Etiket: Kurtulmak

  • Yangından kurtulmak için önce oğlunu sonra kendini 5.kattan attı

    Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesinde çıkan ev yangınında 5. katta mahsur kalan anne, önce oğlunu aşağıdaki kalabalığı attı daha sonra kendisi atladı.

    Edinilen bilgiye göre, Özerler Mahallesinde bir apartmanda yangın çıktı. Yangının yan binaya sıçraması nedeniyle apartmanın 5. katında bir anne ve oğlu mahsur kaldı. Mahsur kalan anne balkona çıktı. Anne oğlunu kurtarmak için aşağıda bekleyen kalabalığa attı. Daha sonra kadın da kendisini aşağıda bekleyen vatandaşlara doğru atladı. Vatandaşların yardımıyla kurtulan anne ve oğlu hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı.

    Öte yandan dumandan etkilenen vatandaşlar hastaneye götürüldü. Hastaneye götürülen vatandaşları, CHP Lüleburgaz İlçe Başkanı Özgür Kaya ve beraberindekiler ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerini iletti.

    Yangın, çevre ilçe ve beldelerden gelen takviye itfaiye ekiplerinin de çalışmalarıyla söndürüldü.

    Yangın amatör kameralara yansıdı.

  • Polis müdahalesinden kurtulmak isteyen saldırgan taraftarlardan ’şehitler ölmez’ sloganı

    Adana’da, Spor Toto Süper Lig ekiplerinden Adanaspor taraftarları, Beşiktaş taraftarına saldırmak için bekledikleri stadın çevresinde kendilerine uyarıda bulunan polislere turunç atarak saldırdı. Polis müdahalesi sonrasında ara sokaklara dağılan gruptan kopan Adanasporlular’dan bazıları Beşiktaşlılar aleyhinde küfür ve tehditler savurarak tekrar stat çevresine geldiklerinde, çevik kuvvet polisinin müdahalesiyle karşılaşacaklarını anlayıp “Şehitler ölmez vatan bölünmez” sloganı atarak alandan uzaklaştı.

    Adana’da, müsabaka öncesi Beşiktaşlı taraftarları kovalayıp, içerisinde bir çocuk ve Beşiktaşlı taraftar bulunan otomobilin camını patlatan Adanaspor taraftarı, 2-1’lik mağlubiyetin ardından 5 Ocak Fatih Terim Stadı’ndan çıkan siyah beyazlı taraftarlara saldırmak istedi.

    Beşiktaşlı taraftarların çıkacağı Gazipaşa Bulvarı’nda toplanan kalabalık grup, küfürlü tezahüratlar etmeye başladı.

    Çevrede güvenlik önlemi alan polis grubu dağıtmak için uyardı. Bir kadın polis “Burada çocuklar var, aileler var lütfen yapmayın” şeklinde grubu sakinleştirmeye çalıştı.

    Öfkeli grup taş bulamayınca kaldırımdaki ağaçlardan turunç toplayıp polise attı. Yunus polisinin müdahalesiyle grup ara sokaklara dağıldı, 1 aldığı cop darbesi nedeniyle ayağından yaralandı.

    Ara sokaklara dağılan gruptan kopan küçük gruplar bir süre sonra tehdit ve küfürler savurarak tekrar siyah beyazlı taraftarların çıkacağı alana geldi ancak çevik kuvvet polislerini gördükten “Şehitler ölmez vatan bölünmez” diyerek bölgeden uzaklaştı.

    Adanasporlu taraftarlar alandan tamamen dağıldıktan sonra Beşiktaşlı taraftarlar, güvenlik önlemleri eşliğinde stattan ayrıldı.

  • Adana metro yükünden kurtulmak istiyor

    Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından 1988 yılında yapımı için ilk adımı atılan, 15 yılı geçkin sürede dış kaynaklı hazine garantili krediyle 533 milyon dolara inşa edilen Adana Metrosu’nun (Hafif Raylı Sistem), Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na devrinin gerçekleştirilmesi isteniyor.

    Büyükşehir Belediyesi tarafından 1988 yılında yapımı için ilk adımı atılan, güzergahtaki binaların istimlak edilmesi, yıkımı ve ardından inşaat çalışmalarıyla hizmete girmesi uzun yılları alan Adana Metrosu’nda 14 Mayıs 2010’da biletli yolcu taşınmaya başlandı.

    Dış kaynaklı hazine garantili krediyle 533 milyon dolara inşa edilen 13.5 kilometrelik metroya ilave olarak planlanan 10.3 kilometre uzunluğundaki Balcalı ve yapımı süren yeni stadyuma kadar uzanacak ikinci etap hat projesinin maliyeti de, 274 milyon 300 bin dolar olarak belirlendi.

    Ancak, Adana Büyükşehir Belediyesinin maddi olanakları ve İller Bankası payının yüzde 40’lık bölümünün, metronun kredi borcu ve faizine kesilmesi nedeniyle, ikinci etap çalışmalarına başlanması mümkün olmadı.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakan olduğu dönemde metronun borcunun Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na devri ile ikinci etabının tamamlanması konusunda verdiği sözün yerine getirilmesi istenirken, Adana Büyükşehir Belediyesi’nin İller Bankası payından her ay yapılan yüzde 40’lık metro borcu kesintisinin ise şehre alt yapı, cadde, köprü ve çevre düzenlemeleri gibi yeni hizmetler için kalacağı belirtiliyor.

    “Cumhurbaşkanımızın talimatı meseleyi çözer”

    Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, metro ile ilgili her kesimin beklentilerinin olduğunu söyledi.

    “Sayın Cumhurbaşkanımız muhakkak Başbakan iken bir söz verdiyse onu yerine getirme noktasındaki samimiyetini sürdürüyordur” diyen Sözlü, şunları söyledi:

    “Cumhurbaşkanımız herhalde bu konuda uygun iklim ve zamanını bekliyor. Ama bizim için ve Adanalılar için uygun bir iklim ve zaman var. Biz buradan sesimizi bir kez daha duyurmak isteriz. Hak, hukuk ve adalet noktasında ve Adana’nın diğer metro yapılan iller arasında eşit şartları ve hakkı olduğunu düşünüyorum. Bunun, adalet ve hukuk adına yapılması gerekir. Sayın cumhurbaşkanımız başbakan iken söz verdi ama şimdi devlet başkanı gibi. Bu konudaki bir talimatı ve işareti meseleyi çözecektir.”

    Adana milletvekili Tümer, çağrıda bulundu

    CHP Adana Milletvekili Zülfikar İnönü Tümer, Adana halkının metro çilesinin bitmesini beklediğini belirterek, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 2011 yılında Başbakanlığı döneminde Uğur Mumcu Meydanı’nda metronun bakanlığa devri ve ikinci etabın tamamlanması konusunda söz verdiğini hatırlattı.

    Adana halkının, bu sözün yerine getirilmesini istediğini vurgulayan Tümer, “Sayın Başbakan Binali Yıldırım’ın Ankara’daki metroları ‘yıldırım hızıyla bitirme’ sözünüze diyeceğimiz yok. Ancak Adanalılara da üvey evlat muamelesi yapılmamalı. Devlette devamlılık esasından hareketle Sayın Cumhurbaşkanının Adanalılara verdiği sözün, Sayın Yıldırım tarafından yerine getirilmesini bekliyoruz’’ dedi.

    Kaya: “Adana borç batağından kurtarılmalı”

    İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı H. Çağdaş Kaya da bir kentin gelişmişliğinde ilk ölçütlerden birinin metro olduğunu söyledi.

    Adana Metrosu yapımının finansman sorunu ile başladığını, güzergah yanlışı ile devam ettiğini ve ağır borç yükü altında bitirildiğini anlatan Kaya, şunları kaydetti:

    “Belediyeyi borç yükü altında ezen metro, doğmamış çocukları bile borçlandırmaktadır. İstanbul, Ankara, Antalya ve Konya’da olduğu gibi Adana Hafif Raylı sistemin işletmesi de Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca devralınarak Adana hafif raylı sistemden kaynaklı borç batağından kurtarılmalıdır. Adana’nın imarı konusunda olmazsa olmazlarımızdan bir tanesi, Ulaşım Master Planı. Bu master plan dahilinde yapılacak güzergah iyileştirmeleri ile hafif raylı sistem daha rantabl çalışacak ve Adana halkına daha iyi hizmet verecektir.”

  • Prof. Dr. Kuru: “Erken tanı ile Romatoid Artrit hastalığından kurtulmak mümkün”

    Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı ve Romatoloji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömer Kuru, Romatoid Artrit’in, erken tanıyla önlenebildiğini söyledi.

    12 Ekim Dünya Artrit Günü nedeniyle açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Ömer Kuru, “12 Ekim Dünya Artrit Günü. Artrit, eklemlerin, vücudun, oynar sistemlerinin intihabı hastalığına verilen tıbbi bir isim. Artrit dediğimiz zaman eklemlerdeki iltihabı anlıyoruz. Artrit dediğimiz zaman aslında pek çok hastalık aklımıza gelebilir ama en başta aklımıza gelmesi gereken tipi Romatoid Artrit dediğimiz iltihabi eklem hastalığıdır. Ülkemizde yaklaşık 250 bin ile 350 bin arasında Romatoid Artritli hastamız mevcuttur. Romatoid Artrit sadece eklemleri tutan bir iltihabi hastalık değildir. Eklemlerin yanı sıra iç organları, akciğerleri, kalbi, beyin zarlarını da tutabilen, böbreklerde hastalık yapabilen bir rahatsızlıktır. Yani bağışıklık sisteminin bozulmasıyla meydana gelen bir hastalıktır. Romatoid Artrit, eklemlerde uzun süre süreli seyrettiğinde kalıcı sakatlıkla sonuçlanabilen bir hastalıktır. Aynı zamanda ölüm riski Romatoid Artritli hastalarda 2 ya da 3 misli daha fazladır. Romatoid Artritli hastalarda beklenen yaşam süresi 5 ila 10 yıl daha kısalmıştır. Romatoid Artrit ciddiye alınması gereken bir hastalıktır” dedi.

    Bu hastalıkla ilgili farkındalığın artırılması için etkinlikler düzenlendiğini belirten Kuru, “Romatoid Artrit eklemleri tuttuğu gibi diğer sistemlerde de yakınmalara neden olabilir. Akçiğerleri tutup solunum hastalıklarına sebep olabilir. Kronik bir hastalıktır. Dolayısıyla hastalık günlük yaşamı uzun vadede etkiler. Romatoid Artritli hastalar sabah kalktıklarında ellerini açıp kapamakta, çatal bıçak tutmakta, kahvaltı etmekte zorlanırlar. Bu hastalıkta ek hastalıkların görülme olasılığı daha fazladır. Hastaların 3’te 1’inde diyabet, 3’te 1’inde hipertansiyon olması, hastalığın tedavisinde ilaçların kullanılmasında bir takım sıkıntılara da neden olmaktadır. Yapılan çeşitli çalışmalarda Romatoid Artritli hastalarda boşanma oranının hasta olmayanlara oranla daha yüksek olduğu, boşanma olduğunda ise yeniden evlenme oranı hasta olmayanlara göre oldukça düşüktür” diye konuştu.

    Erken teşhislerde Romatoid Artritin tedavisinin mümkün olduğunu belirten Kuru, “Romatoid Artritin tedavisi eskiye oranla çok daha iyi yapılmaktadır. Tedavinin ilk şartı tanının erken dönemde ve kesin olarak konulmasına bağlıdır. Dolayısıyla bir veya daha fazla ekleminde şişlik olan sabah tutukluluğu yarım saati aşan hastalara vakit geçirmeden uzman doktora başvurmaları gerekmektedir. Şayet ilk 12 haftada eklem belirtilerinin ortaya çıkmasından itibaren tanı konulabilirse hastaların önemli bir kısmında ilaçsız emisyon elde etmek, sıkı bir tedaviyle mümkündür” diye konuştu.

  • Karayolu çilesinden kurtulmak isteyenlerin tercihi hava yolu

    9 günlük Bayram Tatilinin son gününde yaşanan trafik yoğunluğundan kurtulmak isteyenler hava yolunu tercih etti.

    Balıkesir’in turizm merkezlerindeki tatilciler Edremit Koca Seyit Havalimanı’ndan İstanbul’a ve Ankara’ya uçuyor. Tatilin son günü Edremit’ten İstanbul ve Ankara’ya karşılıklı 10 tarifeli sefer yapılıyor.

    Balıkesir’in Edremit ilçesinde hizmet veren Koca Seyit Havalimanı, Balıkesir’in Edremit, Burhaniye, Havran, Gömeç, Ayvalık, Çanakkale’nin Ayvacık, Küçükkuyu, Asos, Behramkale, Yenice ve İzmir’in Dikili gibi ilçelerinden yoğun ilgi görüyor. Özellikle bayram tatilinde yoğun karayolu trafiğinden kurtulmak isteyenler bölgede hava yolunu tercih ediyor. Bayramın son gününde 3 hava yolu şirketi tarafından toplan İstanbul ve Ankara’ya 10 tarifeli sefer düzenleniyor.

    2015 yılının ilk sekiz ayında 222 bin 178 yolcu taşıyan havalimanı, 2016 yılının ilk sekiz ayında iç hatlarda 255 bin 851, dış hatlarda 8 bin 277 olmak üzere toplamda 264 bin 128 yolcuya hizmet verdi. 2016 yılında 2 bin 516 ticari uçuş yapılan Koca Seyit Havalimanı’nda uçak başına ortalama yolcu sayısı yılın ilk sekiz ayında 105 olarak dikkatleri çekti.

    Eğitim uçuşlarının da yapıldığı Edremit Koca Seyit Havalimanı’nda 2016 yılında 12 bin 966 uçak iniş ve kalkış yaptı.