Etiket: pandemi

  • Pandemi döneminde özel öğrencilere özel ilgi

    Pandemi döneminde özel öğrencilere özel ilgi

    Malatya İnönü Üniversitesi Öğretim Üyesi Arzu Tanrıverdi, özel gereksinimli öğrenciler için birimler kurulduğunu belirterek, tüm akademisyen ve öğrencilere, engelli öğrencilere karşı pandemi sürecinde daha hassas yaklaşılması yönünde çağrıda bulundu.

    İnönü Üniversitesi resmî youtube kanalında yayınlanan çevrimiçi seminere, konuşmacı olarak Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Arzu Tanrıverdi katıldı. 22 yıldır özel eğitim alanında çalışan Dr. Öğr. Üyesi Tanrıverdi engelli üniversite öğrencilerinin eğitim hayatını kolaylaştırmak için çalıştıklarını ifade etti. Üniversitelerde eğitim gören özel gereksinimli öğrencilerin yaşadıkları sorunları değerlendiren Dr. Öğr. Üyesi Arzu Tanrıverdi, pandemi döneminde özel gereksinimli bireylerin yaşadıkları sorunları dile getirdi. Öğr. Üyesi Arzu Tanrıverdi, bu dönemde ders kaynaklarının bireylerle iletişime geçip gönderilmesi konusunda hassas olunması gerektiğini vurguladı.

    Engelsiz İnönü Birimi

    Engelsiz İnönü Birimi’nin kuruluşundan da söz eden Tanrıverdi, “Yasal altyapı dediğimizde Türkiye’deki özel gereksinimli bireylere yönelik, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın 2019-2020 yılları arasında yaptığı bazı düzenlemeler sonucunda, 5378 sayılı yasayı temel alarak Yükseköğretim Kurulu Engelli Öğrenci Birimleri açılması hedeflendi. Yine Yükseköğretim Kurulu tarafından bir Rektör Yardımcısı sorumluluğunda, eğitim elemanları ve Özel Daire Başkanlıkları temsilcilerinden oluşan, özel gereksinimli öğrencilerin akademik, araç gereç, idari, fiziksel, barınma, sosyal ve benzeri alanlarla ilgili ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu ihtiyaçların karşılanması için yapılması gerekenleri belirleyip, yapılacak çalışmaları planlamak, uygulamak, geliştirmek ve çalışmaların sonuçlarını değerlendirmek üzere MEDİKO Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Daire Başkanlığı’na bağlı Engelli Öğrenci Birimleri oluşturuldu” ifadelerini kullandı.

    Dr. Öğr. Üyesi Arzu Tanrıverdi, Yükseköğretim Kurulu Engelli Öğrenci Birimleri’nin başlıca görevlerini şöyle sıraladı:

    “Bireylerin kaydı yapıldıktan sonra hatta kayıt aşamasında, bireylerin engel türlerinin, düzeylerinin ve gereksinimlerinin neler olacağına yönelik temel bilgileri toplamak. Bursa ihtiyacı olanların, barınma ve sosyal benzeri alanlarla ilgili ihtiyaçlarını tespit edip, gereken önlemleri belirlemek ve ortadan kaldırmak üzere çözüm önerileri sunmak. Engelli üniversite öğrencilerinin akademik fiziksel ve sosyal yaşamlarını engellemeyecek biçimde engelli öğrencinin devam ettiği eğitim ortamını uygun hale getirmek. Birimin çalışma programını hazırlamak, faaliyetler için gerekli bütçe ihtiyaçlarını belirlemek ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak bağlı bulunduğu Rektör Yardımcısı’na sunmak.

    Engelli öğrencilerin sorunlarını dile getirmeye olanak sağlayan bir internet sitesi oluşturmak.”

    İnönü Üniversitesi’nde böyle bir sistemin olduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Tanrıverdi aynı zamanda gönüllü olarak engelli bireylere destek olmak isteyen öğrenci ve akademisyenlerin, site üzerinden kolaylıkla başvuru yapabildiğini kaydetti.

  • Pandemi  sürecinde üretim yapan okullar ödüllendirildi

    Pandemi sürecinde üretim yapan okullar ödüllendirildi

    Mustafakemalpaşa ilçesinde Covid-19 salgını sürecinde üretikleri koruma aparatları ve hijyen ürünleriyle takdir kazanan okullar teşekkür belgesi ile taltif edildi.

    MEB’e bağlı okullarla birlikte diğer kamu kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu maske, siperlikli maske, hijyen standı gibi ürünlerin üretimleri için yaptıkları çalışmalardan dolayı Hasan Celal Güzel ve Nilüfer Hatun Meslekî ve Teknik Anadolu liseleri, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından teşekkür belgesi ile ödüllendirildi.

    Mustafakemalpaşa Millî Eğitim Müdürü Mustafa Efe, okul müdürlerine belgelerini törenle takdim ederek, “Salgın sürecinde yapmış oldukları çalışmalar için okul müdürlerimize, öğrencilerimize ve tüm personelimize teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum” dedi.

  • Pandemi sonrası turizmin geleceği masaya yatırılıyor

    Pandemi sonrası turizmin geleceği masaya yatırılıyor

    Dünyanın önde gelen turizm etkinliklerinden ‘Uzakrota Summit 2020’ bu yıl 1-3 Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleşiyor. Koronavirüs nedeniyle online yapılacak etkinlikte 300 konuşmacı yer alıyor.

    2018 yılından beri turizm alanında dünyanın en iyi ve kapsamlı zirveleri arasında gösterilen Uzakrota Summit’te bu yıl 300 konuşmacı 7 farklı salonda sunum yapmaya başladı.

    Koronavirüs sonrası turizmin geleceği

    Online seyahat acenteleri, havayolu şirketleri, oteller, tur operatörleri, seyahat teknolojisi girişimleri, konaklama yatırımcıları, teknoloji şirketleri turizm ekosistemine dair birçok konuyu 3 gün boyunca konuşacak, koronavirüs sonrası turizmin geleceğini masaya yatırılıyor.

    Konuşmacılar arasında Avrupa Parlamentosu Ulaştırma ve Turizm Komitesi Başkan Yardımcısı Istvn Ujhelyi, Eski Kültür ve Turizm Bakanı Bülent Akarcalı, Eski Peru Turizm Eski Bakanı Edgar Vasquez, Eski Tunus Turizm Bakanı Jamel Gamra, TGA Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu, Hindistan Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Aniruddh Hoshing, Ajara Turizm Ofisi Genel Müdürü Mikheil Koplatadze, Islamic Tourim Centre Genel Müdürü Dato’ Dr. Mohmed Razip Hasan, WeChat for Travel CEO’su Gijs Waverijn, Avrupa Türk Seyahat Acentalar Birliği Başkanı Cumhur Sefer, Cookson Adventures Pazarlama Direktörü Ricardo Gato, Almosafer CEO’su Ahmed Ali gibi sektörün önde gelen isimleri yer alıyor.

    Etkinliğe uzakrota.com/online20 adresinden ulaşılıyor.

  • Pandemi döneminde eğitimdeki sıkıntılara vurgu

    Pandemi döneminde eğitimdeki sıkıntılara vurgu

    Malatya’da düzenlenen İl Milli Eğitim Danışma Komisyonu Toplantısı’nda, pandemi döneminde eğitimdeki sıkıntılar dile getirildi.

    Battalgazi Şehit Oğuzhan Günaydın Halk Eğitim Merkezinde İl Milli Eğitim Danışma Komisyonu Toplantısı gerçekleştirildi.

    Toplantıya, Vali Aydın Baruş, Vali Yardımcısı Kenan Eskin, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı İlhan Erdem, İl Milli Eğitim Müdürü Battal Kanbay, STK temsilcileri, İlçe Milli Eğitim ve Şube Müdürleri, Okul Müdürleri, Okul Aile Birliği Başkanları ve veliler katıldı.

    Eğitim ve öğretim hizmetlerinin il düzeyinde sürdürülmesinde karşılaşılan sorunlar, Milli Eğitimin genel amaç ve ilkeleri doğrultusunda çözüm önerileri hazırlamak, eğitim öğretim hizmetlerinin toplumsal ihtiyaçlara cevap vermek üzere geliştirilmesine esas olacak ilke ve yönetim önerilerinde bulunmak amacıyla yapılan İl Danışma Komisyonu toplantısında, Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Biriminde görevli proje Koordinatörü Sevinç Yazgan tarafından katılımcılara, Malatya’da akademik başarının arttırılması ile ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünce hazırlanan çalışmalar hakkında bir sunum gerçekleştirildi.

    Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Biriminde görevli Yahya Altunkaynak tarafından, pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünce hazırlanan çalışmalar hakkında bir sunum gerçekleştirildi.

    Sunumların ardından konuşmasını yapan Vali Aydın Baruş, “İçinde bulunduğumuz süreç içerisinde ilimizde yaşanan eğitim sorunlarını ele alarak arkadaşlarımızın daha önceden yapmış oldukları çalışmalar çerçevesinde çözüm önerileri geliştireceğimiz bu toplantının öğrencilerimize fayda sağlayacak bir toplantı olmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.

    Mart ayından itibaren yüz yüze eğitimde kısıtlamalar sürecine girildiğini hatırlatan Baruş, “Eğitim yılı sonuna kadar yüz yüze eğitim yapamadık ancak bu yılın başlangıcında belli bir süre bazı sınıflarda yüz yüze eğitim yapabildik. Yüz yüze eğitim kapsamı dışında kalan çocuklarımızda uzaktan eğitime devam ettiler. Bu çok zorlu bir süreç. Yüz yüze eğitimin avantajlarından feragat ettik. Ancak çocuklarımızın bu süreçte eğitimleri açısından geri kalmaması, gelecek hayatlarının bundan çok olumsuz etkilenmemesi için eğitim sürecinde sıkıntıları iyi tespit ederek elimizden geleni mutlaka yerine getirmemiz lazım. Bu süreçte de yöneticiler olarak hepimize görevler düşüyor” dedi.

    Vali Baruş’un konuşmasının ardından İl Milli Eğitim Müdürlüğü verileri ve yapılan çalışmalar, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile diğer kurum ve kuruluşlar ile iş birliğinde yapılan çalışmalar, 2019-2020 Eğitim – Öğretim Yılı’nda eğitim hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik öneriler ile katılımcıların görüş ve önerilerinin alınmasının ardından toplantı sona erdi.

  • Pandemi sürecinde özel eğitime devam kararı özel bireylere umut ışığı oldu

    Pandemi sürecinde özel eğitime devam kararı özel bireylere umut ışığı oldu

    Korona virüs sürecinde alınan yeni kısıtlama kararlarına rağmen özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen eğitime devam edilme kararı, özel bireyler için umut ışığı oldu. Özel eğitimlerle çocuklarında gelişimi gören ailelerin ise yüzü gülüyor.

    Türkiye genelinde her geçen gün artan korona virüs vakaları sonrasında alınan yeni kısıtlama kararları ile yüz yüze eğitim uygulamaları, yıl sonuna kadar yeniden uzaktan eğitime döndü. Pandemi nedeniyle bir çok alanda uygulanan yeni kısıtlamalarda, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen eğitimlere ise devam edilmesine karar verildi. Pandemi sürecinin başında uygulanan daha önceki kısıtlamalarda eğitimleri aksayan özel öğrencilerin, yeni karar ile eğitim ve rehabilitasyon süreçlerine ise belirlenen programlarla ara vermeden devam ediliyor. Özel bireylere umut ışığı olan karar ise hem özel bireylerin velilerini hem de eğitimle hayatlarına umut olan eğitmenlerini memnun etti.

    “Özel eğitim merkezleri kapansaydı gerçekten çok zorlanırdık”

    Çocuğunun tedavisi için Avusturya’dan Kocaeli’ne geldiğini, özel eğitime devam kararının kendilerini memnun ettiğini ifade eden Rukiye Cebeci, “Özel eğitimler biran kapanacak mı kapanmayacak diye konuşuldu ama çok şükür kapanmıyormuş buna çok sevindik. Özel çocukların mecbur özel eğitim almaları lazım. Aileler için anneler için evde tek başına olmuyor. Öğretmenlerin verdiği bilgiler öğrencilerin aldığı eğitim çok önemli. Ben buraya gelişim bir ay olmadı ama kızım buna rağmen gelişim gösterdi. Avusturya da bir seneye aşkın eğitim alıyordum ama buraya geldim üç haftada Avusturya da aldığım bir senelik eğitimden daha fazla gelişim gösterdi. Kızım burada ilk kelimelerini çıkartmaya başladı, çok mutlu olduk. Bu kadar ilerlemişken özel eğitim merkezleri kapansaydı gerçekten çok zorlanırdık. Bütün öğrendikleri boşa giderdi. Çocuklar eğitim almazlarsa anneler ve çocuklar için çok zor bir süreç olur” diye konuştu.

    “Fizik tedavileri çok aksadı, ayaklarında gerilemeler oldu”

    Daha önceki kısıtlamalarda fizik tedavi alan 5 yaşındaki kızında gerileme yaşandığını yeni kararla tedavinin devam etmesine sevindiklerini belirten Afiye Yiğit ise, “Pandemi sürecinde biz de virüse yakalandık. O dönemde çok sıkıntılar yaşadım çocuğun fizik tedavileri çok aksadı, ayaklarında gerilemeler oldu. Çocukla hiçbir şekilde iletişime geçemiyorduk. Bu şekilde baya zorluklar atlattım. Fizik tedavinin açılması bizim için iyi oldu. Şu an çok iyi bir ilerleme kaydettik. Virüse yakalandığım zamanlar hiçbir şekilde çocuğumla ilgilenemedim, fizik tedavisini yapamadım. Eldiven, maske ve tek giyimlik tulumlardan giyip kızımın yanına yaklaşmaya çalıştım ama buna izin vermedi. Okulların açılması bizim için çok iyi oldu bu yüzden” şeklinde konuştu.

    “Gelişim gösteren çocuklardan çok daha dikkatli olduklarını gözlemledik”

    Pandemi sürecinde öğrencilerin sağlığı için mücadele ettiklerini belirten Atlantis Rehabilitasyon Merkezi Eğitim Kordinatörü Dilek Güner de, “Haziran 15’i itibarı ile pandemi sonrası biz eğitimlerimize başladık. Üç kurala çok dikkat edildiği takdirde bir sorun yaşamadığımızı görmüş olduk. Maske, mesafe, hijyen konusunda çok dikkatli olmaya çalışıyoruz. Tabi ki bizim çocuklarımız özel çocuklar, maske takmalarını çok beklemiyoruz ama bazı çocuklarımız inanın çok daha bu konuda normal gelişim gösteren çocuklardan çok daha dikkatli olduklarını gözlemledik. Bu anlamda dönütleri çok güzel alabildik. Haziran 15 itibari ile hiç sorunsuz olarak eğitimlere devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Çocukların gelişimleri sıkıntıya uğradı, davranış problemleri çok gelişti”

    Özel eğitimin durmasının özel bireylere olumsuz etkilileri olduğunu belirten Dilek sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Biz maalesef Mart ayından sonraki sürecin sıkıntılarıyla biraz uğraşmak zorunda kaldık. Çünkü bizim çocuklarımız diğer çocuklar gibi aynı eğitimden faydalanma şansı söz konusu değil. Mutlaka birebir temas etmek zorundasınız çocuğa. O yüzden de gelişmeler sıkıntıya uğradı. Çocukların gelişimleri sıkıntıya uğradı, davranış problemleri çok gelişti. Aileler bu konuda ne yapacaklarını bilemediler. Sınırlı alanlarda vakit geçirmeleri, ev içerisinde sürekli olmaları maalesef bizim en sevmediğimiz televizyon, tablet gibi materyallerle çok zaman geçirmelerine sebep oldu. Açılışımızdan itibaren de bu konudaki hassasiyetimizi ailelerimizle ve çocuklarımızla paylaşarak bu süreci sağlıklı bir şekilde atlattık.”

    “Online eğitimden faydalanma şansımız söz konusu değil”

    “Eğitim aksamadığı takdirde tabi ki bizim için bir günün bile kıymeti çok değeri varken haftalarca günlerce kapalı olmak, çocukların eğitime gelememesi büyük sıkıntılar doğuruyor. Maalesef öğrenemedikleri becerilerin yerine yanlış davranışları öğrenme süreçleri oluyor. O yüzden bizim için bir saat, bir dakika bile çok kıymetli. Online eğitimden faydalanma şansımız söz konusu değil. Bu süreçte de desteklenmeleri, birebir temas edilmesi önemli. Olabildiğince bu süreçte, süreci doğru yönetmek adına eğitimcilerimiz ile birlikte canla başla bu süreçte uğraştık.”