Etiket: Mücevher

  • Türk dizileri Arapları Türk mücevher tasarımına yönlendirdi

    Türk dizileri Arapları Türk mücevher tasarımına yönlendirdi

    Son dönemde Türk dizilerinin Araplar tarafından hayranlıkla izlenmesinin yansımalarını mücevher sektörü olarak fazlasıyla gördüklerini söyleyen Milad Gold Yönetim Kurulu Başkanı Romel Ayyıldız, siparişlere yetişmekte zorlandıklarını kaydetti.

    Ortadoğu’da fenomen haline gelen Türk dizilerinin etkisi ile geleneksel Osmanlı dönemi altın ve mücevher işlemelerine büyük bir ilgi ve merakın olduğunu belirten Romel Ayyıldız, “2017 yılında rotamızı Arap ülkelerine çevirdik. Hem toptan hem de perakende satışlarla markamızı Birleşik Arap Emirlikleri’nde Dubai dışında da güven duyulan bir marka olarak tanıtmayı başardık. Son dönemde Abu Dabi, Resü’l-Hayme ve Şarika gibi diğer emirliklerden gelen taleplere yetişmekte zorlanıyoruz. Öncelikle emirliklere ardından da tüm Ortadoğu ülkelerinin önemli kentlerine markamızın şubelerini açmayı planlıyoruz. Amacımız bir Türk markası olarak sektörde dünya markası haline gelmek” dedi.

    Ortadoğu ülkelerinin tümünde birer mağaza açma hedefleri olduğunu söyleyen Ayyıldız, “2005 yılında Türkiye’de altının kalbi olarak nitelenen İstanbul Kapalıçarşı’da temelleri atılan mağazamız ile 2017 yılından itibaren Ortadoğu altın pazarında başlattığımız yenilikçi ve geleneksel mücevher tasarımları ile sektörün önemli isimlerinden biri haline geldik. Dubai’de açılan yeni mağazamız ile de geleneksel Osmanlı mücevher tasarımını Arap ülkelerine tanıtıyoruz. 2023 yılında Ortadoğu ülkelerinin tümünde birer mağaza açma hedefimiz var. Bu konuda şimdiden yatırım planlarına başladık” ifadelerini kullandı.

  • Mücevher Fırsat Günleri Harbiye Askeri Müzesi’nde başladı

    Üreticiler ile mücevher meraklılarını bir araya getiren Mücevher Fırsat Günleri, mücevher tutkunlarının ilgisini çekecek binlerce seçenek ve yüzde 70’e varan indirimlerle Harbiye Askeri Müzesi’nde başladı.

    Sereks Fuarcılık tarafından her yıl düzenlenen ve gelenekselleşen Mücevher Fırsat Günleri, 25’nci kez Harbiye Askeri Müzesi’nde üretici ve toptancı firmaların katılımıyla 30 Aralık tarihlerine kadar sürecek. Her yıl yoğun ilgiyle karşılanan etkinlik kapsamında, yüzde 70’e varan indirimlerle tek taş, beştaş pırlanta yüzük, altın takılar, elmas, yakut, safir setler bulmak mümkün.

    Fuara katılan Ar Diseng firmasının sahibi Arda Sivaslıoğlu, ’’Her yıl olduğu gibi bu yılda fuara katıldık. Bizim ve tüketici açısında çok faydalı bir fuar. İnsanlar daha ucuz fiyata ürünlere ulaşma fırsatı buluyor. Bizde elimizdeki ürünleri yıl sonunda paraya çevirme fırsatını elde ediyoruz. Modellerine, taşlarına ve altın ayarlarına göre fiyatlar değişiyor. Yüzde 50’den başlayıp yüzde 75’lere varan indirimlerimiz var. 5 taşta indirimimiz yaklaşık yüzde 55 civarında. Ürünün farklılıklarına göre indirimler de fark ediyor. Bu sezonun trenlerinden olan damla tek taşlı yüzükteki indirimimiz yaklaşık yüzde 70’e varıyor’’ dedi.

    ’’Kendi ürettiğimiz ürünler yüzde 50 gibi indirimli fiyatlarla halka sunuyoruz’’

    İndirimli fiyatlarla fuarda yer alan alTurkuaz Kuyumculuk firmasının sahibi Alex Demirci, ’’Fuara katılmamızın amacı, kendi ürünlerimizi halkamıza daha uygun fiyatla yüzde 50 gibi indirim yaparak sunmak. Doğal turkuaz taşımız kenarında pırlanta ve 18 ayar altından oluşmakta ve bu üründe yüzde 40 gibi indirim sağlıyoruz. Tüm ürünlerimizde; gümüş ve altın genel olarak yüzde 50 ile yüzde 55 arasında indirimlerimiz mevcut’’ şeklinde konuştu.

    Elmas, pırlanta, renkli taşlarda uygun fiyatlarla halka satış yaptıklarını belirten Rina Diamond firmasının sahiplerinden Fehmi Koçhisarlı, ’’Yüzde 70 ve altında olan indirimlerle verdiğimiz kampanyalı ürünler var. 400 TL’den 800 TL’ye kadar kampanya yaptığımız 3-4 tane ürün grubu var. Bu ürün gruplarımızı her müşterimiz beğenerek alıp gidiyor. Her bütçeye uygun herkesin beğenisine müsait çok güzel mücevherli ürünlerimiz var’’ dedi.

    ’’395 TL’den başlayan altın üzerine tektaş ürünümüz var’’

    Enflasyonla Top Yekun Mücadele adına dolar ve atının artışından dolayı fiyatları yükseltmediklerini dile getiren Ruhbaş firmasının sahibi Atakan Ruhbaş, ’’Ürünlerimizi uygun şekilde halka vermek adına buradayız. 395 TL’den başlayan altın üzerine tektaş ürünümüz var. Pırlanta kalitesi F color’dır. 875 TL’ye beştaş ürünümüz var. Yine altın üzerine pırlantadır’’ açıklamasında bulundu.

    Üretici firmaların sezon sonu stoklarını ve ihraç fazlası ürünlerini yüzde 70’e varan indirimlerle, garantili ve sertifikalı satacağı Mücevher Fırsat Günleri, akşam saat 20.30’a kadar ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek.

  • Mücevher fuarı Kadıköy’de başladı

    Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen Mücevher Fırsat Günleri, Kadıköy’de, 20 tane üretici ve toptancı firmaların katılımıyla başladı. 28 Ekim tarihlerine kadar açık kalacak fuara katılanla üreticiden uygun fiyata mücevher alma fırsatı yakalayacak.

    Sereks Fuarcılık tarafından her yıl düzenlenen Mücevher Fırsat Günleri’nin 24’üncüsü Kadıköy Halk Eğitim Merkezi’nde 20 üretici ve toptancı firmaların katılımıyla başladı. 28 Ekim’e kadar açık kalacak fuarda; taş pırlanta yüzük’ten, beştaş pırlantaya, altın kolyeden, elmas tek taş yüzüğe, elmas bileklikten altın bileziğe kadar farklı tarzda takılar mücevher sevenlerin beğenisine sunuldu.

    “Özellikle evlenecek yeni çiftlere çok özel hediyelerimiz var”

    Fuarda ürünlerini sergileyen Bakırköy Kuyumcular Temsilciliği Başkanı George Akdoğan, “Özellikle fiyatlarımız dışarıdaki mağaza fiyatlarımızdan kesinlikle yüzde 38-40 gerçek indirimle burada satışa sunuyoruz. Bunun neticesinde dolar ve euroyu çok düşük tuttuğumuz için fiyatlarımız son derece uygun. Özellikle evlenecek yeni çiftlere çok özel hediyelerimiz var” diye konuştu.

    Fuara katılan firma yetkililerinden İlhan Tüzütürk, “Bazen insanlar bu indirime şaşırıyorlar. Etiket üzerinden yüzde 50 indirim oluyor. İmalatçı firma olarak buradayız ve müşterilerimize ucuz, kaliteli, güzel ürünler sunuyoruz. Doların, altının yükselmesi tabiki etkiliyor. Ama sonuçta bir tüketim toplumuyuz. Düğün, nişan, sünnet gibi etkinliklerimiz devam ediyor. Neticede insanlar bir şeyler almak zorunda. Biz de burada insanların ayağına kadar gelip, ucuz ürün satmaya çalışıyoruz” dedi.

    “Pırlantalar 395 liradan başlıyor”

    Fuara katılan bir başka firma yetkilisi olan Atakan Ruhbaş, fuarın ilk günü olmasına rağmen baya rağbet gördüklerini belirterek, “Biliyorsunuz altın ve dolar çok yüksek olduğundan dolayı, fiyatlar çok yükseldi. Buna rağmen burada çok uygun maliyet fiyatlarına ürünler verdiğimiz için insanlar rağbet gösteriyorlar. Evlenme teklifi etmek isteyenler için altın üzerine pırlanta şeklinde tek taş yüzüklerimiz var. Şu anki ekonomik durumdan dolayı, ekonominin hızlanması içinde herkes elindeki malları çok uygun fiyata, maliyet fiyatına veriyor”.

    “Peşin satışta perakendeye indik”

    Fuarın gidişinden memnun olduğunu dile getiren firma yetkilisi Fehmi Koçhisarlı, “Kampanya yaptık, kur artışından etkilenmeden enflasyonla mücadele ederek, topluma elmas ve pırlanta kültürünü kaybettirmeden daha yaşatıp ileriye götürmek gayesiyle buraya geldik. Üretimden herkese peşin satışta perakendeye indik” diye konuştu.

  • Mücevher Fuarı’nın gözdesi satıldı

    Diyarbakır’da düzenlenen Mezopotamya Mücevher Fuarı’nda sergilenen 1 milyon 100 bin liralık altın elbise satıldı. 7 kilogram altından yapılan elbiseyi, ismi açıklanmayan Diyarbakırlı bir iş kadını satın aldı.

    Diyarbakır’da Sereks Fuarcılık tarafından ikincisi düzenlenen Mezopotamya Mücevher Fuarı dün sona erdi. Yoğun ilginin olduğu fuarda bütün gözlerin üzerinde olduğu 7 kilogram 22 ayar altından yapılan ve 1 milyon 100 bin liralık altın elbise dün bir iş kadını tarafından satın alındı.

    Altın elbiseyi fuarda ziyaretçilerin beğenisine sunan Zerya Gold Yönetim Kurulu Başkanı Kamuran Kaya, elbisenin 22 ayar ve tamamen el işi bir ürün olduğunu belirterek, “10 arkadaşımız 7 gün boyunca elbise üzerinde çalıştı. Elbise genelde müşterilerimizin vücut ölçülerine göre yapılır. 7 kilogram ağırlığında ve 1 milyon 100 bin lira değerindedir. Bunu alan kişi hemen hemen aynı vücut ölçülerine sahip olduğu için aynısı verdik. En fazla köşelerden ekleme yapıp vücut ölçülerine göre ayarlayacağız. Alıcımız isminin açıklanmasını istemiyor. Elbisemiz fuarın en pahalı parçası ve ilk defa yaptığımız bir üründü. Diyarbakır’da ilk defa sergiledik ve yaptığımız şekilde de alıcısını bulduk. Aynı zamanda talepler de var. Müşterilerimizin taleplerine göre karşılık vereceğiz” dedi.

  • Mücevher fuarında milyonluk pırlanta yüzük ve 16 bin liralık kasa sergilendi

    Bir milyon liralık değeriyle pırlanta yüzük ve maliyeti en az 16 bin lira olan kişiye özel tasarlanan kasa İstanbul Jewelry Show’da sergilendi. Bu yıl 46’ncısı düzenlenen fuara ayrıca İtalyan mücevher makinası firmaları da katıldı.

    Kuyum ve mücevherat sektörünün iki büyük oyuncusu Türk ve İtalyan firmalarının bir araya geldiği İstanbul Jewelry Show katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Bu yıl 46’ıncı kez düzenlenen İstanbul Uluslararası Mücevherat, Saat ve Malzemeleri Fuarı’na Italian Trade Ageny – ITA desteğiyle, İtalyan mücevher makinası firmaları da katıldı. Yoğun katılım sağlanan fuarda bir milyon liralık değeriyle pırlanta yüzük ve maliyeti en az 16 bin lira olan kişiye özel tasarlanan kasa sergilendi.

    “28 bin dolaylarında ziyaretçi beklentimiz var”

    Fuarın düzenleyeceği şirketi UBM Rotaforte’un Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, “Bu bizim 33 yılda 46’ncı İstanbul Jewelry Show fuarımız. Mart ve Eylül aylarında fuarı yapıyoruz. Fuarda bin 250 civarında yerli ve yabancı katılımcı ile firma mevcut. Aşağı yukarı 28 bin dolaylarında ziyaretçi beklentimiz var. Hatta bu rakamın da üzerine çıkabiliriz. Türkiye’deki tüm konular içinde şu ana kadar en büyük yabancı alım heyetini İstanbul Jewelry Show ağırlıyor. Oda bazında bin 500 yabancı alıcı şu anda misafirimiz.

    “Türkiye kuyumculuk ve mücevher sektöründe çok önemli bir ülke”

    Fuarda açıklamalarda bulunan ITA Italian Trade Agency Direktörü Aniello Musella, “Türkiye kuyumculuk ve mücevher sektöründe çok önemli bir ülke ve dünyada 10’uncu sırada. Son 20 yıl içerisinde mücevher ve kuyumculuk sektöründe Türkiye oldukça fazla ilerleme sağladı. 2017 yılı itibariyle Türkiye-İtalya arası ticaret hacmi 19 milyar 800 bin dolar. Hedefimiz tabi ki daha yüksek rakamlara ulaşmak. 2018 yılında yaklaşık 20 milyar dolarlık bir rakamdan bahsettik. Bunun da üzerine çıkmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

    Servet değerinde pırlanta tektaş

    Fuarda ışıl ışıl parlayan pırlanta yüzükler, kolyeler ve çeşitli takılar dikkat çekti. Bunlar arasında en fazla göze çarpanı değeri 1 milyon lira olan 20 karatlık pırlanta yüzük oldu. Prenses kesim 20 karatlık servet değerindeki yüzüğün üreten firmanın Yönetim Kurulu Üyesi Yiğit Akgün, “ Fuarın en pahalı ürünü prenses kesim 20 karatlık bir tektaş. Çok güzel kesilmiş ve doğada da nadir bulacağımız bir parça. Biz böyle bir kesimi, böyle bir pırlantayı da klasik bir tektaş olarak sergilemeyi uygun bulduk” dedi. Akgün, fuarın hem Türkiye hem de bölge açısında büyük önem arz ettiğini belirterek, hazırlıklarını bu çerçeve içerisinde yaptıklarını belirtti.

    16 bin lira değerinde dev kasa

    Fuarda birbirinden değerli mücevherlerin yanı sıra üst düzey koruma sağlayan kasalarda sergilendi. Bir buçuk ton ağırlığındaki bu dev kasa kişinin istediği ebatlara göre dizayn edilebiliyor. Söz konusu kasa hakkında bilgi veren üretici firmanın Pazarlama Müdürü Hasan Yılmaz, “Kasada kapısındaki özel bir conta sayesinde yangın sızdırmazlık özelliği var. Yangınla ilgili tüm girişimler duman ve ısı içerdeki değerlere ulaşamıyor. İçerde bir milyonluk bir ziynet eşyanız da 10 milyon lira paranız da tapunuz da değerli evrağınız da üst düzey seviyede korunuyor” dedi.

    Maliyeti en az 16 bin lira

    Yılmaz, söz konusu kasanın maliyetinin 16 bin liradan başlayıp, kişiselleştirmelerle bu fiyatın artacağını söyledi. Yılmaz, “Kasamızın maliyetinde alt sınırımız 16 bin lira. Ancak kişiselleştirmeler, elektronik kilidin adapte edilmesi, renginin değişmesi gibi eklemelerle bu rakam yükseliyor” şeklinde konuştu.