Etiket: Öncü

  • Bandırma Devlet Hastanesi’nden Güncel Çalışmalarda Öncü Adımlar Atıldı

    Bandırma Devlet Hastanesi’nde Sağlık Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve uzmanlık derneklerinin katılımıyla Avrupa çapında yürütülen Hırvatistan, Almanya, İspanya ve Türkiye’nin dahil olduğu “Herkes İçin Yeterli Beslenme [Optimal Nutritional Care For All, (ONCA)]” projesi ile hastalıklarla ilişkili yetersiz beslenme riskinin ortaya konulması ve riskli hastaların tedaviye yönlendirilmesi hedefleniyor.

    ONCA Projesi Türkiye’de Kamu Hastaneleri Kurumu olarak, aralarında Bandırma Devlet Hastanesinin de olduğu 33 hastane ile projeye destek vermektedir. Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu ONCA Temsilcisi Cerrahi Onkoloji Uzmanı ve Klinik Nutrisyon Ünitesi Sorumlusu Doç. Dr. Mutlu Doğanay, proje ile ilgili çalışanları ve yapılan çalışmaları yerinde değerlendirmek, proje hakkında ayrıntılı bilgi vermek üzere Bandırma Devlet Hastanesini ziyaret etti. Doç. Dr. Mutlu Doğanay yaptığı sunumda “Herkes için Yeterli Beslenme projesinde” hedeflerinin, Türkiye’de hastaneye yatırılan tüm hastaların yatış aşamasında beslenme durumlarının taramadan geçirilmesi, hastalıkla ilişkili yetersiz beslenme riski olanların saptanması ve durumu riskli olanların uygun tedaviye yönlendirilmesi olduğunu söyledi. Türkiye çapında öncelikle pilot olarak seçilen kamu hastanelerinde bu projeyi başlattıklarını ve daha sonra da bunun tüm hastanelere yaygınlaştırılmasının planlandığını açıkladı. Ancak yaptıkları ziyarette Bandırma Devlet Hastanesinin ilk etapta proje kapsamında olmamasına rağmen kendi gayret ve çalışmaları ile 2015 yılında Nütrisyon Destek Ekibini kurup, yatan hastaların beslenme ihtiyaçları değerlendirilerek, destek beslenme tedavisi ihtiyacı olan hastalarımıza gerekli tedavileri uygulamaya başladıkları ve gayet de başarılı bir şekilde yürüttüklerini gördüğünü ifade ederek, yaptıkları katkılardan dolayı Hastane Başhekimi Uz.Dr.Muzaffer Şenveli’ye ve nütrisyon ekibine övgülerde bulundu.

    Hastane Başhekimi Uz.Dr.Muzaffer Şenveli, ’’Hastanemiz nütrisyon ekibinin başarılı çalışmaları sonucu, Bandırma Devlet Hastanesi pilot hastanelerden biri olarak seçilmiştir. ONCA projesi Avrupa çapında bir proje olup 2014 yılında başlatılan, Avrupa’da hastalıklarla ilişkili yetersiz beslenme riskini ortaya koymayı ve riskli hastaları tedaviye yönlendirmeyi hedefleyen çok paydaşlı bir girişimdir. Kampanyanın nihai hedefi Türkiye’de hastaneye yatırılan tüm hastaların yatış aşamasında beslenme durumlarının taramadan geçirilmesi, hastalıkla ilişkili yetersiz beslenme riski olanların saptanması ve durumu riskli olanların uygun tedaviye yönlendirilmesidir’’ dedi.

  • Osm’de ‘Öncü Genç’ Konulu Söyleşi Konuşulacak

    Sakarya Büyükşehir Belediyesi Nisan Kültür Sanat Etkinlikleri, 12 Nisan Salı günü OSM’de gerçekleştirilecek ‘Öncü Genç’ konulu söyleşi ile devam edecek.

    Sakarya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen Nisan Kültür Sanat Etkinlikleri ‘Öncü Genç’söyleşisi ile devam edecek. 12 Nisan Salı günü, Genç Dergisi yazarlarından Süleyman Ragıp Yazıcılar ve Salih Yüztgenç’in katılacağı programda topluma ve toplumun gençlerine öncü olabilecek gençlik konuşulacak. Ofis Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilecek program saat 19.00’da başlayacak. Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada; “Programa tüm kültür sanat dostları davetlidir” denildi.

  • Mobilyanın Başkenti İnegöl, Tasarımda Da Öncü Olacak

    İnegöl Mobilya Sanayicileri Derneği (İMOS) tarafından Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın sponsorluğunda bu yıl 2. kez düzenlenen ‘I’m Design’ programının kapanış toplantısına katılan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, İnegöl’ün mobilya sektöründeki katma değerli üretimi ve tecrübesiyle Türkiye’nin gururu olduğunu belirterek, “İnegölümüz kalkınma hedeflerine tasarım merkezi kimliğiyle büyük değer katacak” dedi.

    Türkiye’nin mobilya başkenti İnegöl, sektörde katma değerli üretimi artırmaya dönük çalışmalara bir yenisini daha ekledi. Şehirlerin yarıştığı günümüzde ilçeleriyle birlikte topyekün bir kalkınma hedefiyle çalışmalarını sürdüren BTSO’nun destekleriyle İMOS tarafından hazırlanan “I’m Design” organizasyonu, mobilya sektörüne yeni tasarımcılar kazandırılması açısından büyük anlam ifade ediyor. “Tasarım Her Dili Konuşuyor” ana temasıyla düzenlenen organizasyon, aynı zamanda İnegöl’ün Türkiye’nin tasarım merkezi haline dönüşmesine de öncülük ediyor. 22-26 Mart 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve ünlü tasarımcıların da buluştuğu organizasyonun kapanış toplantısı ve gala yemeği gerçekleştirildi. Toplantıya, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ın yanı sıra Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin, İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş, İnegöl Kaymakamı Ali Akça, Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, İMOS Başkanı Yavuz Uğurdağ, sektör temsilcileri ve öğrenciler katıldı.

    “İNEGÖL’ÜN BAŞARISI BİZLERE GURUR VERİYOR”

    BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Burkay, İnegöl’ün mobilya alanındaki tecrübesiyle ülke ihracatına büyük değer kattığını söyledi. İhracat rakamlarıyla Türkiye’deki birçok kenti geride bırakan İnegöl’ün sanayicilerini ülke ekonomisine sağladığı katkılardan dolayı kutlayan Burkay, mobilya sektöründe İnegöl markasının ve kalitesinin tüm dünya tarafından bilindiğini dile getirerek, “Her yıl dış ticaret fazlası veren İnegöl, diğer şehirlerimize de ilham oluşturan örnek bir ilçe konumunda bulunuyor. İnegöl’lü mobilyacılarımız cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 1 milyar dolarlık ihracat hedefiyle çalışıyor. Mobilya sektöründe Türkiye’nin en önemli üretim merkezi konumunda bulunan İnegöl’de firmalarımızın başarısı, Bursamızın ve ülkemizin başarısıdır. BTSO olarak bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da İnegöl’ümüzün ve sanayicimizin yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

    “TASARIM’IN MERKEZİ OLMAK İSTİYORUZ”

    İMOS Başkanı Yavuz Uğurdağ, organizasyon kapsamında 10 üniversitenin tasarım bölümlerinden lisans ve yüksek lisans seviyesindeki 32 öğrencinin 4 gün boyunca teorik eğitm aldığını söyledi. Teorik eğitimlerin ardından ‘İnegöl Sofrası’ temasıyla masa tasarımları yapıldığını dile getiren Uğurdağ, proje ile sektöre tasarımcı kazandırılması ve İnegöl’ün tanıtımının hedeflendiğini dile getirdi. ‘I’m Design’ programına katkılarından dolayı başta BTSO olmak üzere destek veren kuruluşlara teşekkür eden Uğurdağ, “Organizasyonumuz kapsamında öğrencilerimiz çok güzel tasarımlara imza attı. Emeklerinden dolayı öğrencilerimizi kutluyorum. Mobilyada tasarım olgusu çok önemli bir unsur. İMOS olarak, İnegöl’ümüzü mobilyada tasarımın merkezi haline getirmek istiyoruz. Bu sayede ilçemize, Bursa’mıza ve ülkemize büyük katkılar sağlayacağımıza inanıyorum. Yolumuz uzun ve zor. Ama bu amaca ulaşmak için canla başla çalışacağız” ifadelerini kullandı.

    “HER MARKANIN HİKAYESİ YERELDEN BAŞLAR”

    MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin son 10 yılda mobilya sektöründe 23. sıradan 12. sıraya yükseldiğini söyledi. Türk mobilyasının dünyada bir marka haline geldiğini ifade eden Güleç, bunun altında İnegöl’ün de büyük payının olduğunu kaydetti. Güleç, “Her markanın hikayesi yerelden başlar. Mesela Seul sokakları olmasa Samsung olmazdı. Bizler de İnegöl deyince insanın aklına mobilyanın gelmesini istiyoruz. Bu kapsamda ‘I’m Design’, mobilya sektörüne büyük katkı sağlayacak” diye konuştu.

    İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş da İnegöl mobilyasının sektördeki çıtasını yükseltmek için desteklerini sürdüreceklerini söyledi.

  • Teknolojinin Öncü Firmalarından Teknosa 15 Yaşında

    ‘Herkes için teknoloji’ felsefesiyle 2000 yılında yola çıkan Teknosa, 15’inci yılını kutluyor. 15 yıl boyunca sektörünün öncü isimlerinden olan firma, bugüne kadar oluşturduğu değeri ve gelecek hedeflerini paylaştı.

    Türkiye teknoloji perakendeciliğinde öncü olan Teknosa, 15’inci yaşını düzenlediği “15 Yıldır Teknolojinin Değişmeyen Gücü” temalı toplantı ile kutladı. Toplantıda 2015 yılı finansal sonuçları ve gelecek yılın hedefleri basınla paylaşıldı. Sabancı Holding’de gerçekleşen toplantının ev sahipliğini Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan yaptı. Kurulduğu günden itibaren Türkiye genelinde 300’e yakın mağaza ile 1,5 milyar kişiyi ağırlayan Teknosa, teknoloji perakendeciliğinde 15 yıldır hizmet veriyor. Ayrıca 15 yılda 130 milyon adet ürünü tüketicileriyle buluşturan ve birçok kişiye kariyer olanağı sağlayan firma, hem büyümeye hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlıyor.

    “TEKNOSA SADECE SABANCI TOPLULUĞU’NUN DEĞİL TÜRKİYE’NİN DE GURURU”

    Geride bırakılan 15 yılın değerlendirmesini yapan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Teknosa, teknoloji perakendeciliğin dünya ölçeğinde bir ‘benchmark’ oldu. 15 yıldır sektöre yön veriyoruz. 300’e yakın mağaza ve online alışveriş platformumuzla Türkiye’yi teknoloji ile donattık. Teknosa, sadece Sabancı Topluluğu’nun değil Türkiye’nin de gururu. Zoru başararak sektörümüzde her zaman lider olduk. Türkiye’de herkesin hayatına teknoloji ile dokunduk ve dokunmaya da devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

    HEDEF TEKNOLOJİ HIZINDA BÜYÜYEN BİR TEKNOSA OLUŞTURMAK

    Toplantıda gelecek planlarına dair açıklamalar da yapan Dinçer, büyüme ve yatırımların 2016’da da devam edeceğinin altını çizdi. 15 yıl önce 3 ilde 5 mağaza ve 163 çalışan ile yola çıktıklarını söyleyen Dinçer, “Bugün geldiğimiz noktada ise 300’e yakın mağazamızda Türkiye’nin dört bir yanına 10 binlerce teknoloji ürünü götürüyoruz. Geleceğimizi inşa ederken güven ve insan odaklı yaklaşımımızın üzerine her zaman ‘merak’ ve ‘değişim’ potansiyelimizi koyduk. Perakende sektörüne ‘bilimsel perakendecilik’ ve son yıllarda üzerinde çalıştığımız ‘deneyimsel perakendecilik’ kavramlarını kazandırdık. Teknosa gibi bir alanda 15 yıl boyunca liderliği üstlenen bir firma, sadece Türkiye için değil, dünya teknoloji perakendeciliği için de bir başarı hikayesi’’ dedi.

    Yaklaşık 40 milyon TL’lik bir yatırım planları olduğunu dile getiren Dinçer, “Hem 2015’te yapılan atılımların meyvelerini toplayacağız hem de teknolojide ürün, hizmet ve çözümün bir arada sunulduğu perakendecilik anlayışını zenginleştireceğiz. Hedefimiz, 20’inci yılımızı kutlarken ‘teknoloji hızında büyüyen’ bir Teknosa oluşturup, üst üste liderliğimizi devam ettirerek ‘4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası’ olmak” ifadelerini kullandı.

    “İNSANLARIN HAYATINA SAĞLADIĞIMIZ FAYDA HER ŞEYİN ÖTESİNDE”

    15 yıldır teknolojinin değişmeyen adresi olduklarını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, gelecekte de sektörü kendilerinin şekillendireceğini dile getirdi. 15 bine yakın kişiye iş olanağı sunduklarını da belirten Gürcan, “Teknosa Akademi ile ilk ve tek MEB sertifikalı eğitim merkezini açtık. Türkiye ekonomisine nitelikli iş gücü desteği sağladık ve bunlara devam edeceğiz. Yaptığımız yatırımlarla Türkiye’nin teknoloji dönüşümünde aldığımız rol ve insanların hayatına sunduğumuz fayda her şeyin ötesinde” diye konuştu.

    “MOBİLDE 1,5 MİLYON KİŞİYE ÖZEL MAĞAZAMIZ VAR’’

    Teknosa Mobil ile Türkiye’de mobil iletişim veren ilk ve tek teknoloji perakendecisi olduklarını söyleyen Gürcan, “2015 yılında ayrıca kendimize ait özel markalı akıllı ürünleri tüketicilerle buluşturarak sektörde bir ilk daha hayata geçirdik. İleri teknolojiyi, erişebilir fiyatlarla tüketicilere sunduğumuz Teknosa Preo P1 model akıllı telefon ve Pwatch akıllı saat ürünlerimizi daha da geliştirerek 5 ay gibi kısa bir sürede yeni modellerimizi tüketicilerle buluşturduk. Sırada Teknosa Preo aksesuar serisi var. tüketicilerimiz bunu da çok sevecek’’ diyerek sözlerini sürdürdü.

    2015 yılında e-ticarette yüzde 50’ye yakın bir büyüme gerçekleştirdiklerini vurgulayan Gürcan, “Teknosa’nın online trafiğinin yarısı bugün cepten yani mobil platformlardan geliyor. Mobil aplikasyonlarımızın indirilme sayısı 1,5 milyona ulaştı’’ dedi.

    “2016 YILI “4D YILI” OLACAK”

    Teknosa’nın 2016 yılı planlarını da açıklayan Gürcan, mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50’ye yakın büyümeyi hedeflediklerini belirtti. Ayrıca 4 boyutlu bir büyüme stratejilerinin olduğunu ifade eden Gürcan, “Derinleşme, dönüşüm, dayanışma ve deneyim kavramlarını baz alarak hareket edeceğiz. Teknolojide ürün, hizmet ve çözümü bir arada sunan tek adres olma anlayışımızla atılımlarımız sürecek. Hedefimiz değerimizi katlamak ve online kanalda 2015’te oluşturduğumuz değeri 2020’ye kadar 5’e katlamak” dedi.

  • Kentli Servisi, Hızlı Hizmet Sunumunda Öncü

    Nevşehir Belediyesi hizmet birimleri arasında oluşturduğu otomasyon ağı ile vatandaşlara yönelik sunacağı işlemleri bilgisayar teknolojisi en etkin şekilde kullanarak sunduğu Kentli Servisi, etkin hizmet ulaştırma noktasında, yeni bir vizyon oluşturuyor.

    Nevşehir Belediyesi, hizmet binasının zemin katında hizmete geçirdiği Kentli Servisi ile modern bilgisayar sistemi yardımıyla halka verilecek hizmetlerin hem daha kısa süreli ve hem de verimli bir şekilde sunulmasına imkan sağlıyor.

    Kentli Servisini hizmet halkasına katan Nevşehir Belediyesi, bu kapsamda hizmeti tek noktada toplayan, vatandaşı karşılayan, belediyedeki işlemleri için hazırlayan, gerçekleştiren ve yönlendiren servis ile etkin bir hizmet sunuyor.

    Nevşehir Belediyesi’ne başvuruda bulunan vatandaşlar için ilk hizmet noktası konumundaki Kentli Servisi’nde öncelikli olarak vatandaşların var olan sicilleri güncelleniyor. Sicili olmayan vatandaşlar için de yeni sicil açılıyor.

    Belediyeye Emlak, İlan Reklam ve Çevre Temizlik beyanı amacıyla gelen mükelleflerin kayıt işlemlerini de yürüten Kentli Servisi’ nde , Nevşehir Belediyesi’ne dilekçe sunmak isteyen vatandaşların belge havale işlemlerini yapabiliyor. Ayrıca Kentli Servisi’nin sunduğu hizmetler arasında mükelleflerin belediyeye olan borçları ile söz konusu borçların vadesine ilişkin olarak da bilgilendirme yapabiliyor. Kredi Kartı ile borç ödeme imkanı da sunan Kentli Servisi ayrıca işyeri ruhsatı, ihale dosyaları , güzergah izin belgeleri ve iskan için gelen vatandaşlara tek birimden ‘Borcu Yoktur’ belgesinin de tanzim edebiliyor.

    ’KENTLİ SİSTEMİ İLE ZAMAN KAYBI ÖNLENİYOR’

    Dünyada birçok gelişmiş ülkede sıklıkla görülen bu uygulamaları Nevşehir’de de başlatan Nevşehir Belediyesi , Kentli Servisi ile, tüm bu işlemleri yaparken, daha önce birimler arasındaki kopukluk veya bilgi tutarsızlığı nedeniyle oluşan sıkıntıları önlediği gibi hiç bir saha çalışması yapmadan ciddi bir bilgi akışının sağlanmasına da önemli katkılar sağlanabiliyor.

    Her gün 400-450 kişinin talebini değerlendiren ve Türkiye’de çağdaş belediyeciliğinde öncülüğünü ortaya koyan Kentli Servisi ‘nde vatandaşlar , bilgisayar ortamında yapılan her türlü çalışmayı kendilerine yönlendirilen bir ekran aracılığıyla görme imkanı da buluyorlar.