Etiket: Öğrenme

  • İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerine renkli etkinliklerle destek

    İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerine renkli etkinliklerle destek

    Millî Eğitim Bakanlığı uzaktan eğitim sürecinde yabancı dil öğretiminde verimliliği artırabilmek amacıyla yeni kılavuzlar hazırladı. 2. sınıftan 8. sınıfa kadar her seviye için ayrı ayrı kitaplar, fasiküller ve ses dosyalarından oluşan İngilizce Etkinlik Kılavuzları’nın EBA platformunda yerini aldığını paylaşan Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Kılavuzlarda, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve görsel sanatlar gibi farklı disiplinlerle birlikte, öğrenci merkezli, eleştirel düşünceyi ve öğrenen farklılıklarını destekleyici çeşitli aktiviteler ve projelere yer verildi. Bu yeni kaynağı, 2-8’inci sınıflardaki tüm öğrencilerimiz ve İngilizce öğretmenlerimizin severek takip edeceklerini düşünüyorum” dedi.

    Öğrencilerin en az bir yabancı dili yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek şekilde iyi derecede öğrenmesini sağlamak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı’nın yürüttüğü yabancı dil eğitimi niteliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar devam ediyor.

    Bu çalışmalar kapsamında öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma alanlarından oluşan 4 temel dil becerisinde desteklenmesi amacıyla yeni ve eğlenceli İngilizce etkinlik kılavuzları hazırlandı.

    “Communicative Supplementary Materials for English Language Teachers and Students” isimli kitaplar, alanında uzman danışman akademisyenlerin rehberliğinde İngilizce öğretmenleri tarafından ilkokul 2. sınıftan 8. sınıfa kadar her sınıf seviyesinde ayrı ayrı oluşturuldu.

    Kılavuzlarda, toplamda 70 fasikül, 1642 sayfa olarak hazırlanan 7 kitapla birlikte dinleme metinlerini içeren ses dosyaları da yer alıyor.

    Etkinlik kılavuzlarında öğretmenler için her beceri temelli etkinliğin başında o etkinliğe yönelik bilgiler ve etkinlik uygulama adımları da sunuldu. Bu sayede, öğretmenlerin etkinlik planlamalarını kolaylıkla takip edebilmeleri ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirme süreçlerine verimli bir şekilde yardımcı olabilmeleri amaçlandı.

    Özellikle Kovid-19 salgın sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerini destekleyerek yabancı dil eğitiminde verimliliği artırabilmek amacıyla hazırlanan etkinlik kılavuzları EBA’da http://tegmmateryal.eba.gov.tr sayfasında ilgili sınıf düzeylerinin İngilizce dersi sekmesinin altında yerini aldı.

    Evrensel yapıda dil öğretimini çok önemsediklerini belirten Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, hazırlanan materyallerin öğrencilerin temel dil becerilerini bütüncül olarak geliştirmeyi hedeflediğini belirtti. EBA platformunda paylaşılan etkinlik kılavuzu hakkında bilgi veren Bakan Selçuk,

    “Çocuklarımızı 21. yüzyıl becerilerine hazırlamak, onlara dilin hayatın bir parçası olduğunu benimseterek iletişim kurmalarına destek olmayı amaçlıyoruz. Bu yönde hazırladığımız materyaller 2023 Eğitim Vizyonumuz hedefleri arasında yer alan disiplinler arası yaklaşımla ortaya konuldu. Kılavuzlarda, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve görsel sanatlar gibi farklı disiplinlerle birlikte, öğrenci merkezli, eleştirel düşünceyi ve öğrenen farklılıklarını destekleyici çeşitli aktiviteler ve projelere yer verildi. Bu yeni kaynağı, 2-8’inci sınıflardaki tüm öğrencilerimiz ve İngilizce öğretmenlerimizin severek takip edeceklerini düşünüyorum” ifadesini kullandı.

  • İzmit’te Yaşam ve Öğrenme Merkezi için ilk adım atıldı

    İzmit’te Yaşam ve Öğrenme Merkezi için ilk adım atıldı

    İzmit Belediyesi, kentte sosyal zenginleşmeyi arttırmak, anlamlı ve dinamik bir yaş alma süreci için ilk adımı attı.

    İzmit Belediyesi bünyesi dahilinde faaliyete geçirmeyi planladığı Kuşaklararası Yaşam ve Öğrenme Merkezi ile yaşça büyük İzmitlilerin izolasyon duygusunu ortadan kaldırmayı amaçlayarak, çocuklarla buluşturup hayat tecrübelerini aktaracağı bir platform organize ediyor. Bu kapsamda İzmit Belediyesi Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ekipleri tarafından düzenlenen Kuşaklararası Yaşam ve Öğrenme Merkezi Çalıştayı gerçekleştirildi.

    İzmit Belediyesi tarafından kurulması planlanan Kuşaklararası Yaşam ve Öğrenme Merkezi üzerine proje fikirlerinin gelişmesi ve zenginleşmesi ile ilgili olarak düzenlenen çalıştaya çok sayıda sivil toplum kuruluşu ve meslek odası katılım sağladı. Çalıştayda konuşan İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, “Bu projeye başladığımızdan bu yana çok heyecanlıyız. Bu, iki ülkede uygulanan bir proje. Biz de bu ülkelerden esinlenerek bir başlangıç yaptık. Bu konuda ihtiyaç analizlerini belirlemeye çalıştık.

    Binadan önce iç fonksiyonunu tanımlamak gerektiğini düşünüyoruz. Hangi kuşakları baz alacağını, sürdürülebilir olmasını nasıl sağlayacağımızı, eğitim tabanının nasıl olacağını görüşmemiz ve değerlendirmemiz gerekiyor. İç fonksiyonlarını tamamladıktan sonra bina tasarım aşamasına geçeceğiz” dedi.

    Hürriyet, “Biz kente güzel projeler katmak istiyoruz. Kentte yaşayan insanlar bu projelerden faydalansın istiyoruz. Türkiye’de birçok kuşağa bir faydası olacak önemli bir rol model olmasını istiyoruz. İnanıyoruz ki biz bu projeyi sürdürülebilir ve doğru metot üzerine oturtabilirsek, projeyle ulusal veya uluslararası anlamda da ödül alabiliriz. Türkiye’de etkinlik bazında zaman zamanlar kuşaklar bir araya getiriliyor fakat sürekli ve kalıcı bir merkezi biz hayata geçirmeyi istiyoruz” diye konuştu.

    Kuşaklararası iletişimi kuvvetlendirmek istediklerinin altını çizen Hürriyet, “İstiyoruz ki birçok kuşak bir araya gelerek tecrübeler paylaşılsın, başka gözlerden dünyaya bakılsın. Belli bir yaş grubundaki insanların yeri geldiğinde çocukluklarına dönmelerini sağlayalım, çocuklardan ders almalarını sağlayalım. Yeri geldiğinde çocukların ya da gençlerin yaşlılığa bakış açısını değiştirelim. Yaşça daha büyük olanların deneyimlerinden faydalanmalarını sağlayalım. Bu anlamda farklı kuşakları bir araya getirecek fonksiyonları üstlenmek istedik. Kendi başımıza biz yaptık oldu mantığıyla değil fikir alarak yolumuza devam ediyoruz. Sizlerin de fikirleriyle, el birliğiyle güzel bir projeye imza atacağız” şeklinde konuştu.

  • Sultanbeyli’de Tematik Bilgi ve Öğrenme Merkezleri EBA Destek Noktalarına dönüştürüldü

    Sultanbeyli’de Tematik Bilgi ve Öğrenme Merkezleri EBA Destek Noktalarına dönüştürüldü

    Sultanbeyli Kaymakamlığı tarafından İstanbul Kalkınma Ajansı’nın destekleriyle kurulan 6 Tematik Bilgi ve Öğrenme Merkezi Kaymakam Metin Kubilay’In talimatlarıyla EBA Destek Noktalarına dönüştürüldü.

    Sultanbeyli Kaymakamı Metin Kubilay konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Bilim ve teknolojinin yapay zekâya doğru hızla ilerlediği dünyada yenilikçi, girişimci çocuk ve gençlerin yetiştirilmesi ve nitelikli eğitim ortamlarının oluşturulması amacıyla 2019 yılında İstanbul Kalkınma Ajansı’nın destekleriyle ilçemizde 6 Tematik Bilgi ve Öğrenme Merkezini hizmete açtık. Koronavirüs salgını sürecinde online eğitimin uygulanmaya başlanmasıyla birlikte evinde bilgisayar ve internet erişimi bulunmayan öğrencilerimize ilçemizde kurduğumuz 6 Tematik Bilgi ve Öğrenme Merkezlerinin kapılarını açtık. Bunun yanında ilçemizdeki 27 okulumuzda daha EBA Destek Noktalarını hızlı bir şekilde oluşturduk. İlçemizde şuanda 33 okulumuzda EBA destek noktaları öğrencilerimizin hizmetine sunulmuş oldu” dedi.

    “Okullarımızda öğrencilerimizin sağlığı için tüm tedbirlerimizi aldık”

    Kaymakam Kubilay konuşmasının devamında, “Sultanbeyli’de öğrencilerimizin kullanımına açtığımız 33 EBA Destek noktasında temizlik, maske ve mesafe konusundaki tüm tedbirlerimizi aldık. Öğrencilerimiz oluşturduğumuz EBA destek noktalarına gelip online derslerini rahatlıkla takip edebilirler. Akıllarına takılan soruları merkezlerde görevli olan öğretmenlerine sorabilirler. EBA noktalarının oluşturulmasında desteklerini esirgemeyen başta İstanbul Valimiz Sayın Ali Yerlikaya olmak üzere Sultanbeyli Belediye Başkanı Sayın Hüseyin Keskin’e, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerimiz ile ilgili okul müdürlüklerimize teşekkür ediyorum” dedi.

  • AÇSH personeline  ‘Çocuklarda Özgül Öğrenme Güçlüğü’ semineri

    AÇSH personeline ‘Çocuklarda Özgül Öğrenme Güçlüğü’ semineri

    Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü tarafından Aile Çalışma ve Sosyal Hizmet İl Müdürlüğü personeline yönelik, Disleksi Haftası dolayısıyla ‘Özgül Öğrenme Güçlüğü’ semineri düzenlendi.

    AÇSH İl Müdürlüğü konferans salonunda düzenlenen seminere AÇSH İl Müdürü Cemil İlbaş, AÇSH İl Müdür Yardımcısı Celal Bilen, Şube Müdürü Süleyman Duman ve AÇSH İl Müdürlüğü personeli katıldı.

    Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü personeli Sosyal Hizmet Uzmanı Adnan Seferoğulları, tarafından düzenlenen seminerde Özgül Öğrenme Güçlüğünün, zekâsı normal veya normalin üstünde olan çocukların yaşıtlarıyla aynı zamanda ve aynı öğretim sistemi içerisinde eğitim almasına rağmen, bazı özel akademik alanlarda öğrenme güçlüğü çekmesi olarak tanımlandığını ifade etti.

    Disleksinin özelliklerine değinen Seferoğulları, “Özgül öğrenme güçlüğü bireysel olarak uygulanan standart testlerde, kişinin kronolojik yaşı, ölçülen zekâ düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda; okuma, matematik ve yazılı anlatımın, beklenenin önemli ölçüde altında olmasıdır. Özel öğrenme güçlüğü görsel, işitsel, motor duyusal alandaki özürlerden, zihinsel gelişim geriliğinden, yaygın gelişimsel bozukluklardan, fırsat eksikliği, yetersiz öğrenim gibi okula ilişkin zorluklardan, kültürel etkenlerden, duygusal bozukluk ve iletişim bozukluğundan, çevresel etmenlerden ayırt edilmelidir. Özgül Öğrenme Güçlüğü terimi, “disleksi” okuma alanında güçlük, “disgrafi” yazı alanında güçlük ve “diskakuli” matematik alanında güçlük terimlerinin hepsini kapsamaktadır” dedi.

    AÇSH İl Müdürü Cemil İlbaş ise disleksi konusundaki farkındalık açısından bu gibi eğitim programlarının önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, kurum personelinin kişisel gelişimlerini önemsediklerini ifade etti.

  • GASMEK hayat boyu öğrenme süreci başlattı

    Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (GASMEK), 7 Ocak 2015’ten bu güne kadar Meslek Eğitim Kursu (MEK) grubunda 30 farklı alanda 375 branşta 151 bin 406, İlköğretim ve Ortaöğretim Eğitime Destek Kursları (ETÜT) grubunda ise, 35 bin 578 olmak üzere 186 bin 984 kursiyere eğitim verdi.

    Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in, “GASMEK, Gaziantep’in bir markası oldu” sözüyle değerine değer katan kurs merkezi, eğitime yatırım yaparak bireyi üretken kılmayı kendisine vizyon edindi. GASMEK, halkın yaşam kalitesini yükselterek toplumsal refahı artırmak için her yaş ve eğitim düzeyindeki bireylere, hayat boyu öğrenmenin amaçları doğrultusunda ülkesini seven, bilimsel, akılcı düşünüp problemlerini çözme becerisini kazanan, enerjilerini ve yeteneklerini ortaya çıkarmayı hedefledi. Bu kapsamda GASMEK, onlarca insanı iş sahibi yaptı, toplumda üreten insan sayısını artırmayı başardı.

    Her yaştan kursiyer faydalandı

    Gaziantep ve ilçelerde toplam 25 kurs merkezinde hizmet veren GASMEK, 2014-2015 eğitim öğretim döneminde 15 bin 383, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde 36 bin 83, 2016-2017 eğitim öğretim döneminde 49 bin 538, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde 66 bin 465 ve yeni başlayan 2018-2019 Eylül döneminde ise, 9 bin 515 kursiyer çeşitli branşta eğitim gördü. Ayrıca, 2018 girişimcilik eğitimlerinde, bin 145 kursiyere girişimcilik eğitimi verildi. Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri, Yabancı Diller, El Sanatları, Bilişim Teknolojileri, Seramik ve Cam Teknolojiler alanları başta olmak üzere birçok kursiyer, hayat boyu öğrenme sürecine katıldı.

    GASMEK’teki branşlar

    Ahşap Teknolojileri, Aile ve Tüketici Bilimleri, Bilişim Teknolojileri, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, El Sanatları Teknolojisi, Elektrik Elektronik Teknolojileri, Giyim Üretim Teknolojileri, Grafik ve Fotoğraf, Geleneksel Oyunlar Ve Zeka Oyunları, Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri, Hasta Ve Yaşlı Bakım Hizmetleri, Hayvan Yetiştiriciliği, Kişisel Gelişim ve Eğitim, Kuyumculuk Teknolojisi, Makina Teknolojisi, Metal Teknolojileri, Muhasebe ve Finansman, Müzik ve Gösteri Sanatları, Okuma Yazma, Raylı Sistemler Teknolojisi, Sağlık, Sanat ve Tasarım, Seramik Cam Teknolojileri, Spor, Tarım Teknolojileri, Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme, Tekstil Teknolojisi, Yabancı Diller ve Yiyecek-İçecek Hizmetleri, Sedef işleme, Çini, El halı dokuma, Mefruşat, El nakışları, Tezhip, Minyatür, Cam Boncuk Yapımı, Mozaik, Heykel ve Rölyef, Antep İşi, Mandrel ile Boncuk Yapımı, Sır Üstü Dekorlama, Tekstil Atölyesi ve Kutnu Dokuma Atölyesi olmak üzere birçok branşta hizmet veren GASMEK, 2015’ten bugüne 302 kursiyere istihdam sağladı.