Etiket: ‘Müşteri

  • Sakarya Üniversitesi, TSE’den Müşteri Memnuniyeti Belgesi Aldı

    Sakarya Üniversitesi, TS-ISO 1002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ni TSE’den alan ilk üniversite oldu.

    Birçok alanda ödül ve belgeye layık görülen Sakarya Üniversitesi, son olarak Türk Standardları Enstitüsü (TSE) tarafından, Türkiye’de üniversite bazında TS-ISO 1002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ni düzenlenen törenle aldı.

    Törende konuşma yapan Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, üniversite olarak takım halinde çalıştıklarını belirterek, “Bir üniversitede artık mezunu kolay iş bulabiliyor mu, iş bulma pozisyonu ne, eğitimin kalitesini ölçmede ki standart bu iş bulmadaki pozisyonu nedir, burada kolay adapte olabiliyor mu? Bunlara bakılacak. Yani sahadaki memnuniyet ölçülecek artık. Dünyada artık böyle takım olabilmek önemli bu işlerde. O yüzden takım oyunu çok önemli, bizim üniversitemizin de başarısı takım oyunu oynamaktan geliyor. Takım oyununu oynayan bir üniversiteyiz, inşallah bu motivasyon bozulmadığı sürece başka belgeleri de alırız. TSE bizim çok önemli paydaşımız, bu süreçlerin başında hiçbir şey yokken kuruluşla başladı bu ilişkiler. O bakımdan biz bundan sonra TSE ile başka alanlarda da iş birliği yapacağız” ifadelerini kullandı.

    TSE Başkanı Sebahittin Korkmaz ise, TSE olarak Sakarya Üniversitesine her türlü desteği verebileceklerini ifade ederek, “Böyle bir belge töreninin daveti olduğu zaman bizde dedik ki, üniversitemize gidelim bu belgenin verilmesinin güzelliğini orada paylaşalım, yaşayalım istedik. İş birliği dedi rektörümüz, biz iş birliğinin ötesine gitmek istiyoruz. İş birliği kelimesini biraz resmi buluyoruz, entegre olmak istiyoruz, yakın olmak istiyoruz bizim personelimiz, sizin personeliniz olsun. Sizin akademisyenleriniz ve öğrencileriniz bizim akademisyen ve öğrencilerimiz olsun istiyoruz. Bu iç içelikle yaşayalım istiyoruz, takım olmak istiyoruz. Takım demek birbirleriyle amaca ulaşmak için her türlü desteği ve dayanışmayı yapan ekibe takım diyoruz biz. Biz Sakarya Üniversitemiz ile takım olmak istiyoruz” diye konuştu.

    Sakarya Üniversitesinde düzenlenen tören, belge ve ödüllerin verilmesi ile son buldu.

  • TSO Personeline ‘Müşteri İlişkileri Yönetimi’ Eğitimi

    Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nda (TSO) “Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi” veren Eğitmen Esra Taşçı, artan rekabet şartlarında ve değişen dünyada farklılaşmak ve farklı düşünmenin şart olduğunu söyledi.

    Samsun Ticaret ve Sanayi Odası personeline 2015 yılı eğitim programları çerçevesinde, “Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi” verildi. Samsun TSO Davut Altan Meclis Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen eğitime, Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Haluk Akyüz, Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Yiğit Tören, Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Bülbüloğlu, Samsun TSO ve ilçe Oda ve Borsalarının personeli katıldı. BusinessFactory Danışmanlık Firması’ndan Eğitmen Esra Taşçı’nın verdiği eğitimde, “Müşterimiz Kim”, “Karakter Analizi”, “Karar Verme Süreci ve Algı Yönetimi” ve “İkna Yöntemleri” konu başlıkları ele alındı. Grup çalışması ve çeşitli test analizlerinin de yapıldığı eğitimde konuşan Esra Taşçı, “Yeni düzende, müşteri şekilleri, iş yapı şekilleri, iletişim şekilleri, rakipler ve rekabet koşulları değişti. Biz de yeni düzene mutlaka ayak uydurmalıyız” dedi.

    “MÜŞTERİYİ İYİ ANLAMAK VE TANIMLAMAK GEREKİYOR”

    Müşteriyi iyi tanımlamak gerektiğini bildiren Esra Taşçı, “Müşteriyi sadece kendi üyeleriniz olarak görmemelisiniz. Artan rekabet şartlarında ve değişen dünyada farklılaşmak ve farklı düşünmek gerekiyor. Müşteriyi anlamak için onun önceliklerini, beklentilerini iyi saptamak gerekir. Müşteriyi doğru anlamak, iyi analiz etmek gerekiyor. Müşterilerin duygularına, ruh hallerine göre istediğiniz şekilde onları yönlendirebilmek için, konuya onları da dahil etmek gerekiyor. Hayatta elde ettiğimiz sonuçlar davranışlarımıza bağlıdır. Davranışlarımızla çevremizdeki dünyayı nasıl anladığımıza, yorumladığımıza, gördüğümüze bağlıdır. Sizler de yaptığınız hizmetlerle, farklı çalışmalarınızla sadece Türkiye’de değil, yurt dışında da örnek bir teşkil edebilirsiniz” dedi.

    “YENİ MÜŞTERİ PORTFÖYÜ BİZİ BEKLİYOR”

    Müşteriyi ikna etmenin yöntemlerinden bahseden Taşçı, “Müşterinin algılarını iyi yönetmek gerekir. Bunun için de beyinin işleyişini iyi bilmek gerekiyor. Beyin, ‘ben’ merkezcidir. Müşteriye hitap ederken, verilen hizmetin ona yapıldığını, onun için var olduğunu iyi vurgulamak gerekiyor. Beyin karşıtlık sever, somutluk sever, aradaki farkı görmeyi sever. Onun için de müşterinin karşısına somut veriler çıkartılması ve gösterilmesi burada çok önem arz ediyor. Bizim kendi açımızla beraber müşterinin de kendine göre bakış açısı vardır. Bizler de müşterinin kendi bakış açısına göre etki alanımızı mutlaka genişletmeliyiz. Yakın zamandaki müşteri kitlemiz daha farklı olacak. Gelişmiş teknolojiyi takip eden, bilgiye çabuk ulaşan, ürünlerini, hizmetleri karşılaştırabilen müşteri portföyü bizi bekliyor” diye konuştu.

    MURZİOĞLU: “ÖNEMLİ OLAN ÜYE MEMNUNİYETİ”

    Samsun TSO olarak kurumsallaşma çalışmalarına ve bu çerçevede personel eğitimlerine büyük önem verdiklerini kaydeden Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Salih Zeki Murzioğlu, “2015 yılı planlarımız çerçevesinde bir eğitim çalışmasını daha yapmış bulunmaktayız. Üyelerimize daha iyi hizmet sunabilme adına kurum içi eğitim çalışmalarımıza bu yıl daha çok ağırlık verdik. Üye memnuniyeti bizim önceliklerimizin arasında başta gelmektedir. Kurum içi eğitimlerimize, üye memnuniyet odaklı olarak devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.