Etiket: Markalaşma

  • MÜSİAD ev sahipliğinde Markalaşma konuşuldu

    MÜSİAD Düzce Şubesi’nin ev sahipliğinde Yerli Danışmanlık ve Eğitimde Markalaşma konulu Türkiye İstişare toplantısı düzenlendi. Toplantıda yapılan konuşmalarda milli ve yerli sanayiye dikkat çekildi. Vali Zülkif Dağlı, millilik ve yerlilik ruhunun Düzce’de pilot bir proje ile aşılanacağını söyledi.

    Türkiye geneli Danışmanlık ve Eğitim Sektörü üyelerinin katıldığı toplantıda, sektörel sorunlar ve çözüm önerileri konuşuldu. Toplantıya, Vali Zülkif Dağlı, Belediye Başkanı Dursun Ay ve MÜSİAD üyeleri, STK temsilcileri ile sektör temsilcileri katıldı.

    Toplantı Kur’an tilevaeti ile başladı, MÜSİAD Düzce Şube Başkanı İsa Şengüloğlu ve MÜSİAD Danışmanlık ve Eğitim Sektör Kurulu Başkanı Salim Çam’ın konuşmalarıyla devam etti.

    Şengüloğlu, bir ülkenin dünyada yer edinebilmesi için yerli ve milli olması gerektiğini söyledi, ekonomik açıdan kalkınmada en önemli itici gücün eğitim kalitesi olduğunu ve eğitimde markalaşmak gerektiğini belirtti.

    MÜSİAD Danışmanlık ve Eğitim Sektör Kurulu Başkanı Salim Çam da yaptığı konuşmada, yerli mal ve hizmet üretimi konusunda teşvik verilmesi hakkında konuştu, yerli ve milli sanayinin üzerinde durdu. Çam, Türkiye’de danışmanlık ve eğitim hizmetleri verenlere çantacı diyenleri kınadığını söyledi.

    Daha sonra kürsüye Belediye Başkanı Dursun Ay geldi. Ay, işçi ve işverenin uyumlu olması gerektiğini söyledi, sendikaların işçilerden kestiği aidata dikkat çekti.

    Son olarak kürsüye çıkan Vali Zülkif Dağlı, Cumhurbaşkanı’nın yerlilik ve millilik çağrısına Düzce olarak, ortaokul birinci sınıf öğrencilerinden başlamak suretiyle hazırlanacak pilot projeyle cevap vereceklerini belirtti.

    Düzce’nin çok avantajlı bir konumda olduğunu vurgulayan Vali Dağlı, İstanbul’un katma değeri yüksek sanayisini getirmek için çabaladıklarını , sanayiye yön vermek gerektiğini dile getirdi.

    Vali Dağlı, “Bu yön nedir, Düzce sanayisi milli ve yerli anlamında neler yapmalı. Hangi adımları atmalı, sonuçta toplumun önde gelen insanları olarak öncülük etmek zorundayız. Kurumlarımızla bir çalışma yapmak suretiyle Türkiye’de yine örnek bir çalışma ile yerli ve milli sanayide üst düzey aktörlerin de yer aldığı bir çalıştayı en kısa sürede MÜSİAD’ımızla birlikte gerçekleştireceğiz. Hiçbir zaman Cumhurbaşkanımızın talimatları karşısında gür bir sesle cevap vermeliyiz. Bizden medet bekleyenler bizi ümit olarak görenler var” dedi.

    Yerel Danışmanlık ve Eğitimde Markalaşma oturumuna geçildi.

  • Salihlili zeytinciler markalaşma arayışında

    Salihli Ticaret ve Sanayi Odası meclis toplantı salonunda bir araya gelen zeytin ve zeytinyağı firmalarının temsilcileri, kalitesiyle aranan bir ürün haline gelen Salihli zeytininin tescil edilmesi konusunda görüş birliğine vardı. Sektörün sorunlarının ve mevcut durumunun tartışıldığı toplantıda izlenmesi gereken adımlar konusunda fikir alışverişinde bulunuldu.

    Salihli Ticaret ve Sanayi Odası, sektör incelemeleri kapsamında sofralık zeytin ve zeytinyağı üretimi yapan üyelerini bir araya getirerek, geleceğe yönelik bir perspektif çizmeye çalıştı.

    Salihli TSO Başkanı İbrahim Yüksel, zeytinciliğin Salihli’de giderek yükselen bir değer olduğunu, üzümden beklediği randımanı alamayan üreticilerin yavaş yavaş zeytinciliğe geçiş yaptığını kaydetti. Salihli zeytininin kalitesiyle aranan bir ürün haline geldiğini, yaptıkları üye ziyaretlerinde bunu yakından gördüklerini kaydeden Yüksel, “Akhisar’dan Gemlik’ten, Bursa’dan Salihli’ye zeytin almaya gelenler var. Bunun yanı sıra İstanbullu, Bursalı yatırımcılar Salihli’de zeytinliklere yatırım yapıyor. Yağ veriminin oldukça iyi olduğu belirtiliyor. Bu sene fiyatların yüksek olması, zeytin üreticisini sevindirdi. Sektörün geleceği konusunda bir yol haritası belirlemeliyiz. Toplantıya gösterdiğiniz ilgi, bu konuda ortak çalışmalar yapılabileceğini bir göstergesidir” dedi.

    Salihli zeytini aranan zeytin oldu

    Salihli İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ali Demir, Türkiye ve dünyada zeytin ve zeytinyağı üretimi ve tüketimi hakkında bilgi verdi. Ağaç varlığında Türkiye’nin dünyada İspanya’dan sonra ikinci sırada, zeytinyağı üretiminde ise 4. sırada olduğunu kaydetti. Kişi başına tüketimde ise ülkemizin gerilerde kaldığına işaret eden Demir, “Manisa’da mevcut 22 milyon zeytin ağacının 3 milyonu Salihli’de bulunuyor. Akhisar’daki 13 milyon zeytin ağacı ile şimdilik boy ölçüşemez ama Salihli’nin avantajı genç ağaçlara sahip olması ve zeytin tanesinin kaliteli olmasıdır. Zeytin ilçemizde üzümden sonra ikinci ürün olma yolunda emin adımlarla ilerliyor” diyerek, Manisa’daki 169 zeytin ve zeytinyağı tesisisin 14’ünün Salihli’de bulunduğuna işaret etti.

    Toplantıya katılan firma temsilcilerinin Salihli’de bir zeytin borsası kurulması ve ürüne coğrafi işaret tescili alınması konusunda fikir birliğine vardı. Tek tek sorunlarını ve önerilerini dile getiren Salihli TSO’nun zeytinci üyeleri, bir kooperatif çatısı altında toplanma ve ortak hareket etme konusunda da öneriler sundu. Zeytin ve zeytinyağı üretimi yapan firmaların ortak sorunlarından birinin budama konusunda yoğunlaştığı da ortaya çıktı. Üyeler, bilinçli budama yapacak elemanların yetiştirilmesi için budama kursları düzenlenmesi gerektiği görüşünü dile getirdi.

    Köylülerin bilinçlendirilmesi konusunda eğitim çalışmaları yapılması fikrini ısrarla öne süren zeytin ve zeytinyağı üreticileri, katma değeri zeytinyağına göre daha yüksek olan sofralık zeytini üretimi konusunda devlet desteği istediklerini ifade etti.

    TARİŞ zeytin birliği kurulabilir

    TARİŞ Salihli Üzüm Kooperatif Başkanı Ali Rıza Onur, 30 kişinin bir araya gelmesiyle TARİŞ Zeytin Birliği kurulabileceğini, bunun için Salihli’de yeterli sayıya ulaşılabileceğini vurguladı.

    Salihli TSO’nun Salihli Kirazı ve Odun Köfte’ye geçtiğimiz yıllarda coğrafi işaret tescili aldığını, şu anda Kula leblebisi konusunda benzer bir çalışma yürütüldüğünü kaydeden İbrahim Yüksel, Salihli Zeytini’nin de coğrafi işaret koruması altına alınması konusunda girişim başlatmaya hazır olduklarını ifade etti.

    Salihli TSO Meclis Salonu’ndaki toplantıya İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ali Demir, Salihli Ziraat Odası Başkanı Necati Aktürk, TARİŞ Salihli Üzüm Kooperatif Başkanı Ali Rıza Onur, Manisa İl Tarım Müdürlüğü’nden konuyla ilgili yetkililer ile 30’a yakın zeytin ve zeytinyağı işletmesinin temsilcileri katıldı.

  • “Kayserili Sanayiciler Olarak Markalaşma ve İnovasyona Daha Fazla Önem Vermeliyiz”

    Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) meslek komitelerinden 1., 8., 9., 10., 11. ve 26. gruplara yönelik genişletilmiş meslek komitesi toplantısı yapıldı. Odamızda kahvaltılı olarak yapılan toplantıya, KAYSO Meclis Başkanlık Divanı, Yönetim Kurulu Üyeleri ve meslek komitesi üyeleri katıldı.

    Toplantının açılış konuşmasını yapan KAYSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Odamız faaliyetleri ve üyelere yönelik çalışmaları hakkında bilgiler aktardı.

    Sanayiciler olarak seslerini daha iyi duyurmak adına meslek komitesi toplantılarının önemine değinen Başkan Büyüksimitci, “Meslek komitelerimiz iyi çalışırsa, ortak problemler ve çözüm önerilerimizi tartışabiliriz. Bu manada bu toplantılarımızdan çıkan birçok soruna çözüm bulduk. Bizimle devamlı irtibat halinde olur, sorunlarınızı bize sözlü ya da yazılı olarak iletirseniz, bizde ilgili makamlarla görüşüp çözüm yolları ararız” dedi

    Markalaşma ve inovasyona dikkat çeken Başkan Büyüksimitci, “Kayserili sanayiciler olarak markalaşma ve inovasyona daha da fazla önem vermemiz ve katma değerli üretim yapmamız gerekir. Bunun için hükümetimiz her türlü teşvik ve destek altyapısını hazırlamış durumda. Şu anda ilimizde 8 adet olan Ar-Ge merkezi sayısını artırarak, orta-yüksek ve yüksek teknolojili ürünlere adım atmamız gerekli” diye konuştu.

    KAYSO Meclis Başkanı Abidin Özkaya ise, altı ayrı grupla genişletilmiş meslek komitesi yaptıklarını belirterek, “Her grubun kendine özgü sorunları olduğu gibi sanayiciler olarak ortak sorunlarımızda var. Ortak sorunlarımızı zaten hepimiz biliyoruz ve bu konuda KAYSO olarak gerekli girişimlerde bulunuyoruz. Sanayicilerimiz burada daha çok kendi grupları ile ilgili spesifik sorunları dile getirirlerse bizde Oda olarak çözüm yolları bulmaya çalışırız” diye konuştu.

    Toplantının devam eden kısmında tüm sanayiciler teker teker söz alarak sektörde yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini dile getirdi. İnşaat sektöründe faaliyet gösteren sanayiciler, inşaat demirinin maliyetlerinin arttığını, bununda taahhütle bulunan firmaları zora soktuğunu söylediler.

    Kağıt sektöründeki firmalar ise, Çin’in kağıt üretimine getirdiği kısıtlamadan dolayı fiyatların arttığını, bununda ambalaj fiyatlarına yansıdığını belirterek, her iki konuya da bir çözüm bulunması gerektiğini dile getirdiler.

    Sanayicilerin KDV ve geçici vergi konusunda düzenlemeye gidilmesi gerektiğini ve finansman maliyetlerinin arttığı bu ortamda üreticilere kolaylık sağlanması gerektiğini belirtmesi üzerine; KDV ile ilgili Maliye Bakanlığının kapsamlı bir çalışma yapıldığını ifade eden Başkan Büyüksimitci, Odalar olarak kendilerinin de katkıları ile KDV konusunda doğru bir çözüme ulaşılacağını söyledi.

  • Manda sütünün markalaşma yolculuğu

    Kızılırmak Deltası’nda Manda Sütünün Markalaşma Yolculuğu eğitim toplantısı gerçekleştirildi.

    Toplantıda manda sütünden üretilen ürünlerinden marka oluşturularak ülke ekonomisine ve çiftçiye katkı sağlaması için yapılması gereken çalışmalar ele alındı. Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti ziyaretçi konaklama merkezinde gerçekleştirilen toplantıya, Orman ve Su İşleri 11. Bölge Müdürü Mehmet Sıddık Kılınçer, Kırsal Kalkınma Daire Başkanı Mehmet Akif Özdemir, Samsun İli Damızlık Manda Yetiştiricileri Birlik Başkanı İsmail Metin, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu(TKDK) Proje Uzmanı Volkan İmren, KOSGEB Samsun İşletme Geliştirme Müdürlüğü KOBİ Uzmanı Alp Arslan, Gıda, Tarım İl Müdürlüğü Ziraat Yüksek Mühendisi Hasan Çapkın, Bafra İŞKUR Müdürü Yakup Ergenlik ve manda üreticileri katıldı.

    Orman ve Su İşleri 11. Bölge Müdürü Mehmet Sıddık Kılınçer yaptığı konuşmada, “Bir çok sulak alanın kendisini kontrol etmesi, sazlıkların kendisini yenilemesi kuşlar ve böcekler için korunan alanlar oluşturması açısından mandaların Kızılırmak Deltası’nda ayrı bir önemi vardır. Mandalar Kızılırmak Deltası kadar ne kadar önemli ise de sulak alanlarda mandalar kadar önemlidir. Çünkü sulak alanlar mandalar için hayati önem taşımaktadır. Manda yoğurdu ve kaymağı tükenmeye yüz tutmuş organik bir servet niteliğindedir. Manda yoğurdu ve sütü, bilinen inek, keçi ve koyun sütünden daha fazla kalsiyum ve iki kat daha fazla proteine sahiptir. Yüzde 60 kalsiyum, yüzde 40 protein içeren manda sütü kolesterol bakımından da oldukça düşüktür. Özellikle son yıllarda organik ürünlere talebin ciddi bir şekilde artması sonucu talepleri karşılama adına önemli bir pazar ve iş kolu oluşturmaktadır. Özellikle süt, yoğurt ve kaymak gibi ürünlerin organik marka halinde etiketlenmesi, gıda güvenliği açışından şekillendirilmesi ve hak etmiş olduğu fiyat aralığında pazar bulabilme olanakları araştırılmalıdır. Deltada en önemli sorunlarımızdan biriside markalaşma ve fiyat konusunda önemli pazarlara önemli bir pay alabilme sorunudur” dedi.

    Bölge Müdürü Kılınçer’in konuşmasının ardından proje uzmanları tarafından markalaşmanın önemi, TKDK hibe ve destekleri, KOSGEB hibe ve destekleri, girişimcilik ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı hibe destekleri konucunda manda üreticileri bilgilendirildi.

  • İTSO’dan üyelerine markalaşma semineri

    İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO), üyelerine “marka” semineri verecek.

    22 Eylül 2016 Perşembe günü 13.00-17.00 saatleri arasında düzenlenecek seminerde, markalaşma süreci, marka değerinin hesaplanması, yönetimi ve korunması konularında bilgiler verileceğini belirten İTSO Başkanı Metin Anıl, oda olarak İnegöl’den ulusal ve uluslararası markalar çıkmasına katkıda bulunmak istediklerine vurgu yaptı. Metin Anıl, seminerin oda üyeleri için ücretsiz olacağını ifade ederek, “Uludağ Üniversitesi Mustafakemalpaşa Meslek Yüksek Okulu Yönetim Organizasyon Bölümü Başkanı Gazanfer Erbaşlar’ın vereceği eğitim programına katılanlara sertifika dağıtılacak. Seminerde marka ve markalaşma stratejileri, rekabetçi bir piyasada markalaşma, markanın korunması ve etkin kullanımı konularında bilgi verilecek” dedi.

    Markalaşmanın, hem gelişmiş, hem de gelişmekte olan ülke firmalarının dünya pazarlarında söz sahibi olmaları bakımından çok önemli bir unsur haline geldiğini söyleyen İTSO Başkanı Metin Anıl, pek çok firmanın markalaşmak için yüksek reklam giderlerini göze aldığını ve piyasada adlarını markalaştırmak için girişimlerde bulunduğunu belirtti.