Etiket: Meşgul

  • Vali Sonel: “112, acil durumlar haricinde meşgul edilmemeli”

    Vali Sonel: “112, acil durumlar haricinde meşgul edilmemeli”

    Ordu’da 112 Acil Çağrı Servisi, adeta Kovid-19 Danışma Hattı’na dönüşünce Ordu Valisi Tuncay Sonel, vatandaşlara çağrı yaptı.

    Ordu Valisi Tuncay Sonel, kurumları daha yakından tanımak ve yaptıkları çalışmaları yerinde incelemek üzere 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bir dizi ziyaret gerçekleştirdi.

    112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Yeliz Çakar Güleş’ten kurumun çalışma sistemi hakkında bilgi alan Vali Sonel, 155-Polis İmdat, 156-Jandarma İmdat, 110-İtfaiye, 112-Ambulans, 177-Orman Yangın yardım numaralarını tek bir çağrı numarası altında birleştiren, Türkiye’nin 49’uncu 112 Acil Çağrı Merkezi’nin 5 Ağustos 2020 tarihinde çağrı kabulüne başladığını hatırlattı.

    Vali bile şaşırdı

    Vali Sonel, 5 Ağustos 2020 tarihinde hizmete giren birleşik 112 Acil Çağrı Servisi’nin istatistikleri hakkında bilgi aldı. Vali Sonel, 5 Ağustos tarihinden bugüne kadar toplam 362 bin 372 çağrının geldiği, bu çağrılardan 101 bin 177’sinin vakaya dönüştüğü, vakaya dönüşmeyen çağrı adedinin 261 bin 195 olduğunu öğrendi

    Çağrıların 3’te 1’inin gerçek vaka olduğunu, diğerlerinin Kovid-19 danışma ve talepler ile asılsız ihbarlardan oluştuğu bilgisi karşısında şaşıran Vali Sonel, vatandaşlara çağrıda bulundu.

    112 Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz aramalarla meşgul edilmemesini isteyen Vali Sonel, “Kovid-19 ile ilgili soru ve sorunlar için; İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde oluşturduğumuz Kovid-19 İletişim Merkezi (0 452 223 12 88) aranmalı, acil durumlar haricinde 112 meşgul edilmemelidir. Vatandaşlarımız, Kovid-19 pandemisiyle ilgili merak ettiklerini, karşılaştığı sorununu ve talebini bu numaradan iletebileceklerdir. Dolayısıyla 112 Acil Çağrı Merkezimiz gereksiz yere meşgul edilmemiş olacaktır. 112 Acil Çağrı Merkezi, trafik kazası, kalp krizi, yangın, doğal afet gibi hayati öneme haiz durumlarda aranmalıdır” diye konuştu.

  • Bakan Demircan: “Türkiye kalkınmasın diye 35 senemizi terörle meşgul ettiler”

    Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, “Bu coğrafya öyle kolay bir coğrafya değil. Burada zayıf devlet ayakta kalamaz. Bu coğrafyada güçlü olmak zorundasınız” dedi.

    Samsun’un Bafra ilçesi Koşu Mahallesi’nde Bafra Belediyesi tarafından başlatılan asfalt yol çalışmalarını inceleyen Bakan Demircan, ilçe nerkezinde Türk Telekom alt yapı çalışanlarını ziyaret etti. Çalışan işçiler tarafından karşılanan Sağlık Bakanı Ahmet Demircan burada yaptığı konuşmada yeni sistemi anlattı. Bakan Demircan, “Parlamenter sistemimiz aslında demokratik bir sitem olmaktan çıktı. Vesayet altında yürüyen bir sistem oldu. 60 darbesi, 71 muhtırası, 80 darbesi, 28 Şubat postmodern darbe, 2007’de AK Parti’ye yeniden darbe girişimi e-bildiri o yetmezmiş gibi 2008’de kapatma davası, 2007’de Cumhurbaşkanlığı seçiminde yaşatılan kriz ve en son 2016 FETÖ’nün darbe girişimi. 60 yılda 6 tane darbe. Her darbe ülkeyi on yıl geri çeker. O nedenle Türkiye arzuladığı kalkınmayı yıllardır tam anlamıyla gerçekleştiremedi. Bizimle beraber yola çıkan ülkeler veya bizden sonra yola çıkan ülkeler bizi geçti. Böyle idare ederiz deme şansımız yok. Bu coğrafya öyle kolay bir coğrafya değil. Burada zayıf devlet ayakta kalamaz. Bu coğrafyada güçlü olmak zorundasınız. Komşularımızın halini görüyorsunuz. On bin kilometre öteden gelip o ülkeleri darmadağın ediyorlar, birbirine düşürüyorlar. Oradan bize ne sağlanabilir diyorlar. Teröristleri destekliyorlar. Güçlü olursanız kimse bu şekilde gelemez ülkenize. Ama zayıf olursanız her türlü sıkıntı, bela kapınızdan eksik olmaz. Güçlenmek içi ne lazım. Güçlenmek için elbette pek çok husus gerekiyor ama genelde lazım olanların başında bir güven, iki istikrar. Güven ve istikrarın olmadığı bir yerde yatırım olmaz. Son kararı 16 Nisan’da milletimiz verdi. Tamam dedi. Artık bu parlamenter sistemi değiştiriyoruz. Yerine Cumhurbaşkanlığı yani başkanlık sistemi getiriyoruz. Yeni bir araba almışsınız, garaja koymuşsunuz. Eski araba altı defa kaza yapmış, hasar görmüş, sağı solu toplamak mümkün değil, hala eski arabayla yol almanın bir manası yok. Hazır yeni arabamız var yani yeni sistem millet gidelim, milletimiz yeni sistemi uygulasın, nasıl olsa bir sene sonra uygulanacak. İşte bu seçim o seçim. Yeni sistemde Cumhurbaşkanı ile Meclisin uyumu önemlidir. Cumhurbaşkanımızı seçeceğiz, onunla birlikte uyum içinde çalışacak Meclisi de oluşturmak zorundayız. Türkiye 16 senelik bir istikrar yakaladı. Bu istikrar sayesinde gelişme düzeyimiz kişi başı ortalama gelir düzeyi bin 500 dolardan 11 bine çıktı. İnanın biz 16 yıllık istikrar dönemini Cumhurbaşkanı sistemiyle geçirmiş olsaydık 20 bin doları rahat bulurduk. Çünkü o aradaki darbe ve o engellemeler bunlar olmayacaktı, ama maalesef oldu. Türkiye kalkınmasın diye 35 senemizi terörle meşgul ettiler. Türkiye eğer kendi silahını yapamasaydı helikopterini, insansız hava aracını, toplarını, cephanesini yapamamış olsaydı bizi bir sıkıntıya çekmek istiyorlardı. Ama biz insansız hava araçlarımızı yaptık. Kandilde neden canları yanıyor, fare takip eder gibi takip ediyoruz. Nasıl kedi fareyi takip eder, kaçmak için delik arıyorlar. İnsansız hava araçlarımızla onları görüyoruz, yeri geldiğinde de vuruyoruz” şeklinde konuştu.

  • 112’yi böyle meşgul ediyorlar

    Muğla’da, İtfaiye Daire Başkanlığı, AFAD İl Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Güney Ege Grup Komutanlığı’nın 2015 yılından itibaren tek merkezde toplanması sonrası oluşturulan 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gereksiz ve lüzumsuz çağrılar ile hakaret ve küfre varan ifadeler nedeniyle çağrı sahipleri adli makamlara sevk ediliyor. 2015 yılında yüzde 93 olan gereksiz çağrı oranı, 2017 yılının Mart ayı sonu itibari ile yüzde 38’lere kadar düştü.

    112 Acil Çağrı Merkezi’ndeki ilk çağrı alıcılar vatandaşlar tarafından yapılan çağrıları gerekli birimlere yönlendirirken, gereksiz çağrılar ve hakaret içeren çağrılar hakkında da anında tutanak tutuluyor. Haber görüntü çekimleri esnasında gelen bir çağrıda 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayan bir kadın, telefon numarasını gizlerken, yer ve adres bildiriminde bulunmadı. Çağrı merkezi personelinin defalarca şikayeti, hangi ilçeden aradığı, telefon numarası ve yer bildirimi konusunda ısrarlı sorularına cevap vermeyen meçhul kadın, 112 personeli tarafından jandarmaya yönlendirileceği söylenince telefonu kapattı. 112 Çağrı Merkezi personeli gerekli tutanağı tuttuktan sonra 112 Çağrı Merkezi Müdürü’ne tutanağın imzalanmasının ardından ilgili makamlara iletildi.

    16 kişi hakkında yasal işlem başlatıldı

    Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, 2015 yılında yüzde 93 olan gereksiz çağrı oranının 2017 yılının Mart ayında yüzde 38’lere düştüğünü, zaman zaman çağrı merkezindeki personele hakaretlere varan çağrılar aldıklarını açıkladı. Karakaya, “112’yi 2015 yılında faaliyete geçtiğimizde gereksiz arama oranı yüzde 93 idi. 2017 yılının Mart ayı itibari ile bu rakamın yüzde 38’e indiğini söyleyebiliriz. 2017 yılında şu an için karşıladığımız 120 bin civarında bir çağrı var. Bunun da aşağı yukarı 40 bin civarında çağrısı maalesef gereksiz ihbar ve aramalardan oluşmaktadır. Daha çok çocuklar ve tuş kilidi kullanmamasından kaynaklı zaman zaman da özellikle çağrı alıcılarımızın ilk çağrı alıcılara karşı hakaret içeren çağrılar olabilmektedir. Bununla ilgili de en son 16 vatandaşımız ile ilgili kurumlardan bilgiler alınarak adliyelerde idari işlemler başlatılmış olup şu anda devam eden adli süreçlerimiz bulunmaktadır” dedi.

    İlginç çağrılar

    112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen ilginç çağrılar hakkında da bilgi veren Karakaya, “Bir vatandaşımızın tavuğun bacağının kırıldığını ifade ederek ısrarla ambulans istemesi, çocuklar ile ilgili çok ilginç diyaloglar olabiliyor. Gece alkollü vatandaşlarımız ile oluyor. Mesela ’yalnızım evlenmek istiyorum’ şeklinde çağrılar olabiliyor. Buradaki personelim ile tanışmak için ısrarla kimlik bilgilerini isteyen vatandaşlarımız olabiliyor. Bu tip çağrılarımız yoğun. Ama en çok tuş kilidinin kullanılmamasından kaynaklı çağrı alıyoruz. Vatandaşlarımızın burada bilmesini istediğim husus bize gelen her gereksiz çağrı için rutin 15 saniye civarında iletişim sağlamaya çalışıyoruz ki, herhangi bir sıkıntısı varsa belki kendini toplayamıyordur, ancak iletişim kurar diye. 15 saniye sonra iletişim sağlayamazsak görüşmeyi sonlandırıp sonra tekrar geri arıyoruz. Eğer vatandaşımız bilincindeyse aramanın sıkıntısının ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Ya da gereksiz aramaması, aramanın devamının olması halinde karşı karşıya kalacağı yaptırımlar hakkında bilgilendiriyoruz. Bugün için karşıladığımız 800 çağrının 400’ü bu şekilde” diye konuştu.

  • 112’yi gereksiz meşgul etmeyin çağrısı

    Edirne İl Sağlık Müdürü Dr. Muhsin Kişioğlu, yapılan tüm uyarılara rağmen 112’ye gelen çağrıların yüzde 85’inin asılsız ihbarlar olduğunu söyledi. Kişioğlu, “Buradan 112’yi gereksiz arayan ve meşgul edenlere seslenmek istiyorum. 112 bir gün en sevdiğinize veya size gerekebilir” dedi.

    Edirne İl Sağlık Müdürlüğü tarafından kurulan Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) 20’nci bölge toplantısı Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi’nde gerçekleştirildi. Hastanesi Konferans Salonu’nda düzenlenen toplantıya Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli İl Sağlık Müdürleri, Halk Sağlığı Müdürleri, Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterleri ve hastane yöneticileri, Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri, Özel Hastane Yöneticileri ve 112 sorumluları katıldı.

    Toplantıda konuşan İl Sağlık Müdürü Dr. Muhsin Kişioğlu, yapılan tüm uyarılara, kamu spotlarına ve ilkokullardaki eğitimlere rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların halen yüzde 85’inin asılsız ihbarların geldiğini belirtti.

    İl Sağlık Müdürü Dr. Kişioğlu, bölgede ve Türkiye’de örnek gösterilen acil sağlık hizmetlerimizin kalitesini ve niteliğini daha da arttırmak için hizmet içi teorik ve pratik eğitimlerine devam ettiklerini söyledi. Daha önce yaptıkları uyarılara rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne halen çok sayıda asılsız ihbar geldiğinin altını çizen Kişioğlu, “Acil Sağlık Hizmetlerinde bunca gelişmeye rağmen, yapılan bunca kamu spotlarına, okullarda verdiğimiz eğitimlere rağmen maalesef asılsız ihbarlar ve karşılığı olmayan çağrılar halen istediğimiz seviyelere inmemiştir. 112 bir gün en sevdiğinize veya size gerekebilir ve aradığınız zaman belki de operatörlerimiz bu yüzden meşgul olarak size hizmette gecikebilir” dedi.

    İl Sağlık Müdürlerinin açılış konuşmaları ile başlayan ASKOM toplantısı, 20. Bölge illerinin sunumları ile devam etti. Toplantıda bölge illerinin dönem istatistikleri değerlendirilerek, yoğun bakımlara yapılan hasta sevklerinde yaşanılan sorunlar, hastaneler arası yapılan sevkler, bölge illeri personellerinin alacağı eğitimler ve acil sağlık hizmetleriyle alakalı diğer konular görüşüldü.

  • Bilecik’in sorunlarının görüşüldüğü toplantıda İl Genel Meclis Başkanı telefonunla meşgul oldu

    2016 yılının son Bilecik İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Bilecik Valisi Süleyman Elban başkanlığında yapıldı. Toplantıda İl Genel Meclis Başkanı Oğuz Sertler’in sürekli telefonla oynaması ise gözlerden kaçmadı.

    Bilecik İl Özel İdaresi Meclis toplantı salonunda Bilecik Valisi Süleyman Elban başkanlığında gerçekleşen toplantıya, ilçe kaymakamları, bölge ve il müdürleri, belediye başkanları ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı. Bilecik’te yapılan, yapılacak projeler ve sorunlarının görüşüldüğü toplantıda bölge müdürlerinin konuşmaları sırasında Bilecik İl Genel Meclis Başkanı Oğuz Sertler’in 15 dakika boyunca telefonla oynaması gözlerden kaçmadı. Oğuz Sertler’le birlikte yanında oturanların da telefonları ile oynaması objektiflere takıldı.