Etiket: Pazarda

  • Bu yazılımla doğru otomobil doğru pazarda

    Kayseri Erciyes Teknopark’ta faaliyet gösteren otomotiv yazılım firması, sıfır ve ikinci el pazarında iş yapan otomobil firmaları için, 81 il ve 600 ilçeyi kapsayacak biçimde pazara dair istatistikler ve analiz raporları sunuyor. Yazılım sayesinde otomobil firmaları pazarı en ince ayrıntısına kadar tanıyor ve doğru ürünü doğru pazarda satışa sunuyor.

    2015 yılından bu yana faaliyet gösteren EBS Danışmanlık, Türkiye Otomotiv Pazar Analizi programı ile Türkiye’deki sıfır ve ikinci el otomobil pazarının nabzını tutuyor. Hedef kitlesi otomobil firmaları olan EBS Danışmanlık, 81 ilde ve 600 ilçede pazarda satın alma alışkanlıkları, pazarın ekonomik gücü, pazarın otomobil tercihleri gibi bazı başlıklarda analizler yaparak, otomobil satış firmalarının doğru ürünü doğru pazarla buluşturmasını sağlıyor. Firma yaptığı işle Türkiye’de ilk ve tek olma özelliği taşıyor.

    Sektörün yüzde 55’ine hitap ediyor

    11 büyük otomobil markası, kiralama sektörünün yüzde 55’i, bazı bankalar ve 100’ün üzerinde otomotiv yetkili bayiini kapsayacak biçimde pazarın yüzde 55’ine hitap ettiklerini söyleyen firma genel müdürü Erol Şahin, temel amaçlarının otomobil firmalarını doğru ürünü doğru pazarda satışa sunmaları konusunda yönlendirmek olduğunu ifade etti. Bunun için, halihazırda yapılan beyana dayalı istatistiklerin dışında, trafik tescile dayalı biçimde hem sıfır hem de ikinci el otomobil pazarı için istatistik ve analiz raporları hazırladıklarını kaydeden Şahin, “Müşterilerimiz ‘otomotivanaliz.com’ adlı sayfamıza erişim sağladıklarında o ilde yaşayan insanların kadın-erkek nüfus oranlarına, millî ekonomiden aldıkları paya, işsizlik oranına, çalışabilir iş gücüne, eğitim seviyesine, o ilde kayıtlı olan araç sayısına, bin kişiye düşen araç yapısıyla ilgili bilgi alabiliyorlar. Ayrıca o pazarda gerçekleşen; model, tip bilgisine kadar bütün satışlar ve pazarın tüm detaylarına ilişkin bilgileri çapraz karşılaştırmalara da ulaşabiliyorlar. Bu sayfaların tamamı istenen boyutlarda excel verilerine aktarılabiliyor. Yani müşterilerimize doğru ürünü doğru pazara sunmaları için yardımcı oluyoruz” dedi.

    Firmaların stok maliyetlerini düşürüyor

    Söz konusu analizlerin firmaları özellikle stok organizasyonu konusunda yönlendirdiğine dikkat çeken Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Müşterilerimiz buradan çıkan rakamlara göre stoklarını organize ederek, yıllık milyonlarca dolarlık ekonomik tasarruf sağlıyorlar hem de pazarın en kılcal noktalarındaki verileri gördükleri için stoklarını en verimli şekilde kullanmış oluyorlar. Otomotiv yetkili bayileri her ay sattıkları araç kadar, hatta sattıkları aracın yaklaşık yüzde 20’si kadar stok bulundururlar. Bu stok ciddi bir maliyet ortaya çıkarır. Bu araçlar vergisiz ya da ham bedelden dahi olmuş olsa; bugünkü rakamlarla bakacak olursak, 100 stoğu bulunan bir bayinin, asgari 10-12 milyon liralık bir rakamı araca bağlıyor olması gerekir. Eğer bu stoğunuzu şekillendirir ve çeşitlendirirken, doğru analizlerden ya da doğru programlardan yola çıkarsanız, 20 ile 30 gün gibi kısa bir sürede döngü sağlayabileceğiniz, döngü sağlayabileceğiniz bir stok oluşur. Ancak stokları doğru planlayamazsanız bazen 3 aya varabilecek biçimde stok birikimi söz konusu olur ki, bu da ekstra maliyet demektir. Dolayısıyla bizim analizlerimiz sayesinde müşterilerimiz, rekabetin en yoğun olduğu otomotiv sektöründe bu sayede bir adım öne geçebilme imkanını yakalıyorlar ve dolayısıyla ekonomik avantaj sağlıyorlar.”

    Son olarak, Türkiye Otomotiv Pazar Analizi programının istihdama katkı sunduğunu da sözlerine ekleyen Şahin, “Maalesef yaşanan en küçük sıkıntıda dahi, Türk iş insanlarının yaptığı temel hatalardan biri yetişmiş personelini işten çıkarmaktır. Eğer siz stoğunuzu doğru kullanırsanız, doğru yerlere yatırım yaparsanız, özellikle sıkışan yeni araç pazarında çeşitlerinizi doğru şekillendirirseniz, bu kanala yatırım yaparsanız, elinizdeki yetişmiş personeli de işten çıkarmak zorunda kalmazsınız. Dolayısıyla programımız, stok ve maliyet yönetiminin yanı sıra istihdama da katkı sunmuş oluyor” diye konuştu.

  • Ordulu fındık üreticileri: “Pazarda 12 TL’den satmaktansa, bu fiyat daha iyi”

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, fındık fiyatlarını açıklaması üzerine, üreticilerin bazıları memnun kalırken, bazıları ise fiyatın açıklanmasında geç kalındığı görüşünde.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, fındık üreticilerinin merakla beklediği fındık alım fiyatlarıyla ilgili açıklama yaptı. Açıklamasında, Toprak Mahsulleri Ofisinin (TMO), 1 Kasım’dan itibaren 1. kalite levant fındığın kilosunu 14, Giresun fındığının kilosunu ise 14,5 liradan alınacağını belirten Erdoğan, üreticilere müjdeyi verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, kayıtlı fındık alımlarında kilo başına 2 TL de destek verileceğini müjdeledi.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıklamalarının ardından üreticiler, fındık fiyatlarının belirlenmesinde geç kalındığını, TMO’nun şimdiye kadar fındık alımı gerçekleştirmiş olması gerektiğini ileri sürdü. Bazı üreticiler, açıklanan fiyatların yetersiz olduğunu belirterek, fındığın kilogramının en az 15 TL olması gerektiğini savundu. Bazı üreticiler de fiyatın kendilerine yettiğini, piyasada 12 TL’den satmaktansa bu şekilde satmanın daha iyi olduğunu açıkladılar.

  • Yerli üretim logosu pazarda uygulanmaya başladı

    Balıkesir’in Havran ilçesinde Havran Sebzeciler ve Meyveciler Esnaf Odası’ndan Türkiye’de üretilen malların etiketlerinde yerli üretim logosu kullanma zorunluluğu başladı.

    Bu kapsamda Havran Sebzeciler ve Meyveciler Esnaf Odası’ Başkanı Murat Hançer yönetmeliğe uygun etiket basımı yaptırarak oda üyelerine ücretsiz olarak dağıtmaya başladı.

    Havran Sebzeciler ve Meyveciler Esnaf Odası’ Başkanı Murat Hançer “3 Ekim 2018 Tarihi itibariyle Ticaret Bakanlığının Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yaptığı düzenleme kapsamında etiket ve listelerde malın üretim yeri, ayırıcı özelliği, tüm vergiler dahil satış fiyatı, birim fiyatı, satış fiyatı ve birim fiyatının uygulanmaya başladığı tarih yanında üretim yeri Türkiye olan mallar için “yerli üretim logosu” da yer alması zorunlu hale getirildi. Yerli üretim logosunun mevzuata aykırı kullanılması durumunda etiket başına 274 lira para cezası uygulanacaktır. Bizlerde odamız üyelerinin olumsuz bir durumla karşı karşıya kalmaması ve para cezası almamaları için mevzuata uygun etiketler bastırdık ve odamız üyelerine ücretsiz dağıtıyoruz. Esnaf arkadaşlarımız bu yönetmeliğe dikkat ederek ürünlerini etiketlendirmeleri konusunda öncü olduk, oda üyelerimizde bu uygulamadan dolayı memnuniyetlerini dile getirdiler.” dedi.

    Havran Pazar yerinde esnafa bizzat etiketleri kendisi dağıtan Murat Hançer, dağıtım sırasında esnafı ve halkı bilgilendirdi. Uygulamadan hem esnaf hem de vatandaş memnun olduğunu ifade eden Murat Hançer “Her iki tarafta mağduriyet yaşamayacak” dedi.

  • Alikahya kapalı pazarda tezgahlar açıldı

    KOCAELİ(İHA) – İzmit Belediyesi tarafından Alikahya’da yaptırılan kapalı pazarda esnaflar tezgah açmaya başladı.

    Alikahya Fatih Mahallesi’nde yaptırılan kapalı pazarda Çarşamba günleri 74 esnaf tezgah açıyor. Kapalı Pazar sayesinde hem pazarcı esnafı hem de vatandaşlar sağlıklı ve modern ortamlarda buluşma imkanı buldu. Bin 800 metrekarelik alan üzerine inşa edilen kapalı pazarda satış alanlarının yanı sıra zabıta odası, bebek emzirme odası, bay-bayan tuvaletler, bay-bayan mescit, abdest alma yerleri, çay ocağı ve depo gibi alanlar bulunuyor.

    Vatandaşlar yağıştan, güneşten etkilenmeden alış verişini yaparken, pazarcı esnafı da gecenin ilerleyen saatlerinden itibaren direk, tente ve tezgah açmak zorunda kalmıyor. Kapalı pazarın faaliyete geçmesiyle büyük mutluluk yaşayan pazarcı esnafı, İzmit Belediye Başkanımız Dr. Nevzat Doğan’a teşekkür ettiler.

    İzmit’te pazarcı esnafları Kuruçeşme kapalı pazarında Pazartesi günleri, Yenişehir’deki kapalı pazarda Salı günleri, Yeşilova ve Alikahya kapalı pazarlarında Çarşamba günleri, Ayazma, Akmeşe ve Plajyolu’ndaki kapalı pazarlarda Cuma günleri, 41 Burda AVM’de de Cumartesi günleri ekolojik pazar tezgah açıyorlar. Doğu Kışla’da yaptırılan kapalı pazarda Kurban Bayramı sonrası, Yuvam’daki kapalı pazarda da yasal sürecin tamamlanmasının ardından esnaflar modern ortamlarda satış yapma imkanı bulacaklar.

  • Pazarda tezgah yeri kavgasında silahlar çekildi

    Adana’da semt pazarında incir tezgahı yeri yüzünden iki pazarcı kavga edince olay yerine gelen polise pompalı tüfekli ve tabancalı karşı koyan şahıslar gözaltına alındı.

    Edinilen bilgiye göre, Çukurova ilçesi, Güzelyalı Mahallesi Semt Pazarında iki pazarcı incir tezgahı yeri yüzünden tartıştı. Tartışma kısa sürede büyüyünce diğer pazarcılar olay yerine polis çağırdı. Olay yerine gelen polis tarafları gözaltına almak isteyince bu kez de taraflar pompalı tüfek ve tabanca ile gözaltına alınmamak için polise direndi. Bir süre havaya ateş ederek gözaltına alınmak istemeyen şahıslar polisin biber gazı kullanmasıyla etkisiz hale getirildi. Zanlılar daha sonra gözaltına alınıp polis merkezine götürüldü. Bu arada pazarda bulunan şahısların akrabası polise hakaret etti. Polis bunun üzerine bu şahsı da gözaltına almak isteyince şahıs polise karşı koydu. Polis pazarda yaşanan kovalamanın ardından şahsı yakalayarak gözaltına aldı. Çıkan olaylarda 6 kişi gözaltına alınırken pazara gelen vatandaşlar olaydan dolayı tedirgin oldu. Polis olaylarla ilgili çalışma başlattı. Pompalı tüfek ve tabancaya da el konuldu.