Milli Eğitim Bakanı Selçuk:”Açık Öğretim Okulları sınavlarımızı çevrim içi ortamda gerçekleştireceğiz. I. Dönem sınavları, 25 Şubat 2021’de II. Dönem sınavları, 25 Mart’ta başlayacak. Sınavlar, Açıköğretim Okulları Bilgi Yönetimi Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerimize başarılar diliyorum.”
Etiket: Ortamda
-
Milli Eğitim Bakanı Selçuk:”Açık Öğretim Okulları sınavlarımızı çevrim içi ortamda gerçekleştireceğiz. I. Dönem sınavları, 25 Şubat 2021’de II. Dönem sınavları, 25 Mart’ta başlayacak. Sınavlar, Açıköğretim Okulları Bilgi Yönetimi Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerimize başarılar diliyorum.”
-

Jandarmadan 527 öğrenciye çevrim içi ortamda trafik eğitimi verildi
Eskişehir İl Jandarma Komutanlığı ekipleri tarafından 527 öğrenciye uzaktan trafik eğitimi verildi.Pandemi sürecinin devam etmesi nedeniyle pek çok kurum ve kuruluş eğitimlerini çevrim içi ortamlarda sürdürüyor. Eskişehir İl Jandarma Komutanlığı da “Trafik Dedektifleri” projesi kapsamında öğrencilere Trafik Güvenliği eğitimleri veriyor. Eskişehir İl Jandarma Komutanlığı’na bağlı timlerin sorumluluk alanı içerisindeki okullarda öğrenim gören 527 ilköğretim öğrencisi, EBA ve Zoom uygulamaları üzerinden eğitime katıldı. Yapılan duyuruya göre bu gibi eğitimlere devam edileceği bilgisi kamuoyu ile paylaşıldı.
-

BTM Sahne XL pandemi nedeniyle sanal ortamda yapıldı
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Sahne XL’ı pandemi nedeniyle sanal ortamda gerçekleştirdi. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “Dijital çağın bu evresinde, ülkeler arasındaki rekabetin en belirleyici unsuru, ülkelerin girişimcilik ekosistemleri arasındaki rekabettir. Bir ülkeye değer katacak projeler, BTM gibi girişimcilik eko sistemlerinden yükselecektir” dedi.Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Covid-19 virüsünün bütün dünyayı etkisi altına aldığı 2020 yılının üçüncü Sahne XL’ını yılın son ayında gerçekleştirdi. Pandemi nedeniyle sanal ortamda yapılan etkinlik alanında bir ilk oldu. Sahne XL için BTM Fulya Yerleşkesi 3 boyutlu modellenerek birebir olarak sanal ortama taşındı. Böylece katılımcılar tıpkı BTM’ye geliyormuş gibi sanal ortamdan giriş sağladı, kaydını yaptırdı. BTM’yi katılımcıların evlerine getiren bu etkinlik ile dileyen katılımcı, kendisi için ayrılan yere oturarak sahnedeki sunumları izlerken dileyen katılımcı da BTM’yi gezerek stand açan 16 girişim hakkında bilgi alma olanağı buldu.
“Güçlü toplum olmanın yolu girişimci toplum olmak”
Girişimci ile yatırımcının bir araya getirildiği en büyük etkinlik olan BTM Sahne XL’in açılış konuşmasını İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç yaptı. Konuşmasına ünlü Alman iktisatçı Sombart’ın toplumları “tüccar toplumlar” ve “asker toplumlar” olarak iki ayırmasına atıfta bulunarak başlayan Avdagiç, “Eskiden güçlü ve büyük ülke olmanın ölçütü, asker toplum olmaktan geçiyordu. Mevlana’nın ‘Dünle beraber gitti cancağızım/Ne kadar söz varsa düne ait/Şimdi yeni şeyler söylemek lazım’ sözlerinde olduğu gibi bu tanımlama da dünde kaldı. Artık güçlü toplum ve ülke olmanın yolu, girişimci toplum olmaktan geçiyor” ifadelerini kullandı.
İstanbul Ticaret Odası’nın bunun öneminin farkında olan 440 bin üyeli bir meslek örgütü olduğunun altını çizen Avdagiç, “Biz, üç yıl önce kurduğumuz Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’yle, Türkiye’de girişimcilik ekosistemine yeni bir soluk getirdik” dedi.
“BTM rol model oldu”
“BTM olarak, pandemi sürecinde de çalışmalarımıza hız kesmeden devam ettik ve yeni nesil hibrit girişimcilik merkezleri arasında rol model görevi üstlendik. Pandemide çok ciddi projeler, hayata geçirdik” diyen Avdagiç, “Aklınıza ‘BTM ve BTM gibi merkezler ne yapıyor da, bu kadar hayati bir rol üstleniyorlar?’ diye bir soru gelebilir. Hemen belirtmeliyim ki bizim yaptığımız en önemli iş, sağladığımız imkanlarla ‘inovatif fikirlerin gelişip büyümesine, hayata geçmesine, ölçeklenmesine, globalleşmesine ve ülke ekonomisinin kalkınmasına’ katkıda bulunmasını sağlamaktır. Yani fikirlerin önünü açmaktır, onları unutulup gitmekten kurtarmaktır. Özetle, dijital çağın bu evresinde, ülkeler arasındaki rekabetin en belirleyici unsuru, ülkelerin girişimcilik ekosistemleri arasındaki rekabettir. Bir ülkeye değer katacak projeler, BTM gibi girişimcilik eko sistemlerinden yükselecektir” şeklinde konuştu.
Avdagiç, BTM’nin üç yılda dört binden fazla girişimciye ev sahipliği yaptığını, BTM girişimcilerinin bugüne kadar aldığı yatırım miktarının 160 milyon lira değerlemeyi geçtiğini ve toplam satış rakamının ise 60 milyon lirayı aştığını sözlerine ekledi.
“Girişimcilerimiz gibi bizler de değer ve nitelik odaklı çözümler geliştiriyoruz”
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nin, Milli Teknoloji Hamlesi doğrultusunda geliştirdiği faaliyetlerle ülkesine, milletine ve geleceğe hizmet eden çok yönlü bir kalkınma argümanı sunduğunu belirten BTM Direktörü İbrahim Elbaşı, “Bunu da girişimcilik konseptiyle ve sürdürülebilir değer yaklaşımlarıyla yapıyor. Girişimcilerimiz gibi bizler de değer ve nitelik odaklı çözümler geliştiriyoruz, geliştireceğiz. Çok yakın zamanda bilgiyi ticarileştiren, değerlendiren ve uygulayan topluluklar, girişimciler; ülkemizin refahına, küresel rekabetine ve ekonomik kalkınmasına etki edecek yegane sermaye teşkil edecekler. BTM bu sürecin merkezinde yer almaya bugün olduğu gibi yarın da devam edecek. Nesiller BTM’den edindiği yöntemlerle girişimci toplumlar oluşturmamıza yardımcı, birer elçi gibi çalışacak. Böylece gelişmiş ülkeler arasında Türkiye, girişimcilik kapasitesiyle ve ekosistemiyle yer almış olacak” diye sözlerini tamamladı.
16 girişim sunum yaptı
Ana teması “Potansiyelini Yansıt” olan etkinliğin sunumunu teknoloji yazarı Ahmet Can Şit gerçekleştirdi. Keynote Spiker olarak etkinlikte yer alan Serdar Kuzuloğlu, “Dijitalleşen Dünyada Korona Günlükleri” başlıklı bir sunum yaptı. Etkinlikte ayrıca E-Spor girişimciliği üzerine düzenlenen panelde de Sinan Güler, Kaan Kural ile Engin Sever birer konuşma yaptı.
Girişimci ile yatırımcıyı buluşturan etkinliğin en önemli bölümünü ise BTM girişimcilerinin yaptığı sunumlar oluşturdu. Toplam 16 girişimci kendilerine ayrılan 3’er dakikalık sürede yatırımcılara projelerini anlatma olanağı buldu. İşte o projeler:
Noticy: Su, enerji ve para tasarrufu yapmanızı sağlarken çocuklarımızın da bilinçli bireyler olarak yetişmesine yardımcı olan akıllı ev aletleri.
Arche Robotics: Pandemi ile önem kazanan halka açık alanlarda ve toplu taşıma çözümlerindeki hijyen problemine otonom çözüm sunan bir platform.
Işın: Kısa ve uzun mesafelere uygun olarak tasarlanmış trafiğe takılmadan, hızlı, güvenli ve çevreci olan tek başına seyahat edebilme kolaylığı sağlayan elektrikli bisiklet paylaşım uygulaması.
Vaveyla: Yapılan görevlerle puan kazanılan ve bu puanlarla uygulama içerisindeki dükkandan kültürel etkinlikler ve kitaplar için alışveriş yapılabilen uygulama.
Freek Steam Key: İnsanların oyun oynayarak yeni oyunlar alabileceği oyunlaştırılmış e-ticaret platformu.
Law Podcast: Hukuk odaklı podcast yapımlarının barındırıldığı ve paylaşıldığı online bir podcast servisi.
Social Hunters: Bireysel kullanıcılarına ve işletme hesaplarına Instagram özelinde hikaye, takipçi ve medya analizleri sunan platform.
Wogusearch: Coğrafi arama yöntemini kullanarak, mevcut internet yapısında, kullanıcının günlük hayatta ulaşamadığı, dergi haberi gibi yayınlanmış 200 milyondan fazla değerli bilgiye dayalı büyük veriden güç alan, geleceğin yeni tip arama motoru.
Exhibin: Canlı yayın ile dijital fuar deneyimi sunan bir altyapı platformu.
Argist: Firmaların satış öncesi ve sonrası süreçleri otomatize etmek ve süreci buluta taşımak üzere kurulmuş platform.
Let’s Steps: Doğasından koparak hareketsizliği alışkanlık haline getiren bireyleri oyun dinamikleri ile motive eden, sürdürülebilir davranış değişikliği ile sağlıklarında pozitif değişim sağlamayı amaçlayan platform.
Sanayidebul.com: Sanayi sektöründe, endüstriyel ve ticari faaliyetlerin her aşamasında; gerek kurumsal ve gerekse bireysel olarak, pazarlama ve satın alma ihtiyaçlarını; hızlı, kolay, çok alternatifli ve ekonomik olarak sonuçlandırmaya yarayan bulut platformu.
Halal Travels: Müslüman seyahat severlerin tüm seyahat ihtiyaçlarını teknoloji ile buluşturarak tek bir çatı altında sunan platform.
Classest: Öğrenciler için akademik ve pedagojik bakımdan en uygun öğretmenlerin belirlendiği, sadece yüksek imaja ve profesyonel başarılara sahip öğretmenlerin bulunduğu, kendi geliştirdiği sanal ortamda canlı ders, sınav ve eğitim koçluğu programlarıyla uzun soluklu eğitimlerin verildiği bir online eğitim platformudur.
Hamilinden.com: İşletmelerin aynı anda finans kurumlarından faturalı çek, vadeli fatura, ihracat finansmanı ve KOBİ kredileri için teklif alabilecekleri online finansman portalı.
Lukwise: Kurumsal eğitim sektöründe hizmet arayan ve hizmet verenleri buluşturan platform.
-

Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje
Hem yurt içinde hem de yurt dışında dijital alandaki başarıları ile adından söz ettiren Quick Sigorta, yine bir ilke imza atarak müşterileri ve acenteleri dijital ortamda buluşturdu.Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Geçen Mart ayında pandeminin ilk haftasında ’Agent Değil Acente’ projemizin ilk etabı olan ‘Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz’ yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde sigortalımız evde, acentemiz evde ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” dedi.
Projenin ikinci fazı olan ‘Agent Değil Acente’ uygulamasını da pandemi döneminde hayata geçirdiklerini ifade eden Yaşar, “Agent Değil Acente projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent Değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip, ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Tamamen Quick Sigorta bünyesindeki insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz machine learning teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz. Sigortalımız acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyorlar. Sanki bu pandemi dönemimde acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza adını bilmediği, yüzünü görmediği, herhangi bir çağrı merkezi agenti değil, konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor; Agent Değil Acente. Biz ilk günden itibaren acentelerimize dijitalleşme yönünde adımlar atacağımızı söylemiştik. Bu sistem sayesinde sigortalılarımıza gerçek omni channel deneyimini yasatıyoruz. Projemiz ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdık. Projemizi geçen hafta açmamıza rağmen ilk günden itibaren hem müşterilerimizden hem de acentelerimizden yoğun ilgi gördü. Çok sayıda müşterimiz acentelerimiz ile online ortamda buluştular” açıklamasında bulundu.
Projenin ilk fazının yurt dışında da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar, “Dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşu olan EFMA projemiz ile yakından ilgilendi. Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir case study olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent Değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni channel deneyimini hem de Avrupa’da bir Türk sigorta şirketi kurmayla ilgili planlarımızı değerlendirdik” diye konuştu.
Pandemiden dolayı Türkiye’de 8 milyon yeni kredi kartının ilk defa internette kullanılmaya başlandığını söyleyen Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise, “E-ticaret arttı, online kanalların kullanımı arttı. Bu kimse için sürpriz olmadı. Özellikle pandemi döneminde online kanallara alışık olmayan bir müşteri kitlesi ortaya çıktı. Burada önemli olan firmalar bu 8 milyon yeni müşteriye nasıl hizmet etti, nasıl bir müşteri deneyimi sundu? Web siteleri ve teknik alt yapıları buna hazır mıydı? Bunlar çok kritikti. Biz geliştirdiğimiz Agent Değil Acente projemizle web sitemize gelen, belki de pandemiden dolayı ilk defa onlinedan poliçe satın almaya çalışan fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz. Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden, o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var. Böylece sigortalımız evinden çıkmadan uçtan uca kesintisiz bir hizmet alıyor. Acentemiz ise pandemide en büyük sıkıntılarından olan yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde finans sektörünün en önemli ödüllerinden olan Sardis’ten hem de yurt dışından ödül alan projemizin yine sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

Gayrimenkul sektörünün önde gelenleri salgın nedeniyle Aralık ayında gerçeklesek olan dijital buluşmayla farklılık, yenilik, sürdürülebilir bir gelecek ve ortak yarar adına bir araya gelecek.