Etiket: Kurumsal

  • Nazilli’deki servis kazası ile ilgili Uğur Soğutma Kurumsal İletişim Müdürlüğü’nden açıklama

    AYDIN (İHA) – Nazilli’de akşam saatlerinde yaşanan servis kazası ile ilgili yaşanan kazanın ardından Uğur Soğutma Kurumsal İletişim Müdürlüğü açıklama yaptı. Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada kazada 3 kişinin hafif yaralandığı ve ayakta yapılan tedavinin ardından taburcu edildiği belirtildi.

    Uğur Soğutma Kurumsal İletişim Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada: “Cumartesi mesai bitiminde çalışanlarımız servis ile evlerine götürülürken meydana gelen kazada servis aracımızda bulunan 3 çalışanımız hafif yaralanmış, kaldırıldıkları hastanede ayakta yapılan tedavisinin ardından taburcu edilmiştir. İşçilerimizde herhangi bir sıkıntı yoktur. Tüm çalışanlarımıza geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz. Görülen lüzum üzerine kamuoyunun bilgilerine sunuyoruz” denildi.

  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmasının Liderleri

    SANKO Holding, iş ve ekonomi dergisi Capital’in gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk araştırmasına göre, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında halkın gözünde en başarılı 20 şirket” arasına girdi.

    Capital Dergisi’nde yer alan habere göre, araştırma ile 13 yıldan beri kurumsal sosyal sorumluluğun nabzının tutulduğu belirtilerek, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması hem halk hem iş dünyası genelinde bu alandaki en başarılı şirketleri ortaya koyuyor” denildi. GfK ile birlikte yapılan araştırmanın iki ayaklı yürütüldüğü ve araştırma linki gönderilen iş dünyasındaki 242 kişiden bilgi alındığı kaydedilen haberde, araştırmanın saha çalışmasının, mesleki standartları düzenleyici bir meslek birliği olan ESOMAR kurallarına bağlı olarak gerçekleştirildiğine dikkat çekildi.

    13 sıra yükseldi

    Haberde, “Görüşülen kişiler çok aşamalı yarı tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçildi. Araştırmanın halk geneline yönelik bölümü, omnibüs çalışmaları kapsamında gerçekleştirildi” ifadelerine yer verilirken, araştırmaya katılanlarla ilgili ise “15 ilde, hanelerde, 15 yaş üstü yaş grubunda 1,347 kadın ve erkek katılımcıyla yüz yüze anket tekniği kullanılarak görüşüldü. Araştırmaya katılanların yüzde 50’si kadınlardan, yüzde 50’si erkeklerden oluştu. Katılımcıların yaş ortalaması 33. Araştırmada görüşülen 1,347 kişinin yüzde 37’si ilkokul, yüzde 20’si ortaöğretim, yüzde 14’ü üniversite ve üzeri eğitim durumuna sahip” denildi.

    Aynı haberde, 2017 yılında kurumsal sosyal sorumluluk alanında halkın gözünde en başarılı 20 şirket arasına 19’uncu sırada bulunan SANKO Holding’in, bu yıl 13 sıra sıçrama yaparak 6’ıncı sırayı aldığına vurgu yapıldı.

    İtibar skalası yükseliyor

    GfK’dan Mete Uslukılınç, kurumsal sosyal sorumluluğun iş dünyası nezdinde toplumla ilişki kurma, toplumdan aldığını topluma geri kazandırma için önemli ve vazgeçilmez bir araç haline geldiğini bildirdi. Sosyal konularda sorumlu bir yaklaşım içinde olan şirketlerin itibar skalasında da yüksek puanlar aldığının altını çizen Uslukılınç, bu yıl gerçekleştirdikleri araştırmada kurumsal sosyal sorumluluğu “Kurumların halkın sorunlarına ve ihtiyaçlarına karşı görevleri” olarak tanımlayanlarda ciddi bir artış olduğu kaydedildi. Toplumda iş dünyasının gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri konusunda farkındalığın anlamlı bir şekilde arttığının görüldüğüne işaret eden Uslukılınç, şu değerlendirmeyi yaptı: “Uzun bir süredir halk, şirketlerin öncelikle eğitim alanını sahiplenmesi gerektiğini düşünürken, bu yıl çevre ve doğanın korunmasına öncelik vermesi gerektiğini düşünenlerin oranı arttı. Spora ve kültür – sanat faaliyetlerine destek verilmesi gerektiğini düşünenlerde de anlamlı derecede artış var.”

    Hayır işleri ile başladı

    Dergide SANKO Holding’in, Türk iş dünyasının hayırseverlikle başlayan kurumsal sosyal sorumluluk hikayesinde önemli bir yere sahip olduğu belirtildi. Grubun 24 okul ve 13 camii yaptırdığına işaret edilen haberde, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile 32’şer derslikli Uluslararası Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Proje Anadolu Lisesi ile spor salonu yapımına ilişkin protokol imzalandığına işaret edildi. Haberde, Sani Konukoğlu Hastanesi ve Adıyaman Sani Konukoğlu Sağlık Ocağının da grubun kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ile yaptırıldığı anımsatıldı

    Hayatına dokunulan kişi sayısı önemli

    SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu da şimdiye kadar olduğu gibi eğitim ve sağlıkta kurumsal sosyal sorumluluk yatırımlarına devam edeceklerini söyledi. Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerine ne kadar yatırım yaptıklarından çok hayatına dokunulan, etkilenen kişi sayısına dikkat ettiklerini vurgulayan Konukoğlu, hayatına dokunulan kişi sayısını artırmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

  • DAKA’dan yerel kurumsal paydaşlarla 11. Kalkınma Planı il istişare toplantısı

    Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA) öncülüğünde 11. Kalkınma Planı Van il istişare toplantılarının ikincisi kurum ve kuruluş temsilcileri ile yapıldı.

    Elite World Van Hotelde düzenlenen toplantıya kamu kurum amirleri ve STK temsilcileri katıldı. Toplantıda açılış konuşmasını yapan DAKA Genel Sekreteri Halil İbrahim Güray, ilk toplantıyı kadınlarla yaptıklarını ve üçüncü toplantıyı da gençlerle yapacaklarını söyledi. Toplantıları Van, Hakkari, Muş ve Bitlis’te eş zamanlı gerçekleştirdiklerini belirten Güray, “Toplantılarımız bittikten sonra raporumuzu Kalkınma Bakanlığına sunacağız ve haftaya Çarşamba günü Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı geniş bir toplantı gerçekleştireceğiz. Bundan önceki kalkınma planlarına nispeten 11. Kalkınma Planında katılımcı sayısı daha fazla. Bu da önemsediğimiz bir durum” dedi.

    Kalkınma Bakanlığının; ülkenin kısıtlı kaynaklarıyla etkin planlama yaparak, kamu ve özel sektör yatırımlarına yön vermeyi amaçladığını dile getiren Güray, “11. Kalkınma Planının amacı da bundan sonraki 5 yıllık dönemde kaynakların etkin kullanılabilir şekilde yatırımların planlanmasıdır. Ben bu duygularla katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

    Toplantı, DAKA Planlama, Programlama ve Koordinasyon Birim Başkanı Mehmet Emin Çakay tarafından katılımcılara gerçekleştirilecek çalışmanın teknikleri konusunda bilgi verilmesi ve yuvarlak masa çalışmaları ile devam etti.

  • Kurumsal Sahtekarlık Yönetimi ürününe ödül

    İstanbul’da gerçekleşen IDC Türkiye Finans Zirvesi’nde ’2017 Finans Teknoloji Ödülleri’ sahiplerini buldu. Türkiye Finans Katılım Bankası, Asseco SEE çözümü InACT ile Sahtecilik Takip ve Önleme kategorisinde ödül aldı.

    Avrupa’nın 6’ncı büyük yazılım firması Asseco Grup altında faaliyetlerini sürdüren Asseco SEE (ASEE) yaptığı açıklamada, Türkiye Finans Katılım Bankası’nın ödüle layık görüldüğü kategoride, bankanın altyapısında InACT Kurumsal Sahtekarlık İzleme ve Önleme çözümünün çalıştığını bildirdi.

    InACT Kurumsal Sahtekarlık Yönetimi’nin banka ve finansal kurumlardaki, ana bankacılık, otorizasyon switch, kart yönetim uygulaması, internet bankacılığı, telefon bankacılığı, mobil bankacılık, CRM, SMS, e-mail, çağrı merkezi gibi tüm uygulamalar ile entegre olduğu belirtildi. Aynı zamanda, olası sahtekarlık ataklarına otomatik veya manuel aksiyonların alınmasını sağladığı, tüm issuer ve acquirer sahtekarlık işlemlerini de kapsayacak şekilde, internet bankacılığı, mobil bankacılık, şube operasyonları, ATM, POS, ve sanal POS gibi çoklu kanallardan yapılan finansal ve finansal olmayan işlemleri gerçek zamanlı ve yakın gerçek zamanlı olarak takip edilmesine ve sahtekarlık ataklarının önlenmesine yardımcı olduğu bildirildi. Çözümün, erişim yetkileri kurum ve organizasyon bazlı olarak tanımlanabildiği için, tek bir kurulum ile çoklu kurum ve çoklu-organizasyon desteği de verdiği ifade edildi. Onay Mekanizması (‘Maker-Checker’) özelliği sayesinde, senaryo tanımı değişikliği gibi bazı kritik süreçlerde, ekipteki kullanıcıların yaptığı işlemlerin, yetkili kullanıcılar tarafından onaylanmasını sağladığı söylendi.

    2009 yılından bu yana çözümün uluslararası banka ve finansal kurumlar tarafından tercih edildiğini dile getiren Asseco SEE Ülke Müdürü Hatice Ayas, ’’İş ortağımız Türkiye Finans ile kurumsal sahtekarlık izleme ve önleme konusunda 2014’ten beri çalışıyoruz ve iş ortağımızın bu konuda ödül alması bizi gururlandırdı. InACT Kurumsal Sahtekarlık Yönetimi ile tüm bankacılık kanallarında bankanın müşterilerini olabilecek sahtekarlık ataklarına karşı korumasına destek oluyoruz. Konusunda uzman ekibimiz ile 2018’de de çalışmalarımıza devam edeceğiz’’ dedi.

  • Borsa İstanbul ve Koç Üniversitesi ’Şirketler İçin Kurumsal Dönüşüm Programı’nı başlatıyor

    Borsa İstanbul ve Koç Üniversitesi işbirliğiyle ‘Şirketler İçin Kurumsal Dönüşüm Programı’ başlatıldı. Oluşturulan eğitim programı, büyüme potansiyeline sahip şirketlerin kurumsallaşma süreçlerine destek vermeyi amaçlıyor.

    Borsa İstanbul’un iş dünyası hakkındaki bilgi birikiminin ve Koç Üniversitesi’nin akademik deneyiminin harmanlanmasıyla ‘Şirketler İçin Kurumsal Dönüşüm Programı’ geliştirildi. Sermaye piyasalarının ve kurumsallaşmanın bir bütün olmasından yola çıkılarak hazırlanan program, şirketlerin kurumsallaşma sürecine destek olmayı hedefliyor.

    Programla ayrıca, şirketlerin sermaye piyasalarıyla tanışıklıklarının artırılması ve bu piyasalara yönelmek istemeleri halinde gereken bilgi birikimine sahip olmalarının sağlanması hedefleniyor. Kurumsallaşmayla, şirket ömrünün uzatılması, sürdürülebilir büyüme, ulusal ve uluslararası tanınırlık gibi günümüzde her şirketin önceliği olan alanlarda, şirketlerin fark oluşturmasına katkıda bulunulacak. BISTEP ayrıca şirketlere sermaye piyasalarının iş ağına etkin bir biçimde dahil olma imkânı da sağlayacak. Borsa İstanbul ve Koç Üniversitesi’nin yanı sıra, sermaye piyasalarının işleyişinde Borsa İstanbul’un doğal ve sürekli iş ortakları olan aracı kurumlar, bağımsız denetim kuruluşları ve hukuk şirketleri de BISTEP ortakları arasında yer alıp bilgi ve tecrübelerini şirketler ile paylaşacak.

    4 aylık bir süre için planlanan programda kurumsal yönetim ve sürdürülebilir büyüme, liderlik ve yönetim uygulamaları, girişimcilik ve büyüme stratejileri, inovasyon, globalleşme, hukuk, pazarlama, dijital dönüşüm, kurum stratejisinin belirlenmesi, sermaye piyasasının şirketlere sunduğu alternatif çözümler gibi pek çok alanda düzenlenecek seminerler ile konusunda önde gelen isimler tarafından katılımcılara bilgi aktarımı yapılacak. Düzenlenecek paneller ile güncel konuların interaktif bir ortamda tartışılması sağlanacak. Katılımcı şirketlere ‘networking’ amaçlı kapsamlı etkinlik programları düzenlenecek. Programa, kuruluşundan itibaren en az 3 takvim yılı geçmiş ve son hesap dönemine ait finansal tablolarına göre en az 10 milyon lira aktif büyüklüğü ya da net satış hasılatı olan şirketler başvurabilecek. Programa kabul edilen şirketlerin üst düzey yöneticilerinden programa aktif katılım konusunda taahhüt alınacak. Şubat 2018’de başlayacak programın son başvuru tarihi 2 Şubat 2018 olarak belirlendi.

    “Programın, şirketlerimiz ve ülkemiz ekonomisi için faydalı olmasını diliyorum”

    Borsa İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Himmet Karadağ, Borsa İstanbul’un temel işlevlerinden bir tanesinin de şirketlerin kurumsal gelişimine yardımcı olmak olduğunu ifade ederek, “Geliştirmiş olduğumuz bu programın çıkış noktası da, ülkemiz ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olarak gördüğümüz şirketlerin kısa ömürlü olması ya da kurumsallaşamaması olgusunu pozitif yönde tersine çevirmek. BISTEP, ülkemiz şirketlerinin sürdürülebilir bir yapıya kavuşmuş, uzun ömürlü organizasyonlara dönüşmesine katkı sağlamayı amaçlıyor. Bu çerçevede program bünyesinde iş hayatının kritik ve güncel konularında seminerlerin ve panellerin yanı sıra, bire bir strateji danışmanlığı hizmeti verilmesi yer alıyor. Sürekli network etkinlikleri ile desteklenen program, katılımcı şirketlere bir yıl boyunca interaktif ve canlı bir iletişim ve gelişme ortamı sunacak. Ülke ekonomisi olarak ürettiğimiz katma değerin artışında iş fikirleri kadar stratejik tercihler de rol oynuyor. Borsa İstanbul olarak, BISTEP ile birlikte bir gün dünya devine dönüşecek, asırlık tarihe sahip olacak bugünün orta ölçekli şirketlerinin başarı hikâyesine bir katkıda bulunmayı ve bu süreci hızlandırmayı hedefliyoruz. Bu program ile çok geniş bir tecrübeye dayanan, dünya standartlarında bir bilgi birikimini katılımcı şirketler ile paylaşıyoruz ve birlikte çoğaltmayı amaçlıyoruz. Bu çerçevede çok yönlü olarak hazırladığımız Program’ın, şirketlerimiz ve ülkemiz ekonomisi için faydalı olmasını diliyorum” diye konuştu.

    “Koç Üniversitesi liderlere yeni bir vizyon kazandıracak”

    “Koç Üniversitesi olarak, Borsa İstanbul ile birlikte Türkiye’de bir ilk olan Kurumsal Dönüşüm Programı’nı başlatmaktan büyük mutluluk duyuyoruz” diyen Koç Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Umran İnan ise, şöyle konuştu: “Bu özgün programın, katılımcılarına şirket değerini artırma, uluslararası tanınırlık kazanma ve sektörlerinde fark oluşturma açısından önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Bu program ile şirketler kendilerini geliştirmenin yanı sıra sürdürülebilir büyüme, uluslararası pazarlarda bilinirlik kazanma, inovasyon ve güçlü strateji oluşturma tekniklerini geliştirip ülkemiz için de değer oluşturacaklardır. Koç Üniversitesi’nin kuruluşundan bu yana ülkemizde ve uluslararası platformda elde ettiği başarının arkasında her zaman en donanımlı akademik kadro ile öğrencilerimizi ve eğitim verdiğimiz paydaşlarımızı buluşturma çabası yatmaktadır. Kurumsal Dönüşüm Programı’nda da aynı hedef ile bir araya gelmiş olan liderlerin en iyi eğitmen ve akademisyenlerden alacakları seminerlerle birlikte, diğer program ortaklarından alacakları teknik destek ve tecrübe paylaşımı, kendilerine yeni bir vizyon kazandıracaktır”.