Etiket: Öğrencilerin

  • SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Yabancı öğrencilerin yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz”

    SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Yabancı öğrencilerin yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz”

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir ve yönetim kurulu üyelerini ağırladı. Toplantıda, çeşitli ülkelerden gelen öğrencilerin kendileri için çok önemli olduğunu belirten Sarıbıyık, “Onları en doğru mesleklere yönlendirerek yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz” dedi.

    SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir ve yönetim kurulu üyelerini Fikir Sofrası etkinliğinde ağırladı. Toplantıda ana konu, Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrenciler olurken, şehrin gündemine ilişkin konular da masaya yatırıldı. Rektör Sarıbıyık, platform üyelerine üniversitenin yaptığı faaliyetleri anlatarak, şehrin marka ürünlere ihtiyacının olduğunu vurguladı.

    “Son derece zeki ve yetenekliler”

    Çeşitli ülkelerden gelen öğrencilerin kendileri için çok önemli olduğunu ifade eden Sarıbıyık, “Bu öğrencilerimiz son derece zeki ve yetenekliler. Onları en doğru mesleklere yönlendirerek yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz. Burada eğitimin yanı sıra dilimizi ve kültürümüzü de öğreniyorlar. Türkiye’deki kurumların işleyişine, toplumsal yapıya adapte oluyorlar. Bu duruma genel çerçeveden baktığımızda birçok avantaj görmek mümkün. Öğrencilerimiz ülkelerine döndüklerinde önemli noktalarda ciddi işler elde ediyorlar. Her biri ülkemiz için birer kültür ve ticaret elçisi konumuna geliyor. Bunun örneklerini görmek mümkün. Örneğin kısa süre önce Somali’de Adalet Bakanlığı görevine getirilen Abdulkadir Muhammed Nur Türkiye’den mezun. Göreve getirildikten sonra ilk Türkiye’ye teşekkür etmişti. Bunlar oldukça önemli ve değerli. Dünyanın sömürme yarışına girdiği bu coğrafyalara bizim her anlamda el uzatmamız gerekiyor” dedi.

    “Şehrimize alıştılar”

    Sakarya’da eğitim hayatını sürdüren yabancı öğrencilerin şehir kültürüne zenginlik kattığını belirten Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir, “Şehir olarak zaten temelinde farklı coğrafyalardan gelen kültürel kimliklerin oluşturduğu bir toplumsal yapıya sahibiz. Mazlum coğrafyalardan şehrimize gelen öğrenciler de artık bir parçamız oldu. Vatandaşlarımız öğrencilerimize, öğrencilerimiz şehrimize alıştı. Buradaki eğitim sirkülasyonu başarılı bir şekilde ilerliyor. Ülkelerine döndüklerinde elbet burada gördüklerini, yaşadıklarını ve minnet duygularını oralara taşıyacaklardır. Özellikle ihtiyacı bulunan yabancı öğrencilerimize diğer öğrencilerimize olduğu gibi elimizden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyoruz. Kendilerinden ilgimizi de kesinlikle esirgememiz gerekiyor” diye konuştu.

  • Minik öğrencilerin karne heyecanı

    Minik öğrencilerin karne heyecanı

    Van’ın Edremit ilçesindeki öğrenciler, uzaktan eğitimin ardından karne sevinci yaşadı.

    Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) korona virüs tedbirleri kapsamında uygulanan uzaktan eğitimin ardından öğrenciler ve öğretmenler yarıyıl tatiline girdi. Edremit ilçesindeki Şehit Jandarma Yarbay Yusuf Turgut İlkokulu öğrencileri de bugün okul kıyafetlerini giyerek bilgisayar başında hazır bulundular. Bugün işlenen derslerin ardından öğrencileri elektronik karnelerinin erişime açılmasıyla yarıyıl tatiline girdi.

    Şehit Jandarma Yarbay Yusuf Turgut İlkokulu öğretmenlerinden Zelal Ceberut, ekran başında öğrenci ve velilerle bir araya gelerek üç haftalık ara tatilde neler yapılaması yönünde öneriler de bulundu. Zelal Ceberut, “Çocuklar zorlu bir süreçten çıktılar. Çok uzun saatler ekran karşısında kaldılar. Dersleri anlamakta zaman zaman zorlandılar. Çocukların daha ilk günden ‘kitap oku, ödev yap’ denilerek üstlerine gidilmemesi gerekir” dedi.

  • Vali Masatlı ve eşi minik öğrencilerin karne sevincine ortak oldu

    Vali Masatlı ve eşi minik öğrencilerin karne sevincine ortak oldu

    Amasya Valisi Mustafa Masatlı ve eşi Esra Masatlı, Şehit Selçuk Özarı Anaokulu’nu ziyaret ederek yüz yüze eğitim alan minik öğrencilerin ilk dönem karnelerini verdiler.

    Okuldaki faaliyetlerle ilgili bilgiler alan Vali Masatlı, korona virüs (Kovid-19) salgını nedeniyle okullarına gidemeyen tüm öğrencilerin ikinci dönem öğretmenleriyle birlikte yüz yüze eğitime başlayabilmeleri temennisinde bulundu.

    Ziyarette İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Coşkun da yer aldı.

  • Burhaniyeli öğrencilerin tablet sevinci

    Burhaniyeli öğrencilerin tablet sevinci

    Burhaniye ilçesinde, Kaymakam İlyas Memiş, Şehit Ahmet Çelik Ortaokulu’nda düzenlenen törenle 59 öğrenciye tablet dağıttı. Ülke de yaşanan Covid-19 Pandemi sürecinde okullarda yüz yüze eğitime ara verilmesinin ardından, Mili Eğitim Bakanlığı tarafından ihtiyaç sahibi öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde kullanabilmesi amacıyla gönderilen ilk parti tabletler öğrencilere ulaştırılırken, tablet sahibi olan öğrenciler mutluluk yaşadı.

    Şehit Ahmet Çelik Ortaokulu’nda düzenlenen programa, Kaymakam İlyas Memiş’in yanı sıra, Kaymakam Adayı Kübra Baka, İlçe Milli Eğitim Müdürü Bora Zihni, Milli Eğitim Şube Müdürü İzzettin Zengin, Milli Eğitim Şube Müdürü Okan Günal, Şehit Ahmet Çelik Ortaokulu Müdürü Sait Yılmaz ve Nadir Tolun Ortaokulu Müdürü Erdoğan Arslantaş katıldı. Öğrencilere başarı dileğinde bulunan Kaymakam İlyas Memiş, “İlçemizde ayrıca Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, Belediye Başkanlığı, Burhaniye Eğitim Faaliyetlerini Destekleme Derneği, Burhaniye Eğitime Destek ve Dayanışma Derneği tarafından hayırsever vatandaşlarımızın katkılarıyla ihtiyaç sahibi öğrencilerimize toplam 310 adet tablet dağıtılmıştır. Bütün öğrencilerimize başarılar diliyorum” dedi.

  • Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız, yaptıkları anket sonucunda Samsun il genelinde 90 bin (yüzde 34) öğrencinin uzaktan eğitimden faydalandığını, 175 bin (yüzde 66) öğrencinin ise uzaktan eğitimden mahrum kaldığını söyledi.

    “Uzaktan eğitime erişimde yaşanan sorunlar” üzerine Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şubesi tarafından bir anket düzenlendi. Ankete 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. Anketin sonucunun açıklanmasının ardından Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız açıklamalarda bulundu.

    Anketin sonucunu değerlendiren Hamdi Yıldız, “Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube olarak düzenlediğimiz ‘Uzaktan Eğitime Erişim ve Online Sınavlarla’ ilgili anketimiz sonuçlandı. Anketimize 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. En önemli sorulardan biri olan ‘kaç öğrencinin uzaktan eğitime eriştiğinin’ cevabı ise yüzde 34. Örgün eğitime devam eden 265 bin öğrenci sayımızı göz önüne alırsak şu anda il genelinde 90 bin öğrencimiz uzaktan eğitimden faydalanırken, 175 bin öğrenci, yani öğrencilerin yüzde 66’sı bu eğitimden mahrum kalmaktadır” dedi.

    “Online sınavlarda da durum farklı değil, sınavlar online girişler offline”

    Başkan Hamdi Yıldız, online sınavlarla ilgili olarak da, “Ankete katılanların yüzde 52.7’si yapılan sınavları güvenilir ve geçerli bulmadığı yönünde görüş beyan etmiştir. Online sınava katılanlardan uzaktan eğitime katılım sağlayan yüzde 34’lük kesim, uzun süreli uzaktan eğitim derslerinin sınava girme isteğini azalttığı, sınavın hafta içi ders saatleri sonrasında olması girişi azaltan etkenlerden olduğunu, TYT ve LGS gibi sınavların yüz yüze yapılacağı bir zeminde deneme sınavlarının online yapılması ve sınav sorularının paylaşılıyor olmasının da sınava olan cazibeyi ortadan kaldırdığını, altyapının yetersizliği, öğrencilerin soruları cevaplarken sistemin takılması, sınav devam ederken düşülmesi sınava girişleri daha da azalttığı görüşünü savunmaktadırlar. Günde 8-10 saat uzaktan eğitime erişme çabası veren öğrencilerin bunun üzerine bir de dijital ortamda sınava girmeye zorlanması milli eğitim müdürlüğünün öğrencilerin akademik yönden gelişiminden ziyade sayılar üzerinden alınacak sonuç odaklı bir çalışma görüntüsü vermektedir. Gerçekleri görmezden gelen bu yaklaşım her zaman olduğu gibi reklam kokmaktadır” diye konuştu.

    “Erişim cep telefonları ile sağlanıyor”

    Erişimin en çok cep telefonları üzerinden sağlandığına da değinen Başkan Yıldız, “Öğrencilerinizin ’uzaktan eğitime erişimi hangisi ile gerçekleşmektedir’ sorusuna velilerimizin verdiği cevaba göre, öğrencilerimizin yüzde 72’lik çoğunluğu uzaktan eğitime cep telefonlarını kullanarak katılmaktadır. Çocuklarımız yüzde 19 oranında ise bilgisayar kullanarak uzaktan eğitim faaliyetlerini yürüttüklerini ifade etmişlerdir. Yüzde 8’lik kısmın tableti var ve TV/uydu ise an az kullanılan erişim aracıdır. Dolayısıyla öğrencilerimizin büyük çoğunluğu maalesef cep telefonlarıyla derslere katılmaya çalışmaktadır. Bu durumun da ne kadar verimli olduğunu kamuoyunun takdirine bırakıyoruz. Öğretmen ve idarecilerimiz pandemi sürecinde bakanlığımız tarafından uygulanan uzaktan eğitim çalışmalarının kısmen faydası olduğunu düşünüyorlar. Anketimiz katılımcılarının yüzde 66’sı böyle düşünürken yüzde 6,3’ü bu faaliyetlerin hiçbir faydası olmadığı kanaatinde. Katılımcıların yüzde 27’lik kısmının bu konuda düşüncesi olumlu yönde” ifadelerini kullandı.

    Öğretmenlerin kullandığı çevrimiçi programlar hakkında da konuşan Yıldız, şunları söyledi:

    “Öğretmenlerimizin yüzde 61’lik kısmı uzaktan eğitim faaliyetlerini bakanlığımızın EBA platformu üzerinden yürüttüklerini ifade etmekteler. Yüzde 39’luk kısım ise Zoom gibi programlar kullanarak öğrencileriyle uzaktan eğitimini gerçekleştirmektedirler. Okul yöneticilerimize sorulan bir soruya göre de çocuklarımızın yarıdan az kısmı (yüzde 49) ancak gereğince uzaktan eğitim erişmektedir. Erişim oranı okulun bulunduğu ilçe merkezi ya da mahalleye göre değişmektedir. Kırsal bölgeleri fazla olan ilçelerimizde katılım oranı daha da düşmektedir.”