Etiket: Perakende

  • Ferzan Özpetek İntema Yaşam’ın oturum sponsorluğu ile Perakende Günleri’ndeydi

    Geçtiğimiz hafta gerçekleşen Perakende Günleri’nin ikinci gününde Ferzan Özpetek konuşmacı olarak yer aldı. İntema Yaşam sponsorluğunda gerçekleşen Ferzan Özpetek’in hayata ve sanata dair “Nasıl yaşadığınız değil, nasıl anlattığınız” başlıklı oturumu büyük ilgi gördü.

    Bu yıl 18.’si düzenlenen Türkiye ve yurt dışından perakende sektörünün önemli paydaşlarını buluşturan Perakende Günleri, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşti. Perakende Günleri’nin ikinci gününde, İntema Yaşam sponsorluğundaki Ferzan Özpetek’in “Nasıl yaşadığınız değil, nasıl anlattığınız” başlıklı oturumu büyük ilgi gördü. Hayata ve sanata ilişkin yaklaşımını aktaran Özpetek, katılımcılarla yaşama anlam yüklemenin nasıl mümkün olabileceğine dair görüşlerini paylaştı.

    Ferzan Özpetek’in oturumu öncesinde bir konuşma yapan İntema Yaşam Genel Müdürü Emre Eczacıbaşı, perakende sektörüne yepyeni bir bakış açısı getiren İntema’nın Kanyon Alışveriş Merkezi’ndeki konsept mağazası “İntema Yaşam”ın temasını oluştururken kendilerine ilham veren şeylerden birinin de Ferzan Özpetek filmlerindeki herkesi buluşturan, yemek masaları olduğunu belirtti. Mutfağın, özünde paylaşım olduğunu belirten Emre Eczacıbaşı, ‘paylaşım odaklı bir mağazacılık mümkün mü?’ sorusundan yola çıkarak İntema ile deneyim odaklı mağazacılık anlayışını buluşturdukları bir konseptle İntema Yaşam’ı hayata geçirdiklerini söyledi. İntema Yaşam mağaza konseptinin de öznesinde mutfak, dolayısıyla masanın bulunduğu, paylaşımcı bir tasarımla hayata geçtiğini belirten Emre Eczacıbaşı, İntema Yaşam’ın tıpkı mutfak gibi hep yaşayan bir yer olmasını amaçladıklarını sözlerine ekledi.

  • CK Enerji’den İTÜ’lü öğrencilere perakende satış tarifesi sunumu

    İTÜ Enerji Enstitüsü öğrencilerine, ‘Perakende Satış Tarifeleri’ni anlatan CK Enerji Stratejik Planlama ve Analiz Direktörü Muharrem Başer, tarife düzenlemelerindeki mevzuatlar hakkında bilgi verdi.

    İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Enerji Enstitüsü yüksek lisans programlarındaki öğrencilerin profesyonel iş hayatına çok daha iyi hazırlanması hedefiyle sektörde uzmanlaşmış isimlerden destek almaya devam ediyor. Bu çerçevede geçtiğimiz günlerde perakende elektrik satış sektörünün önde gelen şirketlerini bünyesinde barındıran CK Enerji’de görev yapan Stratejik Planlama ve Analiz Direktörü Muharrem Başer, ‘Perakende Satış Tarifeleri’ konulu özel bir sunum yaptı.

    Sunumunda tarifeyi özetleyen kalemleri tek tek ele alan Başer, Elektrik Piyasası Kanunu ve tarife düzenlemelerindeki mevzuatlar hakkında bilgi verdi. Başer, tarifelerde kullanılan hesaplama formüllerini öğrencilere örnekleri ile aktarırken, öğrencilerin konu ile ilgili sorularına da detaylı yanıt verdi.

    İTÜ Enerji Enstitüsü bünyesinde Enerji Bilim ve Teknoloji yüksek lisans ve doktora programı ile Radyasyon Bilim ve Teknoloji yüksek lisans programları bulunuyor.

  • Perakende Günleri’nde perakende sektörünün performansını artıran çözümler tanıtılacak

    Bu yıl 18’inci kez düzenlenecek Perakende Günleri, sektörün geleceğine yön vermeye hazırlanıyor. Perakende sektörüne dijital dönüşüm yolculuğunda rehberlik edecek firmalardan Sensormatic, yenilikçi çözümlerini Perakende Günleri’nde tanıtacak.

    Bu yıl 18’inci kez düzenlenecek Perakende Günleri, sektörün geleceğine yön vermeye hazırlanıyor. 28-29 Kasım 2019 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilecek Perakende Günleri, bu yıl Retail Experience Exchange temasıyla düzenlenecek. Sektöre ilham veren örneklerin, başarı hikayelerinin paylaşılacağı organizasyonda hem Türkiye’den hem de dünyadan önde gelen uzmanlar ve sektör temsilcileri deneyimlerini katılımcılar ile ziyaretçilerle paylaşacak.

    Dijital dönüşümü yaşarken verimlilik odaklı olmak önemli

    Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli konu üzerine yaptığı açıklamada, perakende sektörünün de diğer pek çok sektör gibi dijital dönüşüm içinde olduğunu ifade ederek, burada dikkat edilmesi gereken noktalardan birinin yalnızca dijitalleşme değil, verimlilik sağlayan bir dönüşüm olması gerektiğinin söyledi.

    Ekonomideki ve kurlardaki dalgalanmaların tüm sektörleri etkilediği bir dönemden geçtiklerini kaydeden Uzelli, “Bu dönemi sıkıntısız bir şekilde atlatanlar, verimlilik odaklı projeleri devreye alanlar olacak” diye konuştu. Uzelli, Perakende Günleri’nde bu verimliliği sağlayan çözüm ve uygulamaları tanıtacaklarını belirtti.

    RFID Envanter Yönetim Çözümü ile satışlarınızda yüzde 21’e varan artış sağlayacak

    Yapılan açıklamada; şirketin sektöre sunduğu çözümler arasında RFID envanter yönetim çözümü öne çıktığı kaydedilirken, perakende sektörü temsilcilerine operasyonel verimlilik anlamında katma değer sağlayan bu çözüm sayesinde işletmeler ürünlerini üretim aşamasından mağazada müşteriye satılana kadar anlık olarak takip edebilecek. Bu sayede envanter doğruluğu, reyon yönetimi, omnichannel stok yönetimi ve tedarikçi hataları gibi konular çözüme kavuşacağı belirtildi.

  • Perakende sektörü “Şahane Cuma” için gün sayıyor

    Bu yıl 23 Kasım’a denk gelen “Şahane Cuma” indirimli fiyatlarla tüketicinin, yüksek satışlarla da perakendecinin yüzünü güldürecek.

    Perakende sektöründe kampanya dönemleri, özellikle yüksek oranda indirim yapıldığında hem tüketici ilgisi hem de satış hacmi bakımından memnun edici oluyor. Özel günler, bayramlar, yılbaşı gibi daha yaygın kampanya dönemleri yanı sıra, Şahane Cuma ve Online Pazartesi (Cyber Monday) günleri de perakendecilerin yakından takip ettiği günlerin başında geliyor.

    Ülkemizde de belirli bir kampanya gününe dönüşmüş olan, Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) tarafından verilen yeni adıyla “Şahane Cuma” bu yıl 23 Kasım Cuma gününe denk geliyor.

    KMD Yönetim Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Şahane Cuma” adı altında birleştirilecek olan kampanyada perakendecilerin önemli indirimler yapacağının altını çizdi. Şahane Cuma’da yapılacak bu indirimlerle tüketicinin de memnun kalacağını belirten Gökyıldırım; “Tüm perakendecilerimiz sektör için son derece önemli olan 23 Kasım gününe özel kampanyalar hazırladı. Yapılacak indirimler sayesinde mağazalarımızın satış hacimlerinde önemli artışlar bekliyoruz. Bununla beraber e-ticarette de yüksek satış beklentimiz var. Biz de KMD olarak tüm perakendecilerimizle bugün ve bu hafta özelinde yapacağımız kampanyaları “Şahane Cuma” adıyla tüketicimize sunacağız.” dedi.

    Kampanyaların ülke ekonomisine de katkısı var

    Tüketicinin gün geçtikçe fiyat hassasiyetinin ve kampanya takip alışkanlığının arttığını belirten Gökyıldırım, kampanya dönemlerindeki hareketin ekonomiye olan etkisine de değindi. Gökyıldırım; “Tüketicimiz özellikle içinde bulunduğumuz dönemde indirimleri daha yakından takip ediyor ve zorunlu olmayan harcamalarını erteliyor. “Şahane Cuma” gibi günlerde ertelenen bu harcamaların gerçekleşmesini bekliyoruz. Perakendedeki bu hareketliliğin ülke ekonomisine olan katkısının da altını çizmeliyiz. Sektörümüzün sadece tüketim olarak görülmemesi, beraberimizdeki ekosistem içinde perakendede oluşturulan değerin çarpan etkisiyle büyüdüğüne dikkat edilmesi gerekir” dedi.

  • Gıda perakende sektörü büyümeye devam ediyor

    “Yeter de Artar” sloganıyla müşterilerinin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını karşılayan gıda perakende zinciri ŞOK Marketler (SOKM), 2018’in ilk 9 ayında 270 milyon TL yatırım ile 851 mağaza açarak yaklaşık 3 bin 700 kişiye yeni istihdam sağladı.

    ŞOK Marketler, Kamuoyu Bilgilendirme Platformu’na (KAP) 2018’in üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklamaya göre; ŞOK Marketler, müşterilerinin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını karşılayan ürün çeşitliliğine ilave olarak, her gün düşük fiyat kampanyalarına devam ederek müşteri sayısını artırdı. Bununla birlikte açılan yeni mağazaların da katkısıyla satış gelirleri, yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 37 artarak 3,3 milyar TL ciroya ulaştı. Yılın ilk 9 ayında ise yüzde 35’lik satış artışı ile 8,7 milyar TL ciro elde etti. 2018’in ilk 9 aylık döneminde 270 milyon TL yatırım yaparak 851 yeni mağaza açtı ve toplam mağaza sayısını 6.211’e çıkardı ve 3.700 yeni istihdamla toplam çalışan sayısı 28 bine ulaştı.

    Aynı zamanda, halka arz gelirlerinin verimli kullanılmasıyla, finansal borçlarındaki azalma ve operasyonel verimlilik sayesinde ŞOK Marketler, 2018’in üçüncü çeyreğinde 11,7 milyon TL net kâr açıkladı. Şirketin ilk 9 aylık dönemindeki net karı ise 121,9 milyon TL olarak gerçekleşti.

    ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, 9 aylık finansal sonuçlarıyla ilgili olarak şunları söyledi:

    “Tüketici fiyat enflasyonunu baskılayan, enflasyonla mücadeleye katkı sağlayan fiyat politikamızın olumlu sonuçları bu dönemde daha da çok hissedildi. ŞOK Marketler olarak, müşterilerimize her gün düşük fiyatlı ürünler sunmaya devam ediyoruz. Bu sayede fiyatlarımız, açıklanan enflasyon rakamlarının her zaman altında kalıyor. Buna ilave olarak; bu dönemde yatırımlarımıza da devam ettik. Yılın ilk 9 ayında 270 milyon TL yatırım yaparak 851 yeni mağaza açtık ve 3.700 kişiye ilave istihdam sağladık. Böylece yaptığımız işin müşterilerimize ve ülke ekonomimize ne kadar büyük bir fayda sağladığını bir kez daha gördük.Güçlü bir satış büyümesi gösterdiğimiz 9 aylık finansal sonuçlarımızdan memnunuz. Bu performansımızı yılın geri kalan aylarında da devam ettirmeyi hedefliyoruz”.