Etiket: Reklam

  • Kaleiçi’nde reklam duyuru ve afişler kazındı sprey boyalar silindi

    Muratpaşa Belediyesi, tarihi Kaleiçi’nde binaların cepheleri ve bahçe duvarlarında kapsamlı temizlik gerçekleştirdi.

    Muratpaşa Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, Antalya’nın yaşayan eski kent merkezi, tarihi Kaleiçi’nde kapsamlı temizlik çalışması gerçekleştirdi. Ekipler, günün erken saatlerinde Kaleiçi’ne girerek bina cephelerinden, bahçe duvarlarından reklam ve duyuru afişlerini kazıdı. Bununla birlikte sprey boyalarla, kalemlerle yapılan yazıları da silen ekipler, temizlik çalışması yaptıkları duvarları da boyadı.

  • Mutlu’dan reklam tavsiyesi

    PR Medya Genel Müdürü Mustafa Mutlu, reklamların firmalar için önemine değinerek, ürüne ve şirkete güven sağlayan en önemli yatırımın reklam olduğunu söyledi.

    Mutlu, yaptığı açıklamada, birçok kişinin ürün alacağı zaman bilinen markaları tercih ettiğini, bunun altında da güçlü ve doğru tanıtımın yattığını belirtti. Türkiye ve dünyadaki büyük markaların bu gerçeği göz ardı etmediğini ve reklam bütçelerini her geçen yıl artırdığını vurgulayan Mutlu, “Şirketinizi ya da ürününüzü hedeflediğiniz kitleye kabullendirebilmeniz için öncelikle kendinizi anlatmak zorundasınız. Yolda, çarşıda ya da sokakta kişiler tanıdığı kişilerle muhabbet edip, sohbete başlıyor, tanımadıkları kişilerden selamı bile esirgiyor. Bu gerçek ürün ve marka için de geçerlidir. Alışveriş merkezine giden kişilerin öncelikli tercihleri bilinen markadır, marka ise geceden sabaha olmuyor. Şirketin büyüme süreci ve yatırımlarının yanı sıra tanıtıma ayırdığı bütçeyle marka olan firmalar bugün hem ülkemizde hem de Türkiye’de kabul görüyor. Ürününüz kabul görmüş firmaların ürünlerinden çok çok daha kaliteli olabilir ama firmanız ve ürününüz tanınmıyorsa kimse o ürüne el atmıyor. O ürüne şüpheyle yaklaşılıyor ya da ikinci, üçüncü sınıf muamelesi görüyor. Bu önyargıları yıkmanın yolu ise reklama ayıracağınız bütçeye bağlıdır. Markanızın varlığını sürdürmek istiyorsanız, reklam bütçenizi artırmak için çözüm arayın. Çünkü hayatın akışında tercihleri değiştiren, ürüne ve markaya güven sağlayan en önemli yatırım reklamdır” şeklinde konuştu.

    Bazı firmaların durumunu da değerlendiren Mutlu, firmayı büyütme sürecinde reklam harcamalarını artıran şirketin belirli bir olgunluğa ulaştıktan sonra harcamaları kısmaya bazen de tamamen reklamdan uzaklaşmaya başladığını vurguladı.

    Reklamcılar Derneği’nin geçen yılın reklam yatırımlarına ilişkin yayımladığı rapora da değinen Mutlu, bu rapora göre 2016’nın ilk 6 ayında Türkiye’de reklam yatırımlarının 1.220 milyon lirayken geçen yılın ilk 6 ayında bu rakamın 1.228 milyon liraya yükseldiğini kaydetti.

    Reklam harcamalarında en büyük payın yüzde 52,78 ile televizyonda olduğunu ancak internet reklamlarının da önemli bir alan olmaya başladığını vurgulayan Mutlu, “2016 yılının ilk 6 ayında internet reklamlarına 808 milyon lira yatırım yapılırken bu rakam 2017’nin ilk altı ayında 953 milyon liraya yükselerek yüzde 2,1 arttığını görüyoruz. Toplam reklam yatırımlarının diğer alanını ise yüzde 12,81 ile basın, yüzde 11,68 ile gazete, yüzde 8,03 ile sinema ve 6,03 ile açık hava oluşturuyor. 2017’nin ilk altı ayında dijital reklam yatırımları haricinde fazla bir artış kaydedilmedi” ifadelerini kullandı.

    Dünyaca ünlü içecek, otomotiv ve gıda firmalarının her yıl reklam bütçesini artırdığını belirten Mutlu, “Dünyanın kabullendiği, her coğrafyada kullanılan ve tüketilen bu ürünler vazgeçilmezlerimiz oldu. Şirketler bu güveni bir günde sağlamadı, gireceği ülkede öncelikle reklam yaptı, ürününü tanıttı, güven verdi. Hepimizin bildiği içecek markaları dini ve milli günlerimizi dahi iyi değerlendirerek reklam yapıyor ve ürünlerini kabullendiriyor. Kısaca kabullenilmenin yolu reklamdan geçiyor. Bu alana harcama yapan firmaların cebinden çıkan para fazlasıyla dönüş sağlıyor” diye konuştu.

  • Kontrolden çıkan otomobil reklam tabelasına çarptı: 2 yaralı

    Kocaeli’de direksiyon hakimiyetini kaybedilen otomobil önce yol kenarında bulunan bariyerlere, sonra reklam tabelasına çarparak durabildi. Otomobil içerisinde bulunan 2 kişi yaralandı.

    Kaza, Kocaeli’nin Karamürsel ilçesi Kavacık Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre Yusuf K. (44) idaresindeki 41 RY 034 plakalı otomobili ile Yalova istikametinde seyir halindeyken öğrenilemeyen bir sebepten dolayı direksiyon hakimiyetini kaybederek önce yol kenarındaki bariyerlere, daha sonra da yol kenarında bulunan bir otelin girişindeki reklam tabelasına çarparak durabildi. Çarpmanın etkisiyle otomobil içerisindeki sürücü Yusuf K. ve ismi öğrenilemeyen bir kadın yaralandı. Kazayı gören çevredeki vatandaşlar tarafından hemen 112 Acil Servis ekiplerine haber veridi.

    Kısa süre sonra olay yerine intikal eden 112 Acil Sağlık ekipleri tarafından ilk müdahalesi olay yerinde yapılan yaralılar Karamürsel Devlet Hastanesine kaldırıldı. Polis ekipleri tarafından kaza ile ilgili inceleme başlatılırken, olay yerine çağrılan kurtarıcı vasıtası ile hurdaya dönen otomobil kaldırıldı.

  • Hafif ticari araç reklam panosuna çarptı: 5 yaralı

    Şanlıurfa’da hafif ticari aracın benzin istasyonunun reklam panosuna çarpması sonucu meydana gelen trafik kazasında 5 kişi yaralandı.

    Edinilen bilgiye göre kaza, Şanlıurfa-Suruç karayolu Evren Sanayi Sitesi yakınlarında yaşandı. Suruç istikametinden Şanlıurfa merkeze gelmekte olan sürücüsünün ismi öğrenilemeyen 27 HY 369 plakalı hafif ticari araç, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu benzin istasyonunun reklam panosuna çarptı. Kazada sürücüyle birlikte 5 kişi yaralandı. Yaralılar, olay yerine çağrılan ambulanslarla Balıklıgöl Devlet Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı.

    Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.

  • Web sitesi, sosyal medya ve dijital reklam tuzağına dikkat

    Subbrand Marka ve Reklam Ajansı Başkanı Mustafa Solmaz, reklam verenlerin tuzağa düşmemesi için pazarlama ve marka konularında profesyonel ajanslardan hizmet almaları gerektiği tavsiyesinde bulundu.

    İş Dünyası gerek gelirlerini arttırmak gerekse ürün ve hizmetlerini tanıtarak sürekliliklerini devam ettirmek adına birçok mecradan ve kanaldan tüketicilerine ulaşmaya çalışıyor. Tüketiciye giden yol hem zorlu hem de tuzaklarla dolu.

    Subbrand Marka ve Reklam Ajansı Başkanı Mustafa Solmaz, reklam ve tanıtımda mecra, yani reklamın sergilediği yerin önemli fakat reklam içeriğinin çok daha önemli olduğunu vurgulayarak, “Bu içerik sizin ürün/hizmetinizi sergileme, müşterinize mesaj verme ve kendinizi ifade etme yolunuzu gösterir. İşte tuzak olarak adlandırdığımız kısım tam da bu noktada oluşur. Reklam verenler süslü mecralara ya da onlara vaat edilenlere yönelerek reklamın içerik kalitesini ve müşteriye vereceği mesajı ikinci hatta üçüncü sıraya atıyor. Tuzak kuranların reklam verene vaat ettiği sayılar, rakamlar ve erişim oranları aslında sizin reklam içeriğiniz yani mesajınız başarılı ise işe yarar, aksi takdirde insanın algılama sınırları dışında mesaj yağmuruna tutulduğu bu çağda kalabalıklar hiç bir anlam ifade etmez. Önemli olan o kalabalık içinde insanların dikkatini çekecek reklam İçerikleri oluşturabilme yeteneğidir, sayılar değil” ifadeleri kullanıldı.

    Solmaz, reklam verenler tarafından dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle sıraladı, “Birincisi reklam vereceğiniz kişilerin Pazarlama, Marka ve Satış deneyimi edinmiş olmalarına çok dikkat edin. Markadan anlamayan ya da hayatında hiç satış yapmamış kişilerden reklam içeriği oluşturmasını ya da Markanızı mecralarda temsil etmesini beklemeyin. İkincisi, Sizlere sunulan rakamlara karşılık bu rakamlar içinde nasıl ve hangi mesajla dikkat çekeceğinizi, içeriğinizin müşterinizin beklenti ve ihtiyaçlarına nasıl karşılık geleceğini sorgulayın. Üçüncü ve son olarak ister web sitesi ister sosyal medya isterse de farklı bir dijital platform da olsun tanıtım veya reklam içeriğinin tüm platformlardan önce geldiğini ve bundan daha önemli hiçbir konunun olmadığını unutmadan reklam içeriği ile ilgili çalışmalarda profesyonellerden destek alın” şeklinde konuştu.