Etiket: Olmaya

  • Bursa, Avrupa’nın yeşil başkenti olmaya aday

    Bursa, ‘2020 Avrupa Yeşil Başkenti’ unvanına aday oldu. ‘Avrupa Yeşil Başkenti Yarışması’nın 2020 yılı adayları arasına 12 ülkeden 13 şehir girdi, Türkiye ise Bursa ile aday listesinde yerini aldı.

    Bugüne kadar Avrupa ülkelerinden 10 şehrin kazandığı ‘Avrupa Yeşil Başkenti Yarışması’nın 2020 yılı için heyecan dorukta. ‘Yeşil başkent’ unvanı, diğer Avrupa şehirlerine örnek olmanın yanı sıra turizm, iş ve hayat merkezi olarak da şehirlerin itibarını pekiştirirken; 2020 yarışmasına Türkiye, İngiltere, Macaristan, Belçika, Portekiz, Finlandiya, Çek Cumhuriyeti, İtalya, İspanya, Estonya, İzlanda ve Polonya’dan 13 şehir aday oldu. Türkiye’den de Bursa’nın adaylık dosyası konsey tarafından kabul edildi.

    Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, yaptığı açıklamada, değerleriyle göz dolduran Bursa’nın ‘yeşil’ kimliğinin değerini vurgulayarak, “Bursa, çok güzel bir şehir. Yeşiliyle, doğasıyla, Uludağ’ı, denizi, tarihi, kültürü, maneviyatı ve bütün güzellikleriyle özellikli bir şehir. Bursa’da yaşamak gerçekten bir ayrıcalıktır. Bursa, her zaman ‘Yeşil’ sıfatıyla nitelenmiş, akıllarda ‘Yeşil Bursa’ olarak yer etmiş bir şehir. Bizler de bugün ve geleceğe yönelik çalışmalarımızı planlarken, Bursa’daki bu doğal zenginliği ve yeşili öne çıkaran, kentin estetiğini gözler önüne seren adımlar atmaya özellikle dikkat ediyoruz. ‘Yeşil Bursa’nın ‘Avrupa Yeşil Başkenti Yarışması’nda değer bulması çok heyecan verici bir durum. Bursa’nın güzelliklerinin dünyaya tanıtılması adına da çok gurur verici olan bu adımın sevincini yaşıyoruz” diye konuştu.

    Başkan Aktaş, unvanın önemini vurguladığı açıklamasında, “Yeşil başkent unvanının alınması halinde Bursa’nın itibarı, hem Türkiye’de hem de dünyada bir kat daha artacak. Dünyada bu şehirleri takip eden turistler de var. Bursa turistler için bir cazibe merkezi olacak” dedi.

    Başvuruda Bursa için; iklim değişikliği ile mücadele, iklim değişikliğine uyum, sürdürülebilir ulaşım, sürdürülebilir arazi kullanımı, doğa ve biyoçeşitlilik, hava kalitesi, gürültü yönetimi, katı atık yönetimi, su ve atıksu yönetimi, ekoyenilik, enerji performansı, entegre çevre yönetimi olmak üzere 12 farklı gösterge alanında yapılan, yapılmakta olan ve gelecekte yapılması planlanan çalışmalar değerlendirildi.

    Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda kurum içi ve kurum dışı birçok paydaşın desteğiyle doldurulan başvuru formunda; yeşil alanların artırılması, iklim değişikliği ile mücadele, karbon ayak izinin belirlenmesi, iklim değişikliği eylem planı, entegre atık yönetimi, şehrin gürültü haritasının çıkarılması, atık su arıtma tesislerinin yapılması, alt yapı sisteminin yenilenmesi, katılımcı yönetim, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, raylı sistemler ve bisiklet yollarının geliştirilmesi gibi birçok çalışma ön plana çıkarıldı.

    Nisan sonuna doğru kısa listeye kalan şehirler açıklanacak. Kısa listeye kalan şehirler jüriye sunumlarını yapacak ve Haziran 2018’de de ödülü kazanan açıklanacak. ‘Avrupa Yeşil Başkenti Ödülü’nün 10. senesi olması sebebiyle kazanan şehir 350 bin Euro para ödülü ile ödüllendirilecek.

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Kaya: “Bugün olduğu gibi bu günden sonra da tüm engelli bireylerimizin yanında olmaya devam edeceğiz”

    Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Betül Sayan Kaya, izlemek için geldiği Kayserispor-Fenerbahçe maçı öncesi yaptığı açıklamada , 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla 81 ilde yürüyüş düzenlediklerini ifade ederek; “Bugün olduğu gibi bu günden sonra da tüm engelli bireylerimizin yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

    Maçı oynanacağı Kadir Has Stadı’nda basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Bakan Kaya, otizm hastalığı ile birlikte tüm engelli bireyler ve ailelerinin yanında olduklarını ifade ederek; “Bugün 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü. Biz de Aile Bakanlığı olarak 81 ilimizde otizm konusunda farkındalık oluşturmak üzere ‘fark et, kabul et ve bizimle yürü’ sloganıyla birlikte otizmli çocuklar ve ailelerimizle birlikte yürüyüşler yaptık. Otizm erken teşhis yapıldığında, gerekli tedavi ve eğitimle birlikte ailelerin ve bizlerin de desteğiyle çok iyi sonuç alınan bir rahatsızlık. Biz otizmli bireylerimizin ve ailelerimizin yanındayız. Şimdi de Fenerbahçe – Kayserispor maçındayız. Farkındalık oluşturmak için buradayız. Hem Fenerbahçe hem de Kayserisporlu sporcularımıza, takım yönetimimize çok teşekkür ediyorum otizm konusunda farkındalık oluşturmak için bize destek olduklarından dolayı. Tüm ülkemizde bu konuda farkındalık çalışmalarıyla aileleri bilinçlendiriyoruz. Sizin de çocuğunuzun sınıfında otizmli bir arkadaşı olabilir. Onu fark edip kabul edin, destek olun. Aile Bakanlığı olarak Otizm Spektrum Bozukluğu Ulusal Eylem Planımızı geçtiğimiz sene kamuoyuyla paylaşmıştık. Bu kapsamda farkındalık eğitim çalışmalarıyla diğer ilgili bütün bakanlıkların koordinasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu hastalıkla birlikte tüm engellilerimizin ailelerin, çocuklarımızın yanındayız. Hükümetimiz son 15 yıldır engellilere verdiği desteklerle ailelerimizi hiçbir zaman için yalnız bırakmıyoruz. Bugün olduğu gibi bu günden sonra da tüm engelli bireylerimizin yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

    Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Betül Sayan Kaya, sahaya çıkan futbolcu ve hakemlere otizm farkındalığı için mavi atkı taktı.

  • Türk gıda ürünleri Japonların gözdesi olmaya devam ediyor

    Türk gıda ihracatçıları, Japonya’ya ihracatlarını arttırmak için Japonya’nın Chiba kentinde düzenlenen Foodex Japan 2018-43. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na 42 katılımcı firma ile büyük ilgi gösterdi. Fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri üstlendi.

    Gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 80 milyar dolara ulaşan Japonya’ya Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatının artması amacıyla Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı Foodex Japan Uluslararası Gıda Fuarı’na 21. kez Türkiye Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştirdiklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, Türk gıda ihracatçıları açısından başarılı ve verimli bir fuarı geride bıraktıklarını, her geçen yıl katılımcı sayısının artmasından memnuniyet duyduklarını, iki ülke arasındaki dostluğa bağlı olarak Japonya’da Türklere ve Türk ürünlerine ilginin her geçen gün artmasından mutlu olduklarını kaydetti.

    Japonya’ya 2017 yılında gıda ihracatımız 153 milyon dolara ulaştı

    Tarakçıoğlu, “2016 yılında Japonya’ya 350 milyon dolar olan genel ihracatımız 2017 yılında 400 milyon dolara yükseldi. Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatı ise 2017 yılında 154 milyon dolar olarak gerçekleşti” dedi.

    Japonya’nın, 130 milyon nüfuslu, besinsel değeri yüksek, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip dost bir ülke olduğunun altını çizen Tarakçıoğlu, şöyle devam etti: “Japonya, Türk gıda sektörü için hedef pazarlardan bir tanesi. Foodex Japan Fuarı, Türk gıda ihracatçılarının hedefine ulaşmasında çok önemli. Üstelik organik ürün potansiyelimiz ve Japon halkının alım gücü dikkate alındığında Japonya önemli bir pazar. Japonya’ya gıda ürünleri ihracatımızın artışında Ege İhracatçı Birlikleri olarak yaptığımız fuar organizasyonu Turquality projemiz kapsamında yapılan etkinliklerin payı çok büyük. EİB’nin Japonya gıda ihracatı 2017 yılında 52 Milyon dolar olarak gerçekleşti. Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ürünleri ihracatının yüzde 34’ünü Egeli ihracatçılar gerçekleştirdi.”

    Resepsiyon düzenlendi

    Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türk gıda ürünlerini Japonya ve Güney Kore’de tanıtılmasına yönelik Turquality projesi kapsamında Foodex Japan 2018 Fuarı ile eş zamanlı olarak, Japon kamu temsilcileri, ithalatçı firmalar, basın mensupları, blogerlar ve fuar katılımcısı firma yetkililerinin, katılımıyla, Birliklerimizce 06 Mart 2018 Salı akşamı Türkiye Cumhuriyeti Tokyo Büyükelçiliği rezidansında bir resepsiyon düzenlendi.

    Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu resepsiyonla ilgili memnuniyetlerini belirtti ve şöyle devam etti: “Yaklaşık 300 kişinin katıldığı resepsiyonda, Türk gıda ürünlerinden yapılan yemekler ikram edildi, ülkemize özgü gıda ürünleri tanıtıldı, ebru sanatçısı Garip Ay özel bir performans sergiledi ve katılımcılara Türkiye’ye özgü hediyeler verildi.”

    Japonya’da gıdaların kaliteli olduğunu ifade eden T.C. Tokyo Büyükelçisi Hasan Murat Mercan, daha fazla konuda sinerji yaratarak ortaklıklar kurmak, böylece pastayı büyüterek ihracatımızın bu bölgeye artmasını sağlamak amacında olduklarını belirtti. Bu arada bir Egeli olarak kalbinin Ege’de kaldığını sözlerine ekleyerek işbirliklerinden dolayı Ege İhracatçı Birlikleri’ne teşekkür etti.

    Uzak Doğu’nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan Fuarı’na bu yıl, 83 ülkeden yaklaşık 3.400 firma katıldı. Fuarda Türkiye 720 metrekarelik stant ile yer alırken, Türkiye’den EIB milli katılımi ile 42, bireysel olarak 6 firma olmak üzere toplam 48 firma iştirak etti. Dört gün boyunca süren fuarı 76 binin üzerinde kişi ziyaret etti.

    Ünlü Türk Şef Sezener ziyaretçileri lezzet yolculuğuna çıkardı

    Foodex Fuarı sırasında ünlü Türk Şef M. Osman Sezener, Türk gıda ürünlerinden Japon damak tadına uygun hazırladıkları menülerle Japon konukları lezzet yolculuğuna çıkardı. Fuar süresince günde dört seans halinde ziyaretçilere ikram edilen Türk gıdaları, büyük beğeni kazandı ve övgü aldı.

    Ebru Sanatçısı Garip Ay özel bir performans sergiledi.

    Ülkemize özgü bir sanat olan ebruya Japonların sanata olan düşkünlüğünden dolayı önem verdiklerini belirten, büyük beğeni alan ebru sanatçısı Garip Ay, Türkiye standında özel performanslar sergiledi. Garip Ay, gıda ürünlerinden örnekleri de suyun üzerine resmederek ilgi çekti.

    Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Moiz Hemsi, Japonya’nın doğal ürünlere ilgisinden bahsederek Türklerle Japonların dostluğunun çok geçmiş yıllara dayandığını, Türklere karşı müthiş sevgileri olduğunu, kültürel bağlarla ikili ilişkilerin daha da artmasının beklendiğini dile getirdi. Başkan Moiz Hemsi ayrıca Japonya’nın makarna ithalatının yüzde 20’sini Türkiye’den gerçekleştirdiğini, Türk makarnasının Japonya’da pastadan aldığı payın her yıl arttığını ve glisemik endeksi düşük olan bulgur için Japon pazarında büyük potansiyeli olduğunu belirtti.

    Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep ise, kuru meyve sektörü açısından en önemli pazarlardan birisi olan Japonya’da daha da iyi bir yer edinmek adına çalıştıklarına, bu ülkede sıkı denetim yapıldığını, ihracatçılarımızın hassasiyet göstermeleri gereken bir pazar olduğunu vurguladı.

    Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, Japonya’da ülkemiz zeytinyağı henüz çok tanınmamakla birlikte yapılan tanıtımlarla önem kazanmaya başlandığını ve 2016 yılında 731 ton olan ihracatımızın 2017 yılında bin 158 tona ulaştığını kaydetti.

    Bu sene Türkiye standı yanında 42 m2 lik bir trend alanı kurduklarını ifade eden Celep, “Bu alanda Türk aşçı M. Osman Sezener tarafından Türk gıda ürünleri ile Japon damak tadına uygun yeni menülerle pişirim ve tadım aktivitesi yaptık. Japon sunucu tarafından ürünler ve tarifler ile ilgili mikrofon ile sunum yapıldı. Kuru meyveler, zeytin, zeytinyağı, şekerli mamuller, makarna, şehriye, bulgur, un, baharat vb. gıda ürünlerimizin yer aldığı tarifler ziyaretçilere ikram edildi.

  • Başbakan Yıldırım: “AK Parti iktidarıyla kadınlar toplumun her kesiminde daha fazla söz sahibi olmaya başladı”

    Başbakan Binali Yıldırım, AK Parti iktidarıyla kadınların toplumun her kesiminde daha fazla söz sahibi olmaya başladığına ifade etti.

    AK Parti Kütahya İl Kadın Kolları Başkanlığının 5. Olağan Genel Kuruluna katılan Başbakan Yıldırım, yaptığı konuşmada, “Türkiye’de 40 kadın belediye başkanımız var. Devlette çalışanların yüzde 40’ı, hakim savcıların yüzde 43’ü, üniversitede görev yapan hocaların, akademisyenlerin yarısı kadınlarımızdan oluşuyor. Öğretmenlerimizin yüzde 65’i kadınlardan oluşuyor. Kadınlar adım adım iktidarı ele alıyor” dedi.

    Slogan atmayıp iş yaptıklarını, kavga etmeyip eser ürettiklerini aktaran Yıldırım, son 16 yıllık dönemde şehirleri adeta yeni baştan imar ettiklerini, Türkiye’yi bir uçtan bir uca yatırım ve hizmetlerle donattıklarını söyledi. Başbakan Yıldırım, Ertuğrul Gazi’nin annesi Hayme Ana’nın “Bu dünya oturma yeri değildir. Yapacağın iyi ve doğru işlerle insanların hizmetinde bulunursan güzel övünçler senin olur” sözünü anımsatarak, “Biz de Hayme Ana’nın öğüdünü tuttuk, güzel işler yaptık, milletimizin dediği işleri yaptık, işte bugünlere geldik. AK Parti ruhu budur. İnançla, kararlılıkla gece gündüz demeden çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

    16 yılda 12 milyar lira yatırım yaptıkları Kütahya’nın geçen yıl 217 milyon dolar, Ocak ayında ise geçen yıla göre yüzde 15 artışla 18 milyon dolar ihracat yaptığını ifade eden Yıldırım, Kütahya’nın durmaksızın üretmeye, ihraç etmeye devam ettiğini, çinilerinin dünyayı süslediğini dile getirdi. Kütahya’nın modern hastaneler, okullar ve spor tesisleriyle büyüyüp geliştiğine işaret eden Başbakan Yıldırım, 2003’te sadece 10 kilometre olan bölünmüş yol sayısının da 310 kilometreye çıktığını dile getirdi. Yıldırım, Kütahya’nın sadece karayolunda değil havayolunda da ön sıralarda olduğunu, yolcu sayısının 5 yılda 3 binden 103 bine çıktığını belirterek, “Şimdi Kütahya’ya hızlı tren de geliyor. Hayırlı uğurlu olsun. Eskişehir’den Afyon’a, Isparta, Burdur’a kadar bu tren yolu devam edecek. Çok yakın zamanda 600 yataklı hastanemizi de hizmete açacağız. Bu yıl da Simav ve Hisarcık’a doğalgaz vereceğiz. Organize Sanayi Bölgesinde başladığımız çalışmalar tamamlandığında burada çalışan sayısı 12 binden 30 bine çıkacak. Gençlerimize, kadınlarımıza iş, aş temin edeceğiz. Kadın, engelli gençlere ilave iş sağlayan iş verenlere prim desteği vereceğiz. Kadınlarımızın çalışma hayatına daha fazla katılması için gündüz kreş bakımevlerini kadın işverenlerden yaptıranlardan vergi almayacağız. AK Parti olarak Türkiye’nin davasına sahip çıkan tek partiyiz. Türkiye’nin gücüne 15 yıldır güç katıyoruz. AK Parti milli iradenin temsilcisidir, AK Parti Türkiye’nin partisidir. Türkiye, AK Parti ile güçlendi, büyüdü” ifadelerini kullandı.

    “Çamur siyaseti yapanlar, siyaset sahnesinden silinecek”

    Başbakan Yıldırım, 16 yılda devrim niteliğinde işler yaptıklarını ifade ederek, ülkeyi 2002’ye kadar millete efendi olmak isteyenlerin yönettiğini dile getirerek, “Millete efendilik yapmak değil, millete hizmet zamanıdır. Başta ana muhalefet partisi, onun başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 20 Şubat’ta grup toplantısında diyor ki; ’Biz iktidara gelirsek kız çocuklarını okula gönderen ailelere destek vereceğiz.’ Uyan da balığa gidelim. 15 yıldır AK Parti bu desteği veriyor zaten. Söyleyeceksen yeni bir şey söyle, yapılanı söyleme. Memleketin işlerinden bihaber yollarda yürüyorlar. Biraz da millete ne iş yapıyoruz, ne hizmet ediyoruz, hangi destekleri yapıyoruz, hangi projeler yapılıyor buna kafa yorun” dedi.

    CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Türk bayrağı çağrısını anımsatan Başbakan Yıldırım, “Sen bayrağını cebine koyup Hakkari’ye girerken biz bayrağımız göğsümüzde, kalbimizde ve ofisimizde, Türkiye’nin her yerinde bayrağımızı dalgalandırıyorduk. Tabii ki güzel bir şey. Bu noktaya gelmiş olması da Türkiye adına büyük bir kazanımdır. Bayrağımız bizim canımız, rengi bizim kanımız, hilali bağımsızlığımızın sembolü, yıldızları her bir şehidimizin nişanesidir” dedi.

    “Çamur siyaseti yapanlar, siyaset sahnesinden silinecek” diyen Yıldırım, “Çamur siyaseti de, tembellik siyaseti de AK Parti’yle son buldu. Artık yan gelip yatarak her seçimden yenilgiyle çıktığı halde zafer nidaları atarak muhalefet yapanların miladı doldu. İnşallah cumhurbaşkanlığı sistemiyle milletin halini, memleketin geldiği yeri bilmeden boş boş konuşanlar, atanlar tutanlar tarihe teslim olacak. Çamur siyaseti yapanlar, siyaset sahnesinden silinecek. Dün halk oylamasında ’hayır’da bir olalım’ diyenler, bugün milli duruş, yerli duruş sergileyenlere ateş püskürüyor. Biz onların derdini biliyoruz. Onlar geleceklerini gördüler, kaybedeceklerini şimdiden anladılar, onun telaşını yaşıyorlar. Kongrelerimizin şu heyecanı, salondaki şu coşku onların uykularını kaçırıyor. Anladılar ki 2019 yenilgisi daha şimdiden kapılarını çalıyor. Hizmette kusur etmediğimiz için bu konuda söz bulamayanlar ’Cumhur İttifakı’na sataşıyorlar. Bu aciz siyaset karşısında söylenecek tek bir şey var, biz onları kendi haline bırakıp işimize bakalım” diye konuştu.

    Kongreye Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Başkanı Ahmet Arslan, AK Parti TBMM Grup Başkanvekilleri Mustafa Elitaş ile İlknur İnceöz, AK Parti Genel Başkan Yardımcıları Hayati Yazıcı, Mustafa Ataş, AK Parti Kadın Kolları Başkanı Lütfiye Selva Çam, AK Parti Kütahya Milletvekilleri İshak Gazel, Mustafa Şükrü Nazlı, Ahmet Tan ve Vural Kavuncu, Kütahya Belediye Başkanı Kamil Saraçoğlu, AK Parti Kütahya İl Başkanı Ali Çetinbaş, Kütahya İl Genel Meclisi Başkanı Musa Yılmaz, belediye başkanları, partililer ve vatandaşlar katıldı. Kongrede mevcut başkan Ceyda Çetin Erenlen yeniden seçilerek güven tazeledi.

  • Eva Herzigova marka yüzü olmaya devam ediyor

    Dünyaca ünlü model Eva Herzigova, 44 yaşında olmasına rağmen marka yüzü olmaya devam ediyor. Bir marka ile anlaşmasını yenileyen ünlü model, 2018 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun tanıtım yüzü oldu.

    1990’lı yılların aranan yüzlerinden dünyaca ünlü model Eva Herzigova 44 yaşına rağmen modellik yapmaya devam ediyor. 3 çocuk sahibi model, Alman yaşam tarzı markası Gerry Weber ile arasındaki işbirliğini uzattı. 2018 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun yüzü olan Eva Herzigova, Donald Schneider’ın kreatif yöneticiliğini yaptığı kampanyanın fotoğraf çekimleri Santorini’de Pamela Hanson tarafından gerçekleştirildi.

    Markanın 16 Mart 2018 tarihinde Eva Herzigova’nın katkılarının da yer aldığı bir diğer sınırlı üretim olan ’Kapsül Koleksiyonunu’ beğenilere sunacağı belirtilirken, İlkbahar/Yaz koleksiyonunun 7 Mart 2018 tarihinden itibaren tüm dünyada satışa sunulacağı kaydedildi.

    Koleksiyon hakkında verilen bilgiye göre, bu koleksiyonda pembe rengi öne çıkacak. Önemli görünümleri elbise ve pantolonlar üzerindeki çiçekli baskılarla pembe deri ceketler ön planda. Nakışlı jeanler ve kazaklar, yağmurluklar ve mavinin yeni tonlarında bluzlarla elde edilen rahat ve günlük görünüm de koleksiyonun öne çıkan özelliklerinden olduğu kaydedildi. Diğer dikkat çeken parçalar arasında farklı renklerde gündelik tulumlar, bukle spor ceketler ve deri ceketler yer alıyor.