Etiket: MEB

  • Ayvalık’ta MEB Daire Başkanı Erdoğan yeni müfredatı anlattı

    Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı’na ait ‘Güncellenen Öğretim Programları Tanıtım Çalışma Planlama Toplantısı’ Cunda Uygulama Oteli’nde gerçekleştirildi.

    Toplantı, Ayvalık İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ev sahipliğinde; Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Abdi Erdoğan, Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Yıldız ve 20 İlçe Milli Eğitim Müdürünün katılımıyla gerçekleşti.

    MEB tarafından hazırlanan Güncellenen Öğretim Programları Tanıtım Çalışmaları Planlama Toplantısı’nın açılışında; Remel Eğitim, Ortaöğretim ve Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Mayıs ayı içerisinde Antalya ve Aydın da gerçekleştirilen ‘Güncellenen Öğretim Programlarının Eğitici Eğitimi çalışmalarına Balıkesir’den 79 öğretmenin katıldığı hatırlatıldı.

    Bu kapsamda Ayvalık’taki toplantının; Balıkesir’de öğretim programları tanıtım çalışmalarının daha etkili ve verimli yürütülmesi amacıyla öğretim programları tanıtım çalışmaları planlamasını yapmak üzere gerçekleştirildiği bildirildi.

    Toplantıda konuşan Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Yıldız, müfredatların yenilenmesine ilişkin amacı, hedefleri ve süreci anlattı.

    Yakup Yıldız’ın ardından kürsüye gelen Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Abdi Erdoğan da, yeni müfredatın Türkiye’deki eğitim sisteminin iyileştirilmesine dönük yapılan çalışmaların bir etabı olduğunu vurguladı.

    Geçmişte gelenekçi bir eğitim anlayışı bulunurken, yeni sistemde yenilikçi bir sistemin hayata geçirildiğini anlatan Abdi Erdoğan, “Bugünde bu değişen ve daha çağdaş hale getirilen müfredatı siz eğitimci arkadaşlarımızla birlikte en iyi şekilde uygulayabilmek için bu toplantıyı düzenledik” diye konuştu.

  • MEB Müsteşar Yardımcısı Büyük: “Öncelikli olan insana yatırımdır”

    Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Yusuf Büyük, “Romanların Yoğun Olarak Yaşadığı Yerlerde Sosyal İçermenin Desteklenmesi Operasyonu”nun tanıtım toplantısı ve “Farklılığımız Zenginliğimiz, Birlikteliğimiz Geleceğimiz” konulu fotoğraf yarışmasının ödül törenine katıldı. Büyük, “İnsana yapılan yatırımların öncelikli olduğunu vurgulamak istiyorum” dedi.

    Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Yusuf Büyük, “Romanların Yoğun Olarak Yaşadığı Yerlerde Sosyal İçermenin Desteklenmesi Operasyonu”nun tanıtım toplantısı ve “Farklılığımız Zenginliğimiz, Birlikteliğimiz Geleceğimiz” konulu fotoğraf yarışmasının ödül töreninde yaptığı konuşmada, ülke olarak birlik ve beraberlik yolunda yapılan çalışmalar arasında, insana yapılan yatırımların öncelikli olduğunu vurguladı. Büyük, “Çocuklara ve gençlere yaptığımız her yatırım, geleceğin yetişkinleri için kazançken, ülkemiz adına da ferah bir toplumun temelini oluşturmaktadır” dedi.

    Romanların Yoğun Olarak Yaşadığı Yerlerde Sosyal İçermenin Desteklenmesi Teknik Destek Projesi’nin farklı bakanlıkların anlamlı ve kıymetli iş birliği ile yürütüldüğünü belirten Büyük, “Bir olmanın, birlikte aynı ufka bakmanın gücü, güzelliği ve başarısı ile üç büyük bakanlık için önemli ve güzel bir iş birliği ve koordinasyon örneğidir. Gerek öğrenciler gerek aile, gerekse sivil toplum ve kamu kurumları düzeyinde özellikle dezavantajlı olan vatandaşlarımızın eğitim, sağlık, istihdam boyutunda geniş bir yelpazede çalışılarak sürdürülebilir işler yapılması bizim açımızdan mutluluk vericidir. Milli Eğitim Bakanlığı olarak temel sorumluluklarımız arasında öğrencilerimizin eğitime erişim, devam ve nitelikli eğitimden yararlanmalarını sağlamak yer almaktadır. Bu ana başlıklarımız özellikle hükümet programlarımızda da yer almaktadır. Bakanlık olarak bu konuda önemli sorumluluklar taşımakta bu kapsamda yapılan çalışmaları hassasiyetle ve büyük bir titizlikle yürütmekteyiz” ifadelerini kullandı.

    Özellikle son yıllarda başta dezavantajlılar olmak üzere tüm öğrencilerin eğitim imkanlarından eşit oranda yararlanmalarını sağlamaya çalıştıklarını ifade eden Büyük, şunları kaydetti:

    “Bu kapsamda aldığımız kararlar, yürüttüğümüz çalışmalar birbirini tamamlar niteliktedir. Eğitime erişim ve devam konusunda karşılaşılan sorunları minimum düzeye indirmek için hem merkez teşkilatı olarak ve hem de yerel düzeyde pek çok tedbir almaktayız. Bu anlamda amacı; Romanların yoğun olarak yaşadığı bölgelerde, özellikle Romanların iş gücü piyasasına (sosyal güvence kapsamında) girişlerini kolaylaştırarak sosyal içermeyi arttırmak ve sosyal içermesinin desteklenmesi ile toplum refahına yönelik bir dönüşüm hareketi oluşturmak olan projemiz bizim için vazgeçilmezdir.”

  • MEB Müsteşarı Tekin’den eleştirilere cevap

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, ‘Milli Eğitim camiasının başarısız olduğu’ şeklinde bir düşüncenin ileri sürüldüğünü, bunun çok tutarsız bir eleştiri olduğunu söyledi.

    Ordu’nun Fatsa ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin’in katılımıyla eğitim değerlendirme toplantısı ve “Yeni Türkiye’de Eğitim” konulu konferans gerçekleşti. İlk olarak eğitim değerlendirme toplantısı yapıldı. Fatsa Kültür Sarayında düzenlenen ve 19 ilçenin milli eğitim ve şube müdürlerinin hazır bulunduğu toplantıya MEB Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, Destek Hizmetleri Genel Müdürü Salih Ayhan, Temel Eğitim Genel Müdürü Cem Gençoğlu ve Ordu Milli Eğitim Müdürü Şaban Karataş katıldı.

    Programın açılış konuşmasını yapan Karataş, Ordu’nun eğitim başarısını artıracak her türlü çalışma ve projeye destek verdiklerini söyledi. Okul müdürlerinden daha çok çalışmalarını isteyen Karataş, yeni Türkiye’yi daha ileri götürecek bir nesil yetiştirmek için çok çalışmak zorunda olduklarını belirtti.

    Ordu’da eğitim ve öğretimle ilgili eksiklikleri yerinde görmek için bulunduğunu belirten MEB Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, “Bugün buraya sizin eksiklerinizi tespit etmek, eleştirilerinizi dinlemek ve sorularınıza cevap vermek için geldik. Kamuoyunda genellikle Milli Eğitim Bakanlığıyla ilgili negatif bir algı vardır. Bunun en önemli sebebi bizlerin ve siz müdürlerin yaptıkları fedakarlığı eline davul-zurna alarak anlatmamasından kaynaklı. Biz bu süreci daha iyi yönetebilmek için hızlı bir şekilde tedbirler alıyoruz. Yaptıklarımızı daha iyi anlatabileceğimiz ortamlar oluşturmaya gayret edelim” dedi.

    “Tutarsız bir eleştiri”

    2002 yılından bu zamana kadar mevcut iktidar partisi döneminde sağlık alanında daha çok bir ilerlemenin olduğu şeklinde düşüncenin hakim olduğunu ifade eden Tekin, “Biz Milli Eğitim camiasının ise başarısız olduğu şeklinde düşünce ileri sürülür. Bu çok tutarsız bir eleştiri. Sağlık anlamında ciddi reformlar yapıldı, bu çok doğru bir tespit. Yalnız 2002 yılından önce öğrenci başına düşen sınıf kaçtı? Sınıflar kaç kişilikti ve tekli eğitim yapılabiliyor muydu? Okula giden öğrenci sayısı az mıydı, çok muydu? Bunların hepsini ele alıp değerlendirdiğimiz zaman doğruyu buluruz” diye konuştu.

    “Yeni Türkiye’de Eğitim” konferansı

    Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin’in Fatsa’da ikinci programında “Yeni Türkiye’de Eğitim” konulu konferans düzenlendi. Fatsa Kültür Sarayında, Ensar Vakfı Fatsa Şubesi ve Cihannüma Ordu Temsilciliği tarafından düzenlenen “Yeni Türkiye’de Eğitim” konulu konferansın sunumunu MEB Müsteşarı Yusuf Tekin yaptı. Düzenlenen konferansa Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu başta olmak üzere Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Fatsa Kaymakamı Mehmet Yapıcı, Fatsa Belediye Başkanı Hüseyin Anlayan, daire amirleri ve çok sayıda davetli katıldı.

    Yeni Türkiye’de eğitim sisteminin nasıl olacağı konusunda bilgiler vermek üzere Türkiye’nin her yerini karış karış gezdiğini ifade eden Müsteşar Yusuf Tekin, “Siyasetçilerimiz ’her alanda başarılı olduk ama eğitim politikalarımız başarısız oldu’ diyorlar. Niye başarısız olduk? Ben sorunun cevabını bu akşam sizlerle paylaşmak istiyorum” ifadelerini kullandı.

    “FETÖ’cüler MEB’e vesayet uyguladı”

    Vesayet güçlerinin siyasetçileri politika yapmaktan alıkoyduğunu belirten Tekin, şöyle konuştu: “Bir ülkedeki siyasi otorite ve milli iradenin üzerinde vesayet güçleri varsa her şey başarısız olur. Bu güç siyasetçileri politika üretmekten ve ürettikleri politikaları hayata geçirmekten alı koyuyorsa hiç bir zaman başarılı olunamaz. Ben, 28 Şubat 1997 sürecinden itibaren daha çok belirgin olan FETÖ’cü yapılanmanın Milli Eğitim Bakanlığı politikalarında aleni bir vesayet uyguladığını sizlerle paylaşmak istiyorum. Siyasi irade politikalar üzerinde belirleyici olamazsa başarısız olunur.”

  • Bayrampaşalı esnaf, MEB ile çalışma protokolu imzaladı

    Bayrampaşalı işletmeciler, ara eleman ihtiyacını karşılamak için Milli Eğitim Bakanlığı ile bir protokol imzalayarak, meslek lisesinden mezun olan öğrencilere iş kapısı araladı.

    Bayrampaşalı işletmeciler, ara eleman ihtiyacını karşılamak için Milli Eğitim Bakanlığı ile bir protokol imzalayarak, meslek lisesinden mezun olan öğrencilere iş kapısı araladı. Bayrampaşa Tekstilci ve Sanayici İşadamları Derneği (BATİAD) Başkanı Aydın Erten, “Meslek liselerimizle koordineli bir şekilde çalışıyoruz. Ara eleman ihtiyacımızı bu kurumlardan karşıladığımız için çocuk işçi çalıştırmıyoruz. Hedefimiz istihdamı daha da arttırmak.” dedi. Çocuk ve kaçak işçiliğin önüne geçmeyi hedefleyen BATİAD, geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanlığı ile bir protokol imzaladı. Meslek liselerinden mezun olan öğrencileri istihdama katmayı teşvik eden protokol, fabrikalardaki ara eleman açığını da bu şekilde çözmeyi hedefliyor.

    Geçtiğimiz aylarda uluslararası medya kuruluşlarında Türkiye’de tekstil atölyelerinde Suriyeli çocuk işçi çalıştırıldığına dair haberler yaptığını belirten Aydın Erten, “Bu haberler Türkiye’de üretim yapan küresel markaları olumsuz etkiliyor. Denetim mekanizmasının eksikliğinden faydalanan atölyeler yabancı çocuk işçi çalıştırabiliyor. Ancak bu durum Türkiye’nin üreticilerinin büyük kısmını yansıtmıyor. Merdiven altı ürün imal eden atölyeler ihracat yapamaz. Özellikle biz ihracatçılar onlarca denetimden geçiyoruz. Yaşanan bu olay yüz binlerce insana istihdam sağlayan tekstil sektörüne darbe vurmaktadır.” diye konuştu.

    “Sektöre başarılı modacılar kazandırıyoruz”

    Ara eleman ihtiyacını meslek liselerinden karşıladıklarını belirten Erten, “Bayrampaşa’nın meslek liseleriyle çeşitli anlaşmalarımız var. Milli Eğitim Bakanlığımız ile protokol imzaladık. Uzmanlıklara göre öğrencileri, üretici firmalarda istihdam edip yetiştiriyoruz. Meslek liselerin yöneticileriyle sık sık bir araya gelip, sektörümüzün ihtiyaçları doğrultusunda eğitmenlere yön veriyoruz. Çoğu başarılı modacı bizim fabrikalarımızda yetişiyor. Amacımız nitelikli eleman yetiştirilmesini sağlayarak, işsizliğin önüne geçmek ve istihdamı arttırmak” ifadelerini kullandı.

    “Çocuklarımızın kabiliyetlerini geliştirmek istiyoruz”

    Yapılan protokolün istihdama katkı sağlayacağına inandığını vurgulayan Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Dr. Abdülaziz Yeniyol, “Çocuklarımızı üretime ve sanayiye katmak bizim görevimiz. Etrafımızda var olan sivil toplum kuruluşları ile işbirliği sağlayarak çocuklarımızın mesleki kabiliyetlerini arttırmak ve bu meslekte devam etmelerini istiyoruz” şeklinde konuştu.

  • MEB ve Turkcell’den işbirliği

    Turkcell’in özel eğitime ihtiyacı olan engelli çocuklar için Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde 2015’te başlattığı ’Engelsiz Eğitim Programı’ projesi 1 yılda 29 ildeki 47 okulda hayata geçirildi. Proje, 2017’de tamamlandığında 80 okulda 10 binden fazla öğrenciye ulaşılacak.

    Turkcell’in engelli çocukların eğitim ve istihdamına destek olmak amacıyla bundan 1 yıl önce Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile yola çıktığı ’Engelsiz Eğitim Programı’nda tam 29 ile ulaşıldı. Şirketten yapılan açıklamada, proje kapsamında 47 okulda görme, işitme ve zihinsel engelliler için hazırlanan özel sınıflarla laboratuvarlar hayata geçirildi. 2 yıl süre biçilen ve 1 yıl içinde hedefin yarısından fazlasına ulaşılan 7 milyon TL bütçeli proje tamamlandığında Turkcell ve MEB toplamda 80 okuldaki 10 binden fazla öğrencinin eğitimine destek olacak.

    Yarılanan proje ile şimdiden 5000’i aşkın öğrenci işitme ve görme engelli okullarında teknoloji sınıflarına, zihinsel engelli okullarında ise meslek atölyelerine kavuştu. Öğrencilerin meslek atölyelerinde okul sonrası iş hayatına hazırlanma imkânı tanınırken; bilgisayar ve teknoloji sınıflarında ise istihdama yönelik gelişimleri, teknoloji eğitimi ile gelişim fırsatları yaratılması sağlanıyor.

    Mevcut zihinsel engelli okullarında Turkcell’in desteği ile konaklama ve seyahat hizmetleri, yiyecek ve içecek hizmetleri, el sanatları atölyeleri kuruluyor ya da eskileri yenileniyor. İşitme engelli gençlerin grafik tasarım, bilgisayar teknolojileri ve benzeri alanlarda istihdam edilebilir hale gelmesi için bilgisayar sınıfları ile ihtiyaç duyulan diğer atölyeler kuruluyor. Görme engelli öğrencilerin kendileri için özel geliştirilmiş cihazlarla bilgiye daha kolay erişimi, kişisel ve mesleki gelişimleri sağlanıyor. Turkcell’in desteği ile görme engelli gençler ise sesli ekran okuyucu uygulamalarını kullanabiliyorlar. Az gören öğrenciler için ise akıllı tahta, etkileşimli büyüteç gibi malzemeler ile donatılmış sınıflar kuruluyor.