Etiket: marka

  • Piyasaya hızlı giriş yapan marka geçen yaza damga vurdu

    Piyasaya hızlı giriş yapan marka geçen yaza damga vurdu

    Üniversite yıllarında part-time olarak mağazalarda çalışırken fikirler geliştiren girişimci Sezer Çınar, birçok kişinin cesaret edemediği işleri yaparak Türkiye’de en çok tercih edilen markanın sahibi oldu.

    Sezer Çınar, uzun süredir hazır giyim sektöründe çabalayan ve Türkiye’ye kaliteli ürünler getirerek al sat grubu ve kısmen olarak bazı ürünleri fason olarak yaptıran işlerin artışıyla birlikte yeni yolların açıldığını ve artık ürünleri temin ettikleri yerin kendilerine yetişemediğini anladıklarını ve kendi markaları ile devam ettiklerini belirtti. 2019 yılının yaz ayına Sc Sarvin markası ile çok hızlı şekilde giriş yapmayı planladıklarını ve geçen yaza damga vurduklarını söyleyen Çınar, “Günlük olarak iki kargo ile çalışmalarımızı yaparken, şimdi günlük olarak 2 bin adete yakın ve 55 çalışanla devam ediyoruz. Haftalık olarak yaklaşık 20 bin adet ürün çıkışına sahip sistemimizde Türkiye’de her gence ulaşmayı planlıyorum. Gerçekten Türkiye’nin ihtiyacına hizmet etmek istiyoruz. En uygun fiyata her ailenin alabileceği bir konseptle çizgimizi bozmadan devam edeceği her kesime uyum sağlayacak bir firma olma yolunda devam edeceğiz. Gençlere hem iş imkanı sunduk hem de piyasada çok pahalı olan ürünleri çok daha uygun fiyata Türkiye’ye getirmeyi sağladık” diye konuştu.

  • ERÇİMSAN Holding’ten Anadolu’nun en büyük 500 şirketi listesine iki marka

    ERÇİMSAN Holding’ten Anadolu’nun en büyük 500 şirketi listesine iki marka

    İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki şehirlerde faaliyet gösteren şirketleri kapsayan ve Ekonomist Dergisi-Türkiye Ekonomi Bankası (TEB) işbirliği ile düzenlenen 2018 yılı mali verilerine göre derlenen ”Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi” listesi yayınlandı.

    Her yıl düzenli olarak yapılan araştırmanın 2018 rakamları esas alınarak yapılan değerlendirmede; ERÇİMSAN Holding bünyesindeki Aşkale Çimento 111’inci sırada yer alırken, aynı grupta bulunan SANÇİM, listede 320’inci oldu.

    Köklü bir kültüre sahip olan ERÇİMSAN Holding’in, ülkesine yaptığı yatırımlarla yoluna devam ettiğine dikkat çeken ERÇİMSAN Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik, “Anadolu’nun büyük şirketleri arasında yer almak bizim için gurur verici. Geldiğimiz noktadaki başarıyı emeği geçen bütün iç ve dış paydaşlarımızla paylaşıyor, ülkemiz ekonomisine yapılan katkıda emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz, bu bir ekip işidir. Türkiye’nin lokomotif güçleri arasında bulunmak şüphesiz bizi mutlu ediyor. Holdingimiz bünyesindeki şirketler yakaladıkları bu başarının yanında sektöründe de birçok anlamda öncülük etmekte, uzun soluklu ve sürdürülebilir işlerin altına imza atmaktadır. 27 yıl boyunca uyguladığımız sürekli iyileştirme ve büyüme odaklı stratejiler sayesinde bu günlere geldik, geleceğinde temellerini atıyor ve iş modellerimizi çağın gereklerine göre şekillendiriyoruz. 1992 yılında Erzurum’da başlayan serüvenimiz; Trabzon, Gümüşhane, Erzincan, Van, Bilecik, Samsun, Ağrı ve Bursa gibi birçok ilde gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla büyüyerek, ülke çapında güçlü bir marka olmamızı sağlamıştır” dedi.

    Başkan Yücelik yaptıkları her işte insan odaklı, çevreyle dost, sürdürülebilir yaklaşımlar sergilediklerini ve bundan asla taviz vermeyeceklerini vurgulayarak şöyle devam etti:

    “ERÇİMSAN Holding’i oluşturan unsurlar için; çevre, iç ve dış paydaşlar, yasal ve etik değerler olmazsa olmazlardır. Yenilikçi adımlarımız ve ülkemize yaptığımız yatırımlarla birlikte güçlü finansal kararların da altına imza atma yönünde çaba sarf ediyoruz. 27 yıl boyunca kalıcı değerler kazandırma ve artan istihdam sağlama konusunda uyguladığımız stratejilerin başarılı sonuçlar verdiğine inanıyorum.”

    Ürün kalitesi ile birlikte hizmet kalitesinin de kendileri için çok önemli olduğunu belirten ERÇİMSAN Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik, “Şirketlerimizin marka değerini uluslararası anlamda kabul görmüş iyi uygulama tekniklerini kullanarak sürekli olarak iyileştirmeyi hedefliyor ve bunu başta çevre, iş sağlığı ve güvenliği ve kalite operasyonlarımızın bütününe yayma konusundaki kararlığımızı sürdürüyoruz. ERÇİMSAN Holding bünyesinde faaliyet gösteren fabrika, tesis ve işletmelerde gerçekleştirilen tüm süreçlerimizde çevre dostu bir anlayışla doğal kaynak ve enerji tüketimini en aza indirme; toprak, hava, su kirlenmesini önleme ve ortaya çıkan atıklardan maksimum oranda enerji ve hammadde geri kazanımını yapma konuları ile ilgili ciddi çalışmalar gerçekleştirmekteyiz” diye konuştu.

    Yolun en başından bu yana inanarak ve güvenerek bu günlere kadar geldiklerini söyleyen Başkan Yücelik, “Ülkemiz zorlu ve bir o kadar da birlikteliğe ihtiyaç duyulan bir zaman aralığından geçmektedir. Güçlü olmak, kenetlenmek, ayakta durmak ve üretmekten başka çaremiz yoktur. Ekonomisi güçlü, toplum yapısı sağlam, dünyaya öncülük eden ülkelerin ortak özelliğinin başında topyekun kalitenin geldiğini çok iyi biliyor ve buna yürekten inanıyoruz. İşte tüm bu gerçekler doğrultusunda ülkemizin kalkınma hedeflerine katkıda bulunmak ve özellikle istihdam sağlama yönünde çabalarımızı devam ettiriyoruz. Çalışacağız, üretmeye devam edeceğiz. Bu vesile ile şirketimizin yakaladığı bu başarılarda katkısı olan tüm paydaşlarımızı gönülden tebrik ediyorum. Geldiğimiz bu noktadaki başarı bir ekip işidir ve emeği geçen tüm ekip arkadaşlarımı canı gönülden kutluyorum” şeklinde konuştu.

  • Erzurum’da Coğrafi İşaret ile Yöresel Ürünlerin Tespiti ve Marka Şehir Çalıştayı

    Erzurum’da Coğrafi İşaret ile Yöresel Ürünlerin Tespiti ve Marka Şehir Çalıştayı

    Erzurum Valiliği ve KUDAKA tarafından “Erzurum İli Coğrafi İşaret İle Yöresel Ürünlerin Tespiti ve Marka Şehir Çalıştayı Projesi“ kapsamında düzenlenen eğitimler sona erdi.

    Erzurum’un 20 ilçesinin tamamını kapsayan proje 12 gün sürdü. İlçelerde potansiyel coğrafi işaret alabilecek ürünlerin ayrı ayrı tespit edildiği eğitimlerde, coğrafi işaret sürecinde başvuru sahipleriyle beraber hareket edebilecek paydaşlar ve yapılacak ön araştırma çalışmaları belirlendi. Günlük iki seans halinde yapılan eğitimler ile var olan tescilli coğrafi işaretlerde denetimin önemi, coğrafi işaretlerin kent turizmine katkıları, Gastronomi Turizmi, Coğrafi İşaretlerin yerel ve bölgesel kalkınmaya etkileri, Coğrafi İşaretlerin kentin markalaşma ve tanıtımına katkılarına etki edebilecek ulusal ve uluslararası başarı hikaye örnekleri ve coğrafi işaretin pazarlanması konularında farkındalık yaratılmaya çalışıldı.

    Projeye ile; 6769 sayılı Kanuna göre Coğrafi İşaretin/Yöresel ürün tanımı, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından gerçekleştirilen Coğrafi İşaret tescil işlem süreci ve devamında uygulanması gereken prosedürler, Coğrafi İşaretli ürünlerin denetim sistemi, Coğrafi İşaretli üründe kullanılması zorunlu olan ürün etiketlerinin tanıtılması, Coğrafi İşaret’in önemi Erzurum iline sağlayacağı katma değer, Üretim verimliliğinin arttırılması, Üretici -Tüketici farkındalığının oluşumu, Markalaşma sürecine dair bilgilendirme, Türkiye’den ve Dünya’dan coğrafi işaretleme örnekleri, Bölgemize ait Coğrafi İşaret niteliği taşıyabilecek ürünlerin tespitine dair katılımcılar ile ortak çalışma, İlçeler bazında başvurulabilecek Coğrafi İşaret listesinin oluşturulması, Oluşturulacak iş bu listelerde uygun başvuru sahiplerinin belirlenmesi, Denetim mekanizmasında yer alabilecek olası paydaşların belirlenmesi, Tespiti gerçekleşecek olan ürünler için, Coğrafi İşaretli ürün üretimi, üretim yönteminin korunması ve denetim mekanizmasının işlevselleşmesi adına, 6769 sayılı Kanun çerçevesinde uygulama stratejisi oluşturmak amacıyla katılımcıların fikirlerinin alınması,

    Coğrafi İşaretin markalaşma sürecine etkisi, Ürün bazında İl ve İlçenin markalaşmasına dair olası stratejik yol haritası, Sonuç bildirgesinin oluşturulması konularında katılımcılara eğitim verildi.

  • KMTSO Başkanı Zabun: “Maraş biberi küresel marka konumundadır”

    KMTSO Başkanı Zabun: “Maraş biberi küresel marka konumundadır”

    Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Başkanı Serdar Zabun, Maraş biberinin Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası adına tescilli bir ürün olarak tüm dünyaya tanıtımının yapıldığını ve artık bir global marka konumuna ulaşarak dünya pazarlarında tüketildiğini söyledi.

    Kahramanmaraş’ın kırmızı pul ve toz biber üretiminde Türkiye lideri olduğunu, sektörün kent ekonomisine çok önemli katkı sağladığını söyleyen KMTSO Başkanı Serdar Babun, aynı zamanda kalite, gıda güvenirliği standartları ve lezzet bakımından başarı çıtasının yüksek olduğunu hatırlattı. Zabun, “Maraş biberi bu coğrafyaya özgü tadı ve kalitesi ile Türk ve dünya mutfaklarının vazgeçemediği bir ürünüdür. Farklı iklim karakterlerinin eşsiz bir bileşkesidir. Kahramanmaraş ve bölgesinde yetişen, Türk mutfağının vazgeçilmez tadı, sağlık ve lezzet sembolü olan, Kahramanmaraş ekonomisi için büyük önem taşıyan ‘Maraş biberi’ ilimiz adına coğrafi işareti olarak tescilli, ilimizin ismi ile tüm dünyaya tanıtımı yapılan ve artık bir global marka konumuna ulaşan stratejik bir ürünümüzdür. Coğrafi İşareti de 2002 yılından bu yana Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odasına aittir” dedi.

    Biber üretimi konusunda bilgi veren Zabun, “Esas olarak acı kırmızı Maraş biberi olarak tanımlanan ‘Maraş biberi’ başta rengi olmak üzere aroması ve acılık oranı ile dünyanın en kaliteli ve aranan biberi durumundadır. İlimiz baharatlık kırmızı biber üretimi yıllara göre değişiklik göstermekle birlikte yaklaşık 30 bin ton düzeyindedir. Maraş biberi Coğrafi İşaret hinterlandında Kahramanmaraş’ın yanı sıra, Gaziantep, Hatay, Kilis, Adıyaman ve Şanlıurfa yer almaktadır. Bu illerdeki üretim Türkiye üretiminin yüzde 83’üne tekabül etmektedir. Kırmızı pul ve toz biber üretim kapasitesi bakımından Türkiye lideri olan Kahramanmaraş, 227 bin ton biberin yüzde 62’sini gerçekleştirmektedir. Baharatlık kırmızı biber sektöründe 70 fabrika ilimizde faaliyet göstermektedir. Bu anlamda kırsal kalkınmaya çok önemli katkıda bulunmaktadır. Dolayısıyla istihdam açısından da Kahramanmaraş ekonomisine katkısı büyüktür. Bu fabrikalar Kahramanmaraş’ta 20 bin ailenin geçim kaynağını oluşturmaktadır” diye konuştu.

    ‘Maraş biberi’nin sağlık açısından önemine değinen Zabun, “Maraş biberi orta acılıkta olup, çok geniş bir kitleye hitap ediyor. Metabolizmayı hızlandırıyor. İçeriğinde bulunan antioksidanlar, mineraller, vitaminler, lif ve kapsaisin bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve sağlıklı yaşama katkıda bulunuyor” ifadelerini kullandı.

    Zabun, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti’nin ortaklaşa finanse ettiği, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürüttüğü Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında Kahramanmaraş İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, Ticaret ve Sanayi Odası ve Ticaret Borsası ortaklığında Kahramanmaraş Biberciler Derneği işbirliği ile yürütülen Maraş Biberi Kümelenme Projesi hakkında da bilgi verdi. Zabun, kamu finansmanı ile desteklenen bu proje ile çiftçiden son tüketiciye kadar ulaşan zincirin tüm taraflarını bir araya getirdiklerini, Maraş biberinin rekabetçi gücünü artırmaya yönelik çalışmalar yaptıklarını söyledi. Zabun, son olarak şunları kaydetti:

    “Devlet, özel sektör, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve teknoloji merkezleri sektörel gelişimin bir parçası olarak el ele veriyor. Baharatlık kırmızıbiber endüstrisinin tüm aşamalarında, üretim ve biber işleme teknolojisinin modernize edilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin sunulması, pazarlama ve tanıtım desteğinin sağlanması konusunda faaliyetlerimiz devam ediyor. Proje kapsamında ortak paketleme tesisi ve gıda laboratuvarı kuruldu. Bu tesislerle gıda kalitesi ve güvenirliğinin güçlendiriyoruz. Amacımız tüketiciye güvenle tüketebileceği lezzeti sunmak ve sürdürülebilir üretim hedefine ulaşmak.”

  • Erzurum 6 ayda 87 marka üretti

    Erzurum 6 ayda 87 marka üretti

    Türk Patent Haziran 2018 dönemi marka başvuru verilerini paylaştı. Erzurum’da haziran ayında 11, yılın ilk 6 ayında 87 marka başvurusu kaydedildi. Ocak ayında 15, şubat ayında 16, mart ayında 15, nisanda 15, mayıs ayında 15, haziran ayında 11 marka başvurusunun gerçekleştiği Erzurum’un bölge başvuru payı yüzde 13,24 ülke başvuru payı ise yüzde 0,16 olarak belirlendi

    Haziran Ayı Bölgesel Dağılım

    TÜRKPATENT verileri kaydında, DOSİAD Araştırma Merkezince gerçekleştirilen analizlere göre; Haziran ayında Erzurum’dan 11, KUDAKA İstatistik Bölgesi illerinden 15, Kuzeydoğu Anadolu istatistik Bölgesi illerinden 24, Doğu Anadolu Bölgesinden 95, Türkiye’de 6 bin 212 başvuru yapıldı. Erzurum’un haziran ayı bölge başvuru toplamındaki payı yüzde 11,57 oldu.

    6 Aylık Dilimde Bölgesel Veriler

    DOSİAD Araştırma Merkezince gerçekleştirilen analizlere göre; Ocak – Haziran döneminde Erzurum’dan 87, KUDAKA İstatistik Bölgesi illerinden 119, Kuzeydoğu Anadolu istatistik Bölgesi illerinden 185, Doğu Anadolu Bölgesinden 657, Türkiye’de 53 bin 645 başvuru gerçekleşti.. Erzurum’un 6 aylık düzeyde bölge başvuru toplamındaki payı yüzde 13,24 oldu.

    Bölgelerin Aylık Dağılımı

    KUDAKA istatistik Bölgesinde ocakta 19, şubatta 18, martta 24, nisanda 21, mayısta 22, haziran ayında 15; Kuzeydoğu Anadolu istatistik Bölgesinde ocakta 26, şubatta 23, martta 37, nisanda 38, mayısta 37, haziranda 24; Doğu Anadolu Bölgesinde ocakta 79, şubatta 96, martta 134, nisanda 115, mayısta 138, haziran ayında ise 95 marka başvurusu gerçekleştirildi.

    Haziran Ayı Bölge İlleri Marka Başvuruları

    Haziran ayında en yüksek sayıda marka başvurusunun yapıldığı il Malatya oldu. TÜRKPATENT verilerinde, Haziranda Malatya’dan 30, Elazığ’dan 17, Van’dan 13, Erzurum’dan 11, Ağrı ilinden 2, Erzincan’dan 4, Kars’tan 4, Iğdır’dan 3, Bitlis’ten 2, Tunceli’den 3, Hakkari’den 3 marka başvurunun yapıldığı açıklandı.

    6 Aylık Bölge İlleri Marka Başvuruları

    TÜRKPATENT Haziran ayı verileri üzerinden DOSİAD tarafından gerçekleştirilen analize göre, bu yılın ilk altı ayında Malatya’dan 167, Elazığ’dan 132, Van’dan 111, Erzurum’dan 87, Ağrı’dan 24, Erzincan’dan 22, Kars ve Iğdır’dan 19, Muş’tan 18, Bingöl’den 17, Bitlis’ten 16, Tunceli’den 12, Hakkari’den 9, Ardahan’dan da 4 marka başvurusu kaydedildi.

    Erzurum 46’ıncı Sırada

    Erzurum bu yılın ilk altı ayında marka üretim sayısı bakımından 46’ıncı sıra yer aldı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Gaziantep, Konya, Kocaeli, Adana, Mersin, Denizli, Muğla, Kayseri, Eskişehir, Balıkesir, Sakarya, Hatay, Aydın, Manisa, Samsun, Tekirdağ, Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Trabzon, Diyarbakır, Çanakkale, Mardin, Malatya, Rize, Afyon, Karaman, Elazığ, Isparta, Kütahya, Ordu, Batman, Bolu, Van, Nevşehir, Düzce, Çorum, Sivas, Aksaray, Edirne, Yalova, Erzurum en fazla marka üretiminin yapıldığı iller oldu.