Etiket: Öğrenme

  • Tatvan’da “Hayat Boyu Öğrenme” toplantısı

    Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Tatvan ilçesinde “Hayat Boyu Öğrenme Aylık Genel Değerlendirme” toplantısı yapıldı.

    Tatvan Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde Bitlis İl Milli Eğitim Şube Müdürü Suat Birlik başkanlığında yapılan toplantıya, Bitlis il merkezi ve tüm ilçelerin halk eğitimi merkezi müdürleri katıldı. Yaygın eğitim ve hayat boyu öğrenme ile ilgili yapılan ve yapılacak olan çalışmalar hakkında istişarelerin yapıldığı toplantıda, yapılan tüm çalışmaların genel bir değerlendirmesi ve bundan sonra yapılacak olan çalışmaların planlanması yapıldı.

    Toplantı sonrası Bitlis İl Milli Eğitim Şube Müdürü Suat Birlik, katılımcılara başarı ve iyi dilek temennisinde bulundu.

  • Samsun Öğrenme Şenliği

    Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, öğrenmenin şenlik duygusu içerisinde ele alınmasının etkili olacağını belirterek, “Samsun’da öğrenmek bir şenliktir” dedi.

    Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜRK-PDR Derneği Samsun Şubesi ve Yenilikçi Öğrenme Merkezi iş birliğinde Samsun Maarif Hareketi kapsamında Emine Ahmet Yeni Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde “Samsun Öğrenme Şenliği” gerçekleştirildi. Şenlikte 11 ayrı atölyede öğretmenler kişisel gelişimden, sosyal girişimciliğe kadar birçok konuda çalışmaya katıldı.

    “Türkiye’ye yön verecek”

    Şenliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, “Samsun’da eğitimi bütüncül bir bakış açısıyla ve eğitimin iklimini, ekosistemini oluşturarak yönetmenin gayreti içerisindeyiz. İnsan dediğimiz varlık dünyaya geldiği ilk andan itibaren aslında öğrenme faaliyeti içerisinde. Böyle olduğu halde neden sonraki süreçte öğrenmeyle aramızda mesafe oluşuyor bunu kendime dert edindim. Bu programı duyururken ’Samsun’da öğrenmek bir şenliktir’ dedim. Bence işin kıymetini artıran şey öğrenmeyi bir şenlik duygusu içerisinde almanın ve o vurguyla hareket etmenin etkili olduğunu düşünüyorum. Biz Maarif Hareketi adını verdiğimiz çalışmayla Samsunumuzda son 3 yılda eğitimi hep beraber yönetiyoruz. Biz ülke olarak 15 Temmuz süreci yaşadık, ardından öğretmenlerimizin gündemi sapmasın diye hızlıca oturduğumuz yerden ayağa kalkıp koşmayı tasarlayacak şekilde Samsun Maarif Hareketi’ni ortaya koyduk. Bu hareket Türkiye’ye de yön verecek nitelikte hal almaya başladı. O gün hedefimizi çok büyük koyduk, ’Bir şehir değişir, Türkiye değişir’, ’Samsun’u değiştirmeye talibiz’ dedik. Burası ilk adım şehri olduğuna göre, Türkiye’nin de değişeceğine inanıyoruz” diye konuştu.

    Programda; Eğitimci-Yazar Kayhan Karlı “Zamane Çocuklarının Sosyal Duygusal Gelişimi” konusunda sunum yaptı. “Türkiye’de ve Dünyada Bilim” Paneli Prof. Dr. Gültekin Çakmakçı, Doç. Dr. Sevil Akaygün, Doç. Dr. Mustafa Sever, Doç. Dr. Eren Ceylan tarafından gerçekleştirildi.

    Öğleden sonra devam eden programda akademisyenler tarafından sunumlar yapıldı.

  • Trakya Üniversitesi Hastanesinde, “Çocuklarda Öğrenme Sorunu” toplantısı

    Trakya Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinde “Çocuklarda Öğrenme Sorunu” konulu toplantı düzenlendi.

    Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı tarafından “Hasta Okulu” programı kapsamında “Çocuklarda Öğrenme Sorunu Neden Olur” başlığıyla düzenlenen toplantıda, öğrenme güçlükleri, altında yatan sebepler, öğrenme güçlüğünün etkileri ve nasıl tedavi edileceği ile öğrenme güçlüğü olan çocuklara nasıl bir eğitim verilmesi gerektiği konularında önemli bilgiler paylaşıldı.

    Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri Yemekhanesinde gerçekleşen ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker’in konuşmacı olarak yer aldığı toplantıya, ana bilim dalı öğretim üyelerinin yanı sıra çok sayıda sağlık çalışanı ile hasta ve hasta yakınları katıldı.

    “Bireyselleştirilmiş eğitim programları gibi konular son derece önemlidir”

    Öğrenme güçlüğü olan çocukların doğru eğitilmeleri amacıyla farkındalık oluşturmak için düzenlenen toplantıda konuşan Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker, öğrenme güçlüğünün, öğrenme süreci sırasında bireyin bilgi kazanımının güçleşmesi ve öğrenme alanlarının etkin bir şekilde işlev görmemesi durumu olduğunu belirtti. Görker, “Öğrenme, yaşam boyu süren, bilgiyi algılama, organize etme, depolama ve gerektiğinde bu bilgiyi geri üretmeyi içeren kapsamlı bir süreçtir. Öğrenme süreci sırasında bireyin bilgi kazanımının güçleşmesi ve öğrenme alanlarının etkin bir şekilde işlev görmemesi halinde öğrenme güçlüğünden söz ediyoruz ve bu hayat boyu devam eden bir durum. Dolayısıyla öğrenme güçlüğünün erken tanılanması ve sonrasında gerekli bireysel eğitim planı ve gerekli yönlendirmeleri yapmak çok önemli. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitime ihtiyacı var. Aile ve öğretmenlere bu konuda büyük sorumluluk ve roller düşüyor. Öğrenme güçlüğünün tek bir sebebi ve belirli bir profili yok. Anne ve babalar ile öğretmenler, tanılama aşamasında; akranlarına göre çocuklarda ileri derecede akademik başarısızlığı dikkate almalı ve başarısızlığın nedenleri tam anlamıyla anlaşılmaya çalışılmadır. Zeka geriliği, duyusal ve davranışsal bozukluklar, tıbbi bozukluklar ile kültürel ve sosyal çevrede sorunlar olup olmadığı iyi şekilde değerlendirilmelidir. Öğrenme güçlüğünden kuşkulanılan çocukların özgül öğrenme bozukluğu açısından klinik değerlendirmesi, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi noktasındaki özellikleri, bireysel ihtiyaçlara göre özel eğitimin nasıl verilmesi gerektiği, bireyselleştirilmiş eğitim programları gibi konular son derece önemlidir” dedi.

    “Orta ve ağır düzeyde olanlar genellikle okul dönemlerinde fark ediliyor”

    Çocuklarda sık görülen öğrenme bozukluklarının birçok nedeni olabileceğini ve öğrenme güçlüğü problemi olan çocuklarda diğer nedenlerle birlikte özel öğrenme güçlüğü olup olmadığının da araştırılması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Işık Görker, “Özel öğrenme bozukluğu, zekası normal olan kimselerde veya zekası normalden az olan kimselerde de olabilir. Özel öğrenme güçlüğü; çocuğun zekası, yaşı, okuma ve yazma ile matematik becerilerinin birlikte değerlendirilerek önemli ölçüde geride olduğu zaman düşünülebilir. Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, metabolik bazı hastalıklar ile aile ve okul koşulları iyi araştırılmalıdır. Zeka problemlerine, doğum öncesi ve doğumda olan sorunlar, annedeki enfeksiyon ve alkol gibi pek çok sorun neden olabilir. Öğrenme sorunu baştan belli oluyor, bu sorunların hafif olanları aile tarafından fark edilemeyebiliyor. Orta ve ağır düzeyde olanlar genellikle okul dönemlerinde fark ediliyor” dedi.

    Toplantı sonunda, Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker, farkındalık oluşturulması amacıyla eğitim ve bilgilendirme toplantılarına devam edeceklerini bildirerek katılımcılara teşekkür etti.

  • Öğrenme Şenliğinde mucitler hünerlerini sergiledi

    KOCAELİ (İHA) – İzmit Belediyesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Öğrenme Şenliğinde, genç mucitler hünerlerini sergiledi.

    Belsa önünde gerçekleşen etkinliğe İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Akmanşen, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, okul müdürleri ve öğrenciler katıldı. Renkli görüntülere sahne olan öğrenme şenliğinde kurulan stantlarda okullar, Halk Eğitim Müdürlüğü, İZMEK kursiyerlerinin birbirinden ilginç eserleri sergilendi.

    Etkinliğin açılışında konuşan İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Akmanşen, “Çocuklarımızın en güzel koşullarda, en güzel eğitimleri almaları için çalışıyoruz. Bu etkinlik, çocuklarımızın öğrenerek neler ortaya çıkarabileceklerini göstermeleri bakımından önemlidir. Tüm projelerimizde bizlere destek olan İzmit Belediye Başkanımıza teşekkür ediyoruz” dedi.

    Öğrenme adına atılan her adımın hem insanlığa hem de geleceğe atılan bir adım olduğuna değinen İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan ise, “Atalarımız büyük uygarlıklar kurdu. Selçuklu, Osmanlı hep bilgiyi, ilimi, fenni önde tuttu. O dönemin devlet adamları en az 3-4 dil bilen, sanatla ilgilenen, astronomi, matematik biliyordu. Cumhuriyetimizin 95. yılını kutluyoruz. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk de genç cumhuriyeti hep öğrenmeyle, bilimle, fenle yönlendirmiş, sözlerini bu ağırlıkta kullanmıştır. Atalarımızın işaret ettiği bu yolda bugün hizmetlerimizi yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakan olduğu tarihten itibaren Milli Eğitim bütçesine büyük önem verildiğini anlatan Doğan, “Daha önce hep savunma bütçesi öndeydi. Okullara fiziki ve teknolojik destekler kat kat arttı. 2003 yıllarında okulları gezerken tek bir tepegözü arayan müdürlerimiz vardı. Şuanda bütün okullarımızda her türlü teknolojiyi bulunduruyoruz. Öğrenme, eğitim, öğretim en güzel şekilde olsun diye uğraşıyoruz. Eğitime destekleri gönülden veriyoruz. Öğrenme deyince akan sular duruyor. Ülkemizin ilelebet var olması ancak eğitimle olur” şeklinde konuştu.

    İZMEK kurslarının halk üniversitesi gibi faaliyet gösterdiğini anlatan Doğan, “Geçen yıl 25 bin civarında öğrencimiz vardı. Okullarımıza da asli görevimiz olmamasına rağmen her türlü desteği veriyoruz. Okul hizmet masasını ilk biz kurduk. 5 yıldır sadece okulların ufak tefek tamirlerine destek veriyoruz. Çünkü okullarımızda çocuklarımız var, ülkemizin geleceği var. Bugünkü bu etkinlik her yaşta, her an öğrenmeye teşvik eden bir etkinliktir. Bununla ilgili hükümetimiz bir genel müdürlük kurdu. Daha çok okumalı, öğrenmeli, araştırmalı ve daha çok düşünmeliyiz. Cumhuriyetimizin 95. kuruluş yıldönümüne rastlayan bugünlerde, eğer dünyanın en büyük havaalanını yapabiliyorsak, insansız hava araçlaırnı yapabiliyorsak ve buna benzer birçok şeyi becerebiliyorsak yarınlarda çok daha iyilerini yapacağız. Genlerimizde ve inancımızdaki okuma ve öğrenmeyle ilgili o güzel güçlerden faydalanacağız. Yarınlarımız daha çağdaş, daha bilen, daha okuyan, daha bilinçli ve tabi ki daha güçlü bir Türkiye ve daha emin adımlarla geleceğe yürüyen bir Türkiye olacaktır” ifadelerini kullandı.

    Konuşmaların ardından stantları gezen Başkan Doğan, öğrencilerle yakından ilgilendi. Sergide genç mucitler tarafından hazırlanan projeler ilgi gördü.

  • Yetişkinler için hayatboyu öğrenme programı düzenlendi

    Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından Avrupa’da yetişkin eğitimi veren tüm kurum ve kuruluşları çevrimiçi bir platformda buluşturmayı amaçlayan ve Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen EPALE Projesi(Electronic Platform for Adult Learning in Europe) hakkında Kayseri’de bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

    Kentte bir otelde düzenlenen toplantıda eğitimcilere EPALE eğitimi verildi. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenleri ve Halk Eğitim birimi eğitimcileri ve sektör idarecilerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç.Dr. İbrahim Ethem Bilici de EPALE’in bu ayki gündem konusu olan medya okuryazarlığı konusunda eğitim verdi. Katılımcılar çok yararlı bilgiler aldıklarını ve bu tür toplantıların devamını beklediklerini belirttiler.

    EPALE nedir?

    MEB/Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü sorumluluğunda yürütülmekte olan EPALE projesi, yetişkinlerin de hayat boyu öğrenme süreçlerinde uluslararası işbirliği ve bilgi paylaşımıyla yetişkin eğitimi veren kurum ve kuruluşları ortak bir platformda buluşturarak paylaşılan bilgi, belge ve iyi örnek uygulamaları ile kurumların birbirinden öğrenmelerini desteklemektir.

    Resmî olarak 15 Nisan 2015’te Brüksel’de düzenlenen açılış etkinliğiyle yürürlüğe konulan EPALE’nin, Türkiye’deki ilk dönem uygulaması 1 Ocak 2016 – 31 Aralık 2016 arasında yapılmış ve başarıyla tamamlanmıştır. Projenin ikinci dönem uygulaması 1 Ocak 2017’de başlamış ve 31 Aralık 2018’de sona erecektir. Projenin bugüne kadarki döneminde; yapılan bilgilendirme toplantıları, ulusal konferans ve çalıştaylar, uzaktan eğitim içerikleri, paydaşlarla yuvarlak masa toplantıları ile kayıtlı kullanıcı sayısı 5 binin üzerine çıkmıştır. Projenin üçüncü dönemi ise 1 Ocak 2019 tarihinde başlayacaktır.