Etiket: Markette

  • Şeftali tarlada 2 lira, markette 8 lira

    Şeftali tarlada 2 lira, markette 8 lira

    Tokat’ta, şeftalinin tarlada kilosunun 2 lira, markette 8 liradan satılması çiftçiyi üzüyor.

    Tokat’ta kirazdan sonra en çok üretimi yapılan meyve olan şeftalide hasat dönemi başladı. İl merkezine bağlı Akyamaç köyünde sabahın erken saatlerinde şeftali hasadı yapan çiftçiler emeklerinin karşılığını alamadıklarından yakınıyor. Gübre ve işçi maliyetleri nedeniyle elde ettikleri üründen kar edemediklerini ifade eden çiftçiler tarladan markete artan fiyatların düzenlenmesini istiyor. Şeftali üretimi yapan çiftçilerden Saliç Şen, aracıların para kazandığını ileri sürerek, “Şeftali para etmiyor. Çok düşük fiyatlarla gidiyor. Aracılar para kazanıyor, bizlere bir şeyler kalmıyor. Kendi halimizde kavrulup gidiyoruz. Köylü düşünen yok. Aracılar kazanıyor bizlere bir şey kalmıyor. Mecbur aç kalmayalım diye çalışıyoruz” dedi.Kazım Şen ise sabahın erken saatlerinde öğlene kadar şeftali hasadı yaptıklarını kaydetti. Şeftalinin tarladan 2 liraya satıldığını belirten Şen, fiyatın marketlerde daha yüksek olduğu söyledi.

    “Çocuklarımız artık bu işi yapmak istemiyor”

    Köy muhtarı Salih Şen ise köy halkı olarak şeftalinin para etmemesi nedeniyle kiraza yönelmeye başladıklarını dile getirdi. Emeklerinin karşılığını alamadıklarını ileri süren Şen, “Tarlada şeftali 2 lira marketlerde 7-8 lira. Bu sistemin değişmesi lazım. Değişmezse bizim burada şeftali işi biter. Çünkü taban fiyatı bizi en fazla etkileyen. Taban fiyatı ne kadar pahalı olursa ağaçtaki meyve fiyatı birinci kalite meyve fiyatı değişiyor. Şuanda taban fiyat 50 kuruş. Buna Devletin bir çözüm bulması lazım. Bu aracıyla marketle çiftin arasındaki taban fiyatı belirlemek için bir komisyon kurulması lazım. Yani bu arada çiftçi desteklemesi lazım. Çiftçi sahipsiz sahipsiz olduğundan dolayı her zaman mağdur durumda. Çocuklarımız artık bu işi yapmak istemiyor” diye konuştu

    Lise öğrencisi Eren Şen ise yaz tatilinde ailesine yardımcı olmaya çalıştığını, ürünlerin değerinin altında satıldığı için ileri de çiftçi olmayı düşünmediğini kaydetti.

  • Markette korkutan yangın: Patlamalar meydana geldi

    Markette korkutan yangın: Patlamalar meydana geldi

    Fatih’te kapalı bir markete çıkan yangında patlamalar meydana gelince mahallede korku dolu anlar yaşadı. İtfaiye erleri marketin kepenklerini kırarak içeriye girip yangına müdahale etti.

    Yangın, akşam saatlerinde Sümbül Mahallesi Eski Sarayönü Sokak’ta bulunan bir markette çıktı. Edinilen bilgiye göre, 4 katlı binanın alt katındaki marketten henüz bilinmeyen bir nedenle dumanlar yükselmeye başladı. Marketin üstünde bulunan apartmana dumanların yayılmasıyla apartman sakinleri korku dolu anlar yaşadı. Kendilerini dışarı atan apartman sakinleri durumu hemen itfaiye ve polis ekiplerine bildirdi. Olay yerine gelen polis ekipleri çevrede güvenlik önlemi alırken itfaiye ekipleri de yangına müdahale etmeye başladı. Marketin kepenklerinin kapalı olması nedeniyle ekipler yangına müdahale etmekte güçlük çekti. İtfaiye erleri marketin kepenklerini kırarak içeri girip yangına müdahale etti.

    “Patlamalar olmaya başladı”

    Marketin üstünde bulunan apartmanda kalan Abdulkadir Ortateke, korku dolu anlar yaşadıklarını ve marketin içinde patlamaların olduğunu belirterek, “Evde oturuyordum hanıma ’deprem mi oluyor?’ dedim. Dışarıya çıktım patlamalar olmaya başladı. Kendimizi dışarı attık, ondan sonra itfaiye ekiplerine haber verdik” dedi.

    Çıkan yangında herhangi bir can kaybı ve yaralanma yaşanmazken markette maddi hasar meydana geldi. Ekipler yangının çıkış nedenini araştırmak üzere inceleme başlattı.

  • Bursa’da markette silahlı gasp

    Bursa’da markette silahlı gasp

    Bursa’da silahlı gaspçı, girdiği market çalışanından 3 bin lira ile kasiyerin telefonunu alarak kayıplara karıştı.

    Olay, Bursa’nın Osmangazi ilçesi Çırpan Mahallesinden meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, kız arkadaşı ile birlikte markette oturan kasiyer M.A.A., elinde tabanca ile birisinin girdiğini görünce neye yapacağını şaşırdı. Boyunluğu ile yüzünü kapamaya çalışan hırsız, kasadaki 3 bin lirayı ve kasiyerin cep telefonunu alarak kayıplara karıştı. İhbar üzerine olay yerine gelen polis ekipleri, hırsızın yakalanması için çalışma başlattı.

    Olay yeri inceleme ekipleri de kapı ve camlardan parmak izi aldı. Kasadaki bozuk 5 liralara dokunmayan hırsızın yakalanması için ekipler güvenlik kameralarını da inceledi.

    Olayla ilgili tahkikat devam ediyor.

  • Tüketici markette önce fiyata sonra markaya bakıyor

    Tüketici markette önce fiyata sonra markaya bakıyor

    PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği’nin düzenlediği 5’inci Private Label Zirvesi’nde perakende sektörünün gelişimi değerlendirildi. Zirvede açıklanan araştırmaya göre, özel markalı ürünler 9 ayda yüzde 29 büyürken hızlı tüketim ürünlerindeki payı ise yüzde 21’e ulaştı. Artık markette satılan her 5 üründen 1’i özel markalı.

    Üretici ve tedarikçi firmaların yanı sıra ulusal ve yerel ölçekteki perakende zincirlerinin temsilcilerinin katıldığı PLAT 5’inci Private Label Zirvesi, ’Kalıcı Olmak için Çıkış Yolları’ temasıyla gerçekleştirildi. Zirvede, Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan’ın yaptığı sunum perakende sektörü ve tüketicinin alışveriş alışkanlıklarına yönelik önemli bilgiler verdi. Araştırmaya göre; fiyatlardaki artış, alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Eskiden satın aldığı ürünün fiyatına çok fazla dikkat etmeyenler şimdi market market gezerek ya da online sitelerden araştırarak fiyatları karşılaştırıyor ve promosyonları takip ediyor. Artık 10 tüketiciden 9’u alışverişte önce fiyata bakıyor.

    Unutkan, artan fiyat farkındalığı ile birlikte alışverişçilerin en avantajlı promosyonları yakalamak için daha fazla efor sarf ettiğini belirterek, her 10 alışverişçiden 9’unun ürünlerin tamamı ya da birçoğunun fiyatını bildiğini, her 4 alışverişçiden üçünün ise private label (özel marka) fiyatları ile markalı ürünlerin fiyatlarını karşılaştırdığını söyledi.

    Perakendenin en hızlı büyüyeni özel markalı ürünler

    Son rakamlara göre, markette satılan 5 üründen 1’ini özel markalı ürünler oluşturuyor. Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) pazarı cirosu, yılın 9 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüdü. Aynı dönemde private label sektöründeki büyüme ise yüzde 29 olarak gerçekleşti. Özel markalı ürünler bu büyüme ile toplam FMCG pazarındaki (sigara ve alkol hariç) payını yüzde 21’e yükseltti. Private label ürünler tüketicinin yaptığı ‘fiyat-kalite’ karşılaştırmasından galip çıktı. Büyümede tüketicinin özel markalı ürünlere duyduğu güvenin artması ve deneyenlerin memnun kalması önemli bir etken oldu. Bu yılın 9 ayında ‘daha fazla market markalı ürün satın alıyorum’ diyenlerin oranı geçtiğimiz yılın 9 aylık dönemine kıyasla yüzde 26’dan yüzde 29’a yükseldi. Alışveriş yapanların yüzde 42’si market markalı ürünler için ‘normal markalardan daha ekonomik’, yüzde 27’si ‘normal markalar kadar iyi kaliteli’, yüzde 22’si ise ‘‘market markalı ürünlerin kalitesi artıyor’ yanıtını verdi.

    Gıdada özel markalı ürünlerin payı yüzde 21,7’ye çıktı

    Özel markalı ürünlerde en çok tercih edilen ürün grubunu gıda oluşturdu. Verilere göre, 2019 Ocak-Eylül ile 2018 Ocak-Eylül ayları karşılaştırıldığında gıda perakendesinde özel markalı ürünlerin payı bu yıl yüzde 21,7’ye yükseldi. Geçen yıla göre yüzde 26’lık bir artış yaşandı. Süt ürünleri, bakkaliye ürünleri ve yağlar ise gıdada başı çeken PL ürünleri arasında. Market markalı süt ürünleri yüzde 44,7 ile neredeyse bu alanın yarısını oluşturuyor.

    Marketin yeni yıldızı özel markalı ürünler

    Özel markalı ürünler kendi kategorilerinde liderliğe oynuyor. Bebek bezleri, tereyağı, domates salçası, bebek mendilleri, ev temizleyicileri ve sıvı yağ ürün kategorilerinde private label ürünler, markalı ürünlerden daha hızlı bir büyüme gösteriyor. Bu kategoriler aynı zamanda PL payının en yüksek olduğu kategoriler olarak dikkat çekti.

    Ev temizlik ve kişisel bakım ürünleri yükselişte

    Marka sadakatinin en yüksek olduğu kategoriler arasında yer alan temizlik ürünleri ve kişisel bakımda da dengeler değişti ve tüketici özel markalı ürünleri daha fazla tercih eder hale geldi. Bu yılın 9 aylık döneminde ev temizlik ürünleri kategorisindeki özel markalı ürünlerin cirosu geçen seneye göre yüzde 41 artı ve toplam cirodaki payı yüzde 20,2’ye ulaştı. Aynı şekilde kişisel bakım ürünlerinin cirosu da yüzde 39 artış kaydetti ve toplam kişisel bakım cirosundaki payını yüzde 19,6’ya çıkardı.

    Türkiye PL’de Avrupa’dan hızlı büyüyor

    Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan’ın verdiği rakamlara göre, Türkiye’de private label cirosunun hızlı tüketim ürünleri cirosundaki payı 2018 yılında yüzde 20’ye yükselmişti. Bu yılın 9 aylık dönemindeki büyüme ile birlikte bu oran yüzde 21’in üzerine çıktı. Türkiye bu rakamlarla dünya ortalaması olan yüzde 16,3’ün üzerinde yer alırken halen Avrupa ortalaması olan yüzde 31,5’in gerisinde. Ancak Avrupa’da private label ürünlerdeki büyüme 2016 yılından sonra yerinde sayarken Türkiye mevcut büyüme hızı ile gelecek vaat ediyor.

    PLAT Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer de özel markalı ürünlerin Avrupa’daki Pazar paylarına bakıldığında ülkemizde gidecek uzun bir yol olduğunu belirtti ve büyümenin devam edeceğini söyledi.

    5’inci Private Label Zirvesi’nde sektördeki bu büyümenin sağlıklı ve kalıcı olması için neler yapılması gerektiği üzerinde durduklarını belirten Özer, “Üretici ve tedarikçilerimizin müşteri beklentilerini yakından izleyerek yatırımlarını bu yönde devam ettirmeleri önemli. Rekabet etmek için farklılaşmayı sağlamamız gerekiyor. Yeni ve inovatif ürünlerle tüketicinin özel markalı ürünlere duyduğu güveni devam ettirecek çalışmalara yoğunlaşacağız” diye konuştu.

  • Markette korku dolu anlar yaşandı

    Markette korku dolu anlar yaşandı

    Aydın’da akşam saatlerinde özel bir firmaya ait zincir market şubesinde meydana gelen patlama ve ardından çıkan yangın herkesi korkuttu. İtfaiye tarafından müdahale edilen yangında birçok kişi dumandan etkilenirken polis yangınla ilgili soruşturma başlattı.

    Olay akşam saat 22:15 sıralarında Efeler Işıklı Yolu üzerinde bulunan bir markette meydana geldi. Edinilen bilgiye göre; marketin açık olduğu sırada markette bulunan elektrik panosu büyük bir gürültü ile patladı. Gürültünün ardından önce elektrikler kesildi, daha sonra bir anda tüm market duman altında kaldı.

    Çevredekilerin ihbarı ile kısa sürede olay yerine gelen Aydın Büyükşehir Belediyesi İtfaiye ekipleri, yangının elektrik yangını olması nedeniyle müdahaleyi yangın söndürme tüpü ile yaptı. Kısa sürede yangını kontrol altına alıp söndüren itfaiye ekipleri aşırı duman nedeniyle çalışmalarını oksijen tüpü ile yaptı. Yangın nedeniyle markette maddi hasar meydana gelirken polis ekipleri olayla ilgili soruşturma başlattı.