Etiket: Potansiyeli

  • DAP bölgesinin potansiyeli mercek altında

    DAP bölgesinin potansiyeli mercek altında

    DAP Bölge Kalkınma İdaresinin sorumluluk alanındaki 15 ile yönelik stratejik yol haritasının belirlenmesi ve bölgesel bir vizyon ortaya konulması için DAP personelleri tarafından yapılan raporlama çalışmasının ardından proje fikirlerini içeren sunumlarla bölgenin potansiyeli masaya yatırıldı.

    Doğu Anadolu Bölgesi’nin sahip olduğu tarım, hayvancılık, turizm ve enerji potansiyelinin daha etkin ve verimli kullanımını sağlamak amacıyla yapılan çalışmada tespit ve analizler yer alıyor. Bunun yanı sıra, projelerin sürdürülebilirliğiyle birlikte, gelişim stratejileri belirlenmeye çalışılıyor. DAP İdaresi’nin sorumluluğunda olan illerin mevcut durumu, öne çıkan sektörleri ve uygulanabilecek güdümlü projeleri içeren sunumlarda müdahale alanlarına yönelik projelendirme çalışmaları derinlemesine irdeleniyor. Yapılan çalışmayla, yatırımın dengeli dağılımının önündeki engeller tespit edildikten sonra, katma değeri artıracak ve çarpan etkisi oluşturacak projelerin belirlenmesi yönündeki proje fikirleri netlik kazanacak, ayrıca Bölge’nin potansiyelleri öne çıkarılarak Kamu kaynaklarının etkin kullanımı ile bölgesel kalkınma hızlandırılacak.

    İdarenin konferans salonunda gerçekleşen ve pandemi kurallarına uyularak yapılan sunumlara, DAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Prof. Dr. Osman Demirdöğen, Başkan Yardımcısı Mehmet Özdoğan ile koordinatörler ve sunum yapacak personeller katıldı.

  • Eskişehir’in turizm potansiyeli konuşuldu

    Eskişehir’in turizm potansiyeli konuşuldu

    Eskişehir Valiliği himayesinde ve Sanayi Odası’nın (ESO) ev sahipliğinde, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) ve Anadolu Üniversitesi arasında yapılan protokol sonucunda Eskişehir’in turizm potansiyellerinin mercek altına alındığı toplantı gerçekleştirildi.

    Toplantı, Eskişehir Vali Yardımcısı Akın Ağca başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıya Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim, ESO Başkan Yardımcıları Fatih Düş ve Sinan Özeçoğlu, Anadolu Üniversitesi Turizm Fakültesi Prof. Dr. Semra Günay Aktaş, BEBKA Eskişehir YDO Koordinatörü Güliz Ünal, ETO Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Şarlar, EOSB Proje Yöneticisi Sedat Telçeken, TÜRSAB İl Temsilcisi Özgür Ersoy, TÜROB İl Temsilcisi Kaan Erdin, BEBKA Personeli Aziz Türk, ESO Yönetim Kurulu ve Meclis üyeleri ile BEBKA temsilcileri katıldı.

    Toplantıda Eskişehir’in turizm tanıtım faaliyetlerinin daha planlı ve odaklı bir şekilde yönetilebilmesi değerlendirildi. Toplantıda proje temsilcilerinden Prof. Dr. Semra Günay Aktaş tarafından bugüne kadar yürütülen çalışmalardan elde edilen bulgular ışığında hazırlanan strateji önerisi katılımcılara sunuldu. Strateji sunumunda turistleri hedef alan pazarlar ve turizm türlerine yer verildi.

    “Anadolu’da zirve yapmalı”

    Gerçekleştirilen bilgilendirme sunumu sonrasında değerlendirmelerde bulunan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, “Kolay yapılacak değil çok vakit ve emek isteyen bir proje. Bu kadar bilginin derlenmesiyle bundan sonra istenilenleri çözüme ulaştırmamız gerekiyor. Eskişehir’in hikayesinin oluşturulması gerekiyor. Biz ESO olarak Eskişehir’in marka değerini artıracak bu çalışmada elimizden geleni yapmaya hazırız” diye konuştu.

    Toplantının konuşan BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim ise “Turizm stratejilerinin her topluma, her kültüre göre belirlenmesi gerekir. Buna göre de pazarlama stratejisi ve iletişim stratejisinin belirlenmesi gereklidir. Bu doğrultuda şehirlerimizin çalışmalarında birbirleri ile etkileşimine önem veriyoruz. İnanıyoruz ki Eskişehir Anadolu Bölgesi’nde turizmde zirve yapacak illerden biri olacak. Yapılan turizm strateji geliştirme projesine Eskişehir Valiliğimiz ve Sanayi Odamızın deste vereceğine inanıyorum. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum” dedi.

    Toplantı sonrası iş dünyası temsilcilerinin görüş ve önerileri alındı.

  • Muhafazakar moda sektöründeki potansiyeli fırsata çevirdi

    Muhafazakar moda sektöründeki potansiyeli fırsata çevirdi

    Muhafazakar moda sektöründe faaliyet gösteren alışveriş platformu Pazarium.com’un kurucusu Uğur Çalıkoğlu, geçen yıl 20 milyon lira ciro elde ettiklerini, ciroyu bu yıl 50 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerin söyledi.

    Muhafazakar moda sektöründeki potansiyeli fırsata çeviren Uğur Çalıkoğlu, dört sene önce kurduğu Pazarium.com ile sektörde önemli işler yapmaya başladı. Çalıkoğlu, “2015 yılında kurduğumuz satış platformumuz her geçen yıl yükseliyor. 500 bin aktif üyeye sahip platformumuzun yıllık ortalama satış adedi 4 milyon civarında. Geçen yıl 20 milyon TL ciroya ulaştık. Bu sene 50 milyon lira ciro hedefliyoruz. Yurtdışında yeni projelerle bu satışı arttırmayı hedefliyoruz. Ortadoğu ve Avrupa’da toplam 7 ülkeye de ihracatımız var. Şu anda ihracatın payı yüzde 10. Önümüzdeki üç yılda bu oranı yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

    Hedef 7 milyon satış

    Sosyal medya ve internet reklamları yoluyla müşteri sayısını hızla artırdıklarına değinen Uğur Çalıkoğlu, “Ürünlerimizin yüzde 40’nı kendimiz üretiyoruz. Geri kalanını da yine Türkiye’de üretim yapan tedarikçilerden satın alıyoruz. En çok ihracat yaptığımız ülkeler Irak, Suudi Arabistan olarak sıralanıyor. Yeni yılda yurtiçi ve yurt dışı satış hedefimiz 7 milyon civarında. Önümüzdeki dönemde satışlarımızın yüzde 50’sinin yurtdışından gelmesini arzu ediyoruz. Hedef pazarlarımızda Ortadoğu ve Avrupa yer alırken gelecek 5 yılda 10 ülkeye ihracat yapmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

  • BOTAV, Bodrum’un aydın potansiyeli ile güçlenecek

    BOTAV, Bodrum’un aydın potansiyeli ile güçlenecek

    Bodrum’da yaşayan, Türkiye’nin ve dünyanın tanıdığı isimler, Bodrum Tanıtma Vakfı-BOTAV’ın çalışmalarına katkıda bulunmak için harekete geçti.

    BOTAV Genel Kurulu’nda ilk onur üyeliği alan isimler Ali Şen ve Can Pulak oldu. Ünlü sanatçı Zülfü Livaneli, spor adamı Fatih Terim ve gazeteci Nebil Özgentürk de BOTAV onur üyesi olacak isimler arasında yer aldı.

    Bodrum’un turizm potansiyelini geliştirmek, kültürel ve tarihi değerlerini yurt içi ve yurt dışında tanıtmak amacıyla faaliyet gösteren Bodrum Tanıtma Vakfı-BOTAV, 24’üncü olağan genel kurulunu 30 Nisan Salı günü gerçekleştirdi. Genel Kurul’a katılan Fenerbahçe eski başkanlarından Ali Şen ve gazeteci Can Pulak, BOTAV onur üyesi oldu. Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın onur plaketini takdim ettiği Ali Şen, Başkan Aras’ın çalışmalarına ve projelerine inandığını belirterek “Her türlü desteğe hazırım” diye konuştu.

    Ali Şen ve Can Pulak Botav onur üyesi

    Bodrum Belediye Başkanı ve Bodrum Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Aras, Bodrum Ticaret Odası (BODTO) Başkanı Mahmut Kocadon, Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Halil Özyurt, Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Erdoğan Başeymez, Bodrum Denizciler Derneği Başkanı Erol Erdoğan, İMEAK Deniz Ticaret Odası Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç ve BOTAV üyelerinin katıldığı olağan genel kurul toplantısında Fenerbahçe eski kulüp başkanı Ali Şen sürprizi yaşandı. Ali Şen ve Bodrum’da yaşayan usta gazeteci Can Pulak, BOTAV onur üyesi oldu. Onur plaketini Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’tan alan Şen, 50 yıldır dalgıçlık yaptığını ve Bodrum denizlerinin günden güne kirlendiğine tanık olduğunu belirterek “Ben bu konuda Başkan Aras’ın çalışmalarına inanıyorum ve kendisine her türlü desteğe hazırım” dedi.

    BOTAV Genel Kurulu, divan heyetinin oluşturulmasının ardından saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. BOTAV Genel Sekreteri Cemil Bayraktar 2018 yılı faaliyet raporunu okudu. Daha sonra kürsüye gelen Bodrum Belediyesi ve BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Aras, Bodrum Tanıtma Vakfı üyelerine seslendi.

    Başkan Aras geçmiş dönem belediye başkanı ve BOTAV başkanı Mehmet Kocadon’a teşekkür ederek başladığı konuşmasında Bodrum’un tanıtımının çok önemli ve çok ciddi bir iş olduğunu vurgulayarak “Bunu, BOTAV gibi Türkiye’de emsali olmayan bir vakfın yapması bizim için çok önemli. Bodrum’un da Türkiye’de ve dünyada bir emsali yok. İşte bu nedenle Bodrum’da, BOTAV gibi inisiyatifler oluşuyor. Ben de BOTAV’ın başkanı olmaktan onur duyuyorum” dedi.

    Omuzlarına, Bodrum’un tanıtılması gibi çok büyük bir yük aldığını ve bunun sorumluluğunu taşıdığını söyleyen Başkan Aras, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Burada başkanlık kaşesi değil, Bodrum söz konusu. Bizim için tanıtım çok önemli ancak tanıtacağımız meta da en az o kadar önemli. Bodrum binlerce yıllık tarihi kültürel ve doğal mirasıyla sadece Türkiye’nin değil dünyanın da gözbebeği konumunda. Bizim aslında Bodrum’u çok fazla tanıtmaya ihtiyacımız yok. Bodrum aslında herkes tarafından tanınıyor. Dünyada Türkiye deyince ilk sayılan bir kaç coğrafyadan ya da destinasyondan biriyiz. Bodrum, aynı zamanda üzerinde yaşayan insanlarla ile birlikte bir değerdir. 5 bin yıllık tarihi boyunca Lelegler, Karyalılar, Herodot, Mavzolos, Kraliçe Ada, arkasından Cevat Şakir Kabaağaçlı, Neyzen Tevfik, Zeki Müren’in yaşadığı bu eşsiz coğrafya şu Türkiye’nin aydınlık, eğitimli ve çağdaş insanlarına ev sahipliği yapıyor. Biz Bodrum’u tanıtırken tüm bu faktörleri de göz önüne almak zorundayız.”

    Bodrum için yapılan tüm tanıtım çalışmalarına rağmen ilçemize gelen misafirlerin, tanıtılandan çok farklı bir Bodrum ile karşılaştığını belirten Aras, turizmde 2000 yılından sonra yaşanmaya başlayan kan kaybını ve bunun nedenlerini dile getirdi. Sektörün hem nicelik hem de nitelik açısından ciddi kayıplar yaşadığını söyleyen Başkan Aras, Bodrum turizmini bu kötü gidişten kurtarabilmek için yapılması gerekenleri paylaştı.

    Bodrum için tüm paydaşlarla birlikte stratejik bir tanıtım planı yapacaklarını kaydeden Aras, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Planlamanın ardından, tanıtım için fon oluşturmaya çalışacağız. BOTAV şu an da üye aidatları ile ayakta kalabiliyor. Ancak biz bu fonu büyütmek zorundayız. Bunun yeni kaynaklar arayışına gideceğiz. Gerekirse Avrupa’ya, Dünya Bankası’na gideceğiz. Tanıtıma yeni bir vizyon kazandırmak ve çağdaş bir tanıtım hamlesini başlatmak zorundayız. Bunun yolu da dijitalleşmeden geçiyor arkadaşlar. Tüm dijital ortamları gerektiği gibi kullanacağız. Tanıtımın pek çok ayağı var. Sadece fuarlarla olmuyor. Tüm mecraları kullanmamız gerekiyor. Bunu dijital bir tanıtım ofisi oluşturarak başlatacağız. Bodrum’un genç turizmcilerinin de içinde yer aldığı bir ekip kuracağız. Gençlerin fikir atölyesini oluşturacağız. Biz BODER’de gördük ki, genç beyinlerin oluşturduğu fikirler bize hep ışık tutuyor. Bunu Bodrum’un tanıtım için bir fırsata çevirmek durumundayız.”

    Turizmin aynı zamanda nitelikli personele de ihtiyacı olduğunu vurgulayan Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras, turizmi çeşitlendirmeye yönelik yol haritasını da BOTAV üyeleriyle paylaştı. Öncelikle mavi yolculuk ve geleneksel ahşap yat imalatının sektöre kazandırılması gerektiğine işaret eden Aras, Bodrum’un her iki konuda da rakipsiz olduğuna dikkat çekti.

    Başkan Aras’ın konuşmasının ardından, BOTAV’in 2018 yılı bütçesi ve Denetleme Kurulu raporları okunarak oylamaya sunuldu. 2019 yılı tahmini bütçesinin okunarak üyelerin görüş ve değerlendirilmesine sunulmasının ardından BOTAV’a yeni üye olan isimler ve üyelikten ayrılacak olanların Genel Kurula sunumu yapıldı. Daha sonra BOTAV Yönetim Kurulu’na gider kalemlerinde fasılalar arası aktarma yetkisi verildi. Genel kurul, mesaj, dilek ve temennilerin ardından sona erdi.

  • Bu proje ile Ordu’nun turizm potansiyeli yükselecek

    Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansına (DOKA), 2018 yılı Teknik Destek Hibe Programı kapsamında başvurusu yapılıp başarıyla sonuçlanan “Gel, Gör Ordu’yu Keşfet” isimli projenin, ilin turizmine ve tanıtımına büyük katkı sunması hedefleniyor.

    Turizmin öneminin arttığı Ordu’da, Büyükşehir Belediyesi tarafından yüzde yüz DOKA katkısı ile mobil uyumlu web sitesi tasarlandı. Sitede, yerli ve yabancı turistler başta olmak üzere ilde yaşayan vatandaşların da ihtiyaç duyabileceği tarihi, turistik mekanlar, lezzet durakları gibi alanların bilgileri sunuluyor. Güncel ve doğru bilgiyi tek bir veride bulma şansı yakalayan vatandaşlar, bu sayede keyifli bir Ordu deneyimi yaşıyor.

    Karadeniz’in incisi Ordu’da gezilmesi ve görülmesi gereken destinasyon alanlarına kolay ve hızlı ulaşım imkanı sağlayan web sitesinin, ziyaretçi sayısını artırarak Ordu turizmine katkı sunması hedefleniyor.

    “www.ordu.com.tr” isimli web sitesinde ziyaret edilen mekanlar için sayfanın alt bölümündeki açıklama kısmına yapılan yorumlar sayesinde, kritik konularda anında bilgilendirme, durum analizi yapma, raporlama ve ilgili kişiler tarafından gerekli kararın verilmesi kolaylaşacak ve hizmetlerin daha hızlı tamamlanması sağlanacak.