Etiket: radar

  • Mahkeme Radar Cezasını İptal Etti

    Hem kendisi hem de müvekkiline kesilen trafik cezaları için 10 iş günü içerisinde tebliğ edilmediği gerekçesiyle Sulh Ceza Mahkemesi’ne başvurup iptal kararı aldıran avukat Gönenç Uygun, şimdi de müvekkilinin usule uygun olmayan 391 TL’lik radar cezasını iptal ettirdi. Uygun, “Kesilen radar cezalarında hız limitini aşmadıklarını düşünen sürücüler, işledikleri iddia edilen hız limiti aşımına dair belge yoksa, mahkemelere itiraz etsinler” dedi.

    İzmir Barosu avukatlarından Gönenç Uygun, müvekkiline gıyabında gönderilen radar cezasının iptali için açtığı davayı kazandı. Yargıtay 7. Ceza Dairesi’nin 2014 yılında çıkardığı kararla yola çıktıklarını belirten Uygun, “Son günlerde sıklıkla müvekkillerimiz radar cezası ile ilgili tutanaklarını gönderip bizden bunların iptalini istediler. Bizde buna ilişkin çalışmalarımızı yapıyoruz. Esaslı eksiklikler mevcut. Hız sınırlarının özellikle yollarda sürücülere çeşitli trafik levha ve işaretleriyle önceden belirtmeleri gerekiyor. Yargıtay 7. Ceza daierisinn 2014 yılı çıkardığı bir kararla açık ve net şekilde açıklanmış durumda. Yolda sürücüleri ikaz etmek, trafik ve işaretlerle uyarmak gerekiyor. Nerede trafik radar kontrolü yapılacaksa bunlar önceden belirlenmeli, buna ilişkin çeşitli uyarılar, ikazlar ve işaretler açık şekilde görebileceği şekilde yapılmalı ki bu hukuka uygun olsun. Ceza yenilen yerde çeşitli trafik levha uyarı ve ikaz yoksa, bu tür eksiklikler varsa sürücüler uygun bir şekilde itirazlarını yapsınlar. Tebliğ tarihinden sonra iki hafta için Mahkemeye bir dilekçe ile başvursunlar ve itirazlarını yapıp yasal haklarını kullansınlar” dedi.

    “DELİL YOKSA SUÇ YOK DEMEKTİR”

    Artık günümüzde bazı radar cihazlarının görüntü çekerek fotoğrafları cezaya iliştirdiklerini belirten avukat Gönenç Uygun, “Bazı cezalarda fotoğrafsız ve görüntüsüz gönderilmekte. Ceza hukukunun prensiplerinden biri de ortada delil olması gerekiyor. Delil yoksa suç yok demektir. Eğer bu suçu işlediğinize inanmıyorsanız. Buna ilişkin bir kayıt yoksa. İdare kesmiş olduğu cezayı belgelemek zorunda belgeye dayalı delil sunmak zorunda. Eğer delil yoksa mahkemelere gidip itirazlar yapılmalı. Benim müvekkiliminde hız limiti 70 km olmasına rağmen 114 km hızla gittiği iddia ediliyor. 391 TL’lik ceza kesilmiş. Gıyabında kesilmiş olan bu ceza kendisine tebliğ edilmiş. Sulh Ceza Hakimliğine itirazımı yaptık, bu yolda herhangi bir trafik levhası, işareti radar uyarı ikazı bulunmamaktır. Müvekkilimin o tarihte orda olduğuna dair herhangi bir delil söz konusu olmadığını belirttik. Dolayısı ile bu suçu delillendirelilecek bir belge olmadığı için bu suçu iptal ettirdik” dedi.

    “TRAFİK ARAÇLARI AĞAÇLARIN ARKASINA SAKLANIYOR”

    Trafik kurallarının asıl amacının sürücünün can ve mal güvenliğini korumak mı yoksa ceza yazmak mı olduğunu soran Avukat Gönenç Uygun, “Bizi rahatsız eden bir durum. Trafik araçlarının bir ağacın arkasına saklanması veya yolun kenarına gizlenmesi gibi durumlar söz konusu. Trafiğin asıl amacı kişilerin can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Fakat bu şekilde yapıldığı zaman işlemler, adeta sürücülere ceza vermek amacı taşındığı ortaya çıkmaktadır. İdare can ve mal güvenliği sağlamak yerine onlara tuzak kuruyor imajı vermektedir. Çağdaş hukuk ilkelerine uygun değildir” dedi. Ceza tutanağını düzenleyen polislerin bir kere hangi polis tarafından düzenlenirse o kişinin imzası gerekiyor. Bu usuli bir işlem. Mahkemeler bunu dikkate alıyor. Eğer ceza tutanağının üzerinde herhangi birinin imzası yoksa buna hemen itiraz edilmesi gerekiyor. İdarenin böyle bir eksiklik yapma lüksü yok” dedi.

  • Savunma Bakanı Yılmaz, Duvar Arkası Radarı İnceledi Stm’nin Ürettiği ‘Duvar Arkası Radar’ İlk Kez Dimdex Fuarında Sergilendi

    Gelişen teknolojinin savunma sanayisinde kullanılmasının en iyi örneklerinden biri olan duvar arkası radar sistemi, ilk kez sergilendi. Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz’ın bizzat incelediği sistem, rehine kurtarma, afet ve terörle mücadelede önemli bir atılım olarak değerlendirildi.

    STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş. 25 yıllık mühendislik tecrübesiyle kritik bir teknolojiyi daha ülkemize kazandırdı. İleri düzey radar teknolojisi kullanılarak oluşturulan STM Duvar Arkası Radar (DAR); Katar’daki DIMDEX Fuarında sergilendi. Fuarın açılışına katılan Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Savunma Sanayi Müsteşarı İsmail Demir, STM’nin standını ziyaret ederek STM Genel Müdürü Davut Yılmaz’dan Duvar Arkası Radar hakkında bilgi aldı.

    Duvar Arkası Radar, rehine kurtarma operasyonları, afet durumlarında insanların tahliyesi, hedefteki kişilerin tespit edilmesi gibi oldukça önemli konularda çözüm sağlıyor. Günümüzde tüm dünyada gerçekleşen toplumsal olaylarda ‘güvenlik’ en önemli gündem maddesi olmaya başladı. Kritik teknolojileri Türkiye’ye kazandıran firma, görsel erişim ve keşif imkânının olmadığı kapalı mekanlarda bulunan insan ve canlı hedeflerin varlığını ve konumunu tespit etmek için Radyo Frekans (RF) dalgalarını kullanan yeni bir sistem geliştirdi. STM Duvar Arkası Radar (DAR), ileri düzey radar teknolojisini kullanarak duvar, kapı STM DAR, bina içerisinde bulunan insanların tespit edilmesinin kritik öneme sahip olduğu rehine kurtarma operasyonlarında; yangın, gaz kaçağı gibi afet durumlarında bina içerisinde kalan insanların tespitinde ve benzeri birçok senaryoda kullanılmak üzere geliştirildi. STM DAR aynı zamanda güvenlik birimlerince, rehine kurtarma veya aranan bir kişinin yakalanması operasyonlarını en az risk ve en yüksek başarıyla sonuçlandırılması için bina içindeki hareketli ve sabit hedeflerin tespitini gerçekleştirebiliyor.

    Tek kişi tarafından kolayca taşınıp kullanılabilen STM DAR, sağlam kasası, zorlu kullanım şartlarına dayanmasını sağlıyor. Kullanıcı, sistemi anlık olarak elinde veya uzun süreli olarak bir tripod üzerinde de kullanılabilen STM DAR, sistem ara yüzü, kullanım kolaylığı ve basitlik kriterleri temel alınarak geliştirilmiş olup rahat kullanımı ve  entegre dokunmatik ekranı ile ön plana çıkıyor.  STM’nin radar teknolojisi üzerine sahip olduğu uzmanlık sayesinde Duvar Arkası Radar’da birçok zengin özellik de bulunuyor. Türk güvenlik birimlerinin özel ihtiyaçları dikkate alınarak geliştirilen sistem geniş frekans bandı ve çok düşük güç yayımı ile yüksek performans, düşmana fark edilmeden kullanım ve radyasyon güvenliği de sunuyor.

  • Traktörle Kule Radar Cihazının Üzerinden Geçen Gence 4 Yıl Hapis İstemi

    Edirne’de trafik cezası kesildiği için sinirlenerek traktörle kule radar cihazının üzerinden geçen 19 yaşındaki gencin 4 yıla kadar hapsi isteniyor. Genç hakkında alkollü araç kullanmaktan da 2 yıl hapis cezası istemiyle dava açıldı.

    Edirne’nin Lalapaşa ilçesinde ailesiyle birlikte çiftçilik yapan Hüseyin S. (19), şubat ayında otomobiliyle Kıyık Caddesi’nde hız kontrolü yapan trafik ekiplerinin radarına girdi. Adrese gelen 189 liralık ceza makbuzu genci çileden çıkardı. Aynı gece saat 01.30 sıralarında alkollü araç kullandığı gerekçesiyle ihbar üzerine durdurulan Hüseyin S.’ye idari para cezası uygulandı. Cezalar üst üstte gelince sinirlenen Hüseyin S., traktörüyle henüz faaliyete geçmeyen kule radar cihazının üzerinden geçti. Kule radarın ezildiğini gören polis ekipleri, güvenlik kameralarını incelemeye aldı. Kameralardan traktörün Hüseyin S.’ye ait olduğu tespit edildi. Polis, genci yaşadığı Lalapaşa’da yakaladı. Edirne Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesi’nde alınan ifadesinin ardından serbest bırakılan Hüseyin S. hakkında 1 ve 3’üncü Asliye Ceza Mahkemelerinde kamu malına zarar verme ve alkollü araç kullanmaktan toplam 6 yıl hapis cezası istemiyle iki ayrı dava açıldı.

  • Radar Yoluna Korkuluk

    İzmit Belediyesi tarafından Yenimahalle’de bulunan Radar caddesine korkuluk yapıldı.

    Belediyenin Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, Radar caddesinde yayalar için tehlikeyi dikkate alarak korkuluk yapım işine başladılar. Ekipler, 3 metreyi bulan istinat duvarın üstüne 50 metre uzunluğunda parapet yaptılar. Daha sonra parapetin üzerine korkuluk demir montajını yapan yetkililer, çalışma ile bölgedeki tehlikenin de tamamen ortadan kalktığını söylediler. Çalışma sırasında 4 metreküp beton ve 650 kilogram demir kullanıldığı öğrenildi. Bölge sakinleri yapılan çalışma için Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan ve emeği geçenlere teşekkür ettiler.

  • Başkanın Radar İsyanı

    Trabzon’un Maçka ilçesi Belediye Başkanı Koray Koçhan, geçtiğimiz hafta karayolu ile Ankara’ya giderken Karadeniz Sahil Yolu Ordu Şehiriçi Geçişi’nde özel aracına 2 dakika arayla kesilen toplam 2 bin 160 TL’lik radar cezalarına isyan etti.

    Koçhan, bu tür trafik cezalarında amacın gelir elde etmek olmaması gerektiğini belirterek “Ordu’daki radar uygulaması sürücüleri caydırmak için değil gelir kazanmak için kurulmuş” dedi.

    Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (TEDES) Projesi Ordu’da Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulanıyor. Karadeniz Sahil Yolu Ordu Şehiriçi Geçişi’nde 18 Kasım 2015 tarihinden itibaren faaliyete geçen sistemde, 19 kule radar cihazı ile 11 araç plaka tanıma sistemi ışık ve hız ihlallerini görüntülü ve fotoğraflı olarak tespit tespit ediyor. Tespit edilen ihlaller ise sürücülere ceza olarak yansıyor. TEDES kapsamında hız sınırı şehir içlerinde 70 kilometre, şehir dışlarında 110 kilometre, tünellerde de 80 kilometre olarak uygulanıyor. Yaz döneminde günde ortalama 120 bin, kış döneminde ise günlük 40 bin araç geçişinin yaşandığı yolda uygulamaya konulan sistem ile 1 ayda binlerce ve milyonlarca ceza kesti.

    HEM GİDİŞTE HEM DÖNÜŞTE RADARDAN KAÇAMADI

    Sistemle ilgili eleştiriler sıkça yaşanırken, son olarak Trabzon’un Maçka ilçesi Belediye Başkanı Koray Koçhan, geçtiğimiz hafta karayolu ile Ankara’ya gidiş ve Trabzon’a dönüşünde Karadeniz Sahil Yolu Ordu Şehiriçi Geçişi’nde özel aracına kesilen radar hız cezalarına tepki gösterdi. Kendisine toplam 2 bin 160 TL’lik radar cezası kesildiğini belirten Koçhan “Ankara’ya gidişte 3, dönüşte 4 toplam yedi adet radar cezası geldi. Bence bu bir zulüm, bu kadar olmaz. Ben bir belediye başkanı olarak değil bir vatandaş olarak bu duruma isyan ediyorum. Yasakların ve cezaların konmasının sebebi insanların suçlardan uzak durmasına engel olmak ve caydırmak içindir. Bir trafik cezasının nedeni; o bölgedeki kazalara engel olmaktır. Maalesef ben ilk defa böyle bir ceza yağmuru ile karşılaştım. Şahsıma kesilen cezaların hepsi 2 dakika arayla kesilen ceza. 2 gündür ben bunu araştırıyorum. Dünyada çeşitli ülkelerde baktığımda özellikle yerel meclislerin koydukları bazı kurallar var. Eğer bir gün içerisinde bir şahsa belli bir sayının üstünde ceza uygulanmışsa hemen yerel yönetim kendini sorgulayarak ‘burada ben bir hata yaptım’ diyerek cezaların tamamını uygulamaz sadece bir veya birkaçını uygular. Çünkü hiçbir yerel yönetimin amacı ceza kesmek değil orada oluşan bir sorunu çözmektir” diye konuştu.

    Yediği radar hız cezalarının hemen hemen hepsinde süratinin 70, 78, 90 ve 100 kilometre civarlarında olduğunu ifade eden Koray Koçhan “Biz ’duble yollar yaptık, Karadeniz Sahil Yolu ile Trabzon-Samsun, Samsun-Sarp arasında yolda geçen süreyi şu kadar kısalttık’ derken, ’Samsun’a olan 5,5 saatlik seyahat süresini 3 saate indirdik’ derken maalesef Ordu’daki uygulamalar nedeniyle mesafeleri uzatıyoruz” şeklinde konuştu.

    “AMAÇ CEZA KESMEK, GELİR ELDE ETMEK OLMAMALI, SORUNA ÇÖZÜM BULMAK OLMALI”

    Bunları savunurken asla hızı savunmadığına dikkat çeken Koçhan, şunları söyledi:

    “Ben aşırı hıza karşıyım, 130 kilometre sürat yap, 1 değil 10 tane ceza kessin ve cezanın tutarı çok yüksek olsun. Özellikle Karadeniz Sahil Yolu’nda Samsun’dan Artvin’e kadar. Trabzon Büyükşehir, Samsun Büyükşehir ve aynı zamanda da Giresun ve Rize’de de radar uygulamaları var fakat böyle bir radar uygulaması ile ben ilk defa karşılaşıyorum. Ordu’daki yetkililere bir vatandaş olarak seslenmek istiyorum, biran önce bu uygulamadan lütfen vazgeçsinler çünkü bu uygulamadaki amaç sadece ceza kesmek, insanları ceza ile birlikte yıldırmaya çalışmak. Belki Giresun’daki gibi iki nokta arası hız ölçüm radarı konulabilir. Belki o bölgede 70 kilometre ile gitmek gerekebilir ama bu nokta anlık radarlar ile değil de ortalama hız radarları ile olur. Ben Ordu’daki uygulamanın tamamen ceza kesen ve vatandaştan gelir elde etmem amacında olan bir sistem olduğunu düşünüyorum. Bunun kesinlikle bir trafik düzenlenmesi olduğunu düşünmüyorum. Bu Karadeniz’e yapılmış bana göre bir tuzaktır ve tefeci zihniyetidir. Ben asgari ücretle çalışan bir çalışan olsam, asgari ücret ortada. Bunu nasıl öderdim. Bu hangi bir vicdana sığıyor. Ben bir kamyoncuyum yada minibüsçü olarak düşünün benim zaten bir ayda kazanacağım çoluk çocuğumun rızkı. Bence bunu vicdanen sorgulanması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum.”