Etiket: ‘Müşteri

  • Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Hem yurt içinde hem de yurt dışında dijital alandaki başarıları ile adından söz ettiren Quick Sigorta, yine bir ilke imza atarak müşterileri ve acenteleri dijital ortamda buluşturdu.

    Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Geçen Mart ayında pandeminin ilk haftasında ’Agent Değil Acente’ projemizin ilk etabı olan ‘Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz’ yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde sigortalımız evde, acentemiz evde ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” dedi.

    Projenin ikinci fazı olan ‘Agent Değil Acente’ uygulamasını da pandemi döneminde hayata geçirdiklerini ifade eden Yaşar, “Agent Değil Acente projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent Değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip, ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Tamamen Quick Sigorta bünyesindeki insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz machine learning teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz. Sigortalımız acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyorlar. Sanki bu pandemi dönemimde acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza adını bilmediği, yüzünü görmediği, herhangi bir çağrı merkezi agenti değil, konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor; Agent Değil Acente. Biz ilk günden itibaren acentelerimize dijitalleşme yönünde adımlar atacağımızı söylemiştik. Bu sistem sayesinde sigortalılarımıza gerçek omni channel deneyimini yasatıyoruz. Projemiz ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdık. Projemizi geçen hafta açmamıza rağmen ilk günden itibaren hem müşterilerimizden hem de acentelerimizden yoğun ilgi gördü. Çok sayıda müşterimiz acentelerimiz ile online ortamda buluştular” açıklamasında bulundu.

    Projenin ilk fazının yurt dışında da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar, “Dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşu olan EFMA projemiz ile yakından ilgilendi. Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir case study olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent Değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni channel deneyimini hem de Avrupa’da bir Türk sigorta şirketi kurmayla ilgili planlarımızı değerlendirdik” diye konuştu.

    Pandemiden dolayı Türkiye’de 8 milyon yeni kredi kartının ilk defa internette kullanılmaya başlandığını söyleyen Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise, “E-ticaret arttı, online kanalların kullanımı arttı. Bu kimse için sürpriz olmadı. Özellikle pandemi döneminde online kanallara alışık olmayan bir müşteri kitlesi ortaya çıktı. Burada önemli olan firmalar bu 8 milyon yeni müşteriye nasıl hizmet etti, nasıl bir müşteri deneyimi sundu? Web siteleri ve teknik alt yapıları buna hazır mıydı? Bunlar çok kritikti. Biz geliştirdiğimiz Agent Değil Acente projemizle web sitemize gelen, belki de pandemiden dolayı ilk defa onlinedan poliçe satın almaya çalışan fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz. Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden, o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var. Böylece sigortalımız evinden çıkmadan uçtan uca kesintisiz bir hizmet alıyor. Acentemiz ise pandemide en büyük sıkıntılarından olan yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde finans sektörünün en önemli ödüllerinden olan Sardis’ten hem de yurt dışından ödül alan projemizin yine sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Esnaflarda bayram öncesi müşteri yoğunluğu

    Esnaflarda bayram öncesi müşteri yoğunluğu

    Kurban Bayramına bir gün kala Eskişehirli vatandaşlar, bayram alış verişi için geldiği çarşı ve şehir merkezindeki esnafa adeta müşteri seli yaşatıyor.

    Dünyayı olumsuz etkileyen yeni tip Korona virüs (Covid-19) yüzünden Ramazan Bayramında dışarıya çıkamayan vatandaşlar, Kurban Bayramında geçen bayramda yapamadığı alış veriş hasretini gideriliyor. Yarın yaşanacak bayramdan yaklaşık bir hafta öncesinde yoğunluğu yaşamayı başlayan Eskişehirli esnaf, bayrama bir gün kala müşterinin taleplerine yetişemiyor. Bu süreçte şehrin büyük alış-veriş merkezlerinde vatandaşlar akın ederken, bütçesine uygun bayram kıyafeti, bayram hediyesi, aktariye ürünler gibi ihtiyaç duyduğu her şeyini almak için diğerinden ucuz bulduğu çarşı eslafın kapılarında kuyruk oluşturuyor. 7’den 70’e kadar her yaştaki vatandaşlar bayram alış verişi için akın ettiği mağazanın sahipleri ise, virüs nedeniyle uzun süredir yaşadığı durgunluğunu gidermeye çalışıyor. Eskişehirli esnaf, kentin Köprübaşı, Hamam Yolu, Taşbaşı ve çevresinde bulunan mağazalarda bugün müşterinin yaşattığı yoğunluğa uzun zaman sonra şahit oldu. Diğer yandan satışların, 2019 yılın Kurban Bayramına göre az olsa da geçtiğimiz aylarda göre zirve yaptığı belirtiliyor.

    “Geçen seneye göre azalma olsa da şimdi işler iyi”

    Eskişehir Ticaret Odası Meclis Üyesi Mehmet Kerenciler, Kurban Bayramına bir gün kala pazardaki hareketliğini anlattı. Kerenciler, 2019 yılın bayramına göre işlerde düşüş olsa da son dönemlere göre satışların yükseldiğini belirtti. Kerenciler, “Her zaman olduğu gibi bütün bayramlarda 2 gün,3 gün önce bir hareket oluyor. Çok şükür. Memnunuz şuan. Geçtiğimiz bayramlara göre azalma var tabi. İnsanlarımız korkuyor dışarıya çıkmaya. Biz de buna katılıyoruz. Dışarıya çıkmaması için bir de söylüyoruz. Çok işi olmayan, alış-veriş yapmayan insanlar dışarıya çıkmasın. Geçen bayrama göre yüzde 25 yüzde 30 gibi bir azalma var. Sektörün yüzde 85’i, yüzde 90 bu süreçten memnunlar. Şükür, iyi bir sezon geçiriyoruz. Allah beterini göstermesin” şeklinde konuştu.

    Ayrıca Ketenciler, bayram yaz ayında geldiği nedeniyle vatandaşlar en çok, kısa ket şort, gömlek, keten pantolonları, kısa kol t-şortları daha çok sattığı da belirtti.

    “Bayramdan sonra da böyle devam edecek”

    Kurban Bayramından sonra da işlerde düşüş olmayacağı düşünen Kerenciler, bu konuda, “Bizim Eskişehir’in azalma olmuyor pek fazla. Bizim gurbetçimiz çok. Bayramdan sonra gurbetçimizle devam ediyoruz. Çok şükür, istediğimiz sonuçları, istediğimiz ciroları alabiliyoruz” dedi.

    “Ülke durumunun düzeldiği düşünüyorum”

    Uzun yıllardır çarşıda kahve ve aktariye satıcısı olarak bulunan Sabahattin Küçük ise, Kurban Bayramına bir gün kala satışlardan memnun olduğu ve ülkenin durumu düzelttiği belirtti. Küçük, “3-4 günden beri bayram hareketi başladık. Güzel bir hareket var. İşlerimiz iyi. Bu son bir hafta işlerimiz iyi. Genelde tatmin ediyor. Normalin üzerinde satışlar var. Tabi her bayram böyle olur zaten. Güzel satışlarımız. Şimdi gidişat iyidir. Ülkenin durumunun düzeldiğini düşünüyorum. İşlerin açıldığı düşünüyorum. Bunlar bayramdan sonra da böyle olacak, inşallah” diye konuştu.

  • Bir müşterinin unuttuğu telefonu başka bir müşteri çaldı

    Bir müşterinin unuttuğu telefonu başka bir müşteri çaldı

    Arnavutköy’de oto yedek parçacıya gelen bir kişi bankonun üzerinde telefonunu unuttu, arkasından gelen başka bir müşteri ise telefonu çalarak kayıplara karıştı. Yaşanan hırsızlık anı ise güvenlik kamerasına yansıdı.

    Olay, geçtiğimiz günlerde Arnavutköy Eski Edirne Asfaltı Caddesi üzerindeki bir oto yedek parçacıda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, telefonla konuşarak oto yedek parça atölyesine gelen bir müşteri, telefonu kapattıktan sonra bankonun üzerine bırakarak birkaç parça malzeme aldı. Parçaları alan müşteri telefonu unutarak iş yerinden ayrıldı. Telefonu unutan şahsın çıkmasının ardından bir başka müşteri yedek parçacıya gelerek alacağı ürünü istedi. Bu sırada banko üzerinde duran telefonu fark eden hırsız, alacağı ürünü cep telefonunun üzerine bırakarak parasını ödedi. Daha sonra cep telefonuyla birlikte ihtiyacı olan ürünü alan hırsız, dikkat çekmeden iş yerinden çıkarak kayıplara karıştı. Yaşanan hırsızlık anı ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı.

  • Esnaf dertli, müşteri memnun

    Esnaf dertli, müşteri memnun

    Samsun’un Çarşamba ilçesinde pandemi sürecinde normalleşmeye gidilen zamanlarda, pazarcı esnafı dertli, müşteri ise memnun.

    Pandemi sürecinde normalleşme döneminde satış yapan pazarcı esnafı müşteri olmamasından şikayetçiyken, müşteri fiyatlardan memnun olduğunu söyledi.

    Pazarcı esnafı normalleşme sürecinde müşterilerin normalleşme konusunda tepki göstermediğini, fiyatların uygun olmasına rağmen müşteri olmadığı için zaman zaman zararına satış yaptığını vurgularken, müşteriler ise fiyatların gayet uygun olduğunu söyledi. Pazarda satılan bazı meyve ve sebzelerin kilogram fiyatları şu şekilde: Soğan 1.50, kiraz 4.00, armut 3.00, salatalık 1.00 TL.

  • Tarihi eserlere müşteri ararken yakalandı

    Tarihi eserlere müşteri ararken yakalandı

    Konya’nın Kadınhanı ilçesinde evinde tarihi eser sakladığı ve bu tarihi eserleri satmak için müşteri aradığı iddia edilen kişi 22 parça eserle yakalandı.

    Edinilen bilgiye göre, İl Jandarma Komutanlığı ekipleri Kadınhanı ilçesi Güngören Mahallesinde bulunan bir evde tarihi eser olduğu bilgisi üzerine çalışma başlattı. Terzi olarak çalışan M.K.’nın evinde tarihi eser niteliğinde sikke, takı eşyaları ve muhtelif objeleri bulundurduğu ve satmak için müşteri aradığı tespit edildi. Belirlenen adrese düzenlenen baskında evde bronz-bakır sikke, yüzükler, bakır bilezikler, eski döneme ait mühürler, takı eşyalarıyla birlikte 22 parça tarihi eser ve 2 adet dedektör, kazı malzemesi ele geçirildi. Ele geçirilen tarihi eserler Müze Müdürlüğüne teslim edilmek üzere muhafaza edilirken şüpheli M.K. gözaltına alındı.