Etiket: ÖMÜ’nün

  • OMÜ’nün gözü nitelikli öğrencilerde

    OMÜ’nün gözü nitelikli öğrencilerde

    Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal, üniversite olarak tercih sıralamalarını yükseltmeyi ve yüzde 8 olan birinci tercih oranını yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

    OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal, Samsun’da görev yapan yerel ve ulusal basın temsilcileriyle bir araya geldi. Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Fehmi Yazıcı, Prof. Dr. Recep Sancak, Prof. Dr. Cengiz Batuk, Genel Sekreter Prof. Dr. Hüseyin Gençcelep ve Kurumsal İletişim Birimi Koordinatörü Öğr. Gör. Mürsel Kan’ın katılımıyla Şehit Ömer Halisdemir Çok Amaçlı Salon’da düzenlenen toplantıda konuşan Rektör Ünal, görevde geride kalan 5 ayda yaptıkları hizmetleri ve hedeflerini anlattı.

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin tercih sıralamasını yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Rektör Ünal, “Birinci tercih sıralaması şu an bizim yüzde 8 civarında seyrediyor. Birinci tercih oranını yüzde 30, üniversite tercih sıralamasında ise yüzde 50 öne çıkmak istiyoruz. Üniversite sıralamalarında şu an OMÜ’nün sıralaması 31 bu sıralama Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ne yakışan bir yer değil. Samsun’a yakışan bir yer değil. Üniversitemizde tercih sıralamasında yüzde 50 yukarı çıkmasını hedefliyoruz. Ne kadar nitelikli öğrenci alırsak Samsun’un gelecek dünyasındaki karşılığı o kadar yüksek olacak. Lisansüstü eğitimimizi de güçlendirmek istiyoruz. Lisans eğitimi noktasında Samsun belli bir doygunluğa erişti. Burada üniversitenin gelişmesi için hem de kentin ekonomisine katkı sağlaması açısından dikey büyümesi gerekiyor. Bunun anlamı şu yüksek lisans ve doktoraya yatırım yapması gerekiyor. Ne kadar doktora ve yüksek lisans öğrencisi yetiştirebilirsek kent açısından önemli bir şey olacak” dedi.

    Eğitimde revizyona giderek OMÜ olarak akredite bölüm sayısını arttırmak, girişimci ve yenilikçi bir üniversite olmak istediklerini ifade eden Rektör Ünal, “Yeni yönetim olarak 5 ay gibi bir sürede fakültelerin yaklaşık yarısı ile toplantılar gerçekleştirdik. Bu toplantılarda tercih sıralamasını yükseltmek, akredite bölüm sayısını arttırmak, girişimci ve yenilikçi olmak, marka değerini yükseltmek ve sürekliliği olan eğitim politikasına sahip olmak gibi temel kıstasları ela aldık. OMÜ’nün vizyonu ve hedefleri doğrultusunda üniversiteden mezun olan öğrencilerimizin aldıkları eğitimle aranan kişi olmaları için caba gösteriyoruz. Bu süreçte eğitim revizyonu üç kademede değerlendiriliyor. Bunlar; üniversitenin öğrenci tarafından tercih edilebilirliği, öğrencinin eğitim-öğretim dönemi boyunca sistem içindeki memnuniyeti ve öğrencinin mezun olduktan sonra üniversiteye nasıl baktığıdır” diye konuştu.

    Eğitim konusunda her şarta hazırlıklı olduklarını anlatan Rektör Ünal, “Yüz yüze eğitim konusunda her şarta karşı hazırlığımız var. Önümüzde 4 temel şık var. Biz bunları pazartesi uygulayabilecek durumdayız. Uzaktan eğitime geçme döneminde de bu şekilde oldu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi alt yapısı ile güçlü bir üniversite. Karar alındığı zaman çok hızlı şekilde bunu uygulayabilecek bir üniversite. Biz şubat döneminde yüz yüze eğitim olacakmış gibi hazırlık içerisindeyiz. Okulu açmak da istiyoruz. Öğrencilerimiz her halükârda kampüse gelmesi, kütüphaneyi kullanması hoca ile yüz yüze olması bizim arzu ettiğimiz bir şey” şeklinde konuştu.

    “Siber güvenlik meslek yüksekokulu kurulmalı”

    Değişen teknoloji ile birlikte yeni mesleklerin ortaya çıkacağını ve OMÜ’nün bu konuda yeni okullar ile bunu yakalaması gerektiğini belirten Rektör Ünal şöyle devam etti: “5 yıl sonra ortaya çıkacak yeni meslekler olacaktır. Belki bunu açıklamak için biraz erken olabilir ama siber güvenlikle ilgili meslek yüksekokulu kurulmalı diye düşünüyoruz. Teknopark’ın varlığı bu kente büyük bir avantajdır. Ancak Teknopark bunu tek başına götürmemeli.”

    “OMÜ Türkiye’deki hiçbir üniversitenin yapmadığı bir şeyi yaptı”

    Uygulamış oldukları ders sistemini Türkiye’de hiçbir üniversitenin uygulamadığını vurgulayan Rektör Ünal, “Ondokuz Mayıs Üniversitesi pandemi sürecinde eğitimde kendine özgü bir model geliştirdi. OMÜ Türkiye’deki hiçbir üniversitenin yapmadığı bir şeyi yaptı. Bizim öğrencilerimiz eşit şartlarda yaşamıyor. Bunu önlemek için bizim yaptığımız hocalarımıza geri döndük ve iki tane biri senkron bir diğeri asenkron olarak çift ders yapılmasını istedik. Asenkron derste gelecek hafta yapılacak dersi anlatmak zorunda. Aynı zamanda dersle ilgili materyal vermek zorunda. En azından ileri okuma metni diye isimlendirdiğimiz materyali vermeli. Bu verdiği bilgiler ile bir sonraki hafta ders yapmak zorunda. Bu eğitim döngüsü içerisinde bizim düşündüğümüz yüz yüze sınavdı. Ancak aralık ayında ülke çapında özellikle de Samsun’daki kriz nedeniyle yüz yüze sınavdan vazgeçtik. Hatta yüz yüze sınavı Samsun’da yapmak niyetinde değildik. Öğrencinin yaşadığı şehre giderek yapmak istiyorduk. Bu kadar eğitimimizi önemsedik. Bu bağlamda vizeler hocaların takdirine bırakıldı ödev verebilir ya da sınav yapabilir dedik. Ancak şartlar nedeniyle final konusunda bir revizyona gitme ihtiyacı duyduk. Bizim senato olarak istediğimiz şey sınav güvenliğinin sağlanması. Buna tersinden bakarsanız hakkın korunmasıdır” ifadelerini kullandı.

    Rektör Ünal, basın mensuplarının sorularını da cevapladı.

  • Rektör Ünal: “OMÜ’nün tarım bakımından stratejik bir önemi var”

    Rektör Ünal: “OMÜ’nün tarım bakımından stratejik bir önemi var”

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal, “Aynı anda, aynı coğrafyada birbirinden farklı tatları ve özellikleri bulabilme zenginliğine sahibiz. Samsun ve dolayısıyla OMÜ’nün de tarım bakımından stratejik bir önemi var” dedi.

    Tarımsal eğitime başlamanın 175. Yıl dönümü nedeniyle, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Özcan ve beraberindeki Ziraat Fakültesi yetkilileri, Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal’ı makamında ziyaret etti.

    Türkiye’nin ve Ziraat Fakültesi’nin, güçlü bir tarım geçmişine sahip olduğunu ifade eden Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, “Ülkemiz, bitki ve hayvan çeşitliliğinin en yüksek olduğu ülkelerden bir tanesi. Aynı anda, aynı coğrafyada birbirinden farklı tatları ve özellikleri bulabilme zenginliğine sahibiz. Samsun ve dolayısıyla OMÜ’nün de tarım bakımından stratejik bir önemi var. Ürün çeşitliliği ve ürün ıslahı açısından üreticinin sonuç alabileceği ikincil, üçüncül ürünler üreterek ürün kültürünü geliştirmek gerekiyor. Bu noktada Ziraat Fakültesine büyük sorumluluk düşüyor” diye konuştu.

    OMÜ’nün mevcut kampüslerinin Ziraat Fakültesi’nin kullanımına uygun yerlerinde deneme alanlarının oluşturulması gerektiğine dikkat çeken Rektör Ünal, “Deneme alanlarında üretilen ürünlerin, üretiminden tezgâha kadar süreçlerinin takip edilmesi gerekiyor. OMÜ Ziraat Fakültesi’nde buna benzer uygulamalar olsa da iyi organize edilerek sistemleştirilmesi şart. Sonuçta Fakültemizin müthiş bir potansiyeli, bölgeyi ve sahayı domine edebileceği bir gücü var ve bunu değerlendirmemiz lazım. Bunun için de yapılması gereken, Ziraat Fakültesi’nin proje ve politikalarında sonuç almaya odaklanmasıdır. Yürütülen projelerle birçok kıymetli ürün çeşidi yetiştirildi ancak doğru yatırımcıyla bu ürünlerin sanayiye ve ekonomiye kazandırılması lazım. Bu noktada yönetim olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız” ifadelerini kullandı.

    Çitçilerden gelen talepleri geri çevirmediklerini kaydeden Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Özcan da ülkenin ve bölgenin sorunlarına yönelik çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Ziyaretin sonunda Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Özcan, Rektör Prof. Yavuz Ünal’a çiçek takdim etti.

  • OMÜ’nün Eğitimde Revizyon Süreci İlahiyat Fakültesi’nden başladı

    OMÜ’nün Eğitimde Revizyon Süreci İlahiyat Fakültesi’nden başladı

    Dünyadaki gelişmeleri dikkate alan, istihdam alanlarının beklentilerini karşılayan yeterlilik ve donanıma sahip nitelikli öğrenciler yetiştirmek amacıyla eğitimde revizyona giden Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), revizyon sürecine İlahiyat Fakültesi’nden başladı.

    Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Cengiz Batuk ve Prof. Dr. Fehmi Yazıcı, İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Yılmaz, İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcıları ve İlahiyat Fakültesi bölüm başkanlarının katıldığı eğitim revizyonu toplantısına, anabilim dalı başkanları ve öğretim üyeleri de internet üzerinden eşlik etti.

    Toplantıda fakültenin amacı, yeterlilikleri, güçlü ve zayıf yönleri, fırsatları, alt yapısı, hedefleri ve beklentileri hakkında yapılan ayrıntılı bir değerlendirmenin ardından ders programlarının içeriği gözden geçirildi. Bölüm başkanları ve anabilim dalı başkanları da kendi alanları ve müfredatları ile ilgili bilgi ve görüşlerini bildirdi.

    19 fakülte, 1 yüksekokul, 12 meslek yüksekokulu, 2 enstitü, 1 konservatuvar ve 24 uygulama araştırma merkezinde çalışmaların sürdürüleceğini ifade eden Rektör Ünal, köklü bir çalışma yapılacağına dikkat çekti. Dünya standartlarında, Türkiye’nin ihtiyaçlarını karşılayan ve eğitimde kaliteyi arttıracak yeni eğitim müfredatının uygulanması için çalışma başlattıklarına işaret eden Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, revizyona İlahiyat Fakültesinden başladıklarını kaydetti.

    “Donanımlı, topluma faydalı örnek bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz”

    İlahiyat Fakültesi’nin amacının; mesleğin gerektirdiği asgari donanıma sahip, öğrendiklerini topluma başarıyla aktarabilen, meslek ahlâkına sahip örnek bireyler yetiştirmek olduğunu belirten Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, fakültenin öğretim üyeleriyle birlikte bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmaları aktardı.

    OMÜ İlahiyat Fakültesi’nin köklü bir fakülte olduğuna dikkat çeken Rektör Ünal, fakültenin taban puanı, başarı sıralaması ve mezunlarının KPSS başarı ortalamalarının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirterek eğitimde yapılacak revizyonla bu ortalamayı daha da yukarıya taşımayı hedeflediklerinin altını çizdi.

    Güçlü akademik kadrosunu, öz kaynak potansiyelini, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla olan iyi ilişkilerini, kampüs içinde yer alan camiye yakın olmasını, öğrencilerine barınma ve ulaşım imkânları sunmasını OMÜ İlahiyat Fakültesi’nin güçlü yönleri olarak sıralayan Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Fakültenin mevcut eksiklikleri de belirtti.

    Yapılan durum değerlendirmesinin ardından eksikliklerin giderilmesi hususunda fikir alışverişinin yapıldığı toplantıda, elde edilen sonuçlar maddelenerek hayata geçirilmesi planlanan uygulamalar, ilgili öğretim üyelerince değerlendirildi. Toplantıda özellikle İlahiyat Fakültesi’nde verilen Arapça dil eğitimin içeriği ve yeterliliği üzerinde duruldu.

    Ders içeriklerinin, yeterlilikler çerçevesinde ve anabilim dalı ve birim sorumlularıyla istişare edilerek gözden geçirilmesinin gerekliliği hususunda görüş birliğine varılan toplantıda; birbiriyle çakışan ders içeriklerinin revizesi, aynı dersi birden fazla akademisyenin vermesi durumunda ortak müfredatın uygulanarak koordine edilmesi gibi konular tartışılarak üzerinde çalışılması ve bir dahaki revizyon toplantısında değerlendirilmesi kararlaştırıldı.

  • OMÜ’nün uzaya açılan penceresi

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) bünyesinde 2007 yılında kurulan Planetaryumu bugüne kadar yaklaşık 220 bin kişi ziyaret ederek uzayı ve yıldızları seyretti.

    2006 yılında kurulduğundan itibaren ziyaretçi akınına uğrayan Planetaryum (sanal gökevi), bugüne kadar yaklaşık 200 bin kişiye ev sahipliği yaptı. Hem akademik çalışmaların yapıldığı hem de bilgi ve tecrübelerin öğrencilere aktarıldığı Planetaryumda; gökyüzündeki yıldızların, gezegenlerin ve derin uzay cisimlerinin yapay görüntüleri özel olarak tasarlanmış projektör yardımıyla kubbe şeklindeki tavana yansıtılarak inceleniyor. Planetaryumda gökyüzünün yüzlerce yıl önceki ya da sonraki hâlini görerek gök cisimlerine yaklaşıp ayrıntıları incelemek ve zamanı değiştirmek de mümkün hâle geliyor.

    Yılda ortalama 5 bin öğrenciye kapılarını açan Planetaryumun yanında faaliyet gösteren Gözlemevinde de bilimsel faaliyetler yürütülüyor. Anaokulu öğrencisinden üniversite öğrencisine, çeşitli meslek mensuplarından akademisyenlere kadar herkese kapılarını açan Gözlemevinde havanın açık olduğu bulutsuz gecelerde bilimsel gözlemler yapılıyor.

    Yıldızlararası yolculuk

    Gözlemevi sorumlusu Selami Kalkan yapılan çalışmalara dair “Planetaryumda güneş, yıldızlar, gezegenler ve diğer gök cisimlerinin yapay görüntüsü, özel bir yansıtıcı sayesinde kubbe şeklindeki tavana yansıtılıyor ve böylelikle uzay boşluğundaki hareketler gerçekçi şekilde simüle ediliyor. Uzayı algılamanın, güneş, gezegenler ve yıldızlara ulaşmanın ne denli önemli olduğunu kavramamız gerekiyor. Gözlemevimizde de uzaya açılan penceremizden yıldızlar arasında yolculuğa çıkmak, kara delikler arasında kaybolmak ve güneşe dokunmak mümkün” diye konuştu.

    Samsun ve çevre illerden ziyaretçi akınına uğrayan Planetaryumun son konukları ise Samsun Ertuğrul Gazi Ortaokulu öğrencileri oldu. Planetaryuma gelen öğrenciler uzayı ve yıldızları yakından tanıma imkânı bulduklarını, gördükleri karşısında çok heyecanlandıklarını dile getirdiler.

    Gözlemevinde, Karadeniz’de gözlem geceleri az olduğu için havanın uygun olduğu gece saatlerinde bilimsel gözlemler yapılabiliyor. Ayda iki kere halka açık olarak yapılan gözlemlerden elde edilen bulgular detaylıca incelendikten sonra kayıt altına alınıyor. Gözlemevinin yanı sıra Planetaryum, hafta içi her gün misafirlerin ziyaretlerini bekliyor.

  • OMÜ’nün İHA’sına ODTÜ’den ödül

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Mühendislik, Havacılık Uzay Bilimleri ve Tıp Fakültesi öğrencileri, DİK-İHA insansız hava araçları yarışmasından ödül ile döndü.

    Orta Doğu Teknik Üniversitesinin (ODTÜ) bu yıl ilkini düzenlediği ve Boeing’in sponsor olduğu “Dikine Kalkan İnsansın Hava Aracı Yarışması”na, OMÜ Mühendislik Fakültesi Malzeme Bilimleri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Özür Demircan’ın danışmanlığında katılan Atmaca Takımı, “Atlas” isimli, döner kanatlı dikey iniş ve kalkış yapabilen (VTOL) araçları ile Genel Kategoride Üçüncülük Ödülü’ne layık görüldü.

    Orta Doğu Teknik Üniversitesinin Ankara Yerleşkesi’nde yapılan yarışmaya 6 üniversiteden 11 takım katıldı. Ondokuz Mayıs Üniversitesini Mühendislik Fakültesi öğrencileri Erol Çelebi, Muhammet Emin Fırat, Enes Yamanoğlu Havacılık Uzay Bilimleri fakültesi öğrencileri Ergun Umut Kılınç, Selahattin Selek ve Tıp Fakültesi öğrencisi Abdülvahit Işık’ın içinde bulunduğu 6 kişilik Atmaca Ekibi temsil etti. Ekibin tasarladığı insansız hava aracı kaza, afet ve sel gibi acil durumlarda kullanılarak arama kurtarma faaliyetlerine yardım etmek amacıyla tasarlandı.

    Yarışma, yangın veya kaza gibi acil durumlarda insanlara yardım edecek, sivil kullanıma yönelik İnsansız Hava Araçlarının (İHA) geliştirilebileceğini ortaya koymak amacıyla düzenlendi. Yarışmada ayrıca iHA’ların otonom uçuş, uçuş dayanıklılığı, görüntü-işleme kabiliyetleriyle uygun sırayla yük bırakma yetenekleri de test edildi.