Etiket: ‘Müşteri

  • Lokasyona dayalı müşteri iletişimi hizmet dönemine geçiliyor

    HPE Aruba Türkiye Ülke Müdürü Ersin Uyar, müşterinin kişisel tercih ve zevklerini ön planda tutan kişiselleştirilmiş müşteri iletişimiyle, perakendecilerin 2018’de lokasyona dayalı mobil teknolojileri benimsemelerinin hızlanacağını öne sürdü.

    HPE Aruba Türkiye Ülke Müdürü Ersin Uyar, 2018 yılında lokasyona dayalı mobil teknolojilerinin perakendeciler tarafından hızlı bir şekilde benimseneceğini söyledi. Uyar, müşterinin kişisel tercih ve zevklerini ön planda tutan kişiselleştirilmiş müşteri iletişiminin benimseme sürecinde motive edici etkenlerden biri olarak öne çıktığını belirtti.

    “Lokasyon temelli çözümler müşterilerin de işini kolaylaştıracak”

    Mobil uygulama aracılığıyla harita üzerinden iç ortamlarda, adım adım navigasyon hizmeti alarak, istenen ürünlerin aranması konusunda zorlanan müşteriler için, lokasyon temelli çözümler hızla yerini aldığını bildiren Ersin Uyar, “Daha sofistike çözümler, asistan hizmeti de sağlayarak konuyu bir adım daha öteye taşıyor. Bahsi geçen bu asistan servisi, günümüzde konum paylaşımı olarak da biliniyor. Bu özellik sayesinde müşteriler, yardım istemeleri durumunda yakınlarındaki yardımcı personele bizzat ulaşabilmek için alışveriş uygulamanıza danışabilirler. Bir personel ikonunun tıklanması önceden tanımlanmış bir metnin personele gönderilmesini sağlıyor. İlgili personel meşgulse, onlara daha sonra ulaşabileceği için tüketicinin alışverişe devam etmesini öneriyor, bunun yanında, aynı personel mevcut bir tahmini geri dönüş süresini de yanıt olarak müşterisine gönderilebiliyor. Belki de müşteriye asıl yardımcı olabilecek personel müşteri için en uygun kişi değildir. Ya da müşteri “Bu geri dönüş süresi benim için uygun değil, çünkü mağazayı X dakika içinde terk etmem gerekiyor” gibi bir taleple personele yanıt verebilir. Sorun değil; ilgili personel müşteriye yardımcı olacak başka bir görevli bulmak için yine uygulamanızı kullanabilir” dedi.

    “Ürün izleme ile daha hızlı yardım mümkün olabilecek”

    Konum temelli servisler; merdivenler, alışveriş arabaları, POS cihazları veya ürün paletleri gibi yüksek değerli eşyalara takılan ürün izleme sensörleri (asset tracking tag) aracılığıyla gecikme temelli sorunları aşmaya da yardımcı olabileceğini açıklayan Uyar, “Stokların tükendiği bir senaryoyu ele alalım: Bir müşteri, boş bir ürün rafı ile karşılaşır, bir yardımcı personele danışır ve ürünün daha yeni geldiğini öğrenir. Yardımcı personel, mağaza boyunca, birçok işlenmemiş rafın bulunduğu depoya kadar stok kontrolü için yürür. Ürün izleme olmadan, büyük olasılıkla yardımcı, 10-15 dakika sonra elleri boş bir şekilde, bekleyen müşteriye geri dönecektir. Rafların ürün takibi etiketleri ile donatılması, durumu tamamen değiştirir. Bir rafın ürün tipine göre aranması, yardımcı personelin uygun rafı saptayıp, müşteri için ürünü oradan kolaylıkla almasına izin verir.

    Bununla birlikte, aranılan ürün, ürün raflarından herhangi birinde değilse, yardımcı ürün sorumlusunu bilgilendirebilir ve ürünün yeniden ne zaman geleceği öğrenilebilir. Daha sonra, yardımcı personel doğru bilgilerle müşteriye döner ve ürünün beklenen geliş tarihini bildirir veya online kanalınızdan sipariş vermesini önerir. Bu bahsedilen senaryo, ürün takip etiketlerinin kişiselleştirilmiş bir deneyim ile müşterilere yardımcı olduğu örneklerden yalnızca biridir. Bunun dışında da pek çok lokasyonda bu etiketlerin kullanım alanı mevcuttur. Örneğin, yüksek bir raftan hızlıca ürün almak için en yakın merdivenin harita içerisindeki yerini bulma ya da ağır ürünleri taşıyabilecek alışveriş arabalarının harita üzerindeki yerini tespit etme gibi” ifadelerini kullandı.

    “Müşteri deneyimini artırmaya odaklanılacak”

    Analitik, belirli periyotlar dâhilinde uygulamaya koymaya çalışılan aksiyonlardan hangilerinin işe yaradığını ve hangilerinin işe yaramadığını görsel olarak görmeye yardımcı olduğunu belirten HPE Aruba Türkiye Ülke Müdürü Ersin Uyar, sözlerini şöyle tamamladı: “Bunlara sezonsal varyasyonlar da dahil. Bu tür analitik veriler ’what-if’ modellemesiyle birleştirilerek, satışları artırmak için stratejiler geliştirmede de yardımcı olabilir. Kişiselleştirme uygulamalarının ötesinde, BLE özellikli konuma hazır altyapıyı kullanmanın bir başka nedeni de rekabette önde tutmak ve hâlihazırda kullanılan yeniliklerin deneyimlerinden hızla yararlanmak olarak öne çıkıyor”.

  • İhracatçılara, ’Hedef Pazarda Müşteri Bulma’ eğitimi

    Akdeniz İhracatçılar Birliği (AKİB) tarafından Adana ve Mersin’de ’Hedef Pazarda Müşteri Bulma Eğitimi’ düzenleneceği bildirildi.

    AKİB’den yapılan açıklamaya göre, TurkishExporter.net işbirliği ile düzenlenecek eğitimde, elektronik ticarette verilen devlet destekleri, uluslararası ticarette ticari bilginin önemi, uluslararası ticarette ticari bilginin etkileri, uluslararası ticarette ticari istihbarat nedir?, çağdaş ihracat stratejisi, TurkishExporter.net konşimento bilgileri, TurkishExporter.net kolay ihracat merkezi ve TurkishExporter.net dünya ticaret haritası konuları, Ticari İstihbarat Danışmanı Sertaç Sal tarafından anlatılacak ve eğitim sonrasında katılımcılara sertifika verilecek.

    AKİB Başkanı Uğur Ateş, ülkenin en fazla ihtiyacı olan ekonomik gücün, ihracatla elde edileceğini vurgulayarak, “İhracatın artırılması için devletimiz elektronik ticaret sitelerine abone olmak isteyen firmalarımıza yüzde 80 oranında destek vermektedir. Firmalarımız ürünlerini yeni pazarlara sokabilmek için bu siteler üzerinden yeni müşterilere ulaşabilecektir. Bu eğitimde bu sitelere nasıl üye olunabileceği ve üye olunduğunda bu sitelerin nasıl etkin olarak kullanılabileceği anlatılacaktır. AKİB olarak bu eğitimi düzenleme sebebimiz daha çok ihracatçımızın bu platformları etkin bir şekilde kullanabilmesini sağlayarak pazarlarımızı çeşitlendirmek ve ihracatımızı artırmaktır” dedi.

    Eğitimler, 10 Temmuz 2018’de 09.00-12.30 saatleri arasında Adana Sanayi Odası Toplantı Salonu’nda ve 14.30-18.00 saatleri arasında Akdeniz İhracatçı Birlikleri Mersin Merkezi’nde verilecek.

  • Gediz’den Turgutlu’da ikinci Müşteri İlişkileri Merkezi

    Gediz Elektrik, Manisa’nın büyüyen ve gelişen ilçesi Turgutlu’da artan müşteri yoğunluğuna kaliteli ve en iyi hizmeti sunmak amacıyla 2. Müşteri İlişkileri Merkezini (MİM) açtı.

    Elektrik tedarikinde dijital kanallar üzerinden yenilikçi çalışmalarını hayata geçirmeye devam eden Gediz, MİM sayısını da artırmaya devam ediyor. Gediz, yeni Turgutlu Cumhuriyet MİM ve mevcut Turgutlu MİM ile birlikte 2 noktada Turgutlulu müşterilerin daha konforlu ve ferah mekânda işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde yapmalarını sağlayacak.

    Gediz müşterileri, fatura ödemelerinde herhangi bir mağduriyet yaşamaması için ve ekstra işlem ücreti ödememesi için Gediz MİM’lerinde veya Gediz’in anlaşmalı bankalarında gerçekleştirebilir. Bunların dışındaki farklı ödeme kanallarını tercih etmemesi gereken Gediz müşterileri, Gediz web sitesi üzerinden anlaşmalı bankalar bilgilerine ulaşabilecek.

    Gediz, Turgutlu’da biri Cumhuriyet Mahallesi Demirel Sok. No:86/A ve diğeri de Altay Mah. Akgün Sok. No:5/A adreslerinde hizmet verecek.

  • Birevim’de hedef yılsonuna kadar 15 binin üzerinde yeni müşteri

    Gayrimenkul sektörünün önemli oyuncularından Birevim, 2018 yılı sonu hedefini 15 binin üzerinde yeni müşteri olarak belirledi. Birevim Yönetim Kurulu Başkanı Murat Çiftçi, “2018 yılında sektör büyümeye devam edecek. Ortalama sektör olarak yüzde 50, Birevim olarak ise yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme bekliyoruz” dedi.

    Gayrimenkul sektörünün önemli oyuncularından Türkiye’nin 7 bölgede 36 şube ile hizmet veren Birevim, 2018 yılı kapanış hedeflerini açıkladı. Şirket, yılın son aylarında aylık 400 kişiye tapu teslim etmek için planlamasını revize ederken yılsonunda 15 binin üzerinde yeni müşteriyi yöntemlerine dahil etmeyi planlıyor.

    “2018 yılında da hedefimiz yüzde 100 büyüme”

    Birevim üyeliklerinin en çok Marmara Bölgesi’nden olduğunu söyleyen Birevim Yönetim Kurulu Başkanı Murat Çiftçi, mevcut şube sayılarına 2018 yılsonunda 60’a çıkarma hedefiyle çalıştıklarını belirtti.

    Çiftçi, “2018 yılında sektör büyümeye devam edecek. Ortalama sektör olarak yüzde 50, Birevim olarak ise yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme bekliyoruz. Sektörün tanınırlığı daha da artıkça insanlar gayrimenkul ve araba gibi ihtiyaçlarını uyguladığımız tasarrufa dayalı modellerle edinme yolunu seçecektir. Biz Birevim olarak, Türkiye genelinde bulunmak, sektörel büyümeye maksimum katkı, yöntemlerimizin küresel hale gelmesi, istihdama büyük katkı, Türkiye’de ev araç vb. almak isteyenler için akla gelecek ilk marka olmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

  • Esnafa müşteri ilişkiler eğitimi

    Çanakkale Güç Birliği Platformu Esnaf Komisyonu, Çanakkale esnafı ve çalışanları için, ücretsiz ve katılım sertifikalı ‘Müşteri İlişkiler Eğitimi’ düzenleyecek.

    Çanakkale Güç Birliği Platformu Esnaf Komisyonu, ÇOMÜ Pazarlama Bölümü Öğretim Elemanı, NLP Uzmanı İdil Elver ile esnafa yönelik olarak ücretsiz ‘Müşteri İlişkileri Eğitimi’ düzenliyor. Program, 11 Haziran 2018 Pazartesi, 10.00-12.00 saatleri arasında İbrahim Bodur Lisesi yanında bulunan Belediye Çalışanları Lokalinde gerçekleştiriliyor. Bu kapsamda platform üyeleri önceki gün esnafı ziyaret etti.

    Çanakkale Güç Birliği Platformu Esnaf Komisyonu önceki gün esnafı tek tek ziyaret ederek, düzenlenecek programa davette bulundu ve broşür takdim etti. Çanakkale Güç Birliği Platformu Başkanı Gökhan Bayram, Esnaf Komisyonu Başkanı Başkanı Cemile Kırgız ve Komisyon Yetkilileri Gülümser Can ve Çiğdem Uysal esnafa eğitimin önemi ve sunduğu katkı ile ilgili bilgi sundu.

    Başkan Kırgız, düzenlenecek eğitimin alanında yetkin bir isim tarafından verileceği, herhangi bir bedel alınmayacağını belirtti. Katılmak isteyen esnafın 0544 217 90 29 numaraya SMS ile isim ve soy isim bildirerek kayıt işlemini tamamlayabileceğini duyurdu. Kırgız, Can ve Uysal, böylesine bir eğitimin esnafımıza ve çalışanlara çok önemli katkı sunacağını aktardı.

    Çanakkale Güç Birliği Platformu Başkanı Gökhan Bayram, Komisyonun esnaflardan oluştuğunu, esnafın konu, zaman ve durum ihtiyaçlarına bakarak çalışmalar yaptığını belirtti. Bayram, Esnaf Komisyonu geçen ayda ‘Pratik İngilizce Konuşma Eğitimi’ düzenlediğini ifade ederek, amaçlarının Çanakkale’nin daha da güçlenmesine ve ilerlemesine bir nebze olsun katkı sunmak olduğu vurguladı.