Etiket: Moda

  • Frezya Moda ve Alışveriş Festivali başladı

    21 Mayıs Pazar gününe kadar devam edecek olan Moda Frezya Festivali, İstanbul’un tarihi Sirkeci Garında başladı.

    Moda Frezya Festivali ile kendi alanında en iyi markalar İstanbul’un tarihi Sirkeci Garında bir araya geldi. Girişlerin ücretsiz olduğu moda ve alışveriş festivalinde yüzde 80’e varan indirimler gerçekleşiyor. Festivalde; hazır giyim markaları, tekstil ev tekstili ürünleri, ayakkabı markaları, ilgiyle takip edilen modacıların son tasarımları, her renk ve çeşitten takılar son alıcısı ile buluştu.

    Festival’e katılan ÖNSİAD (Önder İş Dünyası Sanayici ve İşadamları Derneği) Genel Başkanı Rasim Erdoğmuş, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, “Festivalden beklentimiz bir sinerjiyi ortaya çıkartmaktır. Burası hem katılımcı firmalarımızın hem de ürün almak için gelen katılımcılarımızın ortak menfaatlerinin buluştuğu bir nokta. Daha hesaplı daha ucuz kaliteli ürünleri burada bulabilme imkanları var. Tabi bir de Türkiye’nin ekonomik ve ticari hayatına, sosyal dokusuna bir katkıdır bu. Toplumsal bir hareketlilik ve heyecandır. Biz hem ülkemizin barış ve huzur içerisinde sokaklarında, caddelerinde, alışveriş mekanlarında alışveriş yapılabildiğini güçlü bir huzur ortamının olduğunu ortaya çıkartma gayreti içerisindeyiz. Hem de durağan bir ekonomik hayatın içerisinde ekonomiye ne kadar katkı sunabiliriz, faydamız nasıl olur bu gayretin içerisindeyiz” diye konuştu.

    Festival’in açılışına ve imza gününe katılan televizyon programcısı İkbal Gürpınar ise, “ Sirkeci Tren İstasyonu’ndayız. Burası çok tarihi bir mekan, geçmişte bütün gurbetçilerin burada ilk trene binip Almanya’ya gittiğini biliyoruz. Şuanda biz o acıların yaşandığı Sirkeci Tren Garı’nda hanımefendilere çok güzel bir alternatif ile bulunuyoruz. A’dan Z’ye bir kadını, bir evi ilgilendiren ne varsa burada bulmak mümkün. Özellikle tesettürlü hanımlar eskiden çok fazla güzel kıyafet bulamıyordu. Son 5 yıldır belki de bu sektör çok gelişti. Instagram’da çok fazla satış yapan insan var. Blogger’ların da bulunduğu markaların da çok uygun fiyata ürünlerini satabildiği bir mekan burası. 3 gün devam edecek fuar. Ben çok olumlu buluyorum. Hem insanlar arkadaşları ile bir araya geliyorlar hem çok istedikleri ama sezonda çok pahalıya buldukları ürünleri indirim ile alabiliyorlar. Kaynaşma oluyor, mutluyum” dedi.

    Organizasyon’un düzenleyicilerinden olan girişimci iş kadını Hatice Küçük de, “Bizler tasarımcı ve modacı bayanların bir arada olduğu, butik tarzı bir festival yapmak istedik. Ufak çaplı yapalım dedik ama o kadar çok istek geldi ki sonra biz Sirkeci Tren Garı’nda tarihi bir mekanda buluşalım istedik. Sonra projemizi büyüttük. Ve şuan buradayız. Çok heyecanlıyım. Çok da mutluyum güzel arkadaşlarımız var burada. Aynı zamanda el işi, takı, tasarım yapan arkadaşlarımız var. Aynı zamanda bir sosyal projemiz de var bu festivalimizin içerisinde ‘Kelebek Çocuklarımız’ diye. Bu ‘Kelebek Çocuklarımız’a yardım kampanyamız da var. Açıkçası biz bu festivalimizde inşallah arkadaşlarımızın da katılımları ile çok mutlu bir şekilde ayrılacağız” ifadelerini kullandı.

    Organizasyonun fahri destekçilerinden Doktor Hasan Gökçeoğlu, bu tarz festivallerin ülke ekonomisi adına çok önemli olduğuna vurgu yaparak, “Festivalimizin ülke ekonomisini canlandırmada, girişimcilerin ürünlerini sergilemesinde münbit bir mekan diyebiliriz. Tren garımızın bulunduğu alan itibariyle de tarihi bir atmosferi var. Bu atmosferde insanlar hem tarihi yaşarken hem de gündelik alışverişlerini çok ucuz bir şekilde elde edebilirler. Tüm halkımızı buraya davet ediyorum” diye konuştu.

  • Anneler Günü hediyesi için yeni moda; ’Kişiye özel tasarımlı ürünler’

    Roamler Türkiye’nin Anneler Günü araştırmasına göre kişiye özel tasarım ürünleri en çok tercih edilen hediye türleri arasında ilk sırada yer alıyor.

    Crowdsourcing araştırma platformu Roamler Türkiye’nin yüzde 45’i kadın yüzde 55’i erkek toplam 300 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmada Anneler Günü’nü kutlayan tüketicilerin hediye olarak tercih ettiği ürün grupları ve markalar konusunda önemli sonuçlar ortaya çıktı. Araştırmaya göre; Anneler Günü temalı reklamların olduğu en çok dikkat çeken mecra TV oldu. Onu internet, sosyal medya, açık hava ve son sırada gazete/dergi ile araç giydirme takip ediyor. Araştırmada tüketicilerin en çok dikkatini çeken reklamların hediye satın alma kararlarını ne yönde etkilediği konusunda da önemli sonuçlar ortaya çıkıyor. Dikkat çeken markanın reklamını izlemeden önce de izledikten sonra da o markaya ait hediye almayı düşünmeyenler çoğunlukta (yüzde 67). Kişiler daha önceden o markayı tercih etmiyorsa, reklamlar dikkat çekse dahi bu satın almama durumunu pek değiştirmiyor. Tam tersi durumda, dikkat çekici reklamların o markayı tercih etmede kararlarını olumlu olarak değiştireceğini belirten kesim (yüzde 13) ise hiç de az değil. Reklam öncesi markayı tercih ederken reklam sonrası da satın alma kararını koruyan bir kitle de mevcut (yüzde 17). Çok küçük bir kitle de (yüzde 3) izledikleri reklamın satın alma kararını olumludan olumsuza çevireceğini belirtiyor.

    Anneler Günü’nü düzenli kutlayanların oranı yüzde 63

    Her yıl düzenli olarak Anneler Günü’nü kutlayanların oranı yüzde 63 iken, bu sene kutlayacakların oranı ise yüzde 89. Her 10 kişiden 7’si sadece annesinin annelerinin Anneler Günü’nü kutlarken, buna ilaveten 2’si eş ve eşinin annesini, 1’i büyükannesinin de Anneler Gününü kutlamayı planlıyor. Katılımcıların yüzde 73’ü anneler gününün tam olarak hangi tarih olduğunu bilirken, yüzde 20’si bilmiyor. Kalan yüzde 7’si ise tarihi yanlış biliyor. Anneler gününü kutlayacak olan katılımcıların planları arasında yüzde 79 oran ile ilk sırada hediye almak gelirken, onu sırasıyla evde program yapmak ve dışarıda yemek programı yapmak takip ediyor.

    Hediye alırken birine danışılmıyor

    Anneler Günü’nü hediye alarak kutlayacaklarını belirten kesim büyük oranda (yüzde 70) son hafta hediyesini almış oluyor. Bununla birlikte hediye almayı son 2 güne bırakanların oranı (yüzde 30) az değil. Bunun başlıca sebepleri de; kampanyaların son günlerde daha avantajlı olduğu algısı, kararsız kalma, zaman bulamama olarak gösteriliyor. Hediye almayı planlayanlar; hediye alırken büyük oranda hediye alacağı kişiye ne istediğini veya neye ihtiyacı olduğunu sormuyorlar. Hediye alırken de aynı şekilde genellikle birilerine danışılmıyor.

    Hediye alışverişlerinde geleneksel mağazalar daha fazla tercih ediliyor

    Son senelerde online alışveriş yükselişte olmasına rağmen; hala geleneksel mağazalardan alışveriş (yüzde 88), online alışverişe (yüzde 36) göre daha fazla tercih ediliyor. Bunun yanı sıra hem online, hem mağaza alışverişi yapan küçük bir kesim de bulunuyor. Cinsiyet detayına bakıldığında daha çok erkeklerin (yüzde 63) online alışverişi tercih ettiği görülüyor. Markaların kendi web siteleri yerine, çok daha farklı ürün çeşidi seçeneği sunan sitelerin tercih edildiği görülüyor.

    Anneler Günü alışverişi bütçesi 50-100 TL

    Anneler Günü alışverişine ayrılan bütçe ise ortalama 50-100 TL aralığında. Alınması düşünülen hediye kategorilerinin içinde en yüksek paya sahip olan kişiye özel tasarım hediyeler (yüzde 19) öne çıkıyor. Bunu eşit oranlar ile moda (yüzde 18), çiçek (18) , küçük ev aletleri (yüzde 18) takip ediyor. Ev&bahçe dekorasyonu (yüzde 6), hobi (yüzde 3), elektronik ürünler (yüzde 3), kozmetik (yüzde 2) grubu ürünlerinin hediye olarak tercih edilmede son sıralarda olduğu görülüyor.

    Online çiçek alışverişi, geleneksel alışverişe yaklaşıyor

    Anneler günü deyince akla ilk gelen hediyelerden biri olan çiçekte online alışveriş (yüzde 46), geleneksel alışverişin (yüzde 54) tahtına geçmeye çok yaklaşmış durumda.

    Küçük ev aletleri tercihlerinde blender ve meyve sıkacağı başı çekiyor

    Küçük ev aletleri kategorisinde ise popüler ürünler; blender ve meyve sıkacağı olurken, moda kategorisindeki tercihlerin yarısını giyim ürünleri tek başına oluştururken, ayakkabı (yüzde 24), çanta ve aksesuar ürünleri yüzde 11’er, saat ve mücevher ürünleri ise yüzde 3’er pay ile son sırada geliyor.

    Kişiye özel tasarım ürünlerinin payı hızla artıyor

    “Geçen sene annenize ne hediye aldınız?” sorusuna “kişiye özel tasarım hediye” cevabını verenlerin oranı sadece yüzde 6 iken, bu sene bu oran yüzde 19’a çıkarak, en popüler hediye tercihi oldu. Kişiye özel tasarım ürünleri geçen seneye oranla payını arttırıp en üst sıraya otururken, bazı kategoriler de düşüşe geçmiş durumda. Hediye alınması planlanan geri kalan; kozmetik, elektronik ürünler, hobi kategorileri daha az tercih ediliyor.

    Cep telefonu, tablet başta olmak üzere elektronik ürünler, geçen sene yüzde 13 oranında tercih edilirken, bu sene bu oran yüzde 3’e düşmüş durumda. Kozmetik ürünleri de yüzde 6’dan yüzde 3’e gerileyerek hediye olarak en son tercih edilen kategori oluyor. Annesine kitap almayı planlayanların oranının az olması dikkat çekiyor. Hediye alacağını belirten her 100 kişiden sadece 3’ü kitap almayı düşünüyor.

    Son dönemlerde Madam Coco, English Home gibi ev eşyaları mağazalarının trend olması, anneler gününde alınacak hediye tercihlerindeki payını da olumlu etkiliyor. Bu sayede Ev & Bahçe dekorasyon ürünleri geçen seneye (yüzde 2) göre bu sene (yüzde 6) payını artmış durumda.

    Markalar ve tüketiciler için önemli bir gün olan Anneler Günü için hediye alışverişlerinin 1 hafta öncesinden başladığı düşünüldüğünde, Anneler günü konseptli iletişim çalışmalarının satın alma kararını etkilemesi açısından dikkat çekici ve annelere özel ürünlerin ön plana çıkarılması büyük önem taşıyor.

  • EİB Moda Tasarım Yarışması’nda muhteşem final

    Ege İhracatçı Birliklerinin (EİB) 12. Moda Tasarım Yarışması’nı birincisi genç tasarımcı Emre Pakel oldu.

    Türkiye’de istihdam ve ihracatın lokomotifi Türk hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü ile tasarımcı gençler arasında köprü görevi gören EİB Moda Tasarım Yarışması 12’inci kez düzenlendi. Yarışması’nın Final Defilesi, İzmir’in ilk yerleşim yeri olan Yeşilova Höyüğü’nde yapıldı. Defilenin açılış konuşmasını yapan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, Türkiye’ye yıllık 25 milyar dolar döviz kazandıran Türk hazırgiyim ve tekstil sektörlerinin daha katma değerli ihracat yapması için Ar-Ge, Moda ve Tasarım ağırlıklı çalışmalar yaptıklarını belirtti. Türkiye’nin ortalama ihraç fiyatı kilogramda 1.5 dolar seviyesinde olduğuna dikkat çeken Kızılgüneşler, “Hazırgiyim sektörümüzde ise bu rakam 24-25 dolarları buluyor. Amacımız ortalama ihraç fiyatımızı 50-60 dolar seviyelerine çıkarmak. EİB Moda Tasarım Yarışması’nı bu amaçla 12 yıldır düzenliyoruz” dedi. Kızılgüneşler’in konuşmasının ardından başlayan defilede, mankenler genç modacıların birbirinden şık tasarımlarıyla podyumda boy gösterdi. Sektöre genç tasarımcılar kazandırmak amacıyla EİB tarafından düzenlenen yarışma modaseverler tarafından yoğun ilgi gördü. Yaklaşık 400 davetlinin katıldığı gecede jüri de Gül Ağış, Dilek Hanif, Özlem Kaya, Ertan Kayıtken, Ayşe Deniz Yeğin, Hatice Gökçe, Gökçe Güner, Sakıp Sabancı Müzesi Ürün Tasarımcısı Bige Ökten, Kreatif Direktör Ceyda Balaban, Stil Danışmanı Ece Sükan, İzmir Moda Tasarımcılar Derneği Başkanı Dilek Süslüer ve Üniteks Tekstil’den Gamze Ünsal gibi ünlü isimler yer aldı. Öte yandan EİB Moda Tasarım Yarışması’nın final defilesine; İzmir Valisi Erol Ayyıldız’ın eşi Dilek Didem Ayyıldız, Bornova Belediye Başkanı Olgun Atilla, TİM Başkan Vekili Süleyman Kocasert, EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, İzmir’in iş, sanat ve cemiyet hayatından çok sayıda kişi katıldı.

    12. EİB Moda Yarışması’nda Emre Pakel tasarımlarıyla birinci oldu. Pakel’e ödülünü İzmir Valisi Erol Ayyıldız’ın eşi Dilek Didem Ayyıldız, Bornova Belediye Başkanı Olgun Atilla ve TİM Başkan Vekili Süleyman Kocasert birlikte verdi.

    12. EİB Moda Tasarım Yarışması’nda ikinci olan Harun Çifçi ödülünü, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk ve Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Musa Demir’den aldı.

    EİB XII.Moda Tasarım Yarışması’nın üçüncüsü Ece Dörtköşe’ye ödülünü Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler takdim etti.

  • Özbek moda tasarımcıları ilk kez Roma Moda Haftası’nda

    İtalya’nın başkenti Roma’da düzenlenen Moda Haftası 2017 kapsamında, ilk kez Özbek ünlü tasarımcıların ve modacıların koleksiyonları podyumlara çıktı.

    Yeni yeni dünyaya açılan Özbek moda sektörüne ait tasarım merkezlerinin kreasyonları Roma Moda Haftası’nda geniş ilgi gördü. “Şark Libaslari”, “Bukhara Brilliant Silk”, “Lapin” e “Diyor Amina” gibi Özbek modaevleri tarafından sunulan koleksiyonlar kullanıldığı doğal ipek kumaşlar ve geleneksel desenlerden dolayı dikkati çekti.

  • Moda ve sanat dünyasını buluşturan yarışma

    İzmir’de DreamstyleAmatör Moda Yarışması’nın finali ünlü modacı ve sanatçıların katılımıyla gerçekleşti. Sevilen şarkıcı Gökhan Keser’in mini konser verdiği etkinlikte birbirinden iddialı kıyafetler mankenler tarafından sergilendi.

    Çiğdem Tunç’un sunuculuğunu gerçekleştirdiği, İzmir’in yeni yaşam merkezi MaviBahçe tarafından düzenlenen yarışma sanat ve moda dünyasının tanınmış simalarını bir araya getirdi. MaviBahçe Kent Meydanı’nda düzenlenen etkinlikte önce genç yarışmacıların tasarladığı birbirinden iddialı giysiler, mankenler tarafından tanıtıldı. Jürinin oylarıyla üç genç modacı ödül almaya hak kazandı. Zehra Bozkurt, Güneşin Yansımalı isimli eseriyle birinciliğe hak kazandı. Bozkurt, ödülünü Neslihan Yargıcı, Ertan Kayıtken, Vedat Özeren’in elinden aldı. İkinciliği ise ‘Magnatik’ isimli tasarımıyla Gökçe Üstgül kazandı. Üstgül’ün hediyesini Banu Noyan, Şenay Düdek birlikte verdi. Hasancan Meşelik ise ‘Tiana’ adını taşıyan eseriyle üçüncülüğe layık görüldü. Üçüncü olan yarışmacının ödülü ise Erol Atar ve Pakize Sükan tarafından takdim edildi.

    “İzmir sanatçıyı yüceltir”

    Yarışma sırasında söz alan jüri üyelerinden Ertan Kayıtken, “İzmir sanatı sever, sanatçıyı yüceltir” derken, Şenay Düdek ise “İzmir halkını çok seviyorum. Bu etkinlikte onlarla bütünleşmiş olduk” dedi.

    Erol Atar ise MaviBahçe’nin Türkiye’de eşine az rastlanır bir yer olduğunu söyledi.

    Jüri üyeleri ise ünlü isimlerden oluştu. Jüride Koreograf Banu Noyan, Gazeteci Şenay Düdek, Modacı Ertan Kayıtken, Fotoğraf Sanatçısı Erol Atar, Modacı Neslihan Yargıcı, Şarkıcı Gökhan Keser, MaviBahçe AVM Müdürü Vedat Özeren, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Piraye Yüksel Demircan, Ege Üniversitesi Bayındırlık Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Kemal Yanmaz, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi Canan Erdönmez, İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Başkanı Elvan Özkavruk Adanır, İstanbul Teknik Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi Belgin Görgün, Gazeteci Besim Kazado, Diva Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pakize Sükan yer aldı.