Etiket: Muhasebe

  • ZBEÜ, ‘7. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi’ne ev sahipliği yapacak

    ZBEÜ, ‘7. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi’ne ev sahipliği yapacak

    7. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi (International Congress Accounting and Finance Research IcAFr’20) 23-25 Ekim tarihleri arasında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenecek.

    Yeni Tip Koronavirüs (COVID-19) küresel pandemisi ile mücadele tedbirleri kapsamında uzaktan erişim yoluyla çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek kongrenin, 2020 yılı için ana teması ’Pandemi Sonrasında Muhasebe ve Finans Alanında Gelişen Yeni Trendler’ olarak belirlendi.

    İlki 2013 yılında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu ev sahipliğinde “Geçmişten Geleceğe Muhasebe ve Muhasebe- Toplum-Demokrasi” teması ile gerçekleştirilen Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi, muhasebe ve finans alanlarında akademik, sosyal, ekonomik ve mesleki işbirliğini hedefleyen uluslararası niteliğe sahip bir kongre. Muhasebe ve finans alanlarında ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmaları olan çok sayıda akademisyen ve uygulamacıyı bir araya getirecek ve paylaşılacak bilgi yoluyla bu alanların gelişimine önemli katkılar sağlayacak kongrede; muhasebe ve finans alanlarındaki araştırmalar bir arada tartışılacak.

    İlgili branşlarda lisansüstü eğitim alan öğrenciler ile sektörden önemli isimlerin bir araya getirildiği ‘Lisansüstü Atolye’ çalışmalarının da yapılacağı, online olarak katılım sağlanabilecek kongre, 23 Ekim Cuma günü BEÜ Tahir Karauğuz konferans salonunda açılış töreni ile başlayacak.

  • “Kovid -19 krizi ile birlikte ‘dijital finans ve muhasebe profesyonellerine’ ihtiyaç artacak”

    “Kovid -19 krizi ile birlikte ‘dijital finans ve muhasebe profesyonellerine’ ihtiyaç artacak”

    Fermanlı Ruhsatlı Muhasebeciler Derneği (ACCA) ve Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Kovid-19: Krizden İyileşmeye Giden Yol ve Finans Profesyonellerine Düşen Görevler konulu toplantı düzenledi. ACCA Türkiye ve Gelişmekte olan Ülkeler Başkanı Filiz Demiröz, toplantıda yaptığı konuşmada, “İş hayatında başlayan dönüşüm ile kurumlarda yeni mesleki becerilere duyulan ihtiyaç artıyor. İş dünyası ve işletmeler değişimden güçlenerek ve büyüyerek çıkmak isteyecek. Bu noktada finans ve muhasebe profesyonellerine ihtiyaç artacak.” dedi.

    ACCA (Fermanlı Ruhsatlı Muhasebeciler Derneği) ve Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Kovid-19: Krizden İyileşmeye Giden Yol ve Finans Profesyonellerine Düşen Görevler konulu online toplantı düzenledi. Toplantıda koronavirüs salgınının dünya ekonomilerine etkisi ve finans profesyonellerinin geliştirmesi gereken yeni yetkinlik alanları gibi konular konuşuldu. Etkinlikte; ACCA Türkiye ve Gelişmekte olan Ülkeler Başkanı Filiz Demiröz ile ACCA üyeleri olan Türkiye Turizm ve Tanıtım Geliştirme Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Ertan Türkmen ve Digitürk Finans Direktörü Burak Polat konuşmacı olarak yer aldı.

    “İşletmeler kriz sonrasında yüzde 47 oranında orta vadeli planlamalara odaklanmaya başladı”

    ACCA tarafından yapılan mart ve mayıs aylarında yapılan Kovid-19 küresel araştırmasının sonuçlarını katılımcılarla paylaşan ACCA Türkiye ve Gelişmekte olan Ülkeler Başkanı Filiz Demiröz, Kovid-19 krizinin dünya ve Türkiye genelinde şirketlere olan etkilerinden bahsetti.

    Demiröz, “Çalışan verimliliğindeki azalma mart ayında globaldeki işletmeler için en büyük sıkıntı kaynağıyken haziranda çalışanların verimliliğindeki azalmanın artık ikinci sıraya düştüğünü görüyoruz. Türkiye’de ise işletmeler için en büyük sıkıntının nakit akışında olduğunu söyleyebiliriz. İşletmelerin Haziran ayında artık krizle mücadele stratejilerini vurgularken yüzde 47 ile orta, yüzde 36 ile uzun vadeye odaklandıklarını görmekteyiz. Mart ayında bu daha çok kısa vade odaklı olarak karşımıza çıkıyordu. Türkiye’de ise haziran ayına baktığımızda işletmelerin yüzde 3’ünün odaklarının hala kısa vadeli olduğunu söyleyebiliriz.” dedi.

    Kriz ve sonrasında dijital finans ve muhasebe profesyonellerine olan ihtiyacın artacağını belirten Demiröz, “İş hayatında başlayan dönüşüm ile kurumlarda yeni mesleki becerilere duyulan ihtiyaç artıyor. İş dünyası ve işletmeler değişimden güçlenerek ve büyüyerek çıkmak isteyecek. Bu noktada finans ve muhasebe profesyonellerine ihtiyaç artacak. Artık verileri derleyip toplayan değil, değerlendirip yorumlayan, teknolojik süreçler elde edilen sonuçlara insani ve etik unsurunu etkileyen, analitik ve stratejik düşünce yapısına sahip tam donanımlı finans ve muhasebe profesyonelleri önem kazanacak. Bu donanımlara sahip finans ve muhasebe profesyonelleri de şirketleri güçlü finansal yönetime sahip, sürdürülebilir kurumlar haline getirme potansiyeline sahip olacaklar. Biz de ACCA olarak sektörde oluşan ihtiyaç doğrultusunda finans ve muhasebe profesyonellerine yönelik CertDIF adını verdiğimiz finans alanına yönelik dijital inovasyon sertifika programı geliştirdik. ACCA ruhsatı sürecinde alınan eğitimlere özel dijitale yönelik bu sertifika, finans profesyonelleri dijital yetkinliklerini arttırma imkanı sağlıyor.” ifadelerini kullandı.

    “Türkiye’nin turizm tanıtım faaliyetleri için çalışmalara devam edildi”

    Türkiye Turizm ve Tanıtım Geliştirme Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Ertan Türkmen, “Türkiye Turizm ve Tanıtım Geliştirme Ajansı olarak yıl boyunca turizmi geliştirmeye ve turizm ürünlerini arttırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz.” dedi.

    Şirketler için nakit akışının çok önemli olduğunu ve bu dönemde yeni stratejilerin üretilmesi gerektiğini belirten Türkmen, “Bu dönemde çalışmalarımızı devam ettirdik ve güvenli turizm (safe tourism) isimli sertifika geliştirdik. Turizm tesislerinin dahil olduğu program ile yabancı turistlerin ülkemize geldikleri andan dönüşlerine kadar her adımda kontrol edilmesini sağlayan bir sistem geliştirdik.” diye konuştu.

    “Şirketler teknolojik imkanlardan yararlanarak rekabet ortamına dahil olmalı”

    Digitürk Finans Direktörü Burak Polat ise konuşmasında, “Pandemi öncesi de sektörün kendi dinamikleri nedeniyle dijitalleşmeyi büyük adımlarla atan işletmelerden biriyiz. Kriz öncesinde dijitale yaptığımız yatırımların yerinde olduğunu gördük ve bir sonraki yılın planlarında da daha fazla kaynak ayırmaya karar verdik.” ifadelerini kullandı.

    Pandeminin her sektörde ciddi dönüşümlere neden olduğunu belirten Polat sözlerini şöyle tamamladı: “Nesnelerin interneti adını verdiğimiz IOT, yeni veri toplama mimarileri, veri analizi modellerinin geliştirilmesi, big data analizlerinin yapılması ve bu teknolojik imkanları kullanarak en doğru satış pazarlama ve finans kararlarının alınması 4.sanayi devriminin merkezinde olan kavramlar ve büyük önem taşıyor. Şirketlerin de bu kavramlardan faydalanarak kendini rekabetin içine sokması gerekiyor. Finans ve muhasebe profesyonellerinin de bu noktada data analizi, raporlama ve kontrol odaklı yetkinlik dönüşümü yaşaması gerekiyor.”

  • Kuşadası Ticaret Odası’nda düzenlenen ön muhasebe eğitimi tamamlandı

    Kuşadası Ticaret Odası’nda düzenlenen ön muhasebe eğitimi tamamlandı

    Kuşadası Ticaret Odası tarafından ücretsiz olarak düzenlenen ve yoğun talep gören “Bilgisayar Destekli Ön Muhasebe Eğitimi” tamamlandı.

    Günde iki saat olmak üzere 10 gün, toplam 20 saat süren eğitimde katılımcılar; muhasebe programı kullanarak cari, stok, banka hesapları takibi, fatura, irsaliye, çek ve senet modüllerini öğrendiler, ön muhasebeyle ilgili güncel hayatta karşılarına çıkacak konularda bilgi sahibi oldular.

    Düzenledikleri ücretsiz eğitimler için Kuşadası Ticaret Odası Yönetimine teşekkür eden ve yeniden açılmasını talep eden katılımcılar, SMMM Hediye Karakaya tarafından verilen ve son derece verimli geçen eğitimin sonunda katılım belgelerini aldılar.

  • Başkan Akgüloğlu’ndan Muhasebe Haftası kutlama mesajı

    Başkan Akgüloğlu’ndan Muhasebe Haftası kutlama mesajı

    Erzurum Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Orhan Akgüloğlu, 1-7 Mart Muhasebe Haftası dolayısıyla kutlama mesajı yayınladı.

    Başkan Akgüloğlu, mesajında şu ifadelere yer verdi:

    “Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik mesleğinin toplumun tüm kesimlerine tanıtılması, ülke ekonomisine ve iş dünyasına sunduğu değer ve faydaya ilişkin farkındalığın arttırılması amacıyla 1-7 Mart, Muhasebe Haftası olarak kutlanmaktadır. 13 Haziran 1989 tarihinde yürürlüğe giren, 3568 sayılı Meslek Yasasına istinaden 109 bini aşan Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir ile 18 bin stajyer ülke genelinde faaliyet göstermektedir. 77 Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve 8 Yeminli Mali Müşavir Odası TÜRMOB çatısı altında hizmet vermektedir. 30 yıl önce yasal statüsüne kavuşan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik mesleği, kurumsallaşma sürecini tamamlayarak, ülkemizin iktisadi hayatının vazgeçilmez bir kurumu haline gelmiştir. Kaliteli hizmet sunarak, işletmelerimizin gelişimine katkı vererek, güvenilir işletme danışmanlığı vizyonumuzla ülkemize ve işletmelerimize hizmet ediyoruz. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler üreten, canlı ve dinamik bir Türkiye için çalışıyor. Ekonominin kaydını tutan ve mali danışmanlık yapan, memleketin her köşesinde hizmet sunan bir meslek oluşturduk. Ülkemiz ve işletmelerimizin gelişimi için çalışıyoruz. Erzurum Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, TÜRMOB bir meslek örgütü olarak, başta Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirler ile meslektaşlarımızın bağlı bulundukları odalara karşı sorumludur. Ancak kamu kurumu niteliğinde meslek örgütü olmamız sebebiyle, toplumsal sorumluluklarımız da bulunmaktadır. Erzurum SMMM Odası ve üyeleri olarak toplumsal sorumluluğumuzun bir gereği olarak gelişen dünyada ekonomi ve iş dünyasıyla ilgili gelişmeleri izliyor; yapıcı görüş ve düşüncelerini kamuoyu ile paylaşıyor. Ekonomimizin gelişmesi ve iş dünyasının küresel dünyada yerini alması için katkı sunuyoruz. Çözüm sunmaya yönelik bir bakış açısı ile sorunları ve çözüm yollarını gündeme getiriyoruz. Tüm kurum ve kuruluşlarımızla karşılıklı anlayış ve işbirliği içerisinde yürüteceğimiz çalışmalarda elde edeceğimiz her başarı bilinmelidir ki ülke ekonomimizin kalkınmasına ve gelişmesine koyulmuş bir tuğla olacaktır. Toplumdaki defter tutan ve beyanname veren iş insanı algısını değiştirerek, verdiğimiz hizmetlerin mali danışmanlık ve denetim çerçevesinde güvenilir işletme danışmanı misyonuyla ekonomimizin önemli bir paydaşı olduğumuzu daha çok hissettirmek istiyoruz. Bu yönde kurumsallaşarak, iş kalitesini arttıran, eğitimle gelişen bir meslek olarak geleceğe hazırlanıyoruz. Hazine ile mükellef arasında köprü görevi gören, ülkemizin güçlü ekonomisi için güçlü bir mali müşavirlik kurumunun varlığına inanan Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik mesleğimizi iş dünyamıza ve ülkemize değer katarak geliştireceğiz, yarınları umutla şekillendireceğiz. Bu inançla Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir meslektaşlarımızın Muhasebe Haftasını kutluyor, ülkemiz ve meslektaşlarımız için daha aydınlık günler diliyorum.”

  • GTO’da “İnşaat Sektöründe Muhasebe Ve Vergilendirme” semineri

    Gaziantep Ticaret Odası (GTO), 31 No’lu “ İnşaat Müteahhitleri “Komitesi tarafından organize edilen “İnşaat Sektöründe Muhasebe ve Vergilendirme” semineri GTO’da gerçekleştirildi.

    KONUTDER Vergi Danışmanı, yeminli mali müşavir, Abdullah Tolu’nun konuşmacı olarak katıldığı toplantının açılışında konuşan Gaziantep Ticaret Odası (GTO) Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Yıldırım, ekonominin lokomotifi olan inşaat sektöründe biriken konut stokunun eritilmesi için vergi indirimlerinin kalıcı hale getirilmesi yanında konut kredi faizlerinin düşürülmesi gerektiğini söyledi. İnşaat sektöründe, bina ve bina dışı yapılarda malzeme fiyatlarının yüzde 50’inin üzerinde arttığına, konut satışlarındaki artışa karşın fiyatların düşüş eğiliminde olduğunu belirten GTO Yönetim Kurulu Başkanı Yıldırım, “İnşaat sektöründe konut satışlarındaki artışa karşın fiyatlar düşüş eğiliminde. Buna karşın ise inşaat maliyetleri yükselmeye devam ediyor. Bina inşaatı ve bina dışı yapılar için inşaat malzeme fiyatları yüzde 50’inin üzerinde yükselmiş durumda. Konut fiyatlarındaki aşağı yönlü baskıya karşın artan maliyetler, sektörde konut stokunu ve kar marjlarının daralmasına neden oluyor. Konut sektöründe biriken stokun eritilmesi büyük önem taşıyor. Çünkü stokların erimesi ekonominin lokomotifi olan inşaat sektörünün canlanmasına fırsat sağlayacaktır. Bunun için de vergi indirimlerinin kalıcı hale getirilmesinin yanında konut kredisi faiz oranlarında düşüş olması şart. Piyasadaki mevcut konut kredisi faiz oranlarının 0-10 yaş arası konutlarda geçerli olacak şekilde yüzde 1’in altına çekilmelidir” dedi.

    İnşaat sektörünün istihdam, büyüme ve ekonomi açısından çok önemli olduğuna dikkat çeken GTO Yönetim Kurulu Başkanı Yıldırım, “ TÜİK konut sektörüne yönelik Ekim ayı rakamlarını açıkladı. Buna göre konut satışları yüzde 19,2 arttı. Bu artışta KDV ve tapu harcı indiriminin 31 Ekim’de sona ermesi etkili oldu. İndirim sona erecek diye tüketici talebi yanında üreticilerin kampanyaları arttı. Daha sonra bu indirim yıl sonuna kadar uzatıldı. Kasım ayı rakamları açıklandığında artış oranı bu kadar olmayabilir. Aslında sektörün ve ekonominin ihtiyacı olan sürdürülebilir ve sağlıklı bir ekonomi için vergi indirimleri devam etmelidir. Oda olarak inşaat sektörü meslek komitelerinden ve toplantılarda gündeme getirilen sorun ve çözüm önerilerini her platformda gündeme getirerek ve yetkililere ileterek takipçisi oluyoruz” diye konuştu.