Etiket: Odaklı

  • Kütükcü: “2018’de ticaret, savunma ve inovasyona odaklı çalışmalara ağırlık verdik”

    Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Memiş Kütükcü, KSO olarak 2018 yılında pek çok çalışma yaptıklarını, dış ticaret, savunma sanayi ve inovasyon odaklı çalışmalara da ağırlık verdiklerini söyledi.

    KSO Meclis Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil’in başkanlığında yılın son meclis toplantısı gerçekleştirildi. KSO’nun ve Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin 2018 yılı faaliyetleri hakkında bilgi veren KSO Başkanı Memiş Kütükcü, yeni yılın hayırlar getirmesini dileyerek, yeni yılda da ümitsizliğe kapılmadan, ülke ve Konya ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceklerini ifade etti.

    2018 yılının üretim maliyetlerinin arttığı, üreticilerin ekonomik olarak zorlandığı bir yıl olduğunu belirten Kütükcü, “Özellikle yılın ikinci yarısından sonra ekonomide yaşanan olumsuz gelişmelerden iş dünyamız da olumsuz etkilendi. Konya Sanayi Odası olarak, bu süreçte üretim maliyetlerinin düşürülmesi, işletmelerin ve iş gücü piyasasının geliştirilmesi için pek çok çalışma yaptık. Toplantılar, çalıştaylar düzenleyerek, sanayicilerimizin taleplerini, çözüm önerilerini tespit ettik ve bunları ilgili tüm kurumlarla paylaştık” dedi.

    Dış ticarete KSO desteği

    Kütükcü, 2018 yılında dış ticaret, savunma sanayi ve Ar-Ge inovasyon odaklı çalışmalar yürüttüklerini aktararak, Konya’nın bu yıl ihracat rekoru kırmaya hazırlandığını, Konya Sanayi Odası olarak düzenledikleri yurtdışı iş gezileri ve ikili iş görüşmeleri ile bu sürece katkı verdiklerini kaydetti. Kütükcü, “Konyamız bu yıl 1.8 milyar dolar ihracat hedefine doğru hızla gidiyor. İnşallah bu yıl şehir olarak ihracatta yeni bir rekor kıracağız. KSO olarak bu sürece bugüne kadar çok kritik destekler verdik, vermeye devam edeceğiz. 2018 yılında 6’sı yurtdışı, 3’ü yurtiçi olmak üzere toplam 9 fuara inceleme gezisi düzenledik. Aynı zamanda, Konya’da KTO-TÜYAP Uluslararası Fuar Merkezinde düzenlenen 9 fuara da Oda olarak destek verdik. Gerek Konya’da düzenlenen fuarlarda gerekse yurtiçi-yurtdışı fuar gezilerinde toplam bin 222 adet ikili iş görüşmesi organize ettik. Ayrıca bu yıl Odamız bünyesinde kurulan İhracat Destek Ofisi, ihracatçı ve ihracat yapma potansiyeli bulunan firmalara kılavuz kaptanlık yaparak, dış ticaretimize yeni bir ivme kazandıracak” diye konuştu.

    “Savunma sanayinde hedefe ulaşıldı”

    Göreve geldikleri günden beri hedeflerinden bir tanesinin de Konya’yı savunma sanayinin ihtiyaç duyduğu parçaları üretecek bir savunma sanayi üssü haline getirmek ve bu konuda bir ana sanayi yatırımını şehre kazandırmak olduğunu vurgulayan Kütükcü, amaçlarına bu yıl içerisinde ulaştıklarını dile getirdi. Aselsan’ın Konya’ya yatırım yapma kararı aldığını hatırlatan Kütükcü, “Bu yatırımda, önce Konya Savunma Sanayi A.Ş. kuruldu. Daha sonra bu şirketimizle ASELSAN A.Ş. ortaklığındaki Aselsan Konya Silah Sistemleri A.Ş. kurularak tescil edildi. Bununla beraber savunma sanayi konusunda sürekli çalışıyor, organizasyonlar yapıyoruz. Ekim ayında da 3. Savunma Sanayi Zirvemizi yaptık. Savunma Sanayi Başkanlığı’nın destekleriyle düzenlediğimiz zirvede, dünyanın en büyük 100 savunma şirketi arasında yer alan Aselsan, Roketsan ve STM gibi firmaların yanı sıra pek çok firma, yerli ve milli ürünlerini sergiledi. Odamızın ısrarlı gayretleri ve firmaların azmiyle bugün Konyamız Milli Savunma Bakanlığı’nın Onaylı Tedarikçi Listesinde 11 firma ile başı çekiyor” şeklinde konuştu.

    “Innopark genişledi”

    Konuşmasında Konya Sanayi Odası tarafından şehre kazandırılan Innopark Teknoloji Geliştirme Bölgesi’ndeki gelişmeleri de değerlendiren Kütükcü, Innopark’ın henüz yeni bir TGB olmasına rağmen “Türkiye’nin En Başarılı 50 TGB Listesi”ne 24. sıradan girerek, büyük bir başarıya imza attığının altını çizdi. Yüzde 100 doluluk oranına ulaşan Innopark’ı bu yıl yeni yatırımlarla büyüttüklerini aktaran Kütükcü, Innopark’ın artık Konya ve çevre illerin Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına daha güçlü destek verecek bir yapıya kavuşturulduğunu bildirdi.

    “147 kişiye mesleki yeterlilik belgesi verildi”

    Mesleki eğitimin her zaman çalışma öncelikleri arasında bulunduğunu, işletmelerin nitelikli eleman sorununun önüne geçmek için birçok çalışmayı hayata geçirdiklerini vurgulayan Kütükcü, bu kapsamda değirmen makineleri imalatında lider durumda olan Konya’nın sektördeki eleman ihtiyacının karşılanması için yapılan girişimlerin sonuç verdiğini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Konya, Çorum ve Gaziantep illerinde Bakanlığın belirleyeceği Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Makina Teknolojisi alanı altında Değirmencilik Dalı açılarak eğitim verilmeye başlanacağını bildirdi.

    Başkan Kütükcü, mesleki yeterlilik belgesi konusunda da çalışmalarına ara vermeden devam ettiklerini, gelen talepler doğrultusunda 147 çalışanı belge sahibi yaptıklarını hatırlattı.

    “Finansmana erişime kolaylık sağlandı”

    Finansmana erişimin iş dünyasının geçmişteki en büyük sorunu olduğunu, bugün de yüksek faizlerden dolayı bu sorunun devam ettiğini ifade eden Kütükcü, oda olarak TOBB’un öncülüğünde hayata geçirilen Nefes Kredileri’ne her zaman dahil olduklarını vurguladı. Kütükcü, konuşmasına şöyle devam etti: “Nefes Kredisi’nin bu yılki uygulamasında Konya Sanayi Odası olarak 350 bin TL kaynak oluşturduk. Nisan-Temmuz 2018 aylarında devam eden uygulamada, Odamız üyesi 60 sanayicimize TOBB’un katkıları da dahil 11 milyon 171 bin TL kredi kullandırıldı. Daha sonra yine TOBB tarafından Eylül ayında “KOBİ Destek Kredisi” adı altında tekrarlanan uygulamada ise 325 bin TL kaynak aktardık. Halen devam etmekte olan uygulamada, TOBB’un katkıları da dahil oluşturulan 4 milyon 705 bin TL’lik kredi miktarının yüzde 73’ü kullandırıldı.”

    Başkan Kütükcü, 2018 yılında işletmelere işlerini geliştirmede ufuk açabilecek konular başta olmak üzere farklı içeriklerde 29 eğitim programı ve 75 toplantı, seminer düzenlediklerini de anlattı.

    “Konya OSB’ye 82 milyon TL’lik yatırım yapıldı”

    Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde yıl boyunca yapılan faaliyetler hakkında da bilgi veren Başkan Kütükcü, 2018 yılında bölgeye yenilenebilir enerji, yol alt yapı, kanalizasyon ve yağmur suyu şebekesi, içme suyu dağıtım şebekesi, atık su arıtma, haberleşme ve güvenlik sistemleri, eğitim, çevre düzenlemesi, kamulaştırma, sosyal tesis, planlama ve projelendirme gibi alanlarda toplam 82 milyon TL yatırım yaptıkları bilgisini paylaştı. Yapılan hizmetler hakkında da bilgi veren Kütükcü, “Konya Organize Sanayi Bölgemiz gerek sanayi alt yapısı gerekse sanayicilerimize verdiği hizmetlerle gerçekten dünya standartlarında bir OSB haline geldi. Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, Konya Organize Sanayi Bölgemizle, bölgemizin üretim odaklı yönetim anlayışıyla, sanayi alt yapısıyla, verdiği hizmetlerle gurur duyabiliriz” dedi.

    Başkan Kütükcü, konuşmasını hem Konya Sanayi Odası’nın hem de Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin faaliyetlerinin hayata geçmesinde emeği olan yönetim kuruluna, meclis üyelerine, meslek komitesi üyelerine ve profesyonel kadrolara teşekkür ederek sonlandırdı.

  • Çağrı merkezi sektöründe insan odaklı gelişim ihtiyacı vurgulandı

    Çağrı Merkezleri Derneği, sektör temsilcileri, fikir önderleri ve karar vericileri, gerçekleştirdiği 2018 ÇMD Geleneksel Çağrı Merkezi Zirvesi’nde bir araya getirdi. Derneğin 10. kuruluş yılında gerçekleşen zirvede sektörün insan odaklı gelişim ihtiyacı vurgulandı.

    Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), 10. kuruluş yılında gerçekleştirdiği 2018 ÇMD Geleneksel Çağrı Merkezi Zirvesi ile iç kaynak-dış kaynak çağrı merkezleri ve sektöre hizmet veren tedarikçilerin üst düzey yöneticilerinden oluşan 400’e yakın profesyoneli bir araya getirdi. ‘10’un İçin’ temasıyla Derneğin insan odaklı gelişim yaklaşımı çerçevesinde gerçekleşen zirvenin ana sponsorluğunu ise Webhelp Türkiye üstlendi.

    “Markalar insanı merkezlerine alan stratejiler belirlemeli”

    Konferans programının açılışını Kişisel Verileri Koruma Kurumu 2. Başkanı Cabir Bilirgen yaptı ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin kritik gördüğü konularda katılımcıları bilgilendirdi. Zirvede, insan faktörünün öneminin altı çizen Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı; “Dijitalleşme ile birlikte markalar için müşteri memnuniyetinin önemi daha da arttı. Sosyal medya gibi yeni pek çok kanaldan müşteri hizmetleri sunabilen çağrı merkezleri de bu nedenle daha kritik bir konuma geldi. Günümüzde markaların başarısı, müşteri memnuniyetini sürdürülebilir kılmalarına bağlı ve bu noktada da çağrı merkezleri artık çok daha güçlü bir rol üstleniyor. Teknoloji hızla gelişip değişirken insanların bilgi alma ihtiyaçları değişmiyor. Markaların bu nedenle insanı merkezlerine alan stratejiler belirlemeleri, önce çalışan memnuniyeti sonra müşteri memnuniyeti anlayışını sahiplenmeleri gerekiyor” dedi.

    Programın devamında Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi, Stratejist ve İletişimci Haluk Sicimoğlu ise insan odaklı iletişimin önemine değinen bir konuşma yaparken, ‘Dijital Dönüşüm Deneyimi’ başlıklı konuşmasıyla TATA Communications Türkiye Ülke Müdürü Umur Can Yalçın, ‘Yeni Nesil İş Yaşamı’ başlıklı konuşmasıyla Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı Evrim Kuran, ‘Dönüşen Dünyada İnsan Beyni’ başlıklı konuşmasıyla Sinir Bilimleri Uzmanı Dr. Kerem Dündar, ‘Türk Yıldızları’nda 10 Yıl’ başlıklı konuşmasıyla 2004-2014 Türk Yıldızları Akrobosi Timi Lideri ve Pilotu Evren Ayna beğeni toplayan paylaşımlarda bulundular.

    Etkinlikte aynı zamanda ÇMD’nin bu yıl 3. kez düzenlediği Altın Kulaklık Ödülleri de sahiplerini buldu. ‘En Samimi Müşteri Deneyimi Hikayesi’ kategorisinde Vestel Çağrı Merkezi’nden Merve Gezenoğlu, ‘Bu İşi Seviyorum, Çünkü’ kategorisinde Assistt Çağrı Merkezi’nden Elif Şahan ve ‘En Etkili Sosyal Sorumluluk Projesi’ kategorisinde ise DHL Express Çağrı Merkezi’nden Süleyman Mertcan Şemen ödüllerini ÇMD Başkanı Metin Tarakçı’dan aldılar.

    2018 ÇMD Geleneksel Çağrı Merkezi Zirvesi, Webhelp Türkiye’nin ana sponsorluğu ve TATA Communications’ın teknoloji sponsorluğunun yanı sıra Avaya, Atos Müşteri Hizmetleri, Tegsoft, CCR, Jabra Gn, Alotech, Merak Ediyor, Efa Tur, SYS, Sestek, Rubi By, Game of Call Center ve Ulak Net Çağrı Merkezi’nin katkılarıyla gerçekleşti.

  • Vali Yacızı “Vatandaş odaklı kamu hizmeti anlayışı ile vatandaşlarımıza kaliteli, etkin ve verimli hizmet sunmak, en öncelikli hedefimizdir”

    Balıkesir Valisi Ersin Yazıcı, Edremit Kaymakamı Ali Sırmalı ile birlikte Balıkesir’in Edremit ilçesinde yapımı devam eden “Edremit Kültür Merkezi” inşaatında incelemelerde bulunarak, çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.

    Kaymakam Ali Sırmalı ile birlikte inşaat alanlarını gezen Vali Yazıcı yüklenici firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Yatırımları yakın takibe alan Vali Yazıcı, “Balıkesir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığımız (YİKOB) tarafından ihalesi yapılıp yapımı devam eden kamu yatırımlarını ziyaret ederek incelemelerde bulunuyorum. Temel amacımız, bir an önce inşaatlarımızı tamamlamak. Yatırımların sorunsuz bir şekilde ve zamanında tamamlanması için bu denetimlerimizi devam ettireceğiz.” dedi.

    Vali olarak Balıkesir’de bulunuş amacını, hizmet üretmek ve kurumlara destek olmak olarak nitelendiren Vali Yazıcı, “Balıkesir’de farklı sektörlerde önemli kamu yatırımlarımız var. Bugün Edremit Kültür Merkezi inşaatını dolaşarak son durumu yerinde görmek, bir aksaklık varsa yetkilileri uyarmak amacıyla incelemelerde bulunuyorum. İlgili arkadaşlarımızla inşaat alanında dolaşarak son halini yerinde görme fırsatı bulduk. İnşaatımız büyük bir hızla devam ediyor” dedi.

    Vali Yazıcı, “Vatandaş odaklı kamu hizmeti anlayışı ile vatandaşlarımıza kaliteli, etkin ve verimli hizmet sunmak, en öncelikli hedefimizdir. Vatandaşlarımıza hizmet ifa ederken, devletimizin sıcaklığını, hoşgörüsünü yansıtmalıyız. Devlet, insanın mutluluğu ve huzuru için var” dedi.

    Vali Ersin Yazıcı, yapımı devam eden Edremit Kültür Merkezi için inşaat kalitesi bakımından da son derece titiz davranılması gerektiğini, binaların yapımında hiçbir fedakarlıktan kaçınmadıklarını, bu nedenle yakın zamanda hizmete sunulacak bu tesisin günümüzün en iyi donanımıyla Edremit’e kazandırılmasını hedeflediklerini söyledi.

    Balıkesir’in son yıllarda farklı sektörlerde çok önemli kamu yatırımlarına ev sahipliği yaptığını belirten Vali Yazıcı, “İlin Valisi olarak yapımı devam eden tesislerimizin şantiyelerini sık sık ziyaret ediyor, gecikmeye meydan vermeden bir an önce bitirilmesini arzu ediyorum” dedi.

  • Alaplı Belediyesinden insan odaklı hizmet

    Her alanda belediyeciliğin gereğini yapan Alaplı Belediyesi, halkı hizmetlerle buluşturmaya devam ediyor.

    Birçok alanda yaptığı yeniliklerle ilklere imza atan Alaplı Belediyesi, insan merkezli hizmetlerini sürdürüyor. Vatandaşların ortak kullanım alanlarından ibadethanelerin bakım, onarım ve çevre düzenlemesi çalışmalarını sürdüren Alaplı Belediyesi, bu kapsamda 4,5 yılda ilçe merkezi başta olmak üzere mahallerdeki camilerin altyapı ve çevre düzenlemelerini yaparak vatandaşların daha rahat ibadet yapmalarını sağlıyor.

    Belediye Başkanı Nuri Tekin, göreve geldikleri ilk günden itibaren ilçe merkezi ve mahallelerdeki camilerin altyapı ve çevre düzenleme çalışmalarına büyük önem verdiklerini söyledi. Çağlayan cami ve Ulu camisinde çevre düzenleme çalışmalarının tamamlandığını ifade eden Tekin, “Camiler sadece namaz kılınan yerler değildir. Cami toplanma yeridir. Allah’ın evidir. Camiler birlik ve beraberliğin pekiştirildiği yerlerdir. Alaplı Belediyesi olarak bu anlayışla camilerimizi ve çevrelerini güzelleştiriyoruz.Göreve başladığımızda en yoğun taleplerden biri olan camilerdeki çevre düzenleme çalışmalarına hız verdik. Alaplı’da bugüne kadar 4 camimizin avlu ve çevre düzenleme çalışması yaparak tamamladık. 2 camimizin çevre düzenleme çalışması devam ediyor. Parke ve kaldırım çalışmalarını ardından ışıklandırma çalışmaları yapılıyor. Yaptığımı çevre düzenlemeleri sayesinde camilerimiz namaz dışında da toplanma yeri haline geliyor.Vatandaşlarımız cami avlusunda dinlenerek boş vakitlerini geçirebiliyorlar. Belediye olarak Alaplı’yı geleceğe taşıyacak projeleri hayata geçirmeye devam ediyoruz” dedi.

  • Müşteri deneyimi odaklı Pisano Hackathon’da kıyasıya mücadele

    Türkiye dışında 5 ülkede müşteri deneyimini anlık olarak yönetme imkanı sunan Pisano, her yıl farklı teknik konulara odaklanan inovasyon projelerine bu sene hackathon’u ekledi. 21 takımın katıldığı ve 5 takımın ödüllendirildiği Pisano Hackathon Yarışması’nın kazananı ’Evrak İşim’ projesiyle Exbibyte ekibi oldu.

    Yeni nesil müşteri deneyimi yönetim platformu Pisano, Yazılım Kampı’nın ardından müşteri deneyimini iyileştirebilecek çözümlerin geliştirilmesi amacıyla ilk inovasyon yarışmasını İstanbul Ortaköy’deki ofisinde düzenledi. Türkiye’nin farklı illerinden 53 geliştiricinin oluşturduğu 21 takım, mentorlarıyla birlikte 48 saat içerisinde ürettikleri birbirinden farklı proje fikirlerini jüriye sundu. 5 projenin ödüllendirildiği Pisano Hackathon’un birincilik ödülünü kazanan takımı, ’Evrak İşim’ adlı projeyle Exbibyte oldu.

    Türkiye’nin dört bir yanından geliştiricinin katıldığı Pisano Hackathon Yarışması’nda, Yenibiris.com Ürün ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdürü Eren Çamlıkaya, Denizbank İnovasyon Başkan Yardımcısı Serkan Kocaman ekiplere mentor olarak destek oldu. Projeler; Koçfinans İnovasyon ve Dijital Dönüşüm Yöneticisi Erman Taylan, Türkiye İş Bankası Müşteri Deneyimi Müdür Yardımcısı Ahmet Tirakioğulları, Vivense Kurucu Ortağı ve Müşteri Hizmetleri Direktörü Neslihan Erol, Biges Güvenli Hayat Teknolojileri Bilgisayar Programcısı Uğur Özyılmazel, Pisano Kıdemli Müşteri Deneyimi Ortağı Uğur Özmen’den oluşan jüri tarafından değerlendirilerek kazananlar belirlendi.

    Pisano Hackathon birincilik ödülünü, karmaşık evrak toplama süreçlerini şematize edip bilgilendirme sağlayan ‘Evrak İşim’ adlı projeyle Exbibyte takımı kazandı. İkincilik ödülünü kiralık gayrimenkullerin değerlerini hesaplayan ve açık artırma usulü kiralanmalarını sağlayan ‘RaiseIt” isimli projeyle S. King Cool ekibi kazanırken, üçüncülük ödülü ise kullanıcıların bir ürünün barkodunu tarayarak ya da fotoğrafını çekerek fiyat araştırması yapıp sepetini en ucuz ürünlerle doldurmasını sağlayan ’M11’ adlı projeyle Lamerlar takımının oldu.

    Genç yetenekleri keşfedip ekibe katmanın ilk günden beri şirket kültürlerinin bir parçası olduğunu belirten Pisano CTO’su Emir Bostan, şunları aktardı: “Geçtiğimiz senelerde düzenlediğimiz Pisano Yazılım Kampı’nda tanıştığımız yazılımcılardan bir tanesi ekibimizin çok önemli bir üyesi haline geldi ve bugün Pisano Hackathon’un mentorlarından biri. 2018 Şubat ayında ise Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde Kodla’18’e katıldık. O etkinlik sayesinde ekibimize hem stajyerler hem de genç mühendisler kattık. Büyük bir heyecanla planladığımız Pisano Hackothon’da ise 48 saat var gücüyle çalışan gençlerimizin ne kadar istekli ve yetenekli olduğunu bir kez daha tecrübe ettik. Sadece İstanbul’dan değil; Siirt’ten, Ankara’dan, Antalya’dan arkadaşlarımız katılım gösterdi. Bu ilgi bizi çok mutlu etti. Katılan ve destek olan herkese teşekkür ediyorum. Pisano ailesi olarak önümüzdeki süreçte inovasyon projelerine ara vermeden devam edeceğiz”.