Etiket: Kullanılan

  • Bursa’nın Osmangazi ilçesi Gürbahçe Mahallesinde bulunan eski okul olarak kullanılan Ergin Ağaç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde bilinmeyen bir nedenden dolayı yangın çıktı. Ekipler olay yerine sevk edildi

    IHAAW013803-ASA/30-12-2018

    – Bursa’nın Osmangazi ilçesi Gürbahçe Mahallesinde bulunan eski okul olarak kullanılan Ergin Ağaç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde bilinmeyen bir nedenden dolayı yangın çıktı. Ekipler olay yerine sevk edildi

    30.12.2018 01:38:03 TSI
    NNNN

  • Ofis olarak kullanılan konteynerler alevlere teslim oldu

    Kocaeli’nin Başiskele ilçesinde bir tır şasesi üretim atölyesinin ofis olarak kullanılan iki konteynerinde çıkan yangın itfaiye ekipleri tarafından söndürüldü.

    Olay, Kocaeli’nin Başiskele ilçesi Ovacık Mahallesi Alsancak Caddesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, cadde üzerinde bulunan bir tır şasesi üretim atölyesinde ofis olarak kullanılan 2 konteynerde yangın çıktı. Konteynerlerden alevlerin yükseldiğini gören çevredeki vatandaşlar durumu hemen 112 Acil Yardım ekiplerine bildirdi. İhbar üzerine olay yerine polis ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Kısa süre sonra olay yerine gelen itfaiye ekipleri yangını söndürmek için çalışma başlattı.

    Ekipler tarafından yapılan çalışmalar neticesinde alevler yaklaşık yarım saat süren çabanın ardından kontrol altına alınarak söndürülebildi. Yangında yaralanan ve dumandan etkilenen olmazken, ofis içerisinde bulunan elektronik cihazlar, şirkete ait evraklar ve mobilyalar kullanılamaz hale geldi. Yanan eşyalar ekipler tarafından yapılan soğutma çalışmalarının ardından konteynerden dışarı çıkartıldı. İtfaiye ekipleri tarafından yapılan ilk incelemelere göre yangının elektrik kontağından kaynaklandığı belirlendi.

    Polis olayla ilgili inceleme başlattı.

  • SAÜ’de ‘Hukuk eğitimi için kullanılan Fransızca kitaplar’ sunumu gerçekleşti

    Sakarya Üniversitesi’nde ‘Hukuk eğitimi için kullanılan Fransızca kitaplar’ sunumu gerçekleşti.

    Sakarya Üniversitesi Hukuk Fakültesi tarafından düzenlenen Hukuk Akademisi Atölyesi’nin ikinci konferansı, Prof. Dr. Sabahattin Zaim Konferans Salonunda yapıldı. Konferans serisinin ikinci oturumunda İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Aydın Gülan, “Hukuk Eğitiminde Daha Başarılı Olmak İçin Nasıl Ders Çalışılır Konulu Fransızca Kitaplar” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Prof. Dr. Aydın Gülan, sunumunda Fransız üniversitelerinde hukuk fakültesi öğrencilerine okutulan hukuk metodu ve temel kavramlarına ilişkin bilgilerin yer aldığı çeşitli kitaplardan örnekler sundu. Hukuk metodu ve mantığına dair bütünlüklü bilgi sunan bu kitapların öğrencilerin nitelikli hukukçular olarak yetişmeleri üzerindeki olumlu etkisini vurgulayan Gülan, Türkiye’deki hukuk fakültesi öğrencilerine yönelik hazırlanmış benzer nitelikte kitapların bulunmamasının önemli bir eksiklik olduğunu ifade etti.

    Doktora çalışmaları için Fransa’da bulunduğu dönemde ders çalışırken bir konuyu anlamakta güçlük çektiği durumlarla karşılaştığını belirten Gülan, bahsi geçen ders çalışma metotlarına başvurmanın oldukça faydasını gördüğünü kaydetti. Gülan, bu metot kitaplarının temelde bir bilginin sistematik biçimde parçalara bölünmesi ve tekrar bölünen aynı sayıda parçanın doğru biçimde bir araya getirilmesini öğrettiğini de aktardı. Yapısökümcü bu metodu uygulamanın faydalarına değinen Gülan, metot kitaplarının aynı zamanda bilginin hiyerarşik olarak nasıl tasnif edilmesi gerektiğini öğrettiğine değindi. Kitaplarda yer alan her bilginin hiyerarşik olarak aynı önemde olmadığından bahseden Gülan, bu bilgilerinin önem sırasına göre ayrıştırılmasının ve not tutarken bu önem sırasına riayet edilmesinin faydalı olduğunu söyledi. Fransa’daki hukuk fakültesi kitaplarında görsel şemaların sıkça kullanıldığını kaydeden Gülan, takip edilen bu metodun yüzlerce sayfayı tekrar tekrar okumaktan daha başarılı olduğunu, bu sayede temel bilgilerin şemalar halinde sunumunun bütünlüklü kavrayışı pekiştirdiğini, kendi tecrübeleri üzerinden öğrenciler ve akademisyenlerle paylaştı.

    Fransa dışında farklı ülkelerdeki hukuk öğretim metotlarına da değinen Gülan, Anglosakson modeli olarak ifade edilen İngiltere ve Amerika’daki hukuk fakültelerindeki uygulamalara da konuşmasında yer verdi. Bu metotla temelde öğrencilerin öncesinde hazırlık yaparak derse hazırlıklı gelmeleri ve ders esnasında yöneltilen sorulara cevap vermek biçiminde etkin katılım sağladıklarını ifade eden Gülan, bunun bir başka başarılı hukuk öğretim metodu olduğunu ifade etti. Bu bağlamda öğrencilere kendi başlarına daha çok çalışma fırsatı verebilmek için İngiltere’deki ders saatleri sayısının azaltıldığını (dönemlik üç ders), lisans eğitiminin üç yılla sınırlı tutulduğunu ve hatta dönem içinde eksik okumaların tamamlanabilmesi için okuma tatillerinin verildiğini anlatan Gülan, öğrencideki merak duygusunu güçlendiren bu yöntemi oldukça başarılı bulduğunu söyledi. Gülan, benzer biçimde Amerika’daki hukuk fakültelerinin de sokratik metot olarak ifade edilen, öğrencilerin etkin katılım sağladıkları bu metodu takip ettiğini hatırlattı. İngiltere’den farklı olarak Amerika’da yalnızca yüksek lisans ve doktora seviyesinde hukuk eğitimi yapıldığı bilgisini veren Gülan, lisans döneminde siyaset, tarih, coğrafya ve hatta fizik, matematik, mühendislik gibi çok farklı disiplinlerde eğitim alan öğrencilerin katıldığı bir üniversite sisteminin farklı zenginlikler sunduğunu vurguladı.

    Gülan, konuşmasının son bölümünde ise Türkiye’deki hukuk eğitimi açısından temel eksikliklerin kavramsal bütünlüğün sağlanamaması, öğrencilere etkin bir öğretim metodu kazandırılamaması ve merak duygusu köreltilerek var olan bilginin zihinlerde dondurulması olduğu tespitlerinde bulundu. Gülan, “Öğrencilerdeki merak duygusunu körelten, var olan bilginin olduğu gibi verildiği ve tekrar aynı şekilde öğrenciden donuk bir kalıp olarak talep edildiği bir öğretim metodunun başarısızlıkla neticelenmesi sürpriz değildir” dedi. Bu başarısız eğitim metodunun yalnızca öğrencilerden kaynaklanmadığını belirten Gülan, akademisyenlerin de gerekli merak duygusundan yoksun olmalarının ve zihinlerindeki bilginin zaman içinde hareketsizliğe bağlı olarak donuklaşmasının başarısızlığının sebepleri arasında yer aldığını belirtti. Gülan, bu problemi aşmanın zihinlerdeki bilginin donukluğunu gidermekle, öğrencilerin daha talepkar olarak akademisyenleri harekete geçmeye zorlamasıyla mümkün olabileceğini sözlerine ekledi.

    Program soru cevap kısmının ardından, Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut Bilen’in, Prof. Dr. Aydın Gülan’a hediye takdimleriyle son buldu.

  • Bilinçsiz kullanılan antibiyotikler zarar veriyor

    İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Buket Gökpınar, yanlış ve yaygın antibiyotik kullanımının bakterilerde direnç gelişimine sebep olduğunu söyledi.

    Antibiyotiklerin virüs ve mantarların neden olduğu hastalıklara karşı etkin olmadığını belirten Medicana Bursa Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Buket Gökpınar, “Bu yüzden soğuk algınlığı, grip gibi virüslerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde antibiyotikler kullanılmaz. Antibiyotikler ateş düşürücü ya da ağrı kesici değildir. Ancak bazen bağışıklık sistemi zayıflamış hastalarda virüslerin sebep olduğu gribal enfeksiyonun bakteriyel enfeksiyona dönüştüğü görülmektedir. Bu yüzden antibiyotik kullanımında doğru zamanlama çok önemlidir. Tedavinin planlanmasında hastalığın türü, gelişimi, lokalizasyonu, hastanın mevcut risk profili ve hastalık öyküsü, kullandığı ilaçlardan etnik kökenine kadar birçok faktör antibiyotik seçiminde önemlidir. Hastaların hekim tarafından bireysel olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Hekim önerisi olmadan antibiyotik kullanılmamalıdır” şeklinde konuştu.

    Yanlış ve yaygın antibiyotik kullanımının bakterilerde direnç gelişimine sebep olduğunu hatırlatan Dr. Gökpınar, “Dirençli bakterilerin neden olduğu hastalıklar tüm dünyada ciddi bir tehdit oluşturmaya başlamıştır. Özellikle de yoğun bakım ortamında ve bağışıklık sistemi zayıflamış hastalarda ciddi bir sağlık tehdidi oluşturmaktadır. Dirençli bakterilerin sebep olduğu bu hastalıklar tedaviye dirençli olup, komplikasyonların gelişmesine, hastalığa yakalanma ve ölüm oranlarında artışa neden olmaktadırlar. Bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda antibiyotik kullanımında toplum bilincinin geliştirilmesi son derece önemlidir” dedi.

  • Amanos Dağları’nda BTÖ’ye ait bomba yapımında kullanılan malzemeler ele geçirildi

    Osmaniye İl Jandarma Komutanlığı tarafından terörle mücadele harekâtı kapsamında Amanoslar bölgesinde icra edilen operasyonlarda BTÖ mensuplarına ait bomba yapımında kullanılan malzemeler ele geçirildi

    Osmaniye İl Jandarma Komutanlığı, Amanos Dağları’nda bölücü terör örgütüne yönelik düzenlediği operasyonda toprağa gömülü vaziyette, jelikan bidon içerisinde 6 adet EYP düzeneği, 8 adet EYP yapımında kullanılan elektronik devre kartı, 13 adet elektrikli fünye, 1 adet Cobra marka el telsizi, EYP düzeneğine bağlı 1 adet araç tipi telsize ait almaç göndermeç mikrofon, 1 adet güneş paneline ait voltaj çevirici şarj aleti ele geçirildi.