Etiket: kuruyemiş

  • Organizede ‘kuruyemiş’ zirvesi

    Organizede ‘kuruyemiş’ zirvesi

    Erzurum’da ortaklık kültürüyle hareketle bir kuruyemiş markası oluşturulması için ilk adım 1. Organize Sanayi Bölgesi’nde atıldı.

    Erzurum 1. Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Urkuç, kentteki kuruyemiş sektör temsilcilerini siyasilerle bir araya getirdi. Video Konferans Sistemiyle (VKS) düzenlenen toplantıya AK Parti Erzurum Milletvekilleri Prof. Dr. Recep Akdağ, Selami Altınok, Tarım il Müdürü Osman Akar, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme İl Koordinatörü Atilla Özlü, KOSGEB İl Müdürü Umut Tan ve sektörün önde gelen temsilcileri katıldı.

    İlk Hedef Marka Oluşturmak

    Kuruyemiş sektöründe sorun ve çözüm önerilerinin ele alındığı toplantıda, ‘ortaklık kültürüyle’ hareketle bir kuruyemiş markası oluşturulması için görüş birliğine varıldı.

    Kentin bu anlamda önemli bir potansiyeli olduğunu belirten Erzurum 1. OSB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Urkuç, “Sağ olsun Milletvekilimiz Recep Akdağ’ın gündeme getirdiği fikirle, Erzurum merkezli bir marka oluşturup, hem üretici hem de toptan ve perakende sektörüne katma değer sağlamak istiyoruz. Öyle ki, bu çalışmamızla şehrimizin tanıtımına da katkı sağlamak en önemli hedeflerimizden biri olacak. Bu anlamda ilk adımı attık ve siyasilerimizin de desteğiyle sektör temsilcilerinin onayını aldık. Bu konuda desteklerini esirgemeyen başta milletvekillerimiz Recep Akdağ ve Selami Altınok olmak üzere tüm siyasilerimize teşekkür ederim” dedi.

  • Bu da kuruyemiş kuyruğu

    Bu da kuruyemiş kuyruğu

    Korona virüs nedeniyle bu yıl evde girilecek 2021 yılı ve 3 günlük tatil öncesi kuruyemiş mağazaları önünde uzun kuyruklar oluştu. Yaklaşık 500 çeşit kuruyemişi ve 100’e yakın şubesi ile yaklaşık yarım asırdan bu yana hizmet veren Tuğba Kuruyemiş, yeni yıl öncesi müşterilerinin akınına uğradı. Pandemi dolayısıyla sosyal mesafe kuralları gereği mağazalara sınırlı sayıda müşteri alınınca yeni yıla kuruyemiş yiyerek girmek isteyenlerin oluşturduğu kuyruk sokağa taştı.

    Pandemi dolayısıyla bu yıl hem yoğunluğu önlemek hem de sağlık için evde kalan vatandaşların ayağına hizmeti götürmek amacıyla on-line satışlara ağırlık verdiklerini belirten Tuğba Kuruyemiş İş Geliştirme ve Eğitim Sorumlusu Nevzat Atmaca, on-line satışa rağmen yeni yıl tatili 3 gün ve sokağa çıkma kısıtlaması olduğu için mağazalarda ciddi yoğunluk olduğunu belirtti.

    Yeni yıla saatler kala, Aydın’da sabahın erken saatlerinden itibaren çarşı ve pazarda gözle görünür bir hareketlilik yaşandı. Kısıtlama dolayısıyla yeni yıla herkesin evde geçirecek olması özellikle kuruyemişçilerde yoğunluk oluşturdu. Bu yıl yeni yıl öncesi satışların önemli bir kısmının intenetten gelen siparişler olduğunu ve tüm siparişleri kargo ile adreslerine ulaştırdıklarını belirten Nevzat Atmaca, “Pandemi sürecinde gerek vücut direncini arttırması gerekse ailelerin birlikte daha çok vakit geçirme fırsatı bulması nedeniyle kuruyemiş tüketimi daha da arttı. Yeni yıl öncesi en çok çkirdek, fındık, fıstık gibi kuruyemişlerin yanında Tuğba Kuruyemiş’e özel ürünler ve Türk Kahvesi yoğun ilgi gördü” diye konuştu.

  • Tuğba Kuruyemiş Ankara’da 5’inci mağazasını açtı

    Tuğba Kuruyemiş Ankara’da 5’inci mağazasını açtı

    Aydın’da 1980 yılında kurulan Türkiye’de de 81 mağazası bulunan Tuğba Kuruyemiş, Ankara’ya 5’inci şubesini açtı.

    Merkezi Aydın’da olan, yüzde 100 doğal ve kendi imalatı ürünleri satışa sunan Tuğba Kuruyemiş, Ankara’da 5’inci şubesini Güvenpark’ta açtı. Açılış gününe özel kampanyalar düzenlenirken, oruç olmayanlara da ürünler ikram edildi. Sunduğu kalite, güler yüzlü hizmet anlayışıyla, ürün çeşitliliğiyle de örnek teşkil eden Tuğba Kuruyemiş Bölge Müdürü Ayhan Çelik, “Ankara’da 5’inci, Türkiye’de toplam 81’inci mağazamızı bugün itibariyle açmaktayız. Ramazan Bayramı öncesi Ankaralı müşterilerimize de hitap etmek adına burada, bu güzel mağazada kaliteli malzemelerimizle müşterilerimize sunmak için burada bulunuyoruz. Tuğba Kuruyemiş, genel piyasa durumlarından dolayı, istihdam sağlamak için ve inadına üretim yapma amacıyla hızlı büyüme yolunda ilerlemeye çalışıyoruz. Toplamda bin kalemin üzerinde ürünümüz var. Yaz ve kış mevsimi olarak ürünlerimiz farklılık gösteriyor. Bizim tüm ürünlerimiz kendimize ait ve kendi üretimimiz. Fabrikamızda yaklaşık 550 kişi çalışmakta ve toplamda da bin 50 kişi çalışmaktayız. Mağaza açılışlarımız olduğu sürece bu sayı hızla artacaktır” ifadelerini kullandı.

    Tuğba Kuruyemiş Ailesi olarak tüm Türkiye’nin Ramazan Bayramını kutlayan Çelik, “Özellikle Türk kahvemizin aroması çok güzeldir. Bayram öncesi tüm müşterilerimize tavsiye ediyoruz. Bayrama özel promosyonlu ürünlerimiz de mevcut; Lokum çeşitlerimiz, incir dönerimiz. Müşterilerimiz rahatlıkla alabilsinler diye ürünlerimiz an itibariyle promosyona girmektedir. Önümüzdeki süreçte Didim’de 2’nci mağazamız, Milas’ta yeni bir mağazamız, İstanbul Kadıköy’de iki mağazamız daha açılacak ve İstanbul’da da toplamda 6 mağazamız olacak” şeklinde konuştu.

  • Yeni yıl haftasıyla kuruyemiş satışlarının artması bekleniyor

    Türkiye, kuruyemiş ve kuru meyve üretiminde dünyada ön sırlarda yer alıyor. Yıl boyunca en fazla karışık kuruyemiş, patlamış mısır ve ay çekirdeğinin tüketildiği Türkiye’de yılbaşı haftasında tüketimin artması bekleniyor.

    Türkiye’den doğan ve 40’a yakın ülkeye kuruyemiş ve kuru meyve ihraç eden Peyman, kuruyemiş satışının en yoğun olduğu yılbaşı öncesinde, Uluslararası Kuruyemiş ve Kuru Meyve Konseyi’nin (IDC – International Nut&Dried Fruit Council) yıllık üretim ve tüketim verilerini değerlendirdi.Toplam üretimden aldığı yüzde 19 payla dünyanın bir numaralı kuru meyve üreticisi olan Türkiye, kuruyemiş üretiminde ise yüzde 10’luk payla ABD’nin ardından 2’nci sırada yer alıyor.

    Hangi ülke, ne çeşit kuruyemişi tercih ediyor?

    Yılbaşına sayılı günler kala ülkelerin kuruyemiş ve kuru meyve tüketimlerindeki ilgi çeken noktaları paylaşan Peyman’ın derlemesine göre, badem dünyada en çok Tunuslular ve İspanyollar tarafından tüketilirken; fındık, İtalyan ve İsviçrelilerin vazgeçilmezi. Cevizi en çok tercih edenler İsrailler ve İranlılar olurken, yer fıstığı ise Çinliler ile ABD’lilerin önceliği oluyor. Kuru üzüm tüketiminde ise açık ara önde olan Hollandalıları İngilizler takip ediyor.

    Türkler en çok karışık kuruyemiş, patlamış mısır ve ay çekirdeği tüketiyor

    Yeni yıla girerken, kuruyemiş ve kuru meyve tüketimine dair görüşlerini paylaşan Peyman Pazarlama Müdürü Ali Burak Aygül, “Pazarlama ve ArGe çalışmalarımızı kurgularken ulusal ve uluslararası tüketici araştırmalarını her zaman dikkate alıyor, değişen tüketim alışkanlıklarını, yoğun talep dönemlerini yakından takip ediyoruz. Yeni yılın yaklaşmasıyla birlikte kuruyemiş ve kuru meyve tüketiminde artış bekliyoruz. Özellikle patlamış mısır, karışık kuruyemiş ve ay çekirdeği en çok tüketilen ürünlerin başında geliyor. Ayrıca kış mevsimi nedeniyle yüksek enerji veren çiğ kuru meyvelerin tüketiminde de gözle görülür bir artış söz konusu. Peyman Ailesi olarak yeni yılda tüketicilerimizin beklentilerini Çitliyo Kara Şimşek, Nutzz popcorn, Peyman Karışık Kuruyemiş serisi ve sağlıklı çiğ ürünler ailesi Bahçeden ile karşılayacağız” diye konuştu.

  • Berhude Kuruyemiş Sahibi Yasin Özbay:

    Denizli’nin Serinhisar ilçesinden doğan Berhude Kuruyemiş, 3. şubesini Antalya’da hizmete açtı.

    “Lezzet tutkunlarına doğal lezzet” sloganıyla 5 yıl önce sektöre adım atan ve 2018 yılı kalite ödülünü alan Berhude Kuruyemiş’in 3. Şubesi Muratpaşa ilçesi Şirinyalı Mahallesi İsmet Gökşen Caddesi üzerinde açıldı. Yoğun ilgi gösterdiği mağaza açılışını Muratpaşa Belediye Başkan Yardımcısı İbrahim Cephaneci, Kalekapısı Esnafını Güçlendirme ve Kalkındırma Derneği (KALEDER) Başkanı Hasan Kilit, Berhude Kuruyemiş Sahibi Yasin Özbay ve işletme sahibi Lütfi Hun gerçekleştirdi. Açılışın ardından ürünlerin tadına bakan Antalyalılar gün boyunca alışveriş yaptı.

    Berhude Kuruyemiş Sahibi Yasin Özbay, çocukluğundan beri Denizli’nin Serinhisar ilçesinde sektörün içinde olduğunu ve 5 yıl önce de kendi markasıyla üretime başladığını bildirdi.

    Üretim merkezinin Serinhisar’da olduğunun altını çizen Özbay,“3 şubemiz var. Ama hedefimiz Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde şubeler açmak. Bu yönde çalışmalar yapıyoruz. Önümüzdeki bir iki yıl içinde en az 25 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz”dedi.

    “Yüzde yüz doğal”

    Berhude ürünlerinin yüzde yüz doğal olduğuna değinen Yasin Özbay,“ Katkı maddeli ürünler üretmiyoruz. Markamızın kısa sürede piyasada söz sahibi olmasını sağlayan en önemli özelliği budur. 50’den fazla ürün çeşidimiz var. Üretiminden bir hafta içinde ürünümüz tüketiciye ulaşır.Hep tazedir, o nedenle bir gelen müşterimiz artık sürekli gelmeye başlar.” diye konuştu.

    “Antalya’da olmak istedik”

    Antalya’da kuru yemiş sektöründe bir açıklık olduğunu gördüğünü dile getiren Özbay, “ Denizli’ye yakın ve turizm açısından yaz kış yoğunluk olan bir il. O nedenle ilk olarak Antalya’da olmak istedik. İnşallah yakın zamanda Antalya’da iki ve üçüncü şubemizi açacağız.”dedi.

    “Çin çekirdeğini almıyorlar”

    Çin’den ithal edilen ayçiçeği çekirdeğinin sektörü nasıl etkilediği hakkında bilgiler veren Özbay, “İlk etapta tüketici ay çekirdeğinin Çin’den geldiğini bilmiyor. Öğrendikten sonra bir tepki gelmeye başladı. Tüketicimiz Çin’den gelen çekirdeğe tepki gösteriyor. Yerli ürünlerimizi tüketiyor. Özellikle de beyaz ay çekirdeği çok ilgi görüyor. Çin’den siyah büyük, dolgun aroması farklı. Fiyatı da çok yüksek şuan.”ifadelerine yer verdi.

    Özbay, doların yükselmesini fırsat bilip depolarında bulunan ürünleri yüksek fiyattan satmadıklarını kendilerini kurtaracak şekilde lira üzerinden tüketiciye ulaştırdıklarının altını çizdi.

    “Eski usul üretim”

    Leblebinin merkezinin Serinhisar olduğunu vurgulayan Özbay, “280’den fazla kuruyemişçi var. Diğer iller leblebiyi alır, işler ve piyasaya sunar. Biraz da reklam işi bunlar. Asıl leblebinin merkezi Serinhisar’dır. Doğal ve katkı maddesi kullanılmadan eski usul atalarımızdan kalan el işçiliğiyle üretime devam ediyoruz.” dedi.

    “Diğer şubeler de açılır”

    Berhude Kuruyemiş Antalya Şubesi’nin sahibi Lütfi Hun ise aklında her zaman var olan fikrini hayata geçirmenin mutluluğunu yaşadığını söyledi.

    Hun, yüzde yüz doğal olan ürünlerin Antalya’da kısa sürede sevileceğini ve diğer şubelerin önünü açacağına dikkat çekti.