Etiket: Olmadı

  • Balıkçılar “Bu yıl Hamsi avı olmadı” diyor ama uzmanlar aksini söylüyor

    Balıkçılar bu sezon Hamsi avının kısır geçtiğini belirtirken, su ürünleri araştırmacıları ise tam tersini söylüyor.

    Trabzon Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. İlhan Aydın, yaptıkları tespitlere göre bu sezon Hamsi avında önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 artış yaşandığını söyledi. Özellikle kamuoyunda bu yıl Hamsi’nin önceki yıllara göre çok daha az avlandığı algısının öne çıktığına dikkat çeken Aydın, daha önce 70-80 bin ton civarında avlanan Hamsi avının henüz sezonun bitmemesine rağmen 150 bin tonu bulduğunu söyledi.

    Hamsinin kısa sürede av verdiğini sonrasında ise azaldığını ifade eden Aydın, “Deniz, üç boyutlu bir ortam ve kısa süreli verilerle bir şey yapamıyorsunuz. Bu anlamda TÜBİTAK’la başladığımız yolculuğumuz Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın desteği ile devam ediyor. Son dönemde göç balıklarını inceliyoruz. Hamsi, Palamut, Lüfer, Çaça ve İstavrit gibi ekonomik anlamda önemli balık türlerimiz var. Bunlar aynı zamanda ekolojinin de temelini oluşturuyorlar. Bu türlerin doğası gereği zaman zaman avlarında iniş çıkışlar yaşanıyor. Hiç avcılık yapmazsanız da evet artacak ama orada da bir iniş çıkış olacak. Bu işin doğasında var. Fakat bu yıl Hamsi üzerinde geçmiş yıllara nazaran kamuoyunda az avlandığı şeklinde bir algı var. Halbuki bu sene geçen yıldan yaklaşık yüzde 50 daha fazla avladık. Tespitimiz, çalışmalarımız henüz bitmedi ama 150 bin ton gibi bir rakam ortaya çıkıyor. Bu da bize şunu gösteriyor. Bu yıl, 250-300 bin tona göre az ama 70-80-100 bin tona göre de daha fazla avladık. Dolayısıyla bunun bir döneme sıkışmış olması sorun teşkil ediyor. Son yıllarda hep böyle. Kısa süre içinde av veriyor sonra avcılık azalıyor. Mesela Lüfer ve Palamut’un çok olduğu zamanlarda o yıl ve devam eden yıllarda Hamsi’de azalma oluyor. Bunu net olarak 2005-2012 ve 2012-2016 yılları arasında tespit ettik” dedi.

    “Palamut avında dünya birincisiyiz”

    Palamut avında Türkiye’nin dünya birinci olduğunu da kaydeden Aydın, “5 bin tonlardan başlayıp 70-80 bin tonlara varan palamut avımız var. Palamut avında dünyada birinciyiz. Bizden sonra Meksika geliyor. Dolayısıyla 5 türü (Hamsi, Palamut, Lüfer, Çaça ve İstavrit ) dahil ettiğimiz projedeki ürettiğimiz rakam çok önemli. Çünkü bu türler hem Türkiye balık üretiminin yüzde 70-80’nini oluşturuyor hem de tüm Akdeniz havzası, Karadeniz’i de içine aldığımızda yüzde 80’ninden fazlasını oluşturuyor. Dolayısıyla bu türlerin çoğunluğunu biz avlıyoruz bununla ilgili çabayı da biz gösteriyoruz” diye konuştu.

  • TŞOF Başkanı Apaydın: “2017 yılı ulaştırma sektörü için kolay bir yıl olmadı”

    Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, 2017 yılının ulaştırma sektörü için zor bir yıl olduğunu ancak her zaman yanlarında olduklarına inandıkları hükümetin vereceği destekler ile bu zorlu dönemi 2018 yılında aşmaya çalışacaklarını belirtti.

    TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, yaptığı yazılı açıklama ile 2017 yılını değerlendirerek, 2018 yılından beklentilerini açıkladı.

    Apaydın, “Başta taksici, servis aracı, minibüs, dolmuş, halk otobüsçüsü, kamyoncu ve nakliyeci esnafımızın yaşamış olduğu sorunlar nedeniyle 2017 yılı sektörümüz için zor bir yıl oldu. Akaryakıta gelen zamlar, yedek parça fiyatlarının artışları, korsan taşımacıların her yerde boy göstermesi, market servislerinden kaynaklanan haksız rekabet ve bazı toplu taşıma araçlarında yaşanan olumsuz örnekler yüzünden şoför esnafı zor bir yıl geçirdi. Ayrıca Karayolu Taşıma Kanunu’na istinaden yetki belgesi almış olan esnaflarımız araçlarını sattığında belgeleri belirli bir süre sonra iptal olmaktadır. Yetki belgeleri üzerinde herhangi bir devir hakları bulunmamaktadır. Bu konudaki devir hakkı mutlaka verilmelidir. Bununla birlikte mesleği bırakan ve tekrar geri dönmek isteyenlere bir kolaylık sağlanmalı. Ayrıca K1 ve K2 yetki belgelerinin federasyonumuza bağlı odalar tarafından kendi üyelerine de verilme imkanı sağlanmalıdır” dedi.

    “Haksız rekabetin önüne geçilmeli”

    Durmadan artan akaryakıt fiyatları, esnafın ödemek zorunda olduğu gelir vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, Katma Değer Vergisi, Özel Tüketim Vergisi, zorunlu sigorta primleri düşünüldüğünde sınırlı sermayesine emeğini de katarak çalışan nakliyeci esnafının 2017 yılının zor geçtiğinin altını çizen Apaydın, “C türü yetki belgeli araçlar yurt dışından ucuza aldıkları motorini yurt içindeki eşya taşımacılığında kullanan C2 yetki belgeli taşımacılar daha ucuza mal taşıma imkanına sahip olup, sadece yurtiçi eşya taşımacılığı yapmak zorunda olan K1 yetki belgesine sahip kamyoncu esnafı için haksız rekabet oluşturulmaktadır. Öte yandan C2 yetki belgeli yüksek kapasiteli araçlar dört-beş kamyonun taşıyabileceği yükü bir seferde alarak taşımak suretiyle kamyoncu esnafının iş alma imkanını da kısıtlamaktadır. 2018 yılında bu konuda esnafımızın mağduriyetini önlemek için C türü yetki belgesine sahip olan kişilerin yetki belgelerini ikinci şahıslara kiralamasının önlenmesi ve C2 yetki belgesi sahiplerinin sadece uluslararası eşya taşımacılığı yapabilecekleri şartı getirilmelidir” ifadelerini kullandı.

    Benzin ve mazot fiyatlarının yanı sıra yedek parça fiyatlarına gelen zamların taşımacı esnafı büyük oranda zorladığını dile getiren Apaydın, “Tüm bu zamlarla başa çıkabilmek için tarım sektöründe olduğu gibi ticari araçlara da akaryakıt desteği verilmesi gerekir. Çünkü şoför esnafı, ardı arkası kesilmeyen zamlarla artık başa çıkamıyor. Zamların yanı sıra bir de korsan taşımacılık yapanlar ile bazı büyük market servislerinin ulaşım aracı gibi kullanılması da taşımacı esnafı mağdur ediyor” dedi.

    “Ticari araçlarda zorunlu trafik sigorta primleri indirilmeli”

    Trafiğe kayıtlı 22 milyon aracın 8 milyonunun sigortasız olduğunu belirten Apaydın, şunları kaydetti:

    “Zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasına geçilmesine rağmen halen primler yüksek. Öyle ki ülke genelinde 22 milyonu aşkın trafiğe kayıtlı aracın 8 milyonu sigortasız durumda. Bunun tek sebebi ise primlerin yüksek olmasından başka bir şey değil. Fiyatların aşağı çekilmesi ile zorunlu trafik sigortası yaptırmayan araç sayısı mutlaka aşağı gelecektir. Diğer taraftan herhangi bir kaza durumunda esnafımızın suçlu veya suçsuz olması gözetilmeksizin sigorta primleri haksız yere artmaktadır. Ticari araçlarda sigorta primlerinin indirilerek esnafımız açısından ödenebilir hale getirilmelidir. Kazalarda suçsuz olan esnafımızın, hasarsızlık oranları düşürülmemeli ve sigorta primleri artırılmamalı. Ruhsatında minibüs yazan araçlar, kanun gereği otobüs vergisi ödemek zorunda kalıyor. Daha önce bu mağduriyetin giderileceğine yönelik sözler verilmişti. Ancak bu konudaki düzenlemeler henüz hayata geçirilemedi. 2018 yılında yapılacak değişiklik ile bu mağduriyetin önüne geçilmesi ve vergi dairesindeki mükellefiyetinde minibüs işletmesi olarak görülen araçların otobüs vergisi değil minibüs vergisi ödemesinin önünün açılması gerek. Akaryakıttan trafik sigortasına kadar tüm maliyetleri artan esnafa bir darbe de MTV’den gelmemeli.”

    “Olumsuz örnekler itibar zedeliyor”

    Son zamanlarda toplu taşıma araçlarında yaşanan bazı olumsuz örneklerin şoför esnafının itibarını zedelediğini ifade eden Apaydın, “Okul servislerinde, taksilerde, dolmuşlarda ve otobüslerde yaşanan bazı olumsuz örnekler toplumda büyük tepki çekti. Bu haberler maalesef ki şoför esnafının itibarını zedeliyor. Ancak işini hakkıyla yapan şoför esnafımızın bu olumsuz örnekler yüzünden mağdur olmasını istemiyoruz. Ne de olsa beş parmağın beşi bir değil. Yaşanan bu üzücü olaylardan tüm şoför esnafını sorumlu tutmak büyük bir yanlışlıktır. Dilerim ki 2018 yılı tüm ulaştırma sektörü için kazasız belasız bol kazançlı bir yıl olur” dedi.

  • Otomobiller kafa kafaya çarpıştı yaralanan olmadı

    Sakarya’nın Akyazı ilçesinde meydana gelen trafik kazasında yaralanan olmaz iken, iki otomobilde de maddi hasar meydana geldi.

    Edinilen bilgilere göre, Akyazı ilçesi D-100 karayolu Kızılcıkorman mevkiinde, Hendek’ten Adapazarı istikametinde giden Emre B. idaresindeki 54 B 6030 plakalı otomobil önüne çıkan araca çarpmamak için manevra yapınca karşı şeride geçti. Kontrolden çıkan otomobil, Adapazarı Hendek istikametinde giden Pirağa T. hakimiyetindeki 54 BZ 462 plakalı kamyonet ile kafa kafaya çarpıştı. Kazayı gören çevredeki vatandaşlar, olay yerine 112 ve itfaiye ekiplerini çağırdı. Meydana gelen kazada yaralanan olmazken, her iki araçta da büyük çapta maddi hasar meydana geldi.

    Otomobilden savrulan parçalar, D100 karayolu trafiğini kısa süreliğine durma noktasına getirdi. Jandarma ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.

  • Leonardo: “Futbol adına her şeyi yaptık ama olmadı”

    Süper Lig’in 13. haftasında sahasında Fenerbahçe’ye 1-0 yenilen Antalyaspor’da Teknik Direktör Leonardo Araujo, “Eksik olan tek şey goldü. Futbol adına her şeyi yaptık ama olmadı. Ben takımımı tebrik etmek istiyorum” dedi.

    Maçın ardından konuşan Antalyaspor’da Teknik Direktör Leonardo Araujo, “Yediğimiz bir gol var ve ikinci yarıya da iyi başladık. İyi organize olduk ve oyunu kontrol altına almaya çalıştık. Gol de atabilirdik, goller de bulabilirdik. Eksik olan tek şey goldü. Futbol adına her şeyi yaptık ama olmadı. Ben takımımı tebrik etmek istiyorum. Hak etmediğimiz bir mağlubiyet. Ortaya koyulan iyi bir mücadele var” dedi.

    “Futbol adına her şeyi yaptık ama olmadı”

    Takımını tebrik ettiğini söyleyen Leonardo Araujo, “Ortaya koyulan bir oyun var. İyi bir futbol var. Beklediğimiz gibi oldu. Fenerbahçe gibi bir takıma karşı oynadık. Defansta organize ve ileride üretken olmayı denedik. Açıkçası ilk yarıya baktığımızda pozisyon dahi vermedik. Golü yediğimiz dakikaya kadar bazı gol pozisyonları da yakaladık. Eğer bunları değerlendirebilseydik, soyunma odasına biz önde gidebilirdik. Yediğimiz bir gol var ve ikinci yarıya da iyi başladık. İyi organize olduk ve oyunu kontrol altına almaya çalıştık. Gol de atabilirdik, gollerde bulabilirdik. Eksik olan tek şey goldü. Futbol adına her şeyi yaptık ama olmadı. Ben takımımı tebrik etmek istiyorum. Hak etmediğimiz bir mağlubiyet. Ortaya koyulan iyi bir mücadele var” dedi.

    “Küçük hatalar maçın kaderini değiştirebiliyor”

    Maçta hakem tarafından yapılan küçük hataların maçın kaderini değiştirebildiğini ifade eden Leonardo, “Açıkçası kişisel olarak hakemlerle ilgili konuşmayan birisiyim. Başkanımız daha iyi görmüş olabilir, ben saha içerisinde net görmemiş olabilirim. Bazı küçük detaylar, maçın kaderini etkileyebiliyor” diye konuştu.

    “Çalışmalarımızın karşılığını almamız için puan ya da puanlara ihtiyaçlarımız var”

    Bu şekilde maçları oynamanın kolay olmadığını dile getiren Antalyaspor Teknik Direktörü Leonardo, konuşmasını şöyle tamamladı:

    “Gerçekten kolay değil. İçinde bulunduğumuz konumdan çıkabilmek için bizim için fırsattı. Kaybettiğimiz maçlara baktığınız zaman iyi oynadığımız maçlar oldu. Bazı maçlar var ki, Göztepe, Bursaspor maçlarında kırmızı kartlar, eksik kalmamız nedeniyle, Sivasspor bu maçlarda bazı eksikliklerden dolayı mağlup olduk. Bugün Fenerbahçe’ye karşı oynadığımız maçta da bazı eksiklikler vardı. Ortaya koyulan bir futbol var ve futbol anlamında kendimizi geliştiriyoruz. Bugün şayet kazansaydık kimse için sürpriz olmazdı. Çünkü biz gerçekten saha içerisinde kendimizi geliştiriyoruz. İhtiyacımız olan tek şey galibiyet. Nasıl olur, iyi olur kötü olur bilemem ama bir şekilde galip gelmemiz gerekiyor. Sezon arasına kadar puanlar puanlar toplamamız gerekiyor. Bu çalışmalarımızın karşılığını almamız için puan ya da puanlara ihtiyaçlarımız var. Bu mantaliteyle sahaya çıkacağız.”

  • Kar kış ekmek parasına engel olmadı

    Eskişehir’in İnönü ilçesinde baba ve oğlu topladıkları geri dönüşüm ürünlerini satmak için üç tekerlekli motosikletin kasasında kar yağışına aldırış etmeden ekmek paraları için zor şartlarda yollara düştü.

    İnönü-Kütahya karayolu üzerinde gece saatlerinde başlayan kar yağışı aralıksız sürüyor. Yer yer tipiye dönen yolda uzun yol şoförleri araçlarını kullanmakta zorluk çekiyor. Olumsuz hava koşulları geri dönüşüm ürünleri satarak geçimlerini sağlayan baba ve oğluna engel olamadı. Topladıklar, teneke kutularla ekmek paralarını kazanan baba ve oğlu, kar yağışına aldırış etmeden üç tekerlekli motosiklet ile ürünleri satmak için yola çıktı. Motosikleti kullanan oğlu Yasin Yüksel, aracı güçlükle kullanırken, baba Mehmet Yüksel ise motosikletin kasasında üşümemek için topladıkları ürünleri koyduğu çuvalı kendisine siper ederek yolunu sürdürmeye çalışıyor.

    Ekmek parası için mecbur çalıştıklarını söyleyen baba Mehmet Yüksel, “Kimseye muhtaç olmamak için, ekmek parası için kutu topluyoruz. Ekmek davası mecbur bunları götüreceğiz. Üç günde bir böyle yolculuk yapıyoruz. Kilogram hesabına göre de para kazanıyoruz. Mecbur motosikletin üzerinde gidiyoruz. Allah hepimizin için hayırlısını versin. Kazalardan belalardan bizi korusun” dedi.

    Motosiklet kullanırken donmamak için yüzünü kapatan oğul Yasin Yüksel ise şunları söyledi:

    “Böyle yolculuk yapmak zor. Başka yapacağımız bir şey yok. Ekmek parası. Kimseye muhtaç olmayalım. Mevsimin ilk karı da bereket getirsin. Buradan ilk önce Eskişehir’e gideceğiz. Oradan da İstanbul-Antalya yoluna gideceğiz. Böyle yaklaşık 50 kilometre yol yapacağız.”