Etiket: reklamlarına

  • İnternet reklamlarına vergi uygulaması başlıyor

    Yılbaşı itibariyle uygulamaya konulacak internet fenomenlerine vergi uygulamasını içeren kararla birlikte mobil pazarlama sektöründe rekabetin daha da gelişeceğine yönelik görüş bildirildi.

    1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.

    MMA (Mobil Pazarlama Birliği) Türkiye, 19 Aralık 2018 tarihli Resmî Gazete ’de yayınlanan, İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması konulu 476 sayılı Cumhurbaşkanı kararı hakkında bilgi ve görüş aktardı.

    1 Ocak tarihinde yürürlüğe girecek olan ‘İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması’ konulu karar, mobil pazarlama ve reklamcılığı da yakından ilgilendiriyor.

    Stopaj oranı yüzde 15

    Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak.

    Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak.

    “Rekabet daha da gelişecek”

    Sektörel regülasyonların faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşündüklerini belirten MMA Türkiye & MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • İnternet reklamlarına vergi uygulaması başlıyor

    Yılbaşı itibariyle uygulamaya konulacak internet fenomenlerine vergi uygulamasını içeren kararla birlikte mobil pazarlama sektöründe rekabetin daha da gelişeceğine yönelik görüş bildirildi.

    1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.

    MMA (Mobil Pazarlama Birliği) Türkiye, 19 Aralık 2018 tarihli Resmî Gazete ’de yayınlanan, İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması konulu 476 sayılı Cumhurbaşkanı kararı hakkında bilgi ve görüş aktardı.

    1 Ocak tarihinde yürürlüğe girecek olan ‘İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması’ konulu karar, mobil pazarlama ve reklamcılığı da yakından ilgilendiriyor.

    Stopaj oranı yüzde 15

    Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak.

    Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak.

    “Rekabet daha da gelişecek”

    Sektörel regülasyonların faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşündüklerini belirten MMA Türkiye & MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Emniyetten uyarı: “Ucuz telefon reklamlarına itibar etmeyin”

    Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Daire Başkanlığı, sosyal paylaşım siteleri ve bazı kanallarda gün boyu gösterilen reklamlara itibar edilmemesi ve dolandırıcılık olaylarına karşı dikkatli olunması hususunda vatandaşları uyardı.

    Asayiş Daire Başkanlığından yapılan açıklamada, “Cep telefonu ve elektronik eşya satılan sitelerden yapılan alışveriş neticesi gerçekleşen dolandırıcılık olaylarında artış tespit edilmiştir. Piyasa fiyatının çok çok altında bir fiyatla satışa sunulan akıllı telefon ve bazı elektronik eşyalarla ilgili bu reklamlar tamamen dolandırıcılık maksadıyla yayınlanan reklamlardır. Bu tip sitelerden kesinlikle alışveriş yapmayın. Alacağınız ürünün piyasa değeriyle karşılaştırmasını kesinlikle yapın. Mağdur olduğunuz böylesi bir durum karşısında derhal şikayet için en yakın emniyet birimine ya da cumhuriyet başsavcılığına müracaat ederek suç duyurusunda bulunun” denildi.

    “Dolandırıcılar facebook, twitter, myspace gibi sosyal medyalarda açtıkları sahte hesaplarla kendisini askerlik arkadaşınız, eşinizin-çocuğunuzun yakın bir arkadaşı veya uzaktan bir akrabanız gibi tanıtarak başının belada olduğunu, acilen paraya ihtiyacı olduğunu bildiren mesajlarla, belirli bir adrese para yollamanızı isteyerek sizleri mağdur edebilir” ifadeleri kaydedilen açıklamada, dolandırıcı şahısların, 444 ve 0 850’li numaralardan arayarak vatandaşları mağdur ettiği belirtildi.

    Emniyet, bu tür numaralardan arayan dolandırıcıların, geçmişe yönelik ödenmiş kredi kartı aidatlarını veya kredi masraflarını geri almak vaadiyle, banka hesap bilgilerini ve kişisel bilgileri ele geçirip vatandaşları mağdur edebileceği uyarısında bulundu.