerine teşekkür etti.

  • Dr. Dinççağ: “Sağlıkta Yeni Bir Bilimsel Anlayış Gerekli”

    SAMSUN (İHA) – Eski Samsun Tabip Odası Başkanı ve Halk Sağlığı ve İç Hastalıkları Uzmanı Dr. M. Emin Dinççağ, sağlıkta yeni bir bilimsel anlayış gerektiğini belirterek, “Sağlık hizmetlerinde kalite tartışılmalı ve en iyisine ulaşabilmek amaç olmalıdır” dedi.

    Binaların yüksek ve konforlu olması, reklam tabelalarının çok olmasının sağlıkta kalite ölçüsü olmadığını hatırlatan Dr. Dinççağ, “Sağlık hizmetlerinde kalite ne demektir? Sağlık hizmetlerine kolay ulaşabilmek kalitenin bir ölçüsü olabilir ancak az maliyet ile daha verimli hizmet sunabilmek, daha az ilaç israfı, hastanın hastanede yatış süresinin daha az olması, acil hastaya en kısa sürede müdahale kalitenin ölçülerindendir. Kaliteli sağlık hizmetinde hastanın etik ve bilimsel ölçülerde muayene ve tedavisi esastır. Endikasyon dışı sağlık uygulamaları kaliteli bir sağlık hizmetinde olmaz. Sağlık hizmetleri reklama gerek duymaz. Burada tanıtım hizmetlerini kastetmiyorum. Tanıtım başka reklam başka. Zira reklamın olduğu yerde bilim dışı, duygusal uygulamalar öne çıkabilir. Onun için hekimlerin bu konuda tartışması, meslek odalarının fikir üretmesi zorunluluktur” diye konuştu.

    Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde sağlık hizmetlerinde denetimi sağlık sigortalarının yaptığına dikkat çeken Dr. M. Emin Dinççağ, “Hasta için yapılan tedaviyi ve maliyetini tartışan, gerektiğinde hekimi uyaran denetleyici bir kuruluş olarak sağlık sisteminin kalite denetimini sağlık sigortaları yapmaktadır. Ama bunun etik ve daha sağlıklı olabilmesi için hekim örgütlerinin, tabip odalarının bu tartışmanın içinde olması gereklidir. Sağlık hizmetlerinde yeni açılan sağlık kuruluşları, hizmete ulaşmanın kolaylaşması yanında sağlık hizmetlerinde kalitenin tartışılması hem vatandaş açısından hem de devlet bütçesi açısından gereklidir. Gelecekte duygusal ve bilimsel olmayan hukuki ve tıbbi sorunlar ile karşılaşmadan bu konuda ciddi tartışma ortamı yaratılmalıdır” şeklinde konuştu.

  • Edirne’de “Sağlıkta Bilgiye Erişim Kolaylığı Çalıştayı” Düzenlendi

    Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneler Kurumu (TKHK) İletişim Daire Başkanlığı tarafından Edirne’de “Sağlıktan Bilgiye Erişim Kolaylığı Çalıştayı” düzenlendi.

    TKHK İletişim Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen ve 2 gün süren 6. Bölgesel Basın ve İletişim Birim Sorumluları Eğitimi sonrasında Edirne Lalezar Restaurat’ta gerçekleştirilen basın toplantısına TKHK İletişim Daire Başkanı Ali Özhan, Edirne Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Uzm. Dr. Emrah Erten, Edirne İl Sağlık Müdürü Dr. Muhsin Kişioğlu, Kırklareli İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Fatih Selvi, Kırklareli Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Dr. Fergan Genç,TKHK İletişim Daire Başkanlığı çalışanları, Marmara Bölgesi Genel Sekreterlikleri Basın ve İletişim Birim Sorumluları ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Toplantıda basın iletişimi ile ilgili yapılan çalışmalar, TKHK’nin ve genel sekreterliklerin yatırımları ve projeleri paylaşıldı.

    TKHK İletişim Daire Başkanı Ali Özhan, özellikle basına verilen önem ve değeri vurgulayarak, basın mensuplarının illerde sağlık tesislerinde muhatap olabileceği ve haber yazabileceği bir birimin oluşturulduğu bilgisini verdi.