Etiket: Reklam

  • Dijital Reklam Yatırımları 2015 Yılında Yüzde 19 Arttı

    Dijital reklam yatırımları, 2014 yılına oranla yüzde 18,8 oranında artarak 1 milyar 673,2 milyon TL’ ye ulaştı.

    2015 AdEx-TR Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2014 yılına oranla yüzde 18,8 oranında artarak 1 milyar 673,2 milyon TL’ye ulaştı. Bir önceki seneye oranla en çok artış görülen kategoriler mobil gösterim reklamları (yüzde 61,0), video reklamları (yüzde 33,6) ve oyun içi reklamlar (yüzde 30,6) oldu. Araştırmanın çıktıları arasında, 2015’in birinci yarısında araştırma kapsamına ilk kez dahil edilen sosyal medya ve programatik yatırımları da yer aldı. Sonuçlara göre, 2015 yılında programatik yatırımlarının 78,5 milyon TL olduğu görülürken, sosyal medya yatırımları 208,1 milyon TL olarak kaydedildi.

    IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2015 yılında 611,5 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 399,60 milyon TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam yatırımları 134,6 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları 45,9 milyon TL’ye, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 31,4 milyon TL’ye ulaştı. 2015 yılında bir önceki senenin aynı dönemine oranla en fazla artış görülen kategoriler ise mobil gösterim reklamları (yüzde 61,0), video reklamları (yüzde 33,6) ve oyun içi reklamlar (yüzde 30,6) oldu. Arama motoru reklam yatırımları 2015’te 892,2 milyon TL‘ye ulaşırken, arama motoru reklam yatırımlarının alt kategorilerinde yer alan ücretli sıralama 588,5 milyon TL’ye; arama motoru görüntülü reklam yatırımları ise 303,7 milyon TL’ye çıktı.

    2015 yılında en büyük artışı 41,6 milyon TL’ye ulaşan mobil gösterim reklam yatırımları yaşarken, aynı kategorideki mobil opt-in SMS/MMS yatırımları ise yüzde 15 düşüşle 27,5 milyon TL oldu. benzer bir şekilde düşüş yaşayan bir başka kategori e-posta oldu. E-posta yılı yüzde 3,5 düşüşle 6,2 milyon TL ile kapattı. Bu iki kategorideki düşüşte 2015’in ilk yarısında yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un etkisi olduğu tahmin ediliyor. Öte yandan internet ilan sayfası reklam yatırımları 85,7 milyon TL’ye ulaşırken, Oyun içi reklamlar ise bu dönemde 8,5 milyon TL’ye yükseldi. 2015’te ilk kez açıklanan programatik (78,5 milyon TL) ve sosyal medya reklam yatırımları sektör için önemli bir veri oldu. 208,1 milyon TL’lik sosyal medya reklamları, hem mobil hem de display toplamları içinde yer alıyor.

    IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, 2015 yılı rakamları değerlendirmesinde, “Ülke ve sektör olarak zor bir dönemden geçiyoruz. Ancak yine de dijital, reklam endüstrisinin çekici gücü oldu. Bu trendin devam edeceğini düşünüyorum. Zaten veriler bunu net biçimde ortaya koyuyor. Örneğin, e-marketer 2015’te küresel reklam sektörünün 513 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını, 159 milyar dolarlık hacimle dijitalin, toplamdan yüzde 31 pay aldığını hesaplıyor. 2016’da ise dijitalin toplamdaki payının yüzde 34’e çıkacağını, sektör yüzde 6 büyürken dijitalin yüzde 17’lik bir büyüme oranı yakalayacağını öngörüyor. Daha da ilgi çekici olanı 2017 yılında dünyada dijitalin televizyonu geçerek birinci sıraya yerleşeceğini tahmin ediyor. Bu perspektiften Türkiye’ye baktığımızda dijitalin, zor bir yıl olsa da 2015’te de çift haneli oranlarla büyümeyi sürdürdüğünü görüyoruz. 2016 da zorlu bir yıl olacak. Ekonomik konjonktürün yanı sıra, küresel ölçekte sektörün başını ağrıtan sorunlara hızla çözüm bulunacağını umuyorum. Bu bağlamda 2016’da dijitalin toplamdan aldığı yüzde 24’lük payı arttırarak televizyona biraz daha yaklaşacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

  • Reklam Panosunun İçindeki Baz İstasyonunu Fırtına Ortaya Çıkardı

    Balıkesir’in Bandırma ilçesinde, dev reklam panosu içine gizlenen baz istasyonu, fırtınada tabelanın tahrip olması üzerine ortaya çıkarken, vatandaşlar tepki gösterdi.

    Bir çok yerde kansere sebep olduğu gerekçesiyle kurulmasına izin verilmeyen baz istasyonunun tabelaya gizlenmesine vatandaşlar tepki gösterdi. İDO reklam panosu içine kamufle edilmiş baz istasyonunu fark eden Ahmet Obalı isimli vatandaş, “Geçen günkü fırtınada İDO reklam panosu içine kamufle edilmiş baz istasyonu ortaya çıktı. Halk olarak buna çok şaşırdık. Baz istasyonu radyasyon yayıyor. Bu yüzden insan sağlığına zararlı olabilir” dedi.

  • Zararlı Reklam Yazılımları Akıllı Telefonları Tehdit Ediyor

    Akıllı telefon kullanıcılarının, hiç beklemedikleri anda telefonlarında beliren zararlı reklam destekli yazılımlar, 2015 yılında 25 milyonu aştı.

    (FOTOĞRAFLI)

    Günden güne bilgisayarların yerini almaya başlayan akıllı telefonlar zararlı reklam yazılımları tehdidi altına girdi. Akıllı telefon kullanıcılarının, hiç beklemedikleri anda telefonlarında beliren zararlı reklam destekli yazılımlar, 2015 25 milyonu aştı. 360 Security tarafından hazırlanan ve Türkiye’nin de dahil olduğu rapora göre, 2015 yılında zararlı reklam destekli yazılımlarda yüzde 27,4 artış yaşandı. Geçen yıl 25 milyondan fazla vakanın tespit edilerek engellendiğini belirten 360 Mobile Security Global Operasyon Direktörü Huang Yan, saldırılardan en çok Endonezya, ABD, Hindistan, Kore ve Türk kullanıcıların etkilendiğini söyledi.

    Dünyada 300 milyon akıllı telefon kullanıcısını mobil tehditlere karşı ücretsiz koruyan 360 Security, 2015 yılı “Zararlı reklam destekli yazılım ve güvenlik düzenlemeleri” araştırmasını yayımladı. 90 ülkede akıllı telefon kullanıcısının ilk tercihi olan 360 Security’nin Türkiye’nin de dahil olduğu araştırmaya göre 2014 yılında 19 milyon olan zararlı reklam destekli yazılım, 2015 yılında 25 milyonu aştı.

    “HACKERLARIN HEDEFİ SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI”

    Hackerların zafiyet oluşturmak için denedikleri farklı yöntemlerin başında zararlı reklam destekli yazılımların geldiğini belirten Huang Yan, “Akıllı telefon kullanımı her geçen yıl daha da artıyor. Bilgisayarların yerini almaya başlayan akıllı telefon kullanımı 2015 yılında tüm dünyada yüzde 5 arttı. Hackerların hedefinde artık akıllı cep telefonları var. Özellikle Facebook, Twitter, Snapchat, Whatsapp gibi popüler uygulama ve en çok satan oyunlar hedefleri arasında. Bunun nedeni ise son 2 yılda yaşanan SMS ve mail yoluyla gerçekleştirilen mobil siber saldırılar ve dolandırıcılık nedeni ile operatörlerin aldığı güvenlik önlemleri. 2014’e göre yüzde 27,4 artan zararlı reklam yazılımları kullanıcıları hiç beklemedikleri anda yakalayıp mağdur ediyor” dedi.

    “MOBİL TRAFİK ZOMBİLERİ İNTERNET KOTASINI BİTİRİYOR”

    Son 5 yılda online pazarlama çalışmalarında önemli bir büyüme yakalandığını belirten Huang Yan, “Birkaç milyon kullanıcıya ulaşan uygulama veya oyunlarda şirketler reklam vererek hedef kitlelerine ürünlerini tanıtmak istiyor. Mobil reklam pazarının büyüklüğü 69 milyar dolara ulaştı. Kâr oranları dikkate alındığında, online reklamcılık tabiri yerindeyse hackerların ağzını sulandıran bir alan. Google, Apple, operatörler, reklamcılar kendi alanlarında önemli önlemler aldı. Ancak kontrol edilemeyen büyük bir alan var. Bu alanlarda hackerlar mobil cihazlara sızarak kullanıcıların güvenini kazanmaya çalışıyor. Özellikle sahte sistem hataları kullanıcıları panikleterek, daha hızlı yanlış yapmalarını sağlıyor. Sonuçta mobil trafik zombileri kullanıcının internet kotasını bitiriyor ya da kişisel bilgiler kısa sürede çalınıyor” açıklamasını yaptı.

    “GÜVENLİK YAZILIMI ŞART”

    Artan vakalara karşı 360 Security’nin “3C Reklam Amaçlı Yazılım Engelleme Düzenlemesi’ sunduğunu belirten Huang Yan, şu şekilde konuştu: “90 ülkedeki 300 milyon kullanıcımızı zararlı reklam destekli yazılımlara karşı ücretsiz olarak 3C yöntemi ile kullanıyoruz. 3C resmi uygulama mağazası, Android uygulama paketi (APK) ve URL kontrol mekanizmasını temsil ediyor. Mühendislerimiz tarafından geliştirilen yeni algoritma pop-up gibi davranan vakalar da dahil olmak üzere kullanıcıyı sitenin, reklamın, uygulamanın zararlı olduğu yönünde uyarıp tüm riskleri ortadan kaldırıyor. 2016’da reklam destekli virüsler, sahte fatura, SMS ve bilinmeyen web adreslerine karşı özellikle Android işletim sistemine sahip kullanıcıların telefonlarında mutlaka güvenlik uygulamasını kullanmasını öneriyoruz”.

  • Demokrat Parti Tabelasını İndirip Kendi Reklam Tabelasını Taktılar

    Bilecik’te Demokrat Parti (DP) tabelasının reklamcılar tarafından sökülmesi, partililer, bina sahibi ve dükkan sahibi arasında tartışmalara sebep olunca polis olaya müdahale etti.

    Dün gece Bilecik, Gazipaşa Mahallesi Kuyumcu Sokak üzerinde Ekrem Kafadar’a ait binada, mülkiyeti partiye ait birinci kattaki DP Bilecik İl Başkanlığına ait tabela, alt kata taşınan bir mağazanın yeni tabelası takılmak suretiyle reklamcılar tarafından söküldü. İşçiler, yeni tabelayı asıp partiye ait tabelayı da alarak olay yerinden ayrıldılar.

    Sabah DP İl Başkanlığına gelen İl Başkan Yardımcısı Ali Bedel, tabelanın yerinde olmadığı görerek, İl Başkanı Ali Ünal’a haber verdi. Olay yerine gelen İl Başkanı Ünal ve yönetim kurulu üyelerinden H. Sami Erçin ve Sezai Balta, kendilerinden habersiz tabelalarının inmesine tepki gösterdiler. Partililer, bina sahibi ve dükkan sahibi arasında tartışmalar üzerine olay yerine Bilecik İl Emniyet Müdürlüğüne bağlı Güvenlik Şube ekipleri geldi. İl Başkanı Ali Ünal’ın şikayetçi olması üzerine Emniyet Müdürlüğüne giden partililer, daha sonra İl Başkanlığına tekrar geldiler. Burada Bilecik Cumhuriyet Başsavcılığı dilekçe yazarak şikayetçi oldular.

    “O PARTİNİN LEVHASI NASIL İNER ORADAN”

    Demokrat Parti Yönetim Kurulu Üyesi Sami Erçin, olaya tepki göstererek, ”Başka yer mi kalmadı partinin levhası yerinde kalacak. Sonradan takan levhasını aşağıya koyacak. Burası topluma hizmet eden bir partinin yeri. Şahsi meselemi oraya sokmak istemiyorum, benim ağzımı açtırmasınlar” dedi.

    “BU BÜYÜK BİR SKANDAL”

    Demokrat Parti Bilecik İl Başkan Yardımcısı Ali Bedel ise, dün akşam saat 18:00 sıralarında kendilerinin yokluğunu fırsat bilerek parti levhalarının söküldüğü söyledi. Çevrede bulunan bir esnafın kameralarına bu olayın yansıdığı anlatan Bedel, sözlerine şöyle devam etti:

    “Biz sabah saatlerinde geldiğimizde burada bizim levhanın olmadığını gördük. Orada çalışan bayan ’biz bina sahibi Ekrem Kafadar’a sorduk, bina benim takabilirsiniz’ dedi biz de taktık’ dedi. Ekrem Kafadar ise ‘ben öyle bir şey demedim’ diyor. Bu büyük bir skandal tabi. Levhacı başka Bozüyük’ten geliyormuş bugün gelemezmiş. Kendi levhalarını indirsinler biz kendi levhamızı koyalım. Burası reklam binası değil. İnsan bir iş yaparken bir sorar. Böyle şeyler habersiz yapılmaz. Buranın bir sahibi varır, bir duranı, yetkili vardır. Bugün biz varız yarın başka arkadaşlar olacak. Burası sahipsiz kalmaz. Bu Türkiye’ye bu zaman kadar hizmet etmiş partinin levhası bu. O parti olmasa şu an bu binalar olmazdı.”

    Bilecik’in Bozüyük ilçesinde geldiği öğrenilen reklamcılar, söktükleri parti tabelasını araçlarına koyarak götürdükleri öğrenildi. Dükkan sahibi ise, reklamcıları aradığı ve tabelayı tekrar getirerek, yan tarafa takacaklarını söyledi. Partililer tabelanın çıktığı yere takılmasını istediklerini söylediler.

  • “Kayseri’de Şiddet Gören Çocuklar Reklam Malzemesi Değildir”

    Kayseri’de üvey anneleri tarafından şiddet gören çocukların sanatçılar tarafından fotoğrafının paylaşılmasını eleştiren AK Parti Bursa Milletvekili Zekeriya Birkan, “Şiddet gören çocuklar reklam malzemesi değildir” dedi.

    Ünlü şarkıcı Gülben Ergen, Kayseri’de üvey anne şiddetine uğrayan 2 kardeşi evlerinde ziyaret etti. Ziyarette çekilen bir fotoğrafı instagram hesabından paylaşan Ergen’in bu paylaşımı, 40 binden fazla beğeni, 4 binin üzerinde de yorum aldı. Ünlü şarkıcının bu paylaşımına AK Parti Bursa Milletvekili Avukat Zekeriya Birkan da tepki gösterdi.

    Birkan yaptığı açıklamada “Kayseri’de yaşanan olay hepimizi üzen bir olaydır, içimizi acıtmıştır. Ama burada gösterilecek tepkinin sınırını dikkatle çizmemiz gerekir. Basın yayın üzerinden görüntülerin paylaşılması ve birçok ünlünün çocukları adeta bir reklam malzemesine çevirmesi kabul edilemez. Hiç kimse bu çocuklar üzerinden reklam yapamaz. Çocuklarımızın hiç kimsenin himmetine ihtiyacı yoktur. Hiç kimse devletten büyük değildir. Olay ilgili bakanlık tarafından yakından takip edilmekte ve çocukların yaşadıkları travmayı tamir edecek bir normalleştirme çalışması yapılmaktadır. Böyle bir noktada herkesi çocukların ruh sağlığını düşünmeye ve sorumlu davranmaya çağırıyorum.” sözlerine yer verdi.