Etiket: Öğretimi

  • Türkçe Öğretimi Sertifika programı online olarak düzenlendi

    Türkçe Öğretimi Sertifika programı online olarak düzenlendi

    Malatya İnönü Üniversitesi Türkçe Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (TÖMER) bünyesinde 7’ncisi düzenlenen Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sertifika Programı, pandemi koşulları gereği bu yıl online olarak gerçekleştirildi.

    İnönü Üniversitesi’nde 25 Ocak – 5 Şubat tarihleri arasında düzenlenen programda yurt içi ve yurt dışından 50 katılımcı yer aldı. Program, İnönü Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay, Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı ve TÖMER Müdürü Prof. Dr. İlhan Erdem’in katıldığı açılış oturumu ile başladı.

    Programda, İnönü Üniversitesi Türkçe Öğretimi Araştırma Uygulama Merkezi akademik kadrosunun yanı sıra Türkiye’nin önde gelen kurumlarının yöneticileri ve alan uzmanları çeşitli dersler verdi.

    İnönü Üniversitesi TÖMER Müdürü Prof. Dr. İlhan Erdem, sertifika programı ile ilgili, “İnönü TÖMER, üniversitemizin misyon ve vizyonuna uygun bir şekilde faaliyetlerine devam etmektedir. İnönü TÖMER, yabancılara Türkçe öğretirken aynı zamanda bu alanın gelişmesi için araştırma ve uygulama çalışmalarına da devam etmektedir. Üniversitemiz bugün yabancı uyruklu öğrenci saysında önemli bir noktaya gelmiştir. Bunun artırlması için de çalışmalar yapılmaktadır. Üniversitemizi dünyada talep gören bir yapıya dönüştürmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Türkçe, dünyada yabancı dil olarak öğrenilen 5. dil konumuna geldi”

    Türkçe’nin dünyada yabancı dil olarak öğrenilen 5. dil konumuna geldiğine dikkat çeken Erdem, “Türkiye’nin ekonomik, siyasi, kültürel gelişmişliğine paralel olarak Türkçe öğrenimi de talep gören bir alan haline gelmiştir. Bugün devletimizin önemli kurumları, Yunus Emre Enstitüsü, Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı ve üniversitlerin TÖMER’leri yurt içi ve dışında Türkçe öğreten veya Türkçenin öğretimine aracılık eden kurumlardır. Yaptığımız bu sertifika programıyla yabancı dil olarak Türkçenin nasıl öğretileceği üzerinde durulmuştur. Bunun için yukarıda bahsedilen kurumlardan ve alanında uzman akademisyenlerden destek alınarak bu kurs düzenlenmiştir. Yurt içi ve dışından katılımcıların olduğu kursun teorik bölümü tamamlanmıştır. Uygulaması da bahar döneminde yapılacaktır. Oldukça verimli geçen sertifika programlarını devam ettireceğiz. Özellikle öğretmenlerimizin de faydalanabilmesi için her yılın şubat ayındaki sömestr tatilinde bu kursu düzenliyoruz. Gelecek yıllarda da aynı takvimde düzenlenecekti” şeklinde konuştu.

    Kurs takvimine göre, kursiyerlerin uygulama dersleri de bittikten sonra düzenlenecek bir törenle sertifika alanlara belgeleri verilecek.

  • BUÜ Yaz Öğretimi online devam edecek

    BUÜ Yaz Öğretimi online devam edecek

    Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Senatosu, 4 Haziran 2020 tarihli toplantısında yaz öğretimi uygulamasının Google-meet üzerinden eşzamanlı olarak yapılması ve planlanan eğitimlerin 28 Temmuz-04 Eylül 2020 tarihleri gerçekleştirilmesi kararı alındı.

    BUÜ Senatosu, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi kapsamında yapılacak uygulamalara ilişkin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın 04.06.2020 gün ve E.16690 teklif yazılarını görüştü. Senatoda yapılan görüşmeler sonunda; Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nca güncellenen 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi akademik takviminin uygun olduğuna ve eğitimlerin Google-meet üzerinden senkron (eşzamanlı) olarak online yapılmasına karar verildi. Toplantıda, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretiminde açılması öngörülen derslerin isteğe bağlı olarak birim yönetim kurullarınca karar verilmesine ve sadece bu dönemle sınırlı kalmak kaydıyla öğrencilerin almak istedikleri derslerin BUÜ’de açılıp açılmadığına bakılmaksızın, diğer Devlet ya da Vakıf Üniversitelerinden alabilmeleri kararlaştırıldı.

    Ders programı için alt limit 10 öğrenci

    Toplantıda, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi kapsamında diğer üniversitelerden BUÜ’ye gelecek öğrencilerin kayıt olacakları derslere kontenjan sınırı olmaksızın kayıt hakkı tanınması kararı alınırken, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında Hazırlık Sınıfındaki eğitimini tamamlayan öğrencilerin Yaz Öğretiminden ders alamayacağı kararlaştırıldı. Senato’da 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi döneminde derslerin açılabilmesi için gerekli alt limit öğrenci sayısı en az 10 öğrenci olarak tespit edildi. Bireysel olarak yapılan, dersler ile mezuniyet durumuna gelmiş öğrencilerde Bitirme Ödevi, Proje, Bitirme Projesi, Araştırma Yöntemleri, Güncel Konular vb. derslerde en az sayı şartının aranmamasına da karar verilen toplantıda, yapılacak olan klasik sınavlarda maksimum üst sınırın 100, test sınavlarında ise maksimum üst sınırın 248 olarak belirlenmesi kararı alındı.

    Öğrenci mezuniyet için ilave 2 ders alabilecek

    Senato toplantıda 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi kapsamında alabilecekleri en fazla ders yükü kadar (22 AKTS/4 Ders) derse yazılan, tabi oldukları müfredatlarında yer alan dersleri başarmalarına rağmen programdan mezun olabilmeleri için ders yükünü aşacak durumda sadece başarısız iki dersi kalan öğrencilerin AKTS/kredi limiti şartı aranmaksızın ilave 2 (iki) ders alabilmelerine de onay verdi. Yine bu dönemde bir öğretim elemanının en fazla 3 farklı ders açabileceğini karara bağlayan Senato, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi döneminde ara sınav ve yıl sonu sınavlarının UKEY üzerinden online olarak yapılmasına ve ara sınav tarihlerinin birim yönetim kurullarınca değerlendirilerek karara bağlanmasına onay verdi. Toplantıda son olarak, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi kapsamında tüm öğrenciler için staj/uygulama eğitimlerini; yaz dönemi de dahil uygun zamanda koruyucu önlemleri aldığını bildiren yerlerde (fabrika, işyeri, sağlık birimi vb.) yapabilecekleri gibi, dijital imkanlarla uzaktan öğretim yoluyla, simülasyon, proje, vaka analizi vb. faaliyetlerle de Akademik Birimlerde tamamlayabilmelerine ve staj yeri ile ilgili olarak akademik birimlerce karar verilmesine oybirliği ile karar verdi.

  • Biga’da yabancı dil olarak Türkçe öğretimi eğitimi

    Çanakkale’nin Biga ilçesinde, Gümüşçay Atatürk İlkokulu’nun Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) 5. Dönem teknik destek teklif çağrısı kapsamında desteklenen ’Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi’ eğitimi başladı.

    Gümüşçay Atatürk İlkokulunda 35 saat sürecek eğitime 7 sınıf öğretmeni ve 2 idareci katıldı. Okul Müdürü Gökhan Günay, “ Ülkemizin küreselleşen dünyada yer bulabilmesi için kendi resmi dilini ülkesinde yaşayan her anadili farklı kişiye öğretmesi gerekir. Böylece güçlenen iletişimle toplumsal uyum sağlanır. Ayrıca bölgemizde artan sanayileşme ile işgücü göçlerindeki anadil farklılığı göçle gelen öğrencilerin eğitimini zorlaştırmaktadır. Bu eğitim sayesinde Gümüşçay Atatürk İlkokulu’nda mesleki yeterliliği artan sınıf öğretmenleri ile her yabancı öğrenci kaliteli bir eğitim alacaktır” diye konuştu.

  • ADÜ’de “Türkoloji Öğretimi” konulu konferans düzenlendi

    Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi tarafından düzenlenen “Dar’ül-Fünun’dan DTCF’ye Türkoloji Öğretimi” konulu konferans, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (DTCF) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aysu Ata’nın katılımıyla Atatürk Kongre Merkezinde gerçekleşti.

    Konferansa, Fen Edebiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Gültekin, Fen Edebiyat Fakültesi öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenci katıldı.

    Dar’ül-Fünun’un tarihi hakkında bilgiler veren Prof. Dr. Aysu Ata, Tanzimat Döneminde medreselerin kendi hocalarını yetiştirdiğini, bu dönemde eğitimin çağdaşlaşması için gösterilen tüm çabalara rağmen ilköğretim alanının geride kaldığını söyleyerek, dönemin batılılaşma hareketleri konusunda katılımcıları aydınlattı.

    Konferans, Fen Edebiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Gültekin’in Prof. Dr. Aysu Ata’ya teşekkür belgesi ve ADÜ’nün hediye paketini vermesi ile sona erdi.

  • “Din Öğretimi Portalı” yayın hayatına başladı

    Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce gerçekleştirilen akademik, bilimsel, mesleki, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif yarışma ve etkinlikler için “Din Öğretimi Portalı” oluşturuldu.

    Din Öğretimi Portalı’nda yer alan sosyal-kültürel eğitim etkinlikleriyle öğrencilerin; milli, manevi, ahlaki, insani değerleri benimseyen, okuyan, düşünen, yorumlayan, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan bireyler olarak yetişmeleri amaçlanıyor. Bilimsel, akademik, mesleki, edebi, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmayı da amaçlayan etkinliklerle öğrencilerin; yabancı dil becerilerini geliştirmeleri, onları insanlığa karşı sorumluluk duyan, yapıcı, üretken ve verimli kişiler olarak yetiştirmeleri hedefleniyor.

    Sitede; “40 Şair 40 Şiir Etkinlikleri”, “Dost Kitaplar Dost Öğrenciler: Okuyan 7’ler” Kitap Okuma Etkinliği, “Mesleki Yarışmalar”, “Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları”, “40 Hadis Etkinlikleri”, Münazara Etkinlikleri, “Genç Sesler” Musiki Etkinliği, “Genç Fikirler” Öğrenci Paneli gibi faaliyetler, öğretmen, öğrenci ve diğer eğitim paydaşlarının kullanımına sunuluyor.

    Siteye, dinogretimi.meb.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor.