Etiket: rezervasyonlar

  • Rezervasyonlar dolmak üzere

    Balıkesir’in Edremit Körfezinde konaklama merkezlerinde 9 günlük bayram tatili öncesinde doluluk oranları yüzde yüzlere yaklaştı. İşletmeciler, tatilini Kuzey Ege’de geçirecekleri uyararak rezervasyon için hızlı hareket etmelerini istediler.

    Kurban Bayramının 9 gün olarak açıklanması ardında Kuzey Ege’de turizm sektöründe hareketlilik başladı. 9 günlük bayram tatili, Mysia Air Fest ve Zeytinli Rock Festivali’nin arka arkaya yer alması turistik tesislerdeki doluluk oranlarını yüzde yüzlere kadar çıkarttı. Ağustos ayının son çeyreği ile Eylül ayının ilk çeyreği arasında otellerde konaklamak isteyenlerin elini çabuk tutmasını isteyen Edremit Belediyesi ED-BEL Şirketi Genel Müdürü İbrahim Yakın “Otellerimiz bayram tatili ve ülke çapında ses getiren organizasyonlar nedeniyle bu süreçte yüzde yüz doluluk oranlarına yaklaştı. Bu tarihlerde tatil yapmak isteyen misafirlerimizin ellerini çabuk tutarak rezervasyonlarını bir an önce yaptırmalarını istiyoruz” dedi.

    Edremit Körfezi Turizm İşletmecileri Derneği (EKTİD) Başkanı Yahla Yavuz ise Temmuz ayında beklentilerin altında geçen sezonun bayram tatili ile birlikte tekrar bir ivme kazandırarak turizmciyi sevindireceğini ifade etti.

  • Kapıda ödemeli rezervasyonlar otelcileri mağdur ediyor

    Müşterilerin otel konaklamaları için yaptığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlar, kullanmadığı ya da iptal edilmediği takdirde otelleri zor durumda bırakabiliyor.

    Müşterilerin otel konaklamaları için yaptığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlar, kullanmadığı ya da iptal edilmediği takdirde otelleri zor durumda bırakabiliyor. Son yıllarda misafirlerin kullanmadığı ve iptal etmediği kapı giriş ödemeli rezervasyonlar nedeniyle birçok otelin mağdur olduğuna dikkat çeken Oteldenal Turizm Genel Müdürü Bülent Kalkan, ’’Müşterilerin kapıda gelince ödeme yapacağım diyerek rezervasyon yapıp yer ayırtması ve buna rağmen bilgi vermeden otele gelmemesi, otelleri çok zor durumda bırakıyor. Bazı zamanlarda bir müşterinin aynı tarihe 3-4 farklı otele rezervasyon yaptırdığı durumlarla bile karşılaşılıyor. Bu tür durumlarda misafir otele giderse ödemesini otelde kapı girişinde yapıyor ancak gitmediği takdirde herhangi bir ödeme bilgisi paylaşmadığı için bir yaptırım bulunmuyor. Konaklama yapılmadığından dolayı hem oda kullanılmıyor hem de kullanılmayan odanın bir başkası müşteriye satışı hemen mümkün olmuyor. Bu noktada otellerin müşterilerin kullanmadıkları kapı giriş ödemeli rezervasyonlarından kaynaklanan No-Show konusunda mağduriyetlerini giderici çözümlerin olması büyük önem taşıyor. Oteldenal, kapı ödemeli rezervasyonlarda otellere ödeme garantisi veriyor’’ dedi.

    ’’Misafirlerin kapıda ödemeli rezervasyonlarında sorumluluğu alıyoruz’’

    Müşterilerin kullanmadığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlardan kaynaklanan No Show mağduriyetlerinin otellere kapı ödeme garantisi verilmesi ile giderilebileceğini ifade eden Bülent Kalkan, ’’Türkiye genelinde 2 binden fazla tesis ile çalışıyoruz. Müşterilerin kapı giriş ödemeli rezervasyon şeklinde yaptığı kullanılmamış ve iptal edilmemiş rezervasyonların oteller açısından sıkıntılı bir durum olduğunun farkındayız. Bu durumun önüne geçebilmek adına çalıştığımız tesislere kapıda ödeme hizmeti sağlıyoruz. Biz kendi EXNET sistemimizde misafirin kapı giriş ödemeli rezervasyonunda sorumluluğu alıp, misafir gelmezse 1 gece No Show tutarını firma olarak otele ödüyoruz. Yani kapı ödemede No-Show garantisi veriyoruz. Otellere No-Show garantisi veren tek firmayız” şeklinde konuştu.

    “Hizmet kalitesi ve istihdamı artırmayı amaçlıyoruz”

    Türkiye ekonomisinde turizm sektörünün istihdama katkısının giderek arttığına da dikkat çeken Kalkan, istihdama yönelik yatırımlarının artacağına vurgu yaptı. Almanya, Fransa, Rusya, Hollanda gibi 4 farklı ülkede ofis açmayı planladıklarını belirten Kalkan, “İzmir merkezli bir seyahat acentesi olarak sezonda yaklaşık 70 kişilik personel ile hizmet veriyoruz. İzmir’de 2018 yılı için sezon öncesi 30 kişilik bir ofis daha açıp hem hizmet kalitemizi hem de istihdamı artırmayı amaçlıyoruz” dedi.

  • Bayram tatili 10 güne çıktı, rezervasyonlar arttı

    Kurban Bayramı tatilinin 10 gün olarak kesinleşmesi üzerine bayram tatili rezervasyonlarında yoğun bir artış yaşandığını ifade eden Çeşme ilçesindeki bir otelin genel müdürü Orhan Belge, “Bayram tatili rezervasyonları için acele edin” diyerek tatilcilere çağrı yaptı.

    Bayram tatilinin uzaması hem tatilcileri, hem de turizmcileri sevindirdi. Bakanlar Kurulunda alınan kararın ardından tatilcilerde rezervasyonlarını yaptırmaya başladı. Türkiye’nin en önemli tatil merkezlerinden Çeşme ilçesinde de tatilcilerin yoğun talebi olduğu öğrenildi.

    Acele edin çağrısı

    Rezervasyonlar hakkında bilgi veren Çeşme ilçesindeki beş yıldızlı bir otelin genel müdürü Orhan Belge, tatilcilere rezervasyon için çağrı yaptı. Belge, “Yakın zamana kadar Kurban Bayramı tatili ile ilgili hepimizin kafasında soru işaretleri vardı. ’Tatil uzar mı? On güne çıkar mı? Bakanlar Kurulu ne karar alır?’ diye. Salı günü Bakanlar Kurulu kararı açıklandıktan sonra, o andan itibaren telefonlarımız sürekli çalmaya başladı. Diğer otelci arkadaşlarımla da görüşüyorum, şu anda Çeşme’de az sayıda yatak kaldı. Bayrama daha on iki gün kadar zaman var. On günlük tatil kararı satışlarımızı çok etkiledi ve sezonu kısa olan Çeşme’de bizlere çok iyi nefes aldırdı” diye konuştu.

    “Yer bulamazsınız”

    Belge, “Rezervasyon için geç kalmayın. Yer bulamazsınız. Hatta az önce çok sevdiğim bir arkadaşım aradı. Ona da yer bulmaya gayret edeceğimi söyledim. Şu anda rezervasyonlar hızla akıyor. Kimse son dakikada yer bulurum diye düşünmesin. Bayramda Çeşme’de yer bulamaz. Altını çizerek söylemek istiyorum; Çeşme, söylenenin aksine, bütün olumsuzluklara rağmen, olumsuz gösterilmeye çalışılmasına rağmen, iyi bir 2017 sezonu geçiriyor. Artık bundan sonra da geriye dönüş yok. Bundan sonra ki yıllarda da çıta yukarıya doğru çıkmaya devam edecek. Termal Kür Merkezi hazırlıkları da sürüyor. Projeleri bitti. ÇEŞTOB ve TETUSA Şirketi’nin Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Öncel’den, Termal Kür Merkezi’nin yapım aşamasında olduğu müjdesini aldık. Termal Kür Merkezi bitince, Çeşme dolu dolu yedi ay yaşayacak” şeklinde konuştu.

    Kış dönemini de kongre turizmiyle değerlendirmeye çalışacaklarını açıklayan Boyalık Beach Otel Genel Müdürü Orhan Belge, “Gerek kongre turizmiyle, gerek termal turizmiyle kışın da ayakta durmaya çalışacağız. 12 ay açık olan bir işletmeyiz. İrili ufaklı toplantılarla 2018 sezonuna ulaşmaya çalışacağız” diyerek sözlerini tamamladı.

  • İzin yasağı kalktı, rezervasyonlar hızla arttı

    Darbe girişimin ardından getirilen ’kamu çalışanlarına izin yasağı’nın kalkmasıyla, tatilciler telefonlara sarılarak yaz tatili için rezervasyon yaptırmaya başladı. Turizmciler, kararın Kurban Bayramı rezervasyonlarını bile etkilediğini belirtti.

    15 Temmuz Darbe Girişimi sonrası OHAL Kararnamesi ile FETÖ terör örgütünün temizlenmesine yönelik operasyon ve soruşturmalar kapsamında kamuda çalışanlarına izin yasağı başlamıştı. Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un Bakanlar Kurulu’nun ardından kamuda izin yasağının kalktığını açıklaması turizmcilerin yüzünü güldürdü.

    “Rezervasyonlar gelmeye başladı”

    Turizmden önce ülke menfaatlerinin önde geldiğini belirten Çeşme Turistik Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Mustafa Yüksekol, hükümetin ivedi bir şekilde bu kararı almalarının rezervasyonlara şimdiden yansıdığını belirterek, “Çok yeni bir karar olmasına rağmen bu durum hemen rezervasyonlara yansıdı. Rezervasyonlar hızla gelmeye başladı. Hükümete bu konuda teşekkür ederiz. İvedilikle izinlerin tekrar düzene girmesi bizlere, turizme kesinlikle nefes verdi. Biz bu yıldan da ümitliyiz” dedi.

    “Bayram rezervasyonları bile alıyoruz”

    Otellerdeki mevcut doluluk oranının yüzde 70 olduğunu kaydeden Yüksekol, izin yasağının kalmasıyla birlikte bu oranın yüzde 90’ı bulabileceğini ifade etti. İzinlerin kalması ve Kurban Bayramı tatilinin de 9 gün olma ihtimali üzerine vatandaşların şimdiden rezervasyonlar yaptığını dile getiren Yüksekol, “İzin yasağının kaldırılması sadece yaz tatilini değil aynı zamanda bayram tatilini bile etkiledi. Şimdiden bayram rezervasyonları bile almaya başladık” ifadelerini kullandı.

    “Antalya’daki ertelemeyi Ege otelleri için de istiyoruz”

    Antalya’daki otelcilerin vergi ve kredi ödemelerinde ertelemeye gidildiğini aynı durumu Ege’deki oteller için de beklediklerini dile getiren Mustafa Yüksekol, şunları söyledi:

    “Aynı zamanda Antalya’daki otellerin vergileri, kredileri bir sonraki seneye atıldı. Aynı zamanda Rusya’dan gelen charter seferlerinde de iyileşme yaşanması Antalya’daki meslektaşlarımızın nefes almalarını sağladı. Aynı şeyi Ege otelleri için de istiyoruz. Sigorta prim borcu olan bir otelin, borcunu ödeyememesi durumundan dolayı oteller kapanmaya maruz kalıyor. Bu otellerin borçlarının ileri tarihe ertelenmesi ya da hiç olmazsa öteleme olmasa bile taksitlendirmeye gidilmesinin iyi olacağı görüşündeyiz.”