Etiket: kullanıcı

  • Spor arkadaşı bulduran uygulamadan kullanıcı sayısı açıklaması

    Elif Boyner ve Melis Abacıoğlu Sezener tarafından hayata geçirilen uygulamanın, altı haftada 15 bin kullanıcıya ulaştığı açıklandı.

    Elif Boyner ve Melis Abacıoğlu Sezener tarafından hayata geçirilen insanların genellikle spor arkadaşı bulamadıkları için spor yapmayı bıraktıkları gerçeğinden hareketle hazırlanan SWEATers APP uygulamasının, altı haftada 15 bin kullanıcıya ulaştığı bildirildi. Yapılan açıklamaya göre, altı haftalık süreç içerisinde toplamda 578 etkinlik ve bin 343 katılımcı sayısına ulaşıldı. Böylece uygulama üzerinden her gün ortalama 13 etkinlik oluşturulduğu aktarıldı.

  • Turkcell TV+’nın kullanıcı sayısı 1,2 milyon oldu

    Turkcell, televizyon platformu TV+’nın kullanıcı sayısını 2 kat artarak 1,2 milyona ulaştığını açıkladı.

    Turkcell, televizyon platformu TV+’nın, kullanıcı sayısını 2 kat artarak 1,2 milyona ulaştığını duyurdu. Turkcell’den yapılan açıklamaya göre, bir önceki seneye göre kullanıcı sayısını ikiye katlayan TV+’nın, küçük ekran televizyon yayıncılığında lider konumuna geldi. Ayrıca 4.5G’nin getirdiği hız ve kaliteli görüntü avantajı sayesinde Turkcell TV+, kullanıcılarına HD kalitesinde televizyon izleme deneyimi sunduğu, özgün ve kaliteli içeriğini de her geçen gün artıran TV+’nın bu sayede mobil izlenme oranı da 6 kat artırdığı belirtildi.

    “Küçük ekranda lideriz, çok yakında büyük ekranda da 1 numara olacağız”

    Konuyla ilgili değerlendirmesinde Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “4.5G ile birlikte akıllı telefon ve tablet kullanımının giderek arttığını görüyoruz. Bununla beraber 4.5G hayatımıza girişinin birinci yılında aylık data tüketiminin 1.6 GB’den 5 GB seviyelerine çıktığını gözlemliyoruz. Bu rakamlar da bize gösteriyor ki; müşterilerimiz artık klasik şebeke hizmetinden çok kendi kullanım alışkanlıklarına uygun dijital servislerimizi talep ediyor. Biz de Turkcell olarak herkesin aradığını bulabildiği çok çeşitli dijital ürün ve servislerimizi müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Bu süreçte en hızlı büyüyen uygulamalarımızdan bir tanesi de Turkcell TV+ oldu” dedi.

    Küçük ekran olarak nitelendirdiğimiz cepten ve tabletten televizyon yayıncılığında Turkcell TV+ ile lider konumunda olduklarını belirten Terzioğlu, “Geçen yıl günlük 7 dakika olan izlenme oranımız 4.5G’nin gelmesiyle birlikte 40-45 dakika seviyelerine yükseldi. Sadece mobilde değil büyük ekran diye tabir ettiğimiz evlerdeki televizyonlarda da güçlü fiber optik altyapımız ile TV+ kalitesini sunuyoruz. Bu alanda da kısa zamanda lider olmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

    Şirketten yapılan açıklamanın devamında, Turkcell TV+ ile dünyanın en değerli ligi kabul edilen İngiltere Premier Ligi’ni de kullanıcılarıyla buluşturduğu belirtildi. TV+ hizmetiyle birlikte tabletinden ulusal, yerel yüzlerce kanala ek olarak İngiltere Premier Lig maçlarını seyretmek isteyenlerin, 4.5G uyumlu T Tablet’leriyle seyredebileceği bildirildi. Premier Lig’li TV+ paketini alan kullanıcıların, aynı zamanda TV+ erişiminde kullanabilecekleri 5 GB internetin de sahibi olarak maç heyecanını diledikleri yerde doyasıya yaşayabilecekleri de aktarıldı.

  • Ekranda yazıları okumuyor renklerle iletişim kuruyoruz

    Ekranda yazıları okumuyor renklerle iletişim kuruyoruz

    TBMM raporuna göre, internette uzun vakit geçiren kişilerin okuma alışkanlığı zayıflıyor. Kullanıcıların yüzde 99’u resim, renk ve kalın harflere bakarak kısa sürede fikir sahibi oluyor.

     

    Meclis Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu çalışmalarını tamamlayarak bin 100 sayfalık kapsamlı bir rapor hazırladı.Komisyon raporunda internetin ve ekran okumalarının okuma alışkanlıklarını olumsuz etkilediği belirtildi. Komisyonun raporunda dikkat çeken tespitler şöyle sıralandı: Kağıda yazmak, aceleye getirmeden bir kitap okumak, daha uzun ve daha yoğun düşünmeye yol açar. Bilgisayar ekranı kişide, veriye hızla göz atma amacı gütmeye başlamıştır. Ekrandan okuma sırasında yüz kişiden sadece 1’i düzenli bir sırayla okumakta, geri kalan yüzde 99’u atlayarak yani resim, renk ve kalın harflere bakarak kısa sürede fikir sahibi olmaya çalışmaktadır. Bu durum okuma, anlama ve düşünme yeteneklerinde eksikliğe sebep olur.”

     

     

    Bilgiye hızlı ulaşmak kişiye avantaj sağlarken, okuma alışkanlıklarını olumsuz etkiliyor. Kullanıcıların sadece yüzde 1’i metinleri düzenli bir sırayla okuyor.