Etiket: ‘Müşteri

  • Fuhuş Yapan Arkadaşına Komisyonla Müşteri Bulan Kadın Tutuklandı

    Adana’da fuhuş yapan arkadaşına komisyon karşılığında müşteri bulduğu ve kendisinin de fuhuş yaptığı iddiasıyla gözaltına alınan Ü.T. tutuklandı.

    Edinilen bilgiye göre, polis, Seyhan ilçesindeki Yenibaraj Mahallesi’nde 32 yaşındaki Ü.T.’nin kendi evinde fuhuş yaptırdığını tespit etti. Ü.T.’yi telefonla arayıp birlikte olmak için kadın isteyen polis, müşteri gibi davranarak eve gitti. Pazarlık sonucu 160 lira alan Ü.T. ve arkadaşı Ü.E. gözaltına alındı.

    Ü.E., sorgusunda 5 yıldır fuhuş yaptığını ve Ü.T.’nin müşteri çıktığında kendisine haber verdiğini, fuhuş karşılığında 50 lira aldığını ancak arkadaşının ne kadar komisyon aldığını bilmediğini söyledi.

    Ü.T. ise sorgusunda “Arkadaşım fuhuş yapıyordu. Benden kendisine müşteri bulmamı istedi. Ben de yardım olsun diye isteyen olduğunda ona haber veriyordum” ifadelerini kullandı.

    Sorgusunun ardından adliyeye sevk edilen Ü.T. tutuklanarak cezaevine gönderildi.

  • Usta Emisyonu Sıfırladı Müşteri Egzoz Suyunu İçti

    Adana’da, ürettiği yazılım sayesinde araçlardaki egzoz emisyon oranını sıfıra yakın değerlere düşüren Servet Doğan, “Volkswagen grubunun dünyaya uyguladığı ticari bir ayıp ve biz bunu ortadan kaldırabilecek beceriye sahibiz” dedi. Doğan’ın uygulama yaptığı bir dizel otomobilin emisyon değerleri sıfıra yakın çıkarak uygulama tescillendi. Aracına uygulanan yazılım sayesinde egzoz emisyonunun sıfıra düştüğünü söyleyen Fahri Aslan, egzozdan çıkan suyu, temiz olduğunu belirterek içti.

    Egzoz emisyonun değerlerini sıfıra indirebilmek için 2007’den bu yana yazılım çalışmalarına devam eden oto tamircisi Servet Doğan (47), geliştirdiği SED yönteminin sağlığa, ekonomiye duyarlı bir yöntem olduğunu savundu.

    2009 yılında çalışmalarını hızlandırdığını anlatan Servet Doğan, ünlü otomotiv devi Volkswagen’in bu yıl ortaya çıkan hilesini o dönemlerde fark ettiğini vurgulayarak, “Ama resmi bir yaptırımımız veya açıklama yetkimiz olmadığı için bugüne kadar bir şey söylenmedi. Amerika’nın tespiti gerçekten doğru. Biz de buna çözüm yapabilecek SED yöntemiyle Volkswagen’e cevap verecek nitelikteyiz. Volkswagen’in dünyaya uyguladığı ticari bir ayıp ve biz bunu ortadan kaldırabilecek beceriye de sahibiz” diye konuştu.

    Egzoz emisyonunun artık dünyada çok önemli ve dikkat çekici bir konu hale geldiğini ifade eden Servet Doğan, “Yaptığımız işte aynı anda karbonmonoksit, hidrokarbon, azot oksit ve karbondioksitin bir arada düştüğü gözlendi. Çukurova Üniversitesi’nde kameralar önünde yaptığımız testlerle bunu ispatladık. Birçok üniversiteden aldığımız raporlarımız var ama eminim ki destek görürse Euro normların içine girecek bir ürün haline getirilebilecek. Hem donanım hem yazılımsal destek sağlayan bir ürün haline getirilebilir. Bu da yaklaşık 1 yıllık bir çalışma ve belli bir destek gerektiriyor” dedi.

    “İCADIMI YURT DIŞINA KAPTIRMAK İSTEMEDİM”

    Amacının ilk etapta dünya ekolojisine daha faydalı olabilmek amacıyla emisyon değerini düşürmek olduğunu anlatan Servet Doğan, AR-GE çalışmaları devam ederken yan ürünlerin de ortaya çıktığına dikkat çekti. Doğan, yakıtın verimli yanmasından dolayı yakıt tasarrufu ve güç artışı tespit edildiğini dile getirdi. Standart emisyon değerlerinin 1.50-1.60 civarında olduğunu, sıfır kilometre araçlarda ise 1.30’lara düştüğünü söyleyen Servet Doğan, kendisinin geliştirdiği yazılımla bu oranın sıfıra çok yaklaştığının altını çizdi. Yurt dışından çeşitli kurumların da kendisiyle görüşmeye çalıştığını ancak üretiminini yurt dışına kaptırmak istemediğini ileri süren Doğan, şöyle devam etti:

    “Devlet büyüklerimizin de dikkatini çekti projemiz. Hatta destek verecekleri sözü de geldi. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde söz almıştık ancak bürokrasiden dolayı kendisine ulaşmamız mümkün olmadı ve destekler sessiz kaldı. Kendilerinden destek bekliyoruz. İnşallah bir Türk buluşu olarak bu ürünü dünyaya lanse edebiliriz çünkü Avrupa Çevre Organizasyonu’na sunulduktan sonra Euro normlarına girebilecek bir ürün haline gelebilir ve tüm dünyada, tüm markaların kullanacağı bir ürünü Türkiye’de üretmiş olacağız. 4-5 yıldır projemin yerinde sayması doğru değil. İnsanlık için yapılan bir buluş ve biz bu ürünü yerli otomobilde kullanırsak dünyanın, emisyonu en düşük araçlarını tüm dünyaya sunmuş olacağız.”

    EMİSYON DEĞERLERİNE YETKİLİ DE ŞAŞIRDI

    Servet Doğan’ın SED yöntemini uyguladığı 2011 model ve 100 bin kilometredeki bir otomobil, sahibi Fahri Aslan tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı denetimindeki Polat Yetkili Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm İstasyonu’na götürüldü. Ölçümün ardından otomobildeki emisyon değerinin 0 çıkmasına, istasyon işletmecisi Mehmet Polat da şaşırdı. Normal araçların emisyon ortalamasının 1.50-1.60 olduğunu kaydeden Polat, “Bir yanlışlık mı var acaba diye düşündüm ama yanlışlık da yok. Makinamız yeni testten çıktı, kalibrasyonları yeni yapıldı. Standartlara uygun ve sıfır çıkıyor” dedi.

    “NEREDEYSE YARI YARIYA YAKIT TASARRUFU”

    Uygulama yapılan otomobilin sahibi Fahri Aslan ise normal dizel otomobillerde egzoz dumanının siyah çıktığını fakat kendi aracının egzozunun tertemiz olduğunu vurguladı. Atölyedeki bir çırağın başka bir aracın egzozuna baktığında elinin isli olduğu ancak uygulama yapılan dizel aracın egzozunun içinin temiz olduğu görüldü. Otomobilin sahibi Fahri Aslan’ın, otomobil çalışırken egzozdan çıkan suyu, tamamen temiz olduğunu savunarak içmesi dikkat çekti. Uygulama sonucunda emisyon değerinin düşmesinin yanı sıra yakıt tasarrufu da sağlandığını söyleyen Aslan, 290 kilometrelik bir yolu normalde 60 lira yakıtla tamamlarken, uygulamadan sonra aynı kilometrede yolu 25 liraya tamamladığını bildirdi.

  • Uludağ’a Karla Birlikte Müşteri De Yağdı

    Türkiye’nin en önemli kış turizm merkezlerinden biri olan Uludağ’da yılbaşına saatler kala oteller doldu taştı. Bölgedeki otellerin doluluk oranı yüzde 90’a ulaştı.

    Kış turizminin göz bebeği Uludağ’da 2016’ya saatler kala oteller doldu taştı. Kar kalınlığının 45 santimetreye ulaşmasıyla hem işletmecilerin hem de tatilcilerin yüzü güldü. Birinci ve ikinci oteller bölgesinde toplamda 5 bin yatak kapasitesi bulunan Uludağ’da yeni yıla saatler kala oteller neredeyse tamamen doldu.

    “OTELLERİN BÜYÜK BİR KISMI DOLDU”

    Yeni yıla saatler kala Uludağ’a akın eden tatilciler işletmecilerinde yüzünü güldürdü. Otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaştığını belirten Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Derneği (GÜMTOB) Başkanı Haluk Beceren, “Biz normal şartlarda 15-18 Aralık tarihinde otellerimizi ve tesislerimizi açıyorduk. O tarihlerde burada kayak yapılacak kadar kar oluyordu. Ama bu sene maalesef kar geç geldi. Neyse ki 2 gündür aralıksız kar yağıyor. Bazı bölgelerde kar kalınlığı 100 santimetreye kadar ulaşıyor. Yarın kayak tesislerimizi açacağız. 5 tane tesisimiz yarın aktif hale gelecek. Otellerimiz şuanda büyük bir oranla doldu. Gece yarısına kadar da tamamının dolmasını bekliyoruz” diye konuştu.

  • Battalgazi Belediyesi Müşteri Memnuniyeti Sistemi Belgesi Alan İlk 10 Belediye Arasında Yer Alacak

    Battalgazi Belediyesi’nde Kalite Yönetim Sistemi belge yenileme ile Müşteri Memnuniyeti Sistemi ilk belgelendirme denetimi yapıldı.

    Battalgazi Belediyesi’nde TSEN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belge yenileme ve TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Sistemi ilk belgelendirme denetimi 3 gün sürdü. Denetimlere, TSE Malatya Belgelendirme Müdürü Eraslan Yılmaz ve TSE Tetkik Görevlisi Süleyman Çalışkan katıldı. Denetimlerin kapanış toplantısı ise, Battalgazi Belediyesi Çok Amaçlı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Burada konuşan Battalgazi Belediye Başkan Yardımcısı Mustafa Sayın, Battalgazi Belediyesi olarak TSEN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belge yenileme ve TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Sistemi ilk belgelendirme talebinde bulunduklarını belirterek, talep doğrultusunda gerekli denetimlerin yapıldığını söyledi. Başkan yardımcısı Sayın, TSE Yürütme Komisyonu’na Kalite Yönetim Sistemi belge yenileme ve Müşteri Memnuniyeti Sistemi belgesinin verilmesi için öneride bulunulacağını kaydetti. Sayın, Battalgazi Belediyesi için TSE Yürütme Komisyonu’na önerilen TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Sistemi belgesinin verilmesi halinde bu belgeyi Türkiye’de alan ilk 10 belediyeler arasında yer alacağını söyledi. TSE Malatya Belgelendirme Müdürü Eraslan Yılmaz ise Battalgazi Belediyesi’nde güzel uygulamalarla karşılaştıklarını belirterek, “Dokümantasyonda çok fazla sorun yoktur. Tabi ki başkanımızın bu konulardaki isteği ve iradesi ortada, vizyonu ortada. Başkanımız artık bu yönetim sistemlerini burada uygulamasını istiyor. Bununla da yetinmeyeceğiz. Bundan sonra daha farklı yönetim sistemleri gerekiyor. Kısa vadede, TS ISO 18001, bir sonraki aşamada ise, 14001 çevre yönetim sistemi ile başlayacağız. Kalite yönetimi ile ilgili dokümanlar, prosedürler ve görev tanımları her birimde hemen hemen var ve her birime dağıtılmış” diye konuştu. TSE Tetkik Görevlisi Süleyman Çalışkan’da, Battalgazi Belediyesi’ne TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Sistemi belgesinin verilmesi için TSE Yürütme Komisyonu’na öneride bulunacaklarını belirterek, “Güzel bir 3 gün geçirdik. Hizmetleriniz ve uygulamalarınız hakkında bilgi sahibi olduk. Yeni uygulamalar, yenilikler, her kurumda özellikle kamu kurumunda sancılıdır. Şunu gördüm ki çağrı merkezi sistemi oturtulmuş. Bilgi İşlem Müdürlüğü sayesinde güzel bir altyapı oturtulmuş. Birimlerden gerçekten destek var. Sistem, şikayet iletilmesinden sonuçlanmasına kadar bir ekip çalışması var. Bizler bu konuyu nasıl geliştirebiliriz, daha iyi nasıl olabiliriz, bunun için nasıl çalışılabilir. TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Sistemi belgesinin verilmesi için öneride bulunacağız. Bu belgeyi almakla Türkiye’de belediyeler arasında ilk 10 içinde yer alacaksınız. İlk 10’a girmek büyük bir başarıdır” diye konuştu.

  • Shell’e “Müşteri Dostu Kuruluş, Müşteri Dostu Marka” Belgesi

    Akaryakıt sektörünün önde gelen firmalarından Shell ve Turcas Petrol A.Ş, Türk Standardları Enstitüsü’nün (TSE) denetimleri sonucunda Shell markası için “Müşteri Dostu Marka” belgesi aldı. TSE Başkanı Sebahittin Korkmaz, “Müşteri Dostu Kuruluş, Müşteri Dostu Marka belgelendirmesi ile Türkiye ilk kez Avrupa ülkelerine kalite belgelendirme modeli ihraç etti. Bu belgelerin alınması uluslararası standartlara uygun ve yüksek kalitede hizmet verildiğinin tescillenmesi anlamına gelmektedir” dedi.

    TSE’nin gerçekleştirdiği denetimler sonucu Türkiye’de petrol piyasası akaryakıt dağıtım markaları arasında “Müşteri Dostu Marka-MDM” belgesini alan ilk marka Shell markası oldu. Ayrıca 169 Shell akaryakıt istasyonu da TSE’den “Müşteri Dostu Kuruluş-MDK” belgesini almaya hak kazandı.

    Müşteri Dostu Kuruluş Belgelendirme denetimleri TSE tarafından Shell akaryakıt istasyonlarının bulunduğu 51 ilde gerçekleştirildi. Denetimlerdeki kriterler arasında müşteri memnuniyeti politikası, müşteri memnuniyeti ile ilgili hedefler, organizasyon yapısı, insan kaynakları uygulamaları, çalışma ortamı, eğitimler, çağrı merkezi uygulamaları, memnuniyet ölçümleri, sosyal sorumluluk projeleri, kurumsal kimlik, hukuki işlemler ve yasal şartlar, acil durum planları, bilgi teknolojileri uygulamaları, gizlilik ve ulaşılabilirlik gibi konular ile beraber; ek olarak istasyon çalışanlarının müşterilere davranışlarından genel görünüm ve eğitimlerine, sadakat kartları penetrasyonundan market tasarımlarına kadar Shell ve Turcas’ın müşterilerine sunmuş olduğu tüm operasyonel hizmetler yer aldı. Bunların yanında Shell istasyonlarının TSE teknik standartlarıyla beraber global Shell kurulum ve işletme standartlarına uygunluğu, acil durum yönetimi, müşterilerine verdiği hizmetlerin devamlılığını sağlayan tüm teknik ekipmanların sorunsuz şekilde çalışırlılığı kontrol edildi. Belge teslimi için yapılan törene TSE Başkanı Sebahittin Korkmaz, Shell Türkiye Başkanı Ahmet Erdem, Shell ve Turcas Petrol A.Ş CEO’su Felix Faber ile TSE ve Shell’den yöneticiler katıldı.

    “İLK KEZ TÜRKİYE’NİN GELİŞTİRDİĞİ BİR KALİTE BELGELENDİRME MODELİ AVRUPA ÜLKELERİNDE UYGULANMAYA BAŞLANMIŞ OLDU”

    TSE’nin Türkiye’deki hizmet ve ürün kalitesini en üst seviyeye çıkarmayı hedeflediğini söyleyen TSE Başkanı Sebahittin Korkmaz, Müşteri Dostu Kuruluş, Müşteri Dostu Marka Belgelendirmesinin bu hedef çerçevesinde TSE tarafından geliştirilen bir belgelendirme sistemi olduğunu vurguladı. Korkmaz, şöyle konuştu:

    “Müşteri Dostu Kuruluş, Müşteri Dostu Marka belgelendirmesi hizmet sektörüne özgü, müşteri algısını ölçen, teknik kriter olarak Hizmet Yeri Belgelendirme (HYB) temelinde gerçekleştirilen bir belgelendirme sistemidir. Bu sistemde sadece müşterinin şikayet ve değerlendirmeleri değil, müşteriye karşı proaktif yaklaşım sergilenerek, müşterinin firmayı nasıl algıladığı ölçülmektedir. Başka bir deyişle bu belgelendirme ile kuruluşların müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik süreci nasıl yönetmeleri gerektiği ortaya konulmaktadır. Belgelendirme için değerlendirmeler sektörel bazda gerçekleştirilmekte ve hizmetin niteliğine uygun farklılıklar içermektedir.”

    Korkmaz, Müşteri Dostu Kuruluş (MDK), Müşteri Dostu Marka (MDM) belgelendirmesi ile Türkiye’nin ilk kez Avrupa ülkelerine kalite belgelendirme modeli ihraç ettiğine dikkat çekerek, “Avrupa’nın kalite alanındaki lider kuruluşu Avrupa Kalite Teşkilatı (EOQ), Aralık 2013’te İstanbul’da yapılan yönetim kurulu toplantısında bu belgelendirme modelini ’EOQ Projesi’ olarak kabul etti. Bu belgelendirme modelinin EOQ tarafından benimsenmesi ile ilk kez Türkiye’nin geliştirdiği bir kalite belgelendirme modeli Avrupa ülkelerinde uygulanmaya başlanmış oldu. Hâlihazırda MDM-MDK belgelendirmesi, teşkilata üye 35 Avrupa ve Akdeniz ülkesinde TSE koordinasyon ve yönetiminde yürütülmektedir. TSE, bu belgelendirme modelini geliştiren kuruluş olarak projeye katılmak isteyen EOQ üye ülkelerine know-how, eğitim, danışmanlık ve doküman desteği sağlamaktadır. Ayrıca bu ülkelerin yapacağı her belgelendirmeden TSE’nin belge başına ücret alması söz konusudur.”

    Korkmaz, Avrupa ülkelerinden ilk belgelendirme başvurusunun da alındığını belirterek, “Yurt dışından gelen bu ilk başvurunun sonuçlandırılması, sistemin faydalarının ve katma değerinin Avrupa ülkelerinde de anlaşılması için büyük önem taşımaktadır” diye konuştu.

    TSE Başkanı Korkmaz, Shell ve Turcas Petrol A.Ş’nin Müşteri Dostu Kuruluş, Müşteri Dostu Marka belgelerini alarak uluslararası standartlara uygun ve yüksek kalitede hizmet verdiğini tescillemiş olduğunu vurguladı.

    “SHELL MARKASI HALKIMIZIN GÖNLÜNDE ÖNEMLİ VE DEĞERLİ BİR YER KAZANDI”

    Shell Türkiye Başkanı Ahmet Erdem ise yaptığı konuşmada, “Türkiye’deki faaliyetlerimize 1923 yılında başladık. Sunduğumuz hizmet kalitesi ile Shell markası halkımızın gönlünde önemli ve değerli bir yer kazandı ve Türkiye’nin gelişiminin bir parçası oldu. Akaryakıt ve madeni yağ faaliyetlerimiz 2006 yılından bu yana ise enerji sektörünün köklü şirketlerinden Turcas ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde Shell ve Turcas Petrol A.Ş. çatısı altında devam ediyor. Bugüne kadar ülkemizi enerji sektöründe birçok ilk ile yenilikle tanıştırdık. Tüm bunları gerçekleştirirken de müşterilerimizi hizmetlerimizin odağında tutuyor, bu yönümüzle de müşterilerimizin her zaman takdirini kazanıyoruz. Birbirinden farklı zorlu kriterleri yerine getirerek, akaryakıt sektöründe yine bir ilki gerçekleştirerek Shell ve Turcas Petrol tarafından alınan TSE’nin ’Müşteri Dostu Marka’ belgesi bugüne dek gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımızın ve sektöre öncülük eden hem inovasyona hem de müşteri odaklılığa yönelik projelerimizin başarısının bir ispatı olarak öne çıkıyor. TSE’ye Shell ve Turcas’ı bu belgeye layık gördükleri için şükranlarımı sunarım” dedi.

    Shell ve Turcas Petrol A.Ş CEO’su Felix Faber de, “Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluş” belgeleri ile ilgili görüşlerini şöyle ifade etti:

    “Shell ve Turcas, değişen perakende sektörü ve tüketici beklentileri doğrultusunda hizmetlerini farklılaştırıyor, müşterilerimizin istek ve ihtiyaçlarına yönelik yenilikleri hayata geçiriyor. 2015 yılı Nisan ayında başlattığımız ’Shell’e Hoş Geldiniz’ müşteri deneyimi programımız bunun en somut örneklerinden biri. Her gün Türkiye çapındaki bin 23 Shell istasyonumuzda 550 bini aşkın müşterimize, seçkin ve güçlü bayi ağımızın desteği ile gece gündüz, yaz kış demeden hizmet sunuyoruz. En önemli hedefimiz de müşterilerimizin istasyonlarımızda kendilerini misafirimiz gibi hissetmeleri. Onları istasyonlarımızdan uğurlarken geldiklerinden daha mutlu ayrılacaklarından emin olmak birincil amacımız. Türk Standardları Enstitüsü’nden aldığımız Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluş belgeleriyle tüm bu çalışmalarımızı taçlandırmış olduk.”