Etiket: Oluşturmak

  • Tügik Başkanı: “İstihdam Oluşturmak İşverenlerin Sorumluluğudur”

    TÜGİK Genel Başkanı Erkan Güral, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın işverenlere yönelik yaptığı ’İstihdam’ çağrısına ilişkin istihdam oluşturmanın işverenlerin sorumluluğunda olduğunu söyledi.

    Türkiye Genç İşadamları Konfedarasyonu (TÜGİK) Genel Başkanı Erkan Güral Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın istihdam çağrısına destek verdiğini belirtti. Güral, “Cumhurbaşkanımızın çağrısından kendimize vazife çıkartıyor ve istihdamın arttırılması amacıyla TÜGİK üyelerine yönelik yaptığımız çalışmalarımızı hızlandırarak devam ettiriyoruz” dedi. Türkiye’de işsizliğin, özellikle genç işsizliğinin yakıcı bir problem olduğunu belirten Güral, istihdam oluşturmanın işverenlerin sorumluluğu olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Sayın Cumhurbaşkanımızın önceki gün Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Konferası’nda Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) üyesi işverenlere yönelik yaptığı, ’Her TOBB üyesi işveren bir kişiyi işe alsa 1 milyon 500 bin işsize iş sağlanır’ önerisini destekliyor ve bu çağrıdan kendimize vazife çıkartıyoruz. İstihdamın ekonomimizde yaratacağı canlanmayı ve sosyal dengelerimize yapacağı katkıyı görüyor ve yeni işler yaratmak amacıyla TÜGİK üyelerine yönelik yaptığımız çalışmalarımıza Cumhurbaşkanımızdan aldığımız şevkle devam ediyoruz”.

  • Gölpazarı’nda Özel Eğitimde Farkındalık Oluşturmak Kursu

    Bilecik’in Gölpazarı ilçesinde özel eğitimde farkındalık oluşturmak için kurs verildi.

    Gölpazarı Şehit Kemal Ay Anadolu Lisesi toplantı salonunda saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından verilen kursa, Gölpazarı ve Yenipazar ilçelerinden 120’ye yakın okul müdür ve öğretmenler katıldı. Bilecik Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından Avrupa Birliği destekli projede 3 öğretmenin bilgiler verdiği kursa, engelli öğrencilerin okuldaki davranış şekiller ve sorunları anlatıldı. Katılımcılara engelli öğrencilerin karşılaştıkları sorunlarıyla başa çıkabilmeleri için yeni yöntemler anlatıldı.

  • ’Güçlü Kadın Güçlü Toplum’ Oluşturmak Adına ’Bağış Kartı’ Projesi

    Biçen İcra Kurulu Başkanı İhsan Biçen, kadının toplumda güçlenmesi amacıyla gelirlerinin Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na bağışlanacak ’Bağış Kartı’ projesini başlattıklarını açıkladı.

    Biçen İcra Kurulu Başkanı İhsan Biçen, kadının toplumda güçlü konuma gelmesi amacıyla gelirlerinin Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na bağışlanacak ’Bağış Kartı’ projesine imza attıklarını belirtti. Üniversite öğrencisi Özgecan Aslan’ın Mersin’de öldürülmesinin ardından ’Güçlü kadın Güçlü toplum’ sloganıyla projeye başladıklarını söyleyen Biçen, “Ülkemizde her gün kadına yönelik çok sayıda şiddet haberi duyuyor, okuyorduk. Tabi basına yansımayan ve bilemediğimiz birçok şiddet mağduru kadınımızın olduğunu da biliyorduk. Ancak 11 Şubat 2015’te öyle bir cinayet haberi duyduk ki bu vahşet karşısında kayıtsız kalamazdık. Herkesi yasa boğan, herkesin kanını donduran ve kamuoyunca ‘Özgecan Cinayeti’ adıyla sahiplenilen büyük trajedi bizleri de harekete geçirdi. Bu acı günleri takip eden ‘8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nü kutlamak ise, katılırsınız ki, olanaksız ve anlamsız kaldı” dedi.

    Biçen olarak topluma anlamlı bir hatırlatma yapmak üzere bir sosyal sorumluluk projesi başlatmaya karar verdiklerini dile getiren Biçen, “’Güçlü Kadın Güçlü Toplum’sloganı ile adlandırdığımız projemizi 7 Mart 2015 tarihinde hayata geçirdik.Projemizde, toplamda 1 milyon adet Biçen poşeti üzerine ‘’Güçlü Kadın, Güçlü Toplum’’ sloganı yazarak, kadının toplumdaki yerinin önemine bir kez daha dikkat çektik. Poşetlerin diğer yüzünde ise Hürriyet Gazetesi’nin başlattığı ve yakın zamanda Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na devrettiği ‘Aile içi Şiddet Acil Yardım Hattı’ numaralarına yer vererek mevcut kampanyaya güç verdik. ‘Aile içi Şiddet Acil Yardım Hattı’ numaralarının yanı sıra eklediğimiz, “Şiddet görüyorsanız ya da şiddete uğrayan birini tanıyorsanız lütfen bu numaraları arayın” mesajı ile konuya özel bireysel duyarlılığın arttırılmasını hedefledik. Ayrıca Hürriyet Gazetesi’nin ‘Aile İçi Şiddete Son’ adlı kitapçıklarını market kasaları aracılığı ile müşterilerimize ulaştırmak suretiyle bireysel yasal hak ve sorumluluklarımız konusunda vatandaşlarımızı daha ayrıntılı bir şekilde bilgilendirme yoluna gittik” şeklinde konuştu.

    Yine ‘’Güçlü Kadın, Güçlü Toplum’’ kampanyası kapsamında Mart ayı boyunca tüm Biçen Marketler’e asılan afiş görselleri, radyo anonsları, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel üretilen ve Biçen çalışanlarının yakalarında taşıdıkları özel rozetler aracılığı ile tüm ziyaretçilere ‘’Güçlü Kadın, Güçlü toplum’’ mesajını ilettiklerini vurgulayan İhsan Biçen, “Bu mesajları vatandaşlarımıza iletmeye devam edeceğiz. Sosyal sorumluluk bilincimiz gereği gerçekleştirdiğimiz etkinliklerimizi her yıl yenileyerek konuya özel duyarlılığı arttırmakta ve diri tutmakta kararlıyız. Sosyal sorumluluk projemiz çerçevesinde gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle mağazalarımızı ziyaret eden 10 milyonu aşkın kişiye duyarlılığı artıracak mesajlar verdik. Çeşitli sosyal medya paylaşımları ile sesimizi azımsanmayacak bir kitleye duyurduk. İlaveten, Erzurum’un sosyal sorumluluk bilincine sahip Düzgün Marketleri projemize destek verdi; Erzurum’da da aynı proje hayata geçirilmiş oldu. ‘’Güçlü Kadın Güçlü Toplum’’ sosyal sorumluluk projemiz, her yıl düzenlenen “Yerel Zincirler Buluşuyor” organizasyonu ve ‘Perakendenin En Parlak Fikirleri’ yarışmasında en iyi sosyal sorumluluk projesi dalında birincilik ödülüne layık görüldü” dedi.

    Sosyal sorumluluk bilincine sahip bir ekip olarak, toplumun ferahı ve mutluluğu için, üzerimize düşen görevleri yapmak zorunda olduklarını söyleyen Biçen, “Şunu iyi biliyoruz ki; özgüveni yerinde, güçlü ve başarılı kadınlar toplumsal mutluluğun da teminatıdır. Bu sebeple yine ve yeniden ‘’Güçlü Kadın Güçlü Toplum’’ dedik ve projemizin ikinci aşamasını hayata geçirdik” şeklinde konuştu.

    “BAĞIŞ KARTI GELİRLERİNİ NOTER EŞLİĞİNDE DEVREDECEĞİZ”

    18 Şubat 2016’da başlatılan ’Bağış Kartı’ projesiyle Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na maddi destekte bulunmayı düşündüklerinin belirten Biçen İcra Kurulu Başkanı İhsan Biçen, “Biçen ekibi olarak, Biçen kasiyerlerince tanesi 1 TL’den satışa sunulan bağış kartlarından toplanacak tüm geliri Noter eşliğinde TKDF’ye bağışlayacağız. Bu bağışlarla aynı zamanda şiddet mağdurlarına 7-24 destek veren ‘Acil Yardım Hattı’nın da yaşatılması sağlanmış olacak. TKDF‘’nin yürüttüğü Aile İçi Şiddet Acil Yardım Hattı’na toplamda 21 ülkeden kadınlar ulaşıyor ve hukuki, psikolojik ve barınma desteği alabiliyorlar. Başlattığımız ’Bağış Kartı’ kampanyası ile amacımız, bir yandan mağdurlara maddi destek sağlarken öte yandan, kartların üzerindeki anlamlı mesajlar sayesinde, konuya özel toplumsal bir farkındalık oluşturmaktır” diyerek sözlerini sonlandırdı.

  • Türkiye İnovasyon Haftası, ’Farklı Düşünmek’ Ve ’Fark Oluşturmak’ İçin Başladı

    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği ‘Türkiye İnovasyon Haftası’ etkinlikleri başladı. Türkiye İnovasyon Haftası’nın partner ülkesi Hollanda Prensi Maurits van Oranje-Nassau da inovasyon için üç önemli etkene dikkat çekerek, bunları mükemmel bir fikir, seçkin bir ekip ve yüksek kaliteli ekosistem olarak açıkladı.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği ‘Türkiye İnovasyon Haftası’, ’Sınırsız inovasyon, sınırsız potansiyel’ sloganıyla başladı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi açılış konuşmasına, “Hintli bir guru, ‘Bütün dünyayı değiştirmene gerek yok, sadece kendini değiştir ve tüm dünyayı değiştirmeye başlamış olacaksın. Çünkü sen dünyanın bir parçasısın. Tek bir insan bile değişse, bu değişim binlerce insana ulaşacak.’ Biz de bu etkinlikte bir kişiye bile ilham olabilirsek, bir kişiyi bile farklı düşünmeye yönlendirebilirsek, kendimizi başarılı sayacağız” sözleriyle başlayarak inovasyon yolunda değişim hedeflerini ortaya koydu.

    TİM Başkanı Büyükekşi, Einstein’ın “Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir” sözlerini de hatırlatarak, “Çünkü, inovatif insanlar, daha az kreatif olan insanlardan daha fazla hata yaparlar, çünkü peşinden koştukları fikir sayısı da çoktur. Gençlerimiz bu yolda hata yapmaktan korkmasınlar. İnovasyonun aynı zamanda bir sabır işi olduğunu unutmasınlar” diyerek gençlere inovasyon için yol gösterdi.

    İnovasyonun sadece nano-teknolojiden, fütürizmden teknolojiden ibaret olmadığına işaret eden Büyükekşi, “İnovasyon değer katmak demek. Eğer bir ürüne, bir sürece, bir fikre değer katabiliyorsanız inovasyon yapabilirsiniz. Eğer içinizde bir kişinin dahi hayal dünyasında bir kıvılcım yakabilirsek, bir inovatif fikrin dahi tohumunu atabilirsek, bir inovatif girişimin dahi yolunu açabilirsek, biz amacımıza ulaşmış olacağız. Özellikle gençlerimize sesleniyorum: ‘Yapamazsın’ diyen sesleri geride bırak, ‘Sen’, içinden gelen sese bak. Farklı ol, Farklı düşün, Fark oluştur” şeklinde konuştu.

    HOLLANDA PRENSİ’NDEN İNOVASYON TÜYOLARI

    Etkinliklere katılan partner ülke Hollanda Prensi Maurits van Oranje-Nassau da konuşmasında, “Başarılı bir inovasyonda üç etken söz konusudur. Her şey, büyük fikirler ve çığır açan teknolojilerle başlar. Bunlar genellikle yıllar boyunca yapılmış olan araştırma ve geliştirme yatırımlarının birer sonucudur. İkinci etken ise işbirliğidir. Başarılı bir inovasyon için mükemmel bir fikre ve bu fikri hayata geçirecek seçkin bir ekibe ihtiyacınız var. Başarının üçüncü kilit etkeni de para veya diğer bir ifadeyle yüksek kaliteli bir ekosistemdir. Mahsulün yetişmesi için öncelikle tohumlara, bir tarlaya ve gübreye ihtiyacınız vardır. Söz konusu gübre, girişim sermayesidir. Bu sermaye de hem yapılandırılmış hem de bol miktarda olmalıdır” dedi.

    Etkinliklerin bir başka ayağında ise Shell Eco-marathon yarışmasında Türkiye ödülleri sahiplerini buldu. Shell Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) işbirliğiyle bu yıl ilk kez düzenlenen maratonda geleceğin mühendislerini enerji tasarruflu otomobiller tasarlamaya ve üretmeye teşvik etme amacıyla gerçekleştirilmişti. Yarışmada, Türkiye birinciliğini Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden (KTÜ) ’Energy Technologies Team’ ekibi elde etti. KTÜ’lü ekip ödülünü, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem ve TİM Otomotiv Sektör Grubu Başkanı Ömer Burhanoğlu’nun elinden aldı. ’Energy Technologies Team’ ekibinin tasarladığı araç, Shell Eco-Marathon’da yaklaşık 50 kuruş değerindeki 1 kw’s elektrikle 144 km yol kat ederek birinci oldu.

    GİRİŞİMCİLİK İÇİN MÜŞTERİYİ BİLMEDEN YOLA ÇIKMAYIN

    ‘Türkiye İnovasyon Haftası’nın önemli konukları arasında yer alan Business Model Inc. CEO’su ve Strateji Tasarımcısı Patrick van der Pijl de konuşmasında start up girişimci örnekleri verdi. İsrailli bir girişimcinin ülkesinde elektrikli araç satışıyla ilgili çalışmalarını ve bunun başarısızlıkla sonuçlanmasını hatırlatan Pijl, “Müşteri kim ve müşterinin gerçek sorunları ile beklentileri ne?” sorularından yola çıkılarak girişimciliğe başlanması gerektiğinin altını çizdi.

    İnovasyon Uzmanı ve Fütürist Peter Hesseldahl da etkinlikte inovatif çalışmalardan örnekler verdi. Dünya çapında farklı insanlar bir araya gelerek yenilikler oluşturduğunu ve günümüzde bunun için fabrikaya gerek kalmadığına değinen Hesseldahl, “Burada katılımcılık önemli. Üç boyutlu yazıcılarla teknoloji her yerde var. Farklı eller ve farklı tariflerle oluşturulan inovatif projeler yapılabiliyor” diye konuştu.

    Koç Holding A.Ş Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Arçelik olarak Türkiye İnovasyon Haftası’nın stratejik destekcisi olduklarını hatırlatarak, “İnovasyon kültürünün TİM liderliğinde artan önemi ve gelişimini görmek bizi heyecanlandırıyor. Biz de inovasyonu stratejimizin temel taşı olarak görüyoruz. Teknoloji ve inovasyonda sınır yok bilinci ile çalışıyoruz. İnovasyonu toplumsal düzeyde sahiplenmemiz gerekiyor” dedi.

  • Bitlis HSM Farkındalık Oluşturmak Amacıyla Stant Açtı

    Bitlis Halk Sağlığı Müdürlüğü (HSM) Ruh Sağlığı Birimi ve Obeziteyle Mücadele Birimi ile Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM), Bitlis Devlet Hastanesi girişinde stant açtı.

    Obeziteyle Mücadele Birimi, ara öğün farkındalığı oluşturmak amacıyla standı ziyaret eden vatandaşlara ayran ve yeşil elma ikram etti. KETEM’de görev yapan Meryem Söyler, Türkiye Halk Sağlığı Müdürlüğü (HSM) Daire Başkanlığı tarafından akciğer kanserine karşı farkındalık oluşturmak amacıyla Koca Ciğer Projesi’nin Bitlis’te uygulamaya başladığını söyledi. Bitlis Halk Sağlığı Müdürlüğü bulaşıcı olmayan hastalıklar kapsamında, Kanser Şube Müdürlüğü tarafından halkı bilinçlendirmek amacıyla stant açtıklarını belirten Söyler, “Proje kapsamında Bitlis Devlet Hastanesi’nde Koca Akciğer maketini açtık. Gelen vatandaşlara akciğer kanseri hakkında bilgilendirmeler yaptık. Akciğer maketi vatandaşlarımız ilgisini çekti” diye konuştu.

    Bitlis HSM’de Beslenme ve Diyet Uzmanı olarak görev yapan Gülhan Güngör ise, 14 Kasım Dünya Diyabet Günü nedeniyle Bitlis Devlet Hastanesi girişinde stant açtıklarını söyledi. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Ve Kanser Şubesi Obezite Birimi olarak böyle bir stant açtıklarını ifade eden Güngör, “Stant çalışması kapsamında vatandaşlara diyabette beslenme ile ilgili eğitimler verdik. Ara öğünlerini tercih etsinler diye elma ve ayran dağıtımı dağıttık. Ayrıca 18 yaş üstü bireylerin kan şekeri ölçümü yaptık. Kan şekeri ölçümleri sınırların üzerinde çıkarları dahiliye veya diyabet polikliniğine göndererek vatandaşlarımızı bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Diyabet bildiğiniz gibi önlenemez bir hale geldi. Dünya Sağlık Örgütü ve Türkiye Halk Sağlığı Müdürlüğü, diyabetle başa çıkmaya çalışıyor. Bu kapsamda etkinlik düzenledik. Bugün burada diyabette beslenmenin önemini ve beslenme kapsamında ara öğünlerin önemini anlatıyoruz” diye konuştu.

    Bitlis Halk Sağlığı Müdürlüğü’ne (HSM) bağlı Ruh Sağlığı Birimi ise, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslar Arası Dayanışma ve Mücadele Günü kapsamında “Şiddetin Her Türlüsü Şiddettir” broşürlerini dağıttı.

    Etkinliğe, Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencileri de katıldı.