Etiket: ODE

  • “Gittiğin Kadar Öde” uygulaması yaygınlaşıyor

    İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, ilk uygulaması Seferihisar’da başlayan ve biniş sayılarını yüzde 35 oranında artıran “Gittiğin Kadar Öde” sisteminin kapsamını genişletiyor. Kısa mesafeli yolculukları daha ucuz hale getirdiği için yolcular tarafından da benimsenen yeni sistem, şimdi de Kemalpaşa-Evka 3 hattında hayata geçirildi.

    6360 sayılı Yasa’nın ardından hizmet sınırları 30 ilçenin tamamına ulaşan İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin en uzak noktalarına kadar toplu ulaşım hizmeti verirken, hayata geçirdiği uygulamalarla da yolcu memnuniyetini artırmanın yollarını arıyor. ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından bu kapsamda geliştirilen ve her yolcunun gittiği mesafenin ücretini ödemesi üzerine kurulan, “Gittiğin Kadar Öde” sistemi kısa sürede benimsendi. Bu sayede merkezden, uzak ilçelere yapılan seferlerde farklı ücret tarifesi uygulanmasından dolayı, aynı otobüslerle kısa mesafeli yolculuk yapanların mağduriyeti de önlenmiş oldu. İlk etapta pilot bölge olarak seçilen yarımada da 985 numaralı Seferihisar-F.Altay aktarma hattıyla başlayan sistem (42,4 km), daha sonra sırasıyla 984 Urla-F.Altay (35,85 km), 983 Bademler-F.Altay (32,89 km), 982 İ.Y.T.E-F.Altay (44,43 km) ve 981 Balıklıova-F.Altay (59,65 km) hatlarında hayata geçirildi. Bu uygulamayla birlikte sistemin geçerli olduğu hatlarda biniş sayıları yüzde 35 oranında artış gösterdi. Hatlardaki verimlilikle birlikte kısa mesafeli yolculukların daha uygun ücretle gerçekleşmesi sayesinde yolcu memnuniyeti de arttı.

    Sırada Kemalpaşa var

    İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, “Gittiğin Kadar Öde” sistemini yarımada bölgesinden sonra Kemalpaşa’da da başlattı. Sistem, yaklaşık 25 kilometrelik 988 numaralı Kemalpaşa-Evka 3 Metro hattında uygulamaya girdi. Bu hatta tam bilet kullananlar, ilk 15 km için 2,75 TL, 15 km sonrası gidilen her km için 0,11 TL ücret ödeyecek. Öğrenciler ise 15 km’ye kadar 1,57 TL, sonraki her km için 0,06 TL ödeyecek. Kısa mesafe yolculuk yapan Kemalpaşalılar, gitmedikleri mesafenin ücretini geri alarak “daha uygun fiyatlı” yolculuk yapmış olacak.

    Sistem nasıl çalışıyor?

    Otobüse binilen duraktan son durağa kadar belirlenen ulaşım ücreti, İzmirim Kart içindeki bakiyeden bloke ediliyor. Otobüsten inerken iniş kapılarında bulunan iade makinesinde kart okutularak blokaj kaldırılıyor. Sistem, biniş yapılan durak ile iniş yapılan durak arasındaki mesafeye göre ödenecek miktarı hesaplayarak kalan miktarı karta iade ediyor. Kartın inişte okutulmaması durumunda yolcunun son durakta indiği kabul ediliyor ve bu durumda herhangi bir iade yapılamıyor. İade makineleri sadece iniş kapıları açıkken aktif halde bulunuyor. Otobüs hareket halindeyken yolcuların blokaj kaldırma işlemi yapmalarına izin verilmiyor.

  • “Gittiğin kadar öde” beğeni topladı

    İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, “Gittiğin kadar öde” uygulamasını 2 Nisan’dan itibaren pilot bölge seçilen Seferihisar’da başlattı. Yeni uygulama sayesinde kısa mesafe yolculuk yapanlar, gitmedikleri mesafenin ücretini geri alarak daha ucuza seyahat ediyor. Uygulamanın başladığı Seferihisar-Üçkuyular İskele hattını kullanan İzmirliler yeni sisteme çabuk alıştı.

    Kısa mesafede yolculuk yapan İzmirliler için toplu taşımayı daha cazip hale getirmeyi hedefleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, 985 No’lu Seferihisar-Üçkuyular İskele hattı yolcularının gittiği kadar ücret ödemelerini sağlayacak pilot uygulamayı devreye aldı. İlçe tarifesinin geçerli olduğu ve tam yolcular için 5 liralık ücret kesilen yolculuklarda artık yolcular gitmediği mesafenin ücretini geri alarak daha ucuza seyahat ediyor.

    Uygulamanın henüz ilk günleri olmasına rağmen, seçilen pilot hattın yolcuları yeni sisteme kolayca adapte oldu. Bugüne dek her binişte 5 TL ödedikleri otobüs hattını artık kısa mesafe yolculuklarda daha ucuza kullanma imkanı bulan İzmirliler, yeni sistemden bir hayli memnun olduklarını dile getirdi.

    “Gittiğin kadar öde” uygulamasının geçerli olduğu sistemde yolcular otobüsten inerken de tıpkı binişlerde olduğu gibi kartlarını arka kapıdaki validatöre gösteriyor. Tam bilet kullanan yolcular, ilk 15 km. için 2,50 TL, sonraki her km. başına 10 kuruş ödeyerek yolculuk edebiliyor. Bu sistem sayesinde kısa mesafede yolculuk yapan yolcular, daha önce 5 lira ödeyerek gittikleri mesafeyi yeni sistem ile 2,5 lira ödeyerek gitme imkanına sahip oluyor.

    Diğer ilçelerde de yaygınlaşabilir

    Sistemin uygulandığı hatta sürekli gözlem yapan ESHOT Genel Müdürlüğü yetkilileri, yolcuların olumlu tepkileriyle karşılaştıklarını ve zaman geçtikçe sistemin daha iyi olacağını belirttiler. Yetkililer, pilot bölge olarak seçilen Seferihisar’da uygulanan “gittiğin kadar öde” uygulamasının başarılı olması durumunda, diğer çevre ilçelerde de hayata geçirilebileceğini dile getirdi.

    Seferihisar-Sığacık hattı hizmete girdi

    ESHOT Genel Müdürlüğü, yeni sistemle birlikte yeni bir otobüs hattını da devreye aldı. 640 numaralı Seferihisar-Sığacık hattı hizmete girerek tüm gün Sığacık bölgesine ulaşım hizmeti sağlamaya başladı. Özellikle yaz aylarında yoğun ilgi görmesi beklenen yeni otobüs hattı sayesinde Sığacık’ın daha da canlanması hedefleniyor. Bu yeni hatta tam bilet 2 TL, öğrenci 1,15 TL, öğretmen ise 1,54 TL.

  • ODE Yalıtım’dan büyüme açıklaması

    ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, şirket olarak 2017 yılında yüzde 30 büyüdüklerini açıkladı.

    Yalıtım sektörünün yüzde 100 Türk sermayeli firması ODE, 2017 yılında yüzde 30 büyüdü. ODE Yalıtım ve sektör açısından 2017 yılını değerlendiren, 2018 yılı hedeflerini açıklayan ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, global marka olma hedeflerine doğru emin adımlarla ilerlediklerini belirtti. Bu kapsamda dünya ve Türkiye ekonomisinde yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen yatırımlarına devam ettiklerini anlatan Turan, son 5 yılda 55 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını açıkladı.

    “Son 5 yılda 55 milyon dolarlık yatırım yaptık”

    2017 yılının ODE Yalıtım için çok iyi bir yıl olduğunu anlatan Turan, “2017 yılını yüzde 30 büyüyerek, 250 milyon TL ciro ile kapattık. Bu büyüme oranı hem sektörümüzün büyüme oranının hem de ODE’nin son 10 yıllık büyüme ortalamasının üzerinde. Büyümemizde yılın ilk yarısında üretime başladığımız Eskişehir tesisimizde yeni üretim ile gelen kapasite artışımızın büyük etkisi var. Çorlu fabrikamızda gerçekleştirdiğimiz modernizasyon yatırımı ve bunun sonucunda bir kapasite artışı söz konusu. Tüm bu yatırımlara baktığımızda son 5 yılda 55 milyon dolarlık yatırım yaptığımızı görüyoruz. 2018 yılında yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bu kapsamda 2018 yılında yüzde 20 büyüyerek, ciromuzu 300 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Amacımız büyümeyi sürdürülebilir kılarak, 2021 yılına kadar 500 milyon TL ciroya ulaşmak. Bu da şu anki hacmimizin iki katı anlamına geliyor” dedi.

    “2018 ihracatta da atılım yılımız olacak”

    ODE Yalıtım olarak dünyanın değişik coğrafyalarına ihracat yaptıklarını ve teknik yalıtımda bazı ülkelerde pazar lideri olduklarını anlatan Turan şunları söyledi: “ilk fazında üretime başladığımız Eskişehir fabrikamızın tamamlanmasıyla birlikte, kapasite ve ciro açısından Türkiye’nin en büyük yalıtım firması olacağız. Bu kapsamda ihracatta da 2018 yılından başlayarak bir atılım sürecine girmeyi planlıyoruz. Hedefimiz 1 milyon doların üzerinde ihracat yaptığımız ülke sayısını her yıl bir ülke arttırarak, ihracatın toplam ciromuzdaki payını yüzde 35’e çıkarmak. Bu kapsamda ihracatımızı 4 yıl içinde yüzde 100 arttırmayı planlıyoruz.”

  • (Özel Haber ) İyi sürücü ol, daha az öde

    Trafik sigortasında tavan fiyatların belirlenmesi ile birlikte, şirketler taksit seçeneğini de kaldırıyor. 12 Nisan 2017 itibarı ile yürürlüğe giren uygulama 31 Aralık 2017 tarihine kadar geçerli olacak. Uygulamada her ay yüzde 1 zam öngörülüyor.

    Milyonlarca araç sürücüsünün beklediği trafik sigortasında tavan fiyat uygulaması başlatıldı. Uygulamada, kaza frekansları göz önünde bulundurularak Türkiye 8 il grubuna ayrıldı. Yeni uygulama ile birlikte fiyatlar il bazına göre farklılık gösterirken bir de iyi ve kötü sürücü olarak tarifelerde farklılık görülecek.

    Yeni uygulamaya ilişkin bilgi veren Sigorta Uzmanı Elif Küçükkayalar, 11 Nisan itibari ile genelgenin yayınlandığını kaydederek, trafik poliçelerinde bugünden itibaren serbest tarifeli dönemden tek tarifeli döneme geçildiğini söyledi.

    Küçükkayalar, yeni uygulama ile beraber Türkiye genelinde 8 il grubuna göre fiyat tarifelerinin oluşturulduğuna dikkat çekti. Tarifede 7 basamak olduğunu belirten Küçükkayalar, primlerde daha önce hiç araç sahibi olmayan kişiler için 4’üncü basamağın dikkate alınacağını kaydetti.

    İyi ve kötü sürücü dönemi

    Uygulama ile beraber iyi ve kötü sürücü döneminin başladığını belirten Küçükkayalar, “İyi sürücülere bonus geldi. Kötü sürücülere bir anlamda ceza geldi. Kademeler değişti. Daha önce trafik poliçelerinde indirim yüzde 20’ye kadar verilirken, şu an yüzde 45’e kadar yükseltildi” şeklinde konuştu.

    Küçükkayalar, iyi ve kötü sürücü kapsamına giren fiyatlara ilişkin ise, “3 yıl boyunca kaza yapmamış bir kişi yüzde 45 indirim alarak, yüzde 20 indirime kadar yararlanabiliyor. Fiyatı yarı yarıya düşüyor. Kaza yapan bir sürücünün de trafik poliçesi fiyatı yüzde 150 ek prime kadar yükseliyor. Yani kazalı aracımız fiyatının iki katından fazla bir artış gösteriyor. Daha önce trafik poliçesi fiyatları belirlenirken şirketlerin zarar oranlarına göre tüm sigortalara bu zarar yansıtılıyordu. İyi ve kötü sürücü ayrımı yoktu. Şimdi öyle olmayacak. İyi sürücüler rahatlayacak, kötü sürücüler cezaya tabi tutulacak. Bu yüzden vatandaşlarımızın araçlarını dikkatli kullanmaları önem arz ediyor” ifadelerine yer verdi.

    Poliçeler İstanbul’da yüzde 6 daha pahalı

    Söz konusu uygulama ile 8 il grubuna göre fiyatların değişkenlik göstermesini değerlendiren Küçükkayalar, bunun illerde yaşanan trafik yoğunluğundan kaynaklı olabileceğini, İstanbul’un diğer bölgelere göre yüzde 6 daha zamlı olduğunu ifade etti.

    “Taksit seçenekleri kaldırılıyor”

    Uygulama ile şirketlerin, ödemelerde taksit seçeneğinin de kaldırıldığına dikkat çeken Küçükkayalar konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu:

    “Taksit uygulamamız kalktı. Daha önce şirketler rekabet edebilmek için taksit seçeneği sunuyordu. Şu an kaldırılıyor. Daha ne gibi uygulamalar gelecek bilmiyoruz. Daha çok yeni, bugün yürürlüğe girdi. Biz de bekleyip, göreceğiz.”

    “Daha önceden yapılan sigorta poliçeler iptal edilmeyecek”

    Küçükkayalar, yeni uygulama ile 12 Nisan’dan önce yapılan poliçelerin iptal ve iadesinin olmayacağını söyledi. Gündemde konu ile ilgili karmaşaya yol açacak birçok haberin varlığına dikkat çeken Küçükkayalar, “Çok spekülasyon haberler yayılıyor. ‘Bir iki saat daha bekleyin fiyatlar düşecek’ gibi. Kesinlikle verilen tek fiyatlar geçerli, serbest tarife kalktı. Tek fiyat tarifesi geldi. Hazinenin belirlemiş olduğu fiyatlar geçerli, 4’ncü basamak baz alındı” açıklamasında bulundu.

    “12’nci ayın sonunda yüzde 8 zamlı olarak sigorta primlerine yansıyacak”

    Küçükkayalar, yürürlüğe giren genelgenin 31 Aralık 2017 tarihinde kaldırılacağına dikkat çekti. Her ay yüzde 1 zammın yaşanacağını belirterek, açıklamasını şu şekilde sonlandırdı:

    “Genelge 12 Nisan 2017 tarihinde yani bugün yürürlüğe girdi. 31 Aralık 2017 tarihinde de yürürlükten kalkacak. 12 Nisan itibarı ile yürürlüğe giren genelge ile primler her ay yüzde 1 zamlı olarak karşımıza çıkacak. Yani bu yılın bitimine 8 ay var. Yüzde 8 ay zamlı olacak. Her ay yüzde 1 yüzde bir binerek, 12’nci ayın sonunda sigorta primlerine yüzde 8 zamlı olarak yansıyacak.”

    Zorunlu trafik sigortalarında tavan primleri için yayınlanan genelgeye göre 7 basamak bulunuyor. Daha önce hiç araç sahibi olmayanları kapsayan 4’üncü basamakta tavan fiyat 807 lira olarak belirlendi. Trafiğe çıkacak 4’üncü basamakta araçlardan otomobilde baz alınan tavan fiyat 807, kamyonette bin 55, motosiklette ise 329 lira olarak belirlendi. Bu fiyatlar il gruplarına göre değişiyor. İl bazında uygulanacak indirim oranları tablosuna göre, İzmir, Yalova, Erzurum ve Kayseri illerine indirim veya artırım uygulanmayacak. Bunun yanında İstanbul’da yüzde 6 Kocaeli, Ankara ve Bursa’da yüzde 3 zamlı prim uygulanacak.

  • ODE hedef büyüttü

    ODE Yalıtım, Eskişehir’de kurduğu fabrikasında yıllık 18 milyon metrekare membran üreteceğini açıkladı. Su yalıtımının ana malzemesi olan membran üretiminde Eskişehir fabrikasının devreye girmesi ile birlikte sektörün lideri olacaklarını belirten ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Su yalıtımı olmayan binalar 10 yılda taşıma kapasitesinin yüzde 66’sını kaybediyor. Deprem bölgesindeki bir ülke olarak su yalıtımı konusunda daha fazla bilinçlenmeye ihtiyacımız var. Çünkü Türkiye’de binaların yüzde 90’ı halen su yalıtımına sahip değil” dedi.

    Yalıtım sektörünün önemli markalarından ODE, Eskişehir’de yatırımına devam ettiği ve bu yılın ilk çeyreğinde üretime başlayacak olan fabrikasında yıllık 18 milyon metrekare membran üreteceğini açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada, Çorlu fabrikasındaki üretimle birlikte yıllık 30 milyon metrekare membran üretimi gerçekleştirecek olan ODE, bu üretim kapasitesiyle su yalıtımında Türkiye’nin şirketi olacağını bildirdi.

    Türkiye’de mevcut yapıların yüzde 85’inde su yalıtımı bulunmadığını anlatan ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Su yalıtımı olmayan binalar 10 yılda taşıma kapasitesinin yüzde 66’sını kaybediyor. 1999 Marmara Depremi’nde bunu yaşadık. Depremde hasar gören binaların yüzde 64’ünde temel sorunun korozyon olduğu tespit edilmişti. Deprem bölgesindeki bir ülke olarak su yalıtımı konusunda daha fazla bilinçlenmeye ihtiyacımız var. Tüm bu verilerden yola çıkarak membran üretimine ağırlık verme kararı aldık. Bu nedenle de Eskişehir’de yaptığımız tesis yatırımının ilk fazını membran olarak planladık” diye konuştu.

    Yeni membran hattının devreye girmesiyle birlikte ürün çeşitliliğini artıracaklarını kaydeden Turan, ODE’nin daha önce üretmediği ve Türkiye’de daha önce üretilmeyen bazı ürünleri üretmeye başlayacaklarını, ikinci fazda ise shingle üretimini planladıklarını da sözlerine ekledi.

    Türkiye’nin yüzölçümü olarak yüzde 92’sinin nüfus yoğunluğu olarak da yüzde 95’inin deprem kuşağında bulunduğunu hatırlatan Turan sözlerini şöyle tamamladı: “Binalarda su yalıtımı yapılarak korozyonun engellenmesi Türkiye için hayati bir öneme sahip. Kullanılan malzemenin kalitesi de büyük önem taşıyor. Biz Bitümlü Su Yalıtımı Üreticileri Derneği (BİTÜDER) üyesiyiz. BİTÜDER olarak, Toplu Konut İdaresi projelerine seminerler veriyoruz. Hatta bu projelerden numuneler alıp, ürünler etiket değerleri ile uyumlu mu, standarda uygun mu diye test edip sonucu müteahhitlerle de paylaşıyoruz. Bu anlamda bilinçlendirme çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca önümüzdeki dönemde yine su yalıtımı konusunda seminerler ve usta eğitimleri düzenlemeye devam edeceğiz”.