Etiket: LGS’de

  • LGS’de cevap kağıdı kaybolan öğrencinin sınavı iptal edildi

    LGS’de cevap kağıdı kaybolan öğrencinin sınavı iptal edildi

    Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde Liselere Geçiş Sınavında (LGS) cevap kağıdı kaybolduğu ortaya çıkan Pınar Akbaş, bugün açıklanan sınav sonucunda “Sınavı iptal edildi” yazısını görünce üzüntüye boğuldu.

    Kadirli Şehit Musa Sarıgöz Ortaokulu 8’inci sınıf öğrencisi Pınar Akbaş, 20 Haziran’da yapılan LGS’ye kendi okulunda girdi. Sınav sonucunun açıklanmasını bekleyen Pınar Akbaş’ın cevap kağıdının kaybolduğu ortaya çıkmıştı.

    Bugün açıklanan LGS sonucunda Pınar Akbaş’ın sonucu “sınavı iptal edildi” şeklinde açıklandı. Sınavda cevap kağıdı kaybolan Pınar Akbaş, “Tüm arkadaşlarımın sınav sonucu açıklandı benimki açıklanmadı. Sınavım iptal edilmiş olarak görülüyor. Yanlışım veya doğrum kaç soru olursa olsun ben sonucumu görmek isterdim. Bundan sonra ne olacak bilmiyorum. Ailem beni özel okula göndermek istiyor. Sanırım öyle olacak” dedi.

    Kızının hakkını sonuna kadar arayacaklarını belirten annesi Sevgi Akbaş ise, “Bugün sınav sonucu açıklandı, herkesin sonucu açıklandı benim kızımın sonucu açıklanmadı sınava girmedi görünüyor. Çok üzgünüz kızım da çok üzgün. 10 puan da alsa 100 puan da alsa bu sonucu görmek isterdik. Yetkililer de bize bir şey söylemiyor. Ne yapacağımızı bilmiyoruz. Kimse bizi arayıp sorup bilgilendirme yapmıyor. Bugün gidip dava açacağız. Sanırım birde idari soruşturma açılmış bilgimiz bu kadar” şeklinde konuştu.

    Bu arada, milli eğitim müdürlüğü yetkilileri konuyla ilgili açıklama yapmadı.

  • Yapay zekayla sınava hazırlanan 23 öğrenci LGS’de birincilik getirdi

    Yapay zekayla sınava hazırlanan 23 öğrenci LGS’de birincilik getirdi

    20 Haziran’da yapılan LGS’de Bahçeşehir Koleji’nden 23 öğrenci tüm sorulara doğru cevap vererek Türkiye genelinde rekor başarıya imza attı.

    Pandemi nedeniyle Mart ayından bu yana uzaktan eğitim sürecinde sınav hazırlıklarını yürüten öğrenciler, geçen yıla göre 600 bin fazla adayın dahil olduğu sınava yapay zeka tabanlı kişiye özgü öğrenme platformuyla hazırlandı. 20 Haziran’da yapılan Liseye Geçiş Sınavı’nda (LGS) Bahçeşehir Koleji’nden 23 öğrenci, 500 tam puan alarak Türkiye genelinde rekor bir başarıya imza attı. Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Dağ, Türkiye genelinde 23 Bahçeşehirli öğrencinin LGS’de tüm sorulara doğru cevap vererek elde ettiği başarının kendilerini gururlandırdığını dile getirerek, “Birincilik dereceleri ile bizleri gururlandıran öğrencilerimizi ve sınava giren tüm öğrencilerimizi tebrik ediyorum. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen öğretmenlerimize ve velilerimize de teşekkür ediyorum” dedi.

    Öğrencilerin öğrenme hızına göre içerik sunuyoruz

    “Mart ayından bu yana uzaktan eğitim sürecinde sınav hazırlıklarını yürüten öğrencilerimiz, sınava yapay zekâ tabanlı kişiye özgü öğrenme platformu Metodbox ile hazırlandı” diyen Özlem Dağ, “Kişiye Özgü Öğretim Modelimizle öğrencilerin öğrenme hızlarına göre içerik sunuyoruz, çok yönlü gelişimi ve düşünme becerilerini artıran STEM+A eğitimiyle çok yönlü gelişim sağlıyoruz ve sınava yönelik yoğun hazırlık programını içeren Ulusal Sınavlara Tam Hazırlık Sistemleri’mizle öğrencilerimizi ulusal sınavlara tam hazır hale getiriyoruz. 23 öğrencimizin tüm sorulara doğru cevap verdiği bu yılki LGS bize, yüz yüze eğitimde başarıyı getiren eğitim modellerinin yapay zekâ ile buluşmasının ulusal sınavlara hazırlıkta yeni bir dönemi başlattığını gösteriyor” diye konuştu.

    Ön yargıları ortadan kaldırdık

    LGS’deki başarılarını üç ana temelde toplayan Özlem Dağ, uzaktan eğitim sürecinin sınavlardaki başarıda kendisini ispatladığına dikkat çekerek, “Bizim için önemli olan Kişiye Özgü Öğretim Modeli (KÖM), STEM+A eğitimi ve Ulusal Sınavlara Tam Hazırlık Sistemi’dir. KÖM ile öğrencilerimizin öğrenme stillerini belirliyoruz, öğrenme hızlarını tespit ediyoruz, kazanım eksikliklerini tam zamanlı belirliyoruz. Tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak her bir öğrenciye özel çalışma programı uygulanıyor. STEM+A eğitimi ile çok yönlü gelişim sağlanıyor, disiplinler arası çalışma becerisi kazandırılıyor, düşünme becerileri geliştiriliyor. Ulusal Sınavlara Tam Hazırlık Sistemi ise deneme sınavları ve benzer soru kitapçıkları ile yürütülen yoğun hazırlık programımız. Tüm bu çalışmalarımızla uzaktan eğitim sürecinin, öğrencilerin ulusal sınavlardaki başarısını olumsuz yönde etkileyeceği ön yargısını ortadan kaldırmış olduk. Uzaktan eğitim ile Bahçeşehir Koleji öğrencileri geçen yıla oranla daha büyük bir başarı elde etti. Bunun kaynağı da bu üç kriterin yapay zekâ tabanlı Metodbox’a taşınmasıyla derinleştirilmesidir” şeklinde konuştu.

    Aileler öğrencilerin hedeflerine odaklanmalılar

    Aileler ve öğrenciler için şu anki en önemli gündeminin lise seçimi olduğunu vurgulayan Dağ, “Bu anlamda biz onlara rehberlik yapıyoruz. Aileler lise seçerken öğrencinin hedeflerine odaklanmalılar. Öğrenci, bir sonraki üniversite sürecinde neler hedefliyor? Ve liselerin çıktılarına bakmalılar. Bu lisenin eğitim felsefesi nedir, bugüne kadarki mezunları nerelerdedir, topluma sunduğu fayda nedir, eğitim öğretim kadrosu gibi faktörleri göz önünde bulundurarak tercihlerini yapmalılar” diyerek açıklamasını noktaladı.

    Pandemi sürecine rağmen çalışma disiplinimizi koruduk

    Tüm sorulara doğru cevap veren Ahmet Tolga Karabulut, “500 tam puan ya da buna yakın bir sonuç alacağımı düşünmüştüm. En kötü bir ya da iki yanlış bekliyordum, mutluyum. Pandemi sürecinde de güzel hazırlandım. Normalde nasıl hazırlandıysam karantinada da hiç sıkılmadan devam ettim” dedi. Eren Okumuş ise, düzenli çalıştığına dikkat çekerek, pandemi süreci olmasına rağmen sanki okullar açıkmış gibi düzenini koruyarak çalışmayı bırakmadığını söyledi. 500 tam puan alan öğrencilerden Aslı Ecem Polater de sabahları öğretmenleri ile birlikte uzaktan eğitim platformu aracılığıyla çalıştığına değinerek, “Akşamları ise kendime 400-500 gibi soru limiti belirliyordum. Her gün buna ulaşmaya çalışıyordum. Sınav ‘zor mu yoksa kolay mı olacak’ diye düşünmekten kendimi alamıyordum. Ama en sonunda girdik ve başardık” dedi. Tüm sorulara doğru cevap verdiği için mutlu olduğunu dile getiren Miray Topaloğlu, “Aynı zamanda iyi bir liseye gideceğim, bunun için de oldukça umutluyum. İyi bir mesleğim olacak ama bu sürecin kolay olduğunu kesinlikle söyleyemem. Zaten senenin başında korona gibi bir süreç beklemiyorduk. Ders çalışma açısından bazen geceleri uyumadığımız zamanlar, bazen de günde sadece 50 soru çözdüğümüz günler oldu ama başardık” ifadelerini kullandı.

  • 500 tam puan yaparak LGS’de Türkiye birincisi oldu

    500 tam puan yaparak LGS’de Türkiye birincisi oldu

    Düzce TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu öğrencisi Alperen Ün, Liselere Geçiş Sınavı’nda (LGS) tüm soruları doğru cevaplayarak Türkiye birincilerinden biri oldu.

    Milli Eğitim Bakanlığı tarafından LGS kapsamında 20 Haziran’da yapılan merkezi sınavın sonuçları açıklandı. LGS kapsamındaki merkezi sınavda 42 farklı ilden 181 öğrenci tüm soruları doğru cevaplayarak 500 tam puan aldı.

    Düzce TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu öğrencisi Alperen Ün, tüm soruları doğru cevaplayarak, 500 tam puan aldı ve Türkiye birincilerinden biri oldu.

  • Vali Atay, LGS’de Türkiye birincisini ağırladı

    Vali Atay, LGS’de Türkiye birincisini ağırladı

    Liselere Geçiş Sınavı’nda (LGS) tüm soruları doğru cevaplayarak Türkiye birincilerinden biri olan Düzce TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu öğrencisi Alperen Ün’ü Vali Cevdet Atay makamında ağırlayarak ödüllendirdi.

    Milli Eğitim Bakanlığı tarafından LGS kapsamında 20 Haziran’da yapılan merkezi sınavın sonuçları açıklandı. LGS kapsamındaki merkezi sınavda 42 farklı ilden 181 öğrenci tüm soruları doğru cevaplayarak 500 tam puan aldı.

    Düzce TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu öğrencisi Alperen Ün’de tüm soruları doğru cevaplayarak, 500 tam puan aldı ve Türkiye birincilerinden biri oldu.

    Valisi Cevdet Atay Türkiye birincisi olarak Düzce’ye büyük bir gurur yaşatan Alperen Ün ve ailesini Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit, Okul Müdürü Muhsin Celep ile birlikte makamında kabul ederek, tebrik etti ve başarısından dolayı ödüllendirdi.

  • Yapay zekayla sınava hazırlanan Bahçeşehir Koleji öğrencileri LGS’de rekor kırdı

    Yapay zekayla sınava hazırlanan Bahçeşehir Koleji öğrencileri LGS’de rekor kırdı

    20 Haziran’da yapılan Liseye Geçiş Sınavı’nda (LGS) Bahçeşehir Kolejinden 25 öğrenci tüm sorulara doğru cevap vererek Türkiye genelinde rekor başarıya imza attı. Pandemi nedeniyle Mart ayından bu yana uzaktan eğitim sürecinde sınav hazırlıklarını yürüten öğrenciler, geçen yıla göre 600 bin fazladan adayın dahil olduğu sınava yapay zeka tabanlı kişiye özgü öğrenme platformuyla hazırlandı.

    Bahçeşehir Koleji Genel Müdiresi Özlem Dağ: “Ulusal sınavlara hazırlıkta yeni bir dönem başlıyor olabilir”

    LGS başarılarının uzaktan eğitim süreciyle birlikte gözle görülür şekilde arttığını söyleyen Bahçeşehir Koleji Genel Müdiresi Özlem Dağ,bu başarının arkasında öğrencileri hedeflerine göre yönlendiren yapay zekâ tabanlı kişiye özgü öğrenim platformları Metodbox’un büyük payı olduğunu söyledi. Özlem Dağ sözlerine şöyle devam etti: “Bahçeşehir Koleji olarak Ulusal Sınavlara Tam Hazırlık Sistemi’miz çerçevesinde LGS ve YKS’de her yıl çok başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Her yıl hem bireysel hem toplam başarı yüzdemiz yüksek. Kişiye Özgü Öğretim Modeli’mizle öğrencilerin öğrenme hızlarına göre içerik sunuyoruz, çok yönlü gelişimi ve düşünme becerilerini artıran STEM+A eğitimiyle çok yönlü gelişim sağlıyoruz ve sınava yönelik yoğun hazırlık programını içeren Ulusal Sınavlara Tam Hazırlık Sistemleri’mizle öğrencilerimizi ulusal sınavlara tam hazır hale getiriyoruz. İkinci dönem itibarıyla, tüm bu eğitim modellerimizi yapay zekâ ile destekleyen ve iki yıldan bu yana kullandığımız yapay zekâ tabanlı kişiye özgü öğrenim platformumuz Metodbox, öğrencilerimizin ana platformu haline geldi. Geçen yıla göre 600 bin öğrencinin fazladan girdiği bu yılki LGS’de ise öğrencilerimizin rekor bir başarıya imza attığı görüldü. 25 öğrencimizin tüm sorulara doğru cevap verdiği bu yılki LGS bize, yüz yüze eğitimde başarıyı getiren eğitim modellerinin yapay zekâ ile buluşmasının ulusal sınavlara hazırlıkta yeni bir dönemi başlattığını gösteriyor.”

    “Öğrenciye özel sınav hazırlık planı başarıyı getiriyor”

    Bahçeşehir Koleji on bir yıldan bu yana uyguladığı Kişiye Özgü Öğrenim Modeli (KÖM) ile her öğrenciye özel öğrenme stili ve öğrencinin öğrenme hızına göre öğrenme programı belirleniyor. Özlem Dağ, uzaktan eğitim sürecinin akademik başarıyı olumsuz etkileyeceği görüşünün aksine, on bir yıldan beri Bahçeşehir Kolejinde uygulanan KÖM’ün yapay zekâ teknolojisiyle birleştirilmesiyle bu başarının dikkat çekici şekilde arttığını söyledi. Sınavlarda başarıyı getiren bu sistemi yapay zekâ tabanlı Metodbox platformuna aktardıklarını söyleyen Dağ, hedef belirlendikten sonra Metodbox’ta yapay zekâ teknolojisiyle öğrencinin kazanım eksikliklerinin tam zamanlı olarak tespit edildiğini, öğrencinin platformda bulunan binlerce video, destek ve takviye içerikleriyle eksik olduğu kazanımları güçlendirdiğini belirtti.

    “Dijital dünyanın içine doğan çocuklar yapay zekâ ile öğrenirken daha başarılı oluyor”

    Özlem Dağ, Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel’in on yıl önce öğretim için öğrencilerle bir çatının altında bir araya gelmenin şart olmadığı, internet ve teknolojik olanakların her yerden öğrenme ve iletişim imkânı sunacağı ifadesini hatırlatarak; “Kurucumuzun yıllar önce çizdiği vizyon doğrultusunda çalıştık. Uzaktan eğitim başlamadan iki yıl önce kullanmaya başladığımız bu sistem, dijital dünyanın içine doğan, bu şekilde öğrenen çocukların bu süreçte eğitimin de dijital olabileceğini fark etmelerini sağladı. Bu sayede derslere ve sürece olan ilgileri hep yüksek oldu. Özlem Dağ, uzaktan eğitim sürecinde sınava hazırlanan öğrencilerin kendi öğrenme sorumluluklarını alarak, kendilerine özel çalışma programlarını tespit ettiklerini de anlattı ve bu yıl LGS’de elde edilen rekor başarının önemli bir unsurunun da bu sorumluluk olduğunu vurguladı.Sınav hazırlık sürecindeki 8-12. sınıf öğrencileri için deneme sınavlarının, yüz yüze eğitimde olduğu gibi devam ettiğini söyleyen Dağ, her sene hem LGS hem YKS’de Benzer Soru Kitapçığı yayınladıklarını belirtti. Dağ, sınavlara katılımın uzaktan eğitim sürecinde de ortalama yüzde 90’nın altına hiç düşmediğini vurgulayarak Bahçeşehir Koleji öğrencilerinin LGS başarılarının ayırt edici unsurlarından birinin de uzaktan eğitim sürecinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik birimi tarafından gerçekleştirilen psiko-sosyal destek çalışmaları olduğunun altını çizdi.

    “LGS’nin en başarılı öğrencileri Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Liselerini tercih ediyor”

    “Bahçeşehir Kolejinin 2006 yılında kurduğu ve 2020-2021 döneminde Türkiye’de 15 kampüste eğitim verecek Fen ve Teknoloji Liseleri, her yıl LGS’de en yüksek puanı alan öğrencilerin tercih ettiği okulların başında geliyor.” Genel Müdür Özlem Dağ, akademik olarak en başarılı öğrencilerin bu okulları tercih ettiğini, burada uygulanan yenilikçi sistemle başarılı öğrencilerin başarılarının daha da büyüdüğünü ve çok yönlü gelişimle dünyaya açıldıklarını söylüyor. Dağ sözlerine şöyle devam ediyor: “Konuk üniversite hocalarından giriş seviyesinde mühendislik dersleri alan, makale yayınlama düzeyinde İngilizce becerisi edinen, uluslararası ve ulusal matematik ve bilim olimpiyatlarında, TÜBİTAK ve benzeri proje ve yarışmalarında başarılar kazanan, topluma fayda sağlama motivasyonu ile çalışan Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Liseleri öğrencileri, mezun olduklarında Stanford, Massachusetts Institute of Technology (MIT) gibi dünyanın önde gelen üniversitelerinden tam burslu kabul alıyorlar ve Türkiye’nin en saygın üniversitelerine yerleşiyorlar.”