Etiket: Raylar

  • Sekapark-Plajyolu tramvay hattı birinci etabında raylar döşendi

    Sekapark-Plajyolu arasında uzatılan Akçaray tramvay hattı birinci etap çalışmalarında ray döşeme çalışması tamamlandı.

    Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Otogar ile Sekapark Bilim Merkezi arasında hizmet veren Akçaray Tramvay Hattı’nı Sekapark’tan Plaj Yolu’na kadar uzatıyor. 2,2 kilometre olan yeni hatta bin 600 metre olan birinci etabın çalışmaları kısa süre içerisinde tamamlanacak. Birinci etap kapsamında 3 istasyonun çelik montajları ve kaplama imalatları devam ediyor. Birinci etapta ray döşeme çalışmaları tamamlandı.

    Toplamda 4 istasyonun bulunduğu Sekapark-Plajyolu tramvay hattında dere üzerine inşa edilen 2 adet menfezin yapımı tamamlandı. Birinci etap kapsamında bin 600 metrelik ray döşeme imalatı bitirildi. Hat içerisinde tramvay araçlarına enerji sağlayan direklerin montajlarına başlandı. Hattın yanında yan yol açıldı ve yan yolun kaldırım çalışmalarına başlandı. Hattın 600 metrelik ikinci etabına çalışmalar kısa süre içerisinde başlayacak.

    Günlük kullanımda vatandaşların sıkça tercih ettikleri Akçaray tramvay hattının Sekapark-Plajyolu bölümünde 4 yeni istasyon yapılacak. 2,2 km uzunluğundaki hatta istasyonlar Seka Devlet Hastanesi, Kongre Merkezi, Okullar Bölgesi ve Plajyolu mevkilerinde bulunacak. Bin 600 metrelik Seka Devlet Hastanesi-Okullar Bölgesinden oluşan birinci kısım, özellikle öğrenim gören öğrencilerin hizmetine sunulacak. Projenin devamında ise 600 metrelik ikinci kısım hayata geçirilecek.

    Öte yandan tramvay hattı giderek şehir geneline yayılıyor. Daha önce ihalesi yapılan projeye göre Kuruçeşme, Şehir Hastanesi ve Alikahya Stadyum güzergahında toplamda 8 kilometre olmak üzere 3 yeni hat mevcut hatta entegre edilecek. Kuruçeşme hattı 1 kilometre uzatılarak Plajyolu tramvay hattına bağlanacak. Alikahya Stadyum hattı da 3,5 kilometre uzanarak Yahya Kaptan’da mevcut hatla birleşecek.

  • (Özel) Yıllarca kömür taşıyan raylar turist taşıyacak

    Kozlu-Zonguldak-Üzülmez Demiryolu Hattı’nda çalışacak olan tarihi kömür treni, Zonguldak’ın eşsiz doğasını ziyaretçilerle buluşturma yolunda ilk adımları atılıyor.

    2016 yılında tüm Batı Karadeniz Bölgesini kapsayan ve turizm sektöründe yeni bir alan olarak tren turizmini ele alan “Kömüre Giden Demiryolu Projesi” ile başlayan Kozlu – Zonguldak – Üzülmez Demiryolu Hattının turizm amaçlı kullanılması fikri Zonguldak Valiliğinin de desteğiyle hayata geçirilmesi planlanıyor. TTK tarafından kömür madeni taşımasında kullanılan demiryolu güzergâhlarından biri olan 10 kilometrelik Zonguldak – Kozlu demiryolu hattı, Zonguldak Merkez ilçeyi Kozlu ilçesine bağlıyor. Hattın endüstri tarihi açısından önemli niteliği ve güzergâh boyunca görülecek tarihi ve doğal alanlar bulunması nedeniyle tarih, kültür, nostalji ve doğa meraklılarının dikkatini çekmesi ve bu yolla da turizm ekonomisine katkı sağlanması planlanıyor. Proje kapsamında kömüre dayalı endüstriyel mirasın korunması, turizme kazandırılması ve tanıtılması için demiryolunun bir araç olarak kullanılması hedefleniyor.

    Güzergah boyunca var olan endüstri yapıları birer turistik nokta olarak ele alınacak ve bu şekilde bölgeye turizmi geliştirecek yeni bir turistik gezi destinasyonu kazandırılmış olacak.

    “Birçok şehirde raylı sistemler şehrin gelişmesi amacıyla yapılırken biz atıl olanı turizme kazandırmak istiyoruz”

    Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı toplantı salonunda gerçekleştirilen lansmanda projeyi tanıtan Strateji Geliştirme ve Programlama Birimi Başkanı Mehmet Çetinkaya, bir çok kentte raylı sistemlerin şehrin gelişmesi amacıyla yeni yatırım olarak yapıldığını vurguladı.

    Çetinkaya, Zonguldak’ta ise atıl olan raylı sistemin turizme kazandırılmasının amaçlandığını belirterek, “Zonguldak madencilik ve kömür mirasıyla anılan bir kent. Dolayısıyla bunun kültürel kısmını da işin içine katarak buradaki demiryolu hattının bir turizm projesi olup olamayacağını demiryolunu da kullanarak ayrıca ulaşım amacıyla da kullanıp kullanılamayacağını araştırmak amacıyla böyle bir proje geliştirdik. Yaklaşık 7 aydır proje üzerinde çalışıyoruz. Birçok çalışma toplantı, saha gezileri yaptık. Kurumlarla görüşmeler yaptık. Valimize de sorunlu alanlar arz edildi. Bu toplantıda da bu hattın geçtiği güzergah, güzergah üzerindeki sorunlu alanları, mevcut potansiyellerimiz, güzergah üzerindeki turistik değerlerimiz nelerdir? Hattın turizme değer katması amacıyla neler yapılabilir. Turizm destinasyonu olabilir mi? Ayrıca yerel halkın ulaşımı amacıyla ele aldık. Hat farklı amaçlarla kullanıldığı için TTK tarafından kömür taşımasında kullanıldığı için bugüne kadar bu amaçlar doğrultusunda başka araştırmalar yapılmamış. Fakat amacımız buradan bir turizm projesi çıkıp çıkmayacağını araştırmaktı. Arkadaşlarımız detaylı analizler yaptılar. Bir çok opsiyon var ama biz bunu daha rantabl sınırlarını incelemeye çalıştık. Bu hatta baktığınız zaman önemli bir nüfusa sahip Kozlu ilçesinden Zonguldak ve Üzülmez bölgesine kadar uzanan bir hat. Bunun limana uzanan bir kısmı da bulunuyor. Alışveriş merkezleri, müzeler ve gar noktası gibi önemli noktaları birbirine bağlayan bir güzergah. Bir çok şehrimizde raylı sistemler şehrin gelişmesi amacıyla yapılan ve yeni yatırımlar olmasına rağmen bizim şehrimizde atıl olanı turizme kazandırmak gibi bir gayemiz vardı. Bu amaç doğrultusunda bu rapor ortaya çıktı” ifadelerine yer verdi.

    “Tarihi Kömür Treni” adı ile turizme kazandırılması hedefleniyor

    Öte yandan projenin hayata geçmesi ile kentin arka yakasında kömür kültürüne dayalı kent turizmini öne çıkaracak bir ulaşım ağı oluşturulacak ve böylece Kozlu’dan başlayıp yeşillikler içinde iki tünelden geçilerek, kentin arka yakasından Zonguldak Maden Müzesi’ne, Rombaki Köşkü, Üzülmez Atölyesi ve Rombaki Lavuarı’nın bulunduğu 63 ocaklarına ulaşılacak. Asma Kömür İşletmesi sanayi tesisleri ve Üzülmez Müessesesi’ne 1 km. mesafede olan Gökgöl Mağarası da güzergah üzerinde gezilebilecek diğer noktalar olarak planlanıyor.

    Son dönemde Zonguldak için yapılan yatırımlar ve yapılmakta olan yeni projelerle birlikte Tarihi Kömür Treni’nin turizm ile kalkınma hedeflerine ulaşmak açısından önemli bir katkısı olacağı öngörülüyor.

    Zonguldak kültürünün ve endüstri mirasının önemli ögelerinden olan bu demiryolunun “Tarihi Kömür Treni” adı ile turizme kazandırılması ve bu konudaki çalışmaların devam ettirilmesi hedefleniyor.

  • Akçaray tramvay hattının 2. etabında ilk raylar döşendi

    Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından geçtiğimiz yıl hizmete açılan Akçaray tramvay hattının Sekapark-Plajyolu arasındaki 2. etabının ilk rayları, Başkan İbrahim Karaosmanoğlu’nun katıldığı törenle atıldı.

    Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Akçaray tramvay hattına ilave olarak projelendirdiği Sekapark-Plajyolu hattı çalışmaları hızla devam ediyor. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan Akçaray, Sekapark-Plajyolu hattının ilk rayları bugün düzenlenen törenle döşendi. Sekapark- Plajyolu hattında ilk raylara sembolik olarak kaynak yapan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, “Akçaray tramvay hattını plaj yoluna kadar uzatacak çalışmaları başlattık. Kocaeli’mizin her köşesine raylı sistemi götürmeyi hedefliyoruz. Türkiye artık bu tür projeleri yapabilecek güçtedir” ifadelerini kullandı. Sekapark Bilim Merkezi önünde gerçekleştirilen törene Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu’nun yanı sıra, AK Parti Milletvekili Zeki Aygün, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Altay, Genel Sekreter Yardımcısı Ali Yeşildal, İSU Genel Müdürü Ali Sağlık, müteahhit firmanın yetkilileri, çalışanlar ve çok sayıda vatandaş katılım gösterdi.

    “Akçaray tramvay hattımız bizim beklediğimizden daha büyük ilgi gördü”

    Gerçekleştirilen törenle hattın ilk raylarına sembolik olarak kaynak yapan Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, “Akçaray tramvay hattımız bizim beklediğimizden daha büyük ilgi gördü halkımızdan. Bunun için bizim içimizi büyük ölçüde rahatlattı. Yahyakaptan ve Seka Park arasında yolculuğu çok büyük ölçüde rahatlattı. Gelişen dünyada trafik yavaşlar. Ve şehirler bu şekilde trafiği rahatlatabilirler. Biz de bu ilgi geldikten sonra projemizi hızlandırdık biraz. Şimdi 4 kilometre daha uzatıyoruz. Seka Park alanından Kuruçeşme’ye yakın olan Plaj Yolu’na kadar bunu tamamlayacağız. İnşallah yıl sonuna kadar bitecek ve okullar bölgesini de çok rahatlatacak bir proje. Şu anda ilk ray döşemesini yapıyoruz, çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Daha sonra ne yapacağız? Doğu tarafına doğru, ALikahya’ya doğru çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Önümüzdeki yıllarda, 2019-2020 yıllarında o tarafa doğru daha güçlü bir şekilde gideceğiz. Bir de yeni yapılan Şehir Hastanesi’ne düşünüyoruz. Başiskele, Gölcük ilçeleri için de arkadaşlarımız teknik çalışmaları devam ettiriyor” dedi.

    Kocaeli’ndeki tramvay hattı uzunluğu 20 kilometreye çıkacak

    İki kısım halinde yapılacak olan Sekapark – Plajyolu hattı projesinde 4 istasyon bulunacak. Çalışmalar kapsamında eski olan menfez ve köprüler yıkılarak yenileri inşa ediliyor. Bin 600 metrelik Seka Devlet Hastanesi – Okullar Bölgesinden oluşan birinci kısım, 300 günde yapılarak, özellikle öğrenim gören öğrencilerin hizmetine sunulacak. Projenin devamındaki 600 metrelik ikinci kısım 240 günde tamamlanacak. Projenin tamamı 540 günde bitirilecek. Günlük kullanımda vatandaşların sıkça tercih ettikleri Akçaray Tramvay hattına 4 yeni istasyon yapılacak. 2.2 kilometre uzunluğundaki hatta istasyonlar Seka Devlet Hastanesi, Kongre Merkezi, Okullar Bölgesi ve Plajyolu mevkilerinde bulunacak. Gidiş-dönüş 15 kilometrelik mevcut tramvay hattına 5 kilometrelik tramvay hattının eklenmesiyle Kocaeli’ndeki tramvay hattı uzunluğu 20 kilometreye çıkartılmış olacak.

  • Raylar Abdülhamid Han için yeniden onarıldı

    Sultan Abdülhamid Han’ın Hicaz Demiryollarını yaparken Peygamber efendimize hürmeten gürültüyü en aza indirmek için başlattığı çalışmanın aynısını İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sultan’ın kabri için yaptı. Abdülhamid Han’ın kabrinin bulunduğu Çemberlitaş bölgesinde gürültüyü en aza indirmek için tramvayın altyapısının yanı sıra makinistin korna çalmasını engellemek için raylara ışıklı yaya uyarı sistemi kuruldu.Gece tramvay geçisi sırasında oluşan görüntü ise vatandaşların büyük ilgisini çekti.

    Sultan II.Abdülhamid Han’ın Hicaz Demiryollarının Medine bölümünün inşası esnasında Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V.) manevi şahsına hürmeten gürültü ve titreşimin önüne geçilecek çalışmalar yapılmasını istemişti. Bu çalışmalardan istinaden yola çıkan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, II.Abdülhamid Han’ın kabrinin bulunduğu Çemberlitaş’taki tramvayın sesini en aza indirmek için proje başlattı. 81 gün süren çalışmalar neticesinde II.Abdülhamid Han’ın kabrinin bulunduğu bölgedeki demiryolu altyapısı, gürültüyü minimum seviyeye indirecek malzemeler kullanılarak tamamen yenilendi. Çalışmalar kapsamında makinistin korna çalmasını engellemek için rayların kenarları ışıklı yaya uyarı sistemi kuruldu.

    İlk aşamada Demiryolu alt yapısı yenilendi

    Abdülhamid Han Türbesine gelen titreşimi minimum seviyeye indirmek için bölgedeki ray bağlantı elemanlarının daha az titreşim değerlerine sahip bağlantı elemanlarıyla değişimi yapıldı. Abdülhamid Han Türbesine hat projesi 1.yol’ da 145 metre, 2.yol’ da ise 161 metre hat revizyon çalışması yapıldı. Ayrıca türbe önünde toplam 150 metre ray değişimi yapılmıştır. Bölgede ayrıca her iki yolda üstyapı ile beraber Elektrik ve Elektronik birimlerinin kablo altyapıları tamamen yenilendi.

    Raylara Işıklı Yaya Uyarı Sistemi Kuruldu

    Divanyolu Caddesi üzerinde Türbedar Sokak ile Bab-ı Ali Caddesi arasında kalan 75 metrelik ray hattı bölümüne boylu boyunca zemine gömülü kırmızı renkli power led üniteleri döşenerek tramvay kavşak sinyalizasyonuna entegrasyonu sağlandı. Bu sayede tren geçişleri sırasında led ışıklı uyarı sistemi devreye girecek ve yayaları tren kornası olmaksızın görsel olarak uyarılması sağlandı. Bu uyarı sistem tarafından, yavaş hareket etmek durumunda olan yaşlı, engelli, bebek arabalı vatandaşlarımızın dahi geçişini tamamlamasına fırsat verecek kadar erken yapılması öngörüldü. Ayrıca kırmızı renkte yanan power ledler ile dalgın ya da müzik dinleyerek yürümekte olan vatandaşlarımızın da tren geçişi sırasında dikkati çekiliyor. Çalışmalar ise 28 gün sürdü.

    Vatandaşlar ise uygulamaya hayran kaldı. Yeni yapılan sistemi çok beğendiğini ifade eden Doğan Özen” Çok güzel olmuş. Sultan Abdülhamid Han efendimize rahatsızlık vermiyor. Çok hoşuma gitti. Tramvay geçişinde kırmızı ışık yanıyor ve vatandaşı uyarıyor. Çok güzel bir hizmet ”dedi

  • Metro Bozuldu, Raylar İstiklal Caddesi’ne Döndü

    Adana’da iki durak arasında metro bozulunca yolcular işe ve okula yetişmek için rayların üzerinden yürüyüp durağa ulaştı.

    Edinilen bilgiye göre, Çukurova ilçesi Belediyeevleri Mahallesi’nden Yüreğir ilçesi Akıncılar Mahallesi istikametine hareket eden metro dün sabah saatlerinde valilik ve Fatih Mahallesi durakları arasında arıza yaptı. Sabah saati olduğu için yolculardan kimi okula, kimi iş yerine yetişme telaşı başladı. Görevliler önce güvenlik nedeniyle metronun kapılarını açmadı ancak daha sonra yolcuların ısrarı ve tepki üzerine kapıları açtı.

    Yolcular, rayların üzerinden karşıdan gelen metronun altında kalma tehlikesine rağmen durağa ulaşmak için yaklaşık 1 kilometre rayların üzerinde yürüdü. Bir öğrenci yazılıya geç kaldığını söylerken görüntüyü çeken yolcu, “Adana metrosu arıza yaptı yolcuların halini görüyorsunuz. Şu halde herkes yolda” dedi.

    Yetkililer, metronun dün sabah arıza yaptığını, yolcuların uyarılmasına rağmen kendi istekleriyle diğer durağa yaya ulaşmaya çalıştıklarını söyledi.