Etiket: Parçası

  • Suriye’de şarapnel parçası isabet eden genç hayatını kaybetti

    Suriye’de şarapnel parçasının isabet etmesi sonucu kolu kopan 18 yaşındaki genç, getirildiği Kilis Devlet Hastanesi’nde hayatını kaybetti.

    Suriye’de devam eden iç savaşta 10 gün önce vücuduna isabet eden şarapnel parçası ile yaralanan Abdullah Tamer (18), getirildiği Kilis Devlet Hastanesi’nde bu sabah hayatını kaybetti. Çatışma sırasında kolu kopan ve vücudunun çeşitli yerlerinden yaralanan Tamer, 10 gün yoğun bakımda kaldıktan sonra bu sabah yaşam mücadelesini kaybetti. Suriyeli gencin cesedi, otopsi yapılmak üzere getirildiği Gaziantep Adli Tıp Kurumu’ndaki işlemlerinin ardından cenaze aracı ile defnedilmek üzere tekrar Kilis’e gönderildi.

  • Denizde Ceset Sanılan Cisim Ağaç Parçası Çıktı

    Samsun’da bir kişinin boğulduğu ihbarı deniz polisini harekete geçirdi. Yapılan aramada boğulan bir kişiye rastlanmazken, denizdeki cismin ağaç parçası olduğu anlaşıldı.

    Olay, Atakum ilçesi Denizevleri Mahallesi Adnan Menderes Bulvarı sahilinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, deniz içerisinde açıklarda bir kişinin boğulmak üzere olduğunu zanneden vatandaşlar güvenlik güçlerine haber verdi. Olay yerine kısa sürede gelen İl Emniyet Müdürlüğü Deniz Polisi ekipleri botlarla açılarak denizde boğulma tehlikesi geçiren vatandaş aramaya başladı.

    Güvenlik güçleri, çevredeki vatandaşların da verdiği bilgiler doğrultusunda deniz içerisinde yaptığı aramada boğulan bir kişiye rastlamazken, denizdeki cismin ağaç parçası olduğu ortaya çıktı.

  • Günlük Dilin Parçası Jenerik Markalar

    Reklam piyasasında oldukça popüler olan jenerik markalar günlük dilimizin bir parçası konumunda. Örneğin, ısıya dayanıklı fırın kabına borcam, seramik kaplama malzemesine kalebodur denmesi gibi. Bu markaların rekabet piyasası içinde etik olup olmadığının tartışmaya açık olduğunu vurgulayan İhlas Holding Medya Grup Başkanı Tuba Gençay, “Bunun etik olmadığı savunulsa da herkes jenerik marka olmak için uğraşıyor” dedi.

    İhlas Holding Medya Grup Başkanı Tuba Gençay konuyla ilgili merak edilen noktaları açıklarken, “Jenerik markaların sürdürülebilir olması için kendilerini sürekli yenilemeleri gereklidir” diye konuştu.

    “Jenerik marka, belirli bir ürün ile özdeşleşip, bu özdeşleştiği ürün gurubuna adını veren markalardır” ifadelerini kullanan Tuba Gençay, “Zamanla marka öyle bir hal alıyor ki, ürün isminin kimliği haline gelmiş oluyor. Bu marka rekabetin daha az yoğun olduğu dönemlerde, alanlarındaki ilk markalardan oldukları için elbette önemli pazar payları elde etti. Pazara ilk giren bu ürünlerin tescilli marka isimleri bir süre sonra bulundukları kategorideki ürün adının yerine geçip, artık birer ’jenerik marka’ haline geldi. Dolayısıyla pazardaki pastanın büyük bir dilimine ulaşmış oldular” şeklinde konuştu.

    “MARKALAR ÇOĞALMALI REKABET ARTMALI”

    Reklamın marka üreticisi ve tüketicisi arasında bağ oluşturduğunu belirten Gençay, şunları söyledi: “Reklam çok önemli. Çünkü marka üreticisi ile tüketici arasında aslında bir bağ oluşturmakta. Reklam fonksiyonunu kullanarak bu bağı kuvvetlendirmek ise marka sahiplerine düşmektedir. Markalar çoğalmalı, rekabet artmalı. Arttıkça da jenerik markaların çoğunda bilinirlik anlamında düşüşler meydana geliyor. Bu yüzden kendi markalarını ön plana çıkaracak avantajları belirleyerek, piyasa şartlarına göre ürün gelişimini yenileyip, sürdürülebilir hale getirmeleri gerekmektedir. Bunu bir örnekle anlatmak gerekirse, önceleri başımız ağrıdığı zaman ’bir aspirin iç geçer’ denilirdi. Çünkü ilk akla gelen markaydı. Günümüze baktığımızda ağrı kesici olarak aspirinin alternatifi olan birçok farklı marka telaffuz ediliyor.”

    “TÜKETİCİLERİ MARKA VE BÜTÇE ODAKLI OLARAK AYIRMAK GEREKİR”

    Tüketicinin bu konudaki tavrının nasıl olması gerektiğine vurgu yapan Gençay, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüketicileri marka ve bütçe odaklı olarak ayırmak gerekir. Bazı tüketiciler o markaya sadık ve tüketim yaparken markalaşmış ürünü satın alıyor. Diğer taraftan aynı ihtiyacını karşılayan ancak bütçesine uygun ürünü satın alan tüketiciler ile de karşılaşıyoruz. Örneğin, ürünü isterken ’jilet’ almak istiyorum diye markete giriyor. Ancak diğer markayı satın alabiliyor. Bu anlamda tüketici ’jilet’ dese de aslında ihtiyacına ve bütçesine uygun ürünü satın alıyor. Jenerik markalar da diğer ’sıradan’ markalar gibi müşterinin o noktada kendilerini tercih etmesi için pazarlama çabalarına devam etmeli.”

    Geçmişten gelen markalardan bazılarının günümüzde hâlâ jenerik olma özelliğini koruduğunu söyleyen Gençay, “Liderliğini sürdürse bile kendi alanında isim verme özelliğini kaybeden ürünler de var. Bazı markalar piyasadaki yerini rakiplerine kaptırdı veya artan rekabete yenik düşen markalar da oldu. Ama jenerik marka olmak için yatırım yapmak ve sürdürülebilir yeniliğe ayak uydurabilmek çok önemli” ifadelerini kullandı.

  • Genç Şarkıcı Suadiye, Yeni Parçası ’Aşkça’ya Klip Çekti

    Bu yılın ilk aylarında çıkardığı ’Cesaretim Yok’ parçası ile en iyi çıkış yapan şarkıcılar arasında yer alan Suadiye, yeni çalışması ’Aşkça’ya klip çekti.

    2016 yılının ilk aylarında çıkardığı ’Cesaretim Yok’ parçası ile en iyi çıkış yapan şarkıcılar arasında yer alan Suadiye, yeni çalışması ’Aşkça’ ile adından söz ettirmeye hazırlanıyor. Prodüktörlüğünü iletişimci Özgür Aras’ın yaptığı albümüyle çıkış yakalayan Suadiye, yeni şarkısı ’Aşkça’ ve parçaya çektiği klibiyle hayranlarının karşısına çıkacak.

    Klip ve sahnedeki görüntüsünün sahte olmadığını dile getiren genç şarkıcı, ”İçimden nasıl geliyorsa kendimi öyle yansıtmayı seviyorum. İstiyorum ki insanlar beni izlerken keyif alsın. Sadece şarkılarım değil ben de önemliyim. Sahne kıyafetlerimin ve kliplerimin iddialı olduğuna dair zaman zaman eleştiriler alıyorum. Ama kendi limitlerimin farkındayım” dedi.

    Sözü Deniz Erten‘e müziği Vaggelis Tountas’a ait olan şarkının klibi için Ulaş Elgin yönetmenliğinde kamera karşısına geçen Suadiye’ye klipte 30 dansçı eşlik ederken kendisinin de klibi için 15 gün boyunca özel dans dersler aldığı belirtildi. Düzenlemesini Çağrı Telkıvıran’ ın yaptığı, Türkiye’nin önemli Dj ‘lerinden Oğuz Saraç, Kaan Gökman, Cihat Uğurel ‘in de remixlerinden oluşan Suadiye’nin ’Aşkça’ şarkısının, yazın iddialı şarkılarından biri olmaya aday gösterildiği aktarıldı.

  • Midesinden 52 Naylon Poşet Parçası Çıkarıldı

    Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi’nde zeka gelişim geriliği olan bir hastanın midesinden 52 adet naylon poşet parçası çıkartıldı.

    Siyah kan dışkılama şikayetiyle OMÜ Tıp Fakültesi Hastanesi’ne başvuran 57 yaşındaki G.C.’ye yapılan özofagogastroduodenoskopik incelemede, kanamaya midedeki naylon poşet parçalarının neden olduğu anlaşıldı. Midedeki 52 adet naylon poşet parçasının tamamı özofagogastrodudenoskopi ile çıkarıldı. Prof. Dr. Ahmet Bektaş, Dr. Mustafa Kaymazlı ve ekibinin yaptığı müdahale sonrası hastanın sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi.

    “AİLELER DİKKATLİ OLMALI”

    OMÜ Tıp Fakültesi Gastroentoroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Bektaş, “Yabancı cisim yutulması çocuklarda daha sık karşılaşılan bir durumdur. Erişkinlerde ise yaşlılarda, kronik alkoliklerde, mahkumlarda, psikiyatrik rahatsızlığı ve zeka gelişim geriliği olanlarda görülür. Yutulan yabancı cisim yemek borusunda, midede ve bağırsakta muhtelif kısımlarda takılarak tıkanma, delinme ve kanamaya neden olabilir. Bu nedenle endoskopik ve cerrahi müdahale gerektirebilir. Böyle durumlarda ailelerin dikkatli olması gerekir” dedi.