Etiket: Reklam

  • İlân tahtasına reklâm yerine çöp astılar

    Bursa’nın İnegöl ilçesinde ilân tahtasına reklâm yerine çöp asıldı.

    Çevre temizliğine dikkat çekmek için billboardlara reklâm yerine çöp asıldı. Daha evvel şehrin en işlek caddesi olan Atatürk bulvarında bir kamyon çöpü kontrollü şekilde dökerek, “Şehrimiz temiz tutulmazsa böyle olur” mesajı veren İnegöl Belediyesi, bu defa da ilân tahtalarına atık astırdı. Temizlik konusunda her fırsatta aslolanın temizlemek değil kirletmemek olduğuna dikkat çekilirken, vatandaşların da bu konuda hassas olması istendi. Reklâm billboardlarından birinin üzerine, “Bu çöpler 1 saatte bu caddeden toplandı” yazısız yazıldı. Yazının altına file gerilerek içerisine caddeden toplanan çöpler dolduruldu. Vatandaşların dikkatini çeken bu çalışmasıyla çevreyi kirletmemenin önemine dikkat çekildi.

  • Sigara paketleri reklam panosu gibi kullanılmış

    Sigarada ‘kara paket’ uygulaması konuşulurken, geçmiş yıllarda reklam aracı gibi kullanılan sigara paketlerinin bulunduğu sergi görenleri şaşırtıyor.

    Adıyaman Sigarayla Savaşanlar Derneği Başkanı Mehmet Emin Yağımlı’nın yıllardır topladığı eski sigara paketlerinin üzerindeki yazı ve resimleri görenler gözlerine inanamıyor. Türkiye’de 30-40 yıl önce satılan sigara paketlerinde çeşitli kurumların etkinlik ve reklamları yer alıyor.

    Sigara paketlerinin üzerinde ‘Danıştay’ın 115. Kuruluş Yıldönümü’, ‘Malatya 7. Kayısı Festivali’, ’19. Uluslararası Ahilik Bayramı’, ‘Sümerbank 50. Yıl’, ‘Enerji Tasarrufu Haftası’, ’52. İzmir Enternasyonal Fuarı’, ‘Kahramanmaraş 6. Karakucak Festivali’, ‘Gaziantep Fuarı 1983’, ‘Türk Hava Yolları 50. Yıl’, ‘PTT 143. Yıl’, ‘Diyarbakır Karpuz Festivali’, ‘Kahramanmaraş 3. Tarım, Sanayi ve El Sanatları Fuarı’, ‘Türk Hava Kurumu’, ‘Ödemiş 2. Sanayi Sergisi’, ‘T.C. Ziraat Bankası 120. Yılı’ gibi yazılar ve bu yazılara ait resimler yer alıyor.

    Adıyaman Sigarayla Savaşanlar Derneği Başkanı Mehmet Emin Yağımlı’nın toplayarak sergi haline getirdiği bu sigara paketlerinin yanında, sigarayı bıraktırdığı kişilerden aldığı son paketler de bulunuyor. Burada ise yıllarca sigara içmiş kişiler son paketlerinin üzerine kendi görüşlerini yazarak, sigaranın bırakılması için tavsiyelerde bulunuyor. 30 yıldan beri sigarayla mücadele eden Yağımlı, 25 yıldır paket biriktiriyor. Ayrıca Yağımlı, bugüne kadar binlerce kişiye sigarayı bıraktırdı.

    “Kara paket uygulamasını destekliyoruz”

    Adıyaman Sigarayla Savaşanlar Dernek Başkanı Mehmet Emin Yağımlı, dünyada ilk kez Avustralya’da başlatılan ‘kara paket’ uygulamasının Türkiye’de de hayata geçirilmesini desteklerini açıkladı. Yağımlı, “Yıllardır bizim ülkemizde çok yanlış hareketlerle neslimiz sigaraya başlatılmış. Gelin olacak kıza ‘Gelincik’ sigarası, askere ‘Asker’ sigarası, polise ‘Polis’ sigarası gibi çeşitli sigaralarla hep içmeye teşvik edilmiş. Sağ olsun ülkemizi idare eden çok iyi niyetli yöneticilerimiz sayesinde son zamanlarda terk ettirebilmek için çalışmalara hız verildi. Neslimizi bu illetten kurtarabilmek için çok güzel çalışmalar yapılıyor. Son zamanlar sigara paketleri üzerinden resimlerin, cazip renklerin kaldırılması gündemde, biz de dernek olarak bunu destekliyoruz. Çünkü bu büyük sigara firmalarının işine gelmiyor. Sigara tanıtılmayacak, reklamı yapılmayacak. Dolayısıyla simsiyah bir parça halinde tanınmamasını sağlanmaya çalışılıyor. Kara paket uygulamasına Türkiye Sigarayla Savaşanlar Derneği olarak katılıyoruz ve ileride de faydalarını göreceğiz” dedi.

    Yağımlı, 25 yıldır kendi telkinlerine uyup sigarayı terk edenlerin paketlerini topladığını kaydederek, “Sergimdeki paketler o günlerden kalmadır. Halen devam ediyorum. Okul okul, köy köy, ilçe ilçe geziyorum. İl dışından hatta yurt dışından konferanslar veriyorum. Hedefimiz yeni neslin sigarayı terk etmesi, sigaraya başlamamasıdır. Bugüne kadar 10 binlerce insana kavuştum. Binlerce insana terk ettirdim” ifadelerini kullandı.

  • Dijital reklam yatırımları ilk yarıda yüzde 14 arttı

    Dijital reklam yatırımları, ilk yarıda 2017’nin aynı dönemine oranla yüzde 14 oranında artarak 1 milyar 213 milyon TL’ye ulaştı.

    Reklamveren, ajans, medya üçlüsünün aynı çatıda yer aldığı IAB Türkiye 2018 yılının ilk yarısına ait dijital reklam yatırımları rakamlarını paylaştı. Açıklanan verilere göre, display reklam yatırımları 2018’nin ilk 6 ayında yüzde 14 büyüyerek 704 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 500 milyon TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 27’lik büyümeyle 156 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native 48 milyon TL’ye ulaştı.

    Ücretli sıralama yatırımlarını içeren arama motoru reklam yatırımlarının büyüklüğü 444 milyon TL olurken, ilan sayfaları reklam yatırımları 55 milyon TL’ye çıktı.

    Geçtiğimiz dönemlerde küçülme gözlemlenen E-posta ilk 6 ayda yaklaşık 3 milyon TL’lik yatırımla bir önceki dönemle aynı kaldı. Oyun İçi reklamlar ise 7 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.

    Mobil reklam yatırımları 621 milyon TL olurken, 205 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 77’si mobil cihazlarda yer aldı. Programatik satın alma 2018’nin ilk yarısında da artışını sürdürdü ve büyüklüğü 809 milyon TL’ye çıktı.

    2018 ilk yarı dijital reklam yatırımlarını değerlendiren IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, “2017’de küresel ölçekte dijitalin televizyonu geçerek en büyük mecra konumuna ulaştığını biliyoruz. Bu bağlamda ülkemizde ilk 6 ayda yine çift haneli büyüme elde edilmiş olması önemli. İkinci yarıda yaşanan dalgalanma nedeniyle biraz yavaşlama beklenebilir. Ancak bu tür dönemlerde reklam yatırımını durdurmayan markaların orta-uzun vadede kazançlı olacağı bilinen bir gerçek. Dijitalin bu bilince sahip markalar için ideal reklam mecrası olduğu da bir diğer gerçek. IAB Türkiye olarak tüm markaları veriye dayalı satın alma yapmaya, kampanya değerlendirmelerini veriye dayandırmaya, verimli yatırım yaparak ekonomiye katkı sağlamaya davet ediyoruz” dedi.

  • Kaldırım işgali yapan reklam tabelaları toplatıldı

    Tekirdağ Süleymanpaşa Belediyesi ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, ilçenin merkez ve mücavir alan sınırları içinde bulunan kamuya açık alanlarda izinsiz ya da uygunsuz durumda bulunan ilan, reklam ve bayraklı tanıtımları topladı.

    Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ile ortak hareket eden Süleymanpaşa Belediyesi Zabıta ekipleri, Cumhuriyet Meydanı’ndan Tepe değirmenlerine kadar olan bölüm ve Muratlı Caddesi komple dükkan önlerinde bulunan izinsiz emareleri kaldırdı.

    Yollara, yaya kaldırımlarına, kamuya açık alanlara, parklara, yeşil alanlara izinsiz olarak asılan ilan, afiş ve tabelalar zabıta ekiplerince kaldırılarak gerekli işlemler uygulanırken yapılan uygulama vatandaşların takdirini de kazandı.

  • Reklam panosu otomobilin üzerine devrildi

    Bursa’da belediyenin reklam panosu bir otomobilin üzerine devrildi, şans eseri olayda maddi hasar meydana geldi.

    Alınan bilgiye göre, merkez Nilüfer ilçesi İzmir Yolu Barış Mahallesi’ndeki otobüs duraklarında Büyükşehir Belediyesi’ne ait reklam panosu bir otomobilin üzerine devrildi. Olayda şans eseri yaralanan olmazken, otomobil sürücüsü büyük şaşkınlık yaşadı. Vatandaşlar da olayı meraklı gözlerle izledi. Otomobilinde hafif maddi hasar meydana gelen sürücü, tutanak düzenlendikten sonra aracını olay yerinden kaldırdı.