Etiket: Pazarda

  • İhracatçılara, ’Hedef Pazarda Müşteri Bulma’ eğitimi

    Akdeniz İhracatçılar Birliği (AKİB) tarafından Adana ve Mersin’de ’Hedef Pazarda Müşteri Bulma Eğitimi’ düzenleneceği bildirildi.

    AKİB’den yapılan açıklamaya göre, TurkishExporter.net işbirliği ile düzenlenecek eğitimde, elektronik ticarette verilen devlet destekleri, uluslararası ticarette ticari bilginin önemi, uluslararası ticarette ticari bilginin etkileri, uluslararası ticarette ticari istihbarat nedir?, çağdaş ihracat stratejisi, TurkishExporter.net konşimento bilgileri, TurkishExporter.net kolay ihracat merkezi ve TurkishExporter.net dünya ticaret haritası konuları, Ticari İstihbarat Danışmanı Sertaç Sal tarafından anlatılacak ve eğitim sonrasında katılımcılara sertifika verilecek.

    AKİB Başkanı Uğur Ateş, ülkenin en fazla ihtiyacı olan ekonomik gücün, ihracatla elde edileceğini vurgulayarak, “İhracatın artırılması için devletimiz elektronik ticaret sitelerine abone olmak isteyen firmalarımıza yüzde 80 oranında destek vermektedir. Firmalarımız ürünlerini yeni pazarlara sokabilmek için bu siteler üzerinden yeni müşterilere ulaşabilecektir. Bu eğitimde bu sitelere nasıl üye olunabileceği ve üye olunduğunda bu sitelerin nasıl etkin olarak kullanılabileceği anlatılacaktır. AKİB olarak bu eğitimi düzenleme sebebimiz daha çok ihracatçımızın bu platformları etkin bir şekilde kullanabilmesini sağlayarak pazarlarımızı çeşitlendirmek ve ihracatımızı artırmaktır” dedi.

    Eğitimler, 10 Temmuz 2018’de 09.00-12.30 saatleri arasında Adana Sanayi Odası Toplantı Salonu’nda ve 14.30-18.00 saatleri arasında Akdeniz İhracatçı Birlikleri Mersin Merkezi’nde verilecek.

  • İnoksan, küresel pazarda rekabet için Ar-Ge çalışmalarına yoğunlaştı

    Endüstriyel mutfak sektöründe faaliyet yürüten İnoksan, 2017 yılında kurduğu Ar-Ge merkezi ile ürün portföyünü genişletti. Bu yıl gerçekleştirdiği 2 milyon euroluk makine yatırımıyla kapasitesini artıran firma, küresel pazarda rekabet edebilmek için Ar-Ge çalışmalarına odaklandı.

    Global marka haline gelen İnoksan’ın, bu yıl sonunda yüzde 20 seviyesinde büyüme öngördüğünü belirten İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, geliştirdikleri esnek üretim modeliyle de müşterilerinin ihtiyacına daha hızlı cevap verdiklerini söyledi. Bu yıl yeniliklere odaklanacaklarını ifade eden Vehbi Varlık, Ar-Ge’nin rekabette, hem sektör hem de Türkiye için en gerekli konuların başında geldiğini söyledi. İnoksan’ın kurulduğundan bu yana Ar-Ge merkezi gibi çalıştığına dikkat çeken Varlık, “Bu da firmamıza çok mesafe kaydettirdi. İlave tesisler için Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi’nin (TEKNOSAB) tamamlanmasını bekliyoruz. Burada en az 50 dönümlük yer planlıyor ve Ar-Ge merkezini de buraya taşımayı istiyoruz” dedi.

    Varlık, öte yandan bağımsız ürün fabrikaları kurmaya hazırlandıklarını ve kapasiteyi artırmak için bu yıl 2 milyon euroluk makine yatırımına gittiklerinin bilgisini verdi. Catering ekipmanları alanında global ölçekte dev firmalar ve gruplar oluştuğuna vurgu yapan Vehbi Varlık, bu grupların yüksek sermaye birikimi sayesinde teknolojinin öncülüğünü de yaptıklarına dikkat çekti. Türkiye’nin de bu gelişmeleri yakından takip ederek, sektöre uyguladığını dile getiren Varlık, Türkiye’nin İtalya’dan sonra endüstriyel mutfak ya da catering teknolojilerinde adından söz ettirmeye başladığının altını çizdi. Varlık, endüstriyel mutfak alanında yeni gelişmelerin çoğunun, az enerji tüketimi ve hijyen alanında ortaya çıktığını dile getirerek, “Buna ilave olarak da birbiriyle haberleşen, programlanabilir cihazlar takımından oluşacak mutfaklara doğru bir gelişme göreceğiz” diye konuştu.

    Fırın, döner ve açık büfe gibi tasarım gerektiren ürünlerde ABD’de etkin olduklarına değinen Vehbi Varlık, İnoksan’ın ihracatını bulaşık makinesiyle ivmelendirmeye hazırlandığını vurguladı. ABD’de eyalet temsilcilikleri ve alt yetkili satıcılar şeklinde dağıtım ağı sistemi olduğu için ABD’deki temsilcisiyle New York’ta şirket de kurduklarını aktaran Varlık, globalde ihracat paylarını artırmak istediklerini söyledi. 2017’de ihracatta en yoğun yılı yaşadıklarını belirten Varlık, “İhracat rakamlarımızda önceki yıl rakamlarına göre yüzde 41 artış yaşanmasına rağmen, yurtiçi satışlardaki artışın da etkisiyle toplam ciro içindeki payı yüzde 25 oldu. Gelişim yol haritasındaki hedefimizde yüzde 50’lere ulaşmak var” şeklinde konuştu.

    Toplam 82 ülkeye ürün gönderdiklerinin bilgisini veren Vehbi Varlık, “Uluslararası markaların neredeyse hepsiyle çalışıyoruz. Amerika, Afrika ve Rusya’da otel projeleri yapıyor. Avrupa’dan Uzakdoğu’ya, Amerika kıtasından Ortadoğu’ya kadar uzanıyoruz. Çin pazarına da belgelendirilmiş ürünler sunmak amacıyla CQC ile çalışmalar başlattık. Çin’de hem perakende hem de projelerde yer almayı hedefliyoruz. Ayrıca Hindistan’ı da gelecek 10 yıllık dönemde ihracat anlamında değerlendireceğiz. Yakın komşu Rusya da yüksek bir potansiyele sahip” diye konuştu.

    Öte yandan İnoksan, kalabalık sofralar için geliştirilen İnosmart kombi fırın ürün grubuyla mutfaklardaki telaşı en aza indirmeye odaklandı. Tabakta pişirim özelliği ile aynı anda 82 porsiyon çıkarabilen İnosmart Steam Touch kombi fırın ile hem zamandan tasarruf edildiğini hem de kendi kendini yıkama özelliği ile hijyeni artırdığını ileten Vehbi Varlık, şöyle konuştu:

    “Katlı pişirme seçeneği ile mutfakta hız kazandıran fırın, daha yumuşak et yemekleri, tavuk yemekleri ve hamur ürünlerini pişirebilme anlamında buhar-kuru oranını yüzde 10’dan yüzde 90’a kadar ayarlayabilme özelliğine de sahip. Ayrıca kaydedilen altı farklı fazdaki reçeteyi, tek tuşla çalıştırıp adım adım pişirme yöntemiyle de kullanıcıya kolaylık sağlıyor. Delta T’li pişirme özelliği sayesinde, düşük sıcaklıkta başladığı pişirim işlemine, otomatik bir şekilde kademeli artan pişirme sıcaklığı ile devam ediyor. Aynı zamanda beş noktalı ölçüm probu sayesinde hassas ölçüm yeteneğiyle Sous Vide tekniği gibi modern tekniklerle de pişirim yapıyor. Elektrikli modelleri üretilen İnosmart Touch serisinin iki dil seçeneği ve sesli uyarı gibi özellikleri de İnosmart dokunmatik fırınların tercih sebeplerini artırıyor.”

  • Türk yazılımcılar tarafından üretilen yerli oyun küresel pazarda

    Osmanlı kültüründen esinlenerek geliştirilen mobil oyun ‘Deliçeri’ yurt dışında binlerce oyunseverin ilgisini çekti. Büyük sermayelere gereksinim duymadan ortaya çıkarılan oyun şu ana kadar 700 bin indirme rakamına ulaştı. Oyunun üreticilerinden Arda Özüpek, gelinen noktanın gurur verici olduğunu söyledi.

    Türk yazılımcı Arda Özüpek’in, 5 kişilik ekibiyle ürettiği ‘Deliçeri’ oyunu hem yurt içi hem de yurt dışındaki oyunseverlerin ilgisini çekmeyi başardı. Söz konusu oyun 200 bini yurt dışından olmak üzere toplam 700 bin kullanıcı tarafından indirildi. Büyük sermayelere gerek duyulmadan küçük bir ekiple oluşturulan oyun, yazılım yoluyla ülke ekonomisine katkı veren ürünler arasına girdi.

    “Tam zamanlı işlerinden arta kalan zamanlarda Deliçeri’yi yazdılar”

    Özüpek, ekibiyle birlikte tam zamanlı işlerinden arta kalan zamanlarda ‘Deliçeri’yi yazdıklarını belirterek o süreci şu sözlerle aktardı:

    “Deliçeri’ye başlarken aslında, 3 sene kadar önceydi belki 4 sene kadar önce, hepimizin kendi çalıştığı tam zamanlı işleri vardı. Küçük bir hafta sonu grubuyduk. Burada hafta sonları çalışıyorduk. Uzun bir süreç oldu bu yüzden. Sadece bir gün iki gün çalışarak proje çok fazla uzadı ama bizim için biraz hobi gibiydi. Bunun üzerine yürümeye karar verdik. Burada sanırım 5 kişinin emeği var. Bir çizgi filmcimiz vardı, kendisinin çok büyük emeği var adı Hakan Taşkıran. Kendisi ile seneler boyunca çalıştık. Ayrıca Tufan Aydın ile seslendirme ve müzikler üzerine çalıştık. Müzikleri kendisi besteledi. Seslendirmeleri kendimiz yaptık. Bunun haricinde yazılım taraflarını genelde tek başına götürdüm ve kendi ortaklarım var. Bu işin projelendirilmesi ile senaryosunun yazılmasıyla ilgilenen, yaklaşık 3-4 senelik bir süreçte Deliçeri’yi çıkarabildik.”

    Oyunun ana karakteri aşık bir ‘Deliçeri’

    Yazılımcı Özüpek, oyun senaryosunu oluştururken yerli bir kahraman ortaya çıkarma amacıyla zamanında Osmanlı’da yer alan deli birliğinden esinlendiklerini ve bu yolla ‘Deliçeri’ isminde karar kıldıklarını söyledi. Özüpek, “Şu an ki oyunun senaryosuna Çarka adını verdik. Senaryoya göre Padişah Deliçeri’yi kuşatma öncesi bir kaleye gönderiyor ve oradan bir takım belgeler almasını istiyor.

    Deliçeri kaleye gittikten sonra görevini yaparken kale kumandanının kızını görüyor ve kendisine aşık oluyor. Tam görevini tamamlamak üzereyken, kale kumandanı kızını alıyor ve kaleden kaçıyor. Deliçeri bunları kovalarken bir yandan görevini yapmaya çalışıyor. Bizde bu serüveni yönetiyoruz. Çocukluğumuzdan beri Batman ve Supermanler ile büyüdük. Kendimize ait bir süper kahraman oluşturalım dedik. Aslında kendi kültürümüz çok zengin bu konuda. Çokça senaryo ve çokça kahraman çıkartılabilir. Deliçeri ismini şöyle kurguladık. Zamanında Osmanlı’da deli birlikleri vardı. Kahramanımız Deli birliklerinde ama Padişah onu Yeniçeri Ocağına alıyor. Buradan lakabı Deliçeri olarak kalıyor” ifadelerini kullandı.

    700 bin kullanıcı oyunu indirdi

    Oyunun şu an yaklaşık 700 bin kullanıcı tarafından indirildiğini aktaran Özüpek, bunlardan 200 bin kadarının yurt dışından geldiğini vurguladı. Özüpek, yazılım üretmenin tamamen beyin gücüne ve donanıma baktığının altını çizerek bu nedenle ciddi, başarılı projeler çıkarılabilinmesinin olası bir durum olduğunu dile getirdi.

    ‘Deliçeri’ye KOSGEB desteği

    Yazılım şirketinin kurarken KOSGEB’in genel girişimciliğine başvurduklarını ve 3 hafta önce onaylandığını söyleyen Özüpek, “KOSGEB süreci 3 hafta önce kabul edildi şu an bekliyoruz. Harcamalarımızın yüzde 75’ini alıyoruz bu da 50 bin liraya kadar bir limiti vardı. Bunu bekliyoruz şu an” diye konuştu.

    Piyanodan yazılıma

    Çocukluk dönemlerinden beri bir yandan piyano bir yandan da yazılımla uğraştığını söyleyen Arda Özüpek, “Çocukluğundan beri piyano çalıyorum, bir yandan da yazılım yapıyorum çocukluğumdan beri. Aslında tam tersi olur gençler çocukken piyanoya başlarlar, ileride üniversitede yazılım öğrenirler ilgili bölümlerde. Bende tam tersi oldu. çocukken bir piyano dersi aldım, bıraktım fakat 13-12 yaşımda babam bana yazılım öğretmeye başladı. ondan sonra olaylar gelişti bir yandan üniversitede piyanoya tekrar başladım. Şu an yaptığım tek şey yazılım ve piyano aslında başka hiçbir şey yapmıyorum” dedi.

  • Pazarda Ramazan bereketi

    Ramazan ayının bereketiyle geldiğini söyleyen Fatsalı pazarcılar, “Ramazan’la birlikte işlerimiz açıldı. Her zaman olduğu gibi bereket ayının geldiğini fazlasıyla hissettik” dediler.

    Fatsalı pazarcılar kurdukları tezgahlarda taze ve yerli ürünleri halkla buluşturduklarını ifade ettiler. Pazarcılardan Kadir Karabayır, “Yaz mevsiminin başlangıcında özellikle meyve-sebze ve gıda ürünleri satan iş yerleri, piyasanın durgun olduğundan yakınıyordu. Ancak esnaflar bugünlerde Ramazan’ın bereketini fazlasıyla hissettik. Ramazan ayıyla beraber sahurluk ve iftarlık malzeme satışları arttı. Bu nedenle piyasa canlandı” dedi.

    Ramazan’ın bereketiyle artan satışlardan memnun olduklarını dile getiren Sezgin Onmuş ise, “Ramazan ayını daha iyi geçirmek isteyen vatandaşlar maddi imkânlarını zorluyor. Böyle olunca da çarşı-pazarda büyük hareketlilik yaşanıyor. Bizler de ürünlerimizi en uygun şekilde müşterilerimize sunuyoruz. Bayram haftası ise satışlarımızda patlama bekliyoruz” diye konuştu.

    Vatandaşlar ise fiyatları biraz pahalı bulduklarını, ihtiyaçları doğrultusunda alışveriş yaptıklarını belirttiler.

  • Pazarda naylon poşet yerine bez torba

    Adana’da Seyhan Belediyesi doğa kirliliğine neden olan plastik torbaların kullanımını azaltmak amacıyla başlattığı “Bez Torba Kullan Doğayı Koru” adlı projeyle pazarlarda alışveriş yapan vatandaşlara bez torba (ekolojik pazar çantası) dağıtıyor.

    Şakirpaşa Kapalı Semt Pazarında vatandaşlarla bir araya gelip bez çanta dağıtımı yapan Seyhan Belediye Başkanı Zeydan Karalar, vatandaşları ve pazarcı esnafı bilgilendirdi. Başkan Karalar, “Bilindiği üzere plastik torbalar doğada uzun süre kalarak çevreye büyük zararlar veriyor. Bu poşetlerin en çok kullanıldığı alanlar ise semt pazarları. Bizler burada bez torbaların kullanımını yaygınlaştırmak ve plastik kullanımının önüne geçmek istiyoruz. Çünkü çocuklarımıza daha temiz bir doğa bırakmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

    Projenin ilk gününde 2 bin adet bez torba dağıtıldığı kaydedildi.